extra, extra pa še enkrat extra...

Modeli športnih in akrobatskih letal
Odgovori
Uporabniški avatar
klemen7
Profesor
Prispevkov: 1178
Pridružen: 21 Jun 2008, 18:28
Kraj: Dolenja Trebuša/Ljubljana

extra, extra pa še enkrat extra...

Odgovor Napisal/-a klemen7 »

No ker je izvedenk extre 300 malo morje in sam nism lih nek hud poznavalec sem se odloču da bom tukaj malo povprašal glede določenih detajlov.

Vem da L pomeni dvosed S enosed pa menda da mata ti dve oznaki tud svoj pomen(Low wing in Solo)

Prvo kar me zanima je to kakšna je razlika med 300S(L) oz 330S(L)
Kakšna je razlika nadaljnjih izvedenk kot je Extra 330SC ki je leti Mike Goulian in naš as Peter Podlušek? mogoče samo močnejši motor in lažja konstrukcija ali so tudi na aerodinamiki letala kakšne spremembe?
https://www.argentglobalnetwork.com/?klemen7
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Bi bilo najbolje pogledati, kaj pišejo na njihovi uradni spletni strani: http://www.extraaircraft.com/
kjer lahko pogledaš prospekt za vsak tip Extre.


Mitja
Priponke
extra xx.jpg
extra xx.jpg (10.93 KiB) Pogledano 4603 krat
nizko in pocasi
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 05 Dec 2008, 20:10

Odgovor Napisal/-a nizko in pocasi »

živjo,

mogoče lahko malo pomagam :-). S je oznaka za Single kar pomeni enosed, L pa pomeni low wing in je nadaljevanje dvosedežne tako imenovanega "mamuta" Extre 300 ki je bila srednje krilec.

Skratka kjerkoli bo v oznaki S to pomeni, da se govori o enosedu, vse ostalo so izpeljanke, ke večinoma bazirajo na enaki osnovi z močnejšim motorjem.

Extra 330SC je pa zgodba zase. Je narejena na osnovi Extre 300SHP vendar jim je uspelo z novim krilom in izrednimi krilci, popolnoma novim horizontalnim in vertikalnim površinam ter nekaj spremenjenim trupom narediti izredno letalo. Tu je potem še precej zmanjšana teža in nov motor AEIO 580, ki sta dodala piko na "i".

SC se od predhodnikov razlikuje predsvem po učinkovitosti krilc na malih in velikih hitrostih, hitrosti obračanja okoli vzdolžne osi, učinkovitosti horizontalnega krmila na celotnem hitrostnem območju, CG je premaknjen nekoliko bolj nazaj kar pripomore predvsem pri letenju v žargonu poimenovanih "dinamikah" in seveda žiroskopkih figurah....etc

Ker zelo podrobno poznam obe izvedenki tako 300L kot 330SC bi se lahko še razpisoval, kar pa verjetno nima neke posebne teže v svetu modelarstva zato bom nehal...in upam, da nisem čisto zgrešil bistva začete debate.
Uporabniški avatar
gregor.soki
Začetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: 15 Mar 2007, 15:59
Kraj: kostanjevica na krki
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a gregor.soki »

lepo povedano... =D> :D
Uporabniški avatar
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 6716
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Offshore »

Ultralajt napisal/-a:Bi bilo najbolje pogledati, kaj pišejo na njihovi uradni spletni strani: http://www.extraaircraft.com/
kjer lahko pogledaš prospekt za vsak tip Extre.


Mitja
Kje je pa 260tka??
Priponke
extra_xx_127.jpg
extra_xx_127.jpg (10.93 KiB) Pogledano 3172 krat
Uporabniški avatar
Štuki-5
Tekmovalec
Prispevkov: 373
Pridružen: 17 Mar 2009, 09:39
Kraj: Loče - SENOŽET

Odgovor Napisal/-a Štuki-5 »

....300 ali 330 pomeni tudi moč motorja (HP)...
Lp, Dani
Odgovori

Vrni se na Športna in akrobatska letala