Bonsai tehnike ;)
Moderatorji: jannyy, mihec87, DobnikarA
King Blackfoot
Nabavil sem še drevo B. Večino teh delov imam v dobrem stanju, rabim pa največji del, ki služi kot nekakšna podpora za sprednji shock tower in dejansko utrdi celotni sprednji del šasije.
Zamenjat pa je treba tudi stare okamenele gume - ni pravi monster brez Monster Pin Spike Tyres.
Zamenjat pa je treba tudi stare okamenele gume - ni pravi monster brez Monster Pin Spike Tyres.
RC Addict!
King Blackfoot
Evo pa začnimo z delom, po navodilih se najprej zrihtajo getribi.
Zato sem jih razdvojil od preostalega dela podvozja.
Odstranil sem vse pritikline.
Za to kar se vidi na sledeči sliki sem se odločil, da je treba obnoviti pogonski del. Obraba šalčk in gredi je tolikšna da se pini Pri vrtenju dejansko zagozdijo v šalčko.
Nato sem menjalnik odprl. Notranjost kot nova. Od glomaznih najlonskih zobnikov drugega skoraj ni pričakovati.
Zato sem jih razdvojil od preostalega dela podvozja.
Odstranil sem vse pritikline.
Za to kar se vidi na sledeči sliki sem se odločil, da je treba obnoviti pogonski del. Obraba šalčk in gredi je tolikšna da se pini Pri vrtenju dejansko zagozdijo v šalčko.
Nato sem menjalnik odprl. Notranjost kot nova. Od glomaznih najlonskih zobnikov drugega skoraj ni pričakovati.
RC Addict!
King Blackfoot
Skoraj bi ne odprl diferenciala ampak vemo, da zamak aka pot metal najlonu ne seže niti do kolen. Ker so v vrečici A vsi deli za diferencial pa sem vseeno preveril kako zgleda notranjost. Zobniki sicer rahlo našpičeni vendar nič kritičnega. Sem pa do sedaj mislil, da sem imel na tem modelu samo dve okvari. No za tretjo do sedaj nisem vedel, ker je model na nek način hlinil lom nisilčka planetarnih kotnih zobničkov.
Ohišje diferenciala sem očistil tega pot metal grease zenfa in stvar z novimi deli lepo sestavil.
V očiščeno ohišje sem vstavil prave ležaje in zložil prav tako očiščene zobnike. S priloženo mastjo sem namazal tudi vogal ob robu ohišja, da bi nesnagi preprečil prelahek vstop v notranjost. Pri izhodnih gredeh sem najprej vstavil ležaje z gumijasto zaščito ampak so malce debelejši od onih s kovinsko zaščito. To je povzročilo grobo delovanje diferenciala zato sem na koncu uporabil kovinske original od Tamiye.
Ohišje diferenciala sem očistil tega pot metal grease zenfa in stvar z novimi deli lepo sestavil.
V očiščeno ohišje sem vstavil prave ležaje in zložil prav tako očiščene zobnike. S priloženo mastjo sem namazal tudi vogal ob robu ohišja, da bi nesnagi preprečil prelahek vstop v notranjost. Pri izhodnih gredeh sem najprej vstavil ležaje z gumijasto zaščito ampak so malce debelejši od onih s kovinsko zaščito. To je povzročilo grobo delovanje diferenciala zato sem na koncu uporabil kovinske original od Tamiye.
Zadnjič spremenil Stanko P., dne 12 Feb 2017, 15:05, skupaj popravljeno 1 krat.
RC Addict!
King Blackfoot
Za konec sem zaprl ohišje, zmontiral skid plate in motor. Tako je glavni del modela zrihtan.
Vse sumljive vijake in matice sem zamenjal z novimi - to bom prakticiral skozi celotno obnovo, dokler robe ne zmanjka.
Vse sumljive vijake in matice sem zamenjal z novimi - to bom prakticiral skozi celotno obnovo, dokler robe ne zmanjka.
Zadnjič spremenil Stanko P., dne 12 Feb 2017, 15:05, skupaj popravljeno 1 krat.
RC Addict!
Re: Bonsai tehnike ;)
Lepota do kraja!
Pred dobim mesecem sem od našega forumaša odkupil Tamiyo Dual Hunter - za prvi RC za nečaka.
Mini remont in sem se zaljubil v Tamiyo! Prej nisem razumel čisto - sedaj pa.
Beseda je beseda in Dual Hunter gre k svaku in nečaku, upam, da ne na uničenje
Še toliko bolj z zanimanjem spremljam bonsaj sceno....
Lp
Pred dobim mesecem sem od našega forumaša odkupil Tamiyo Dual Hunter - za prvi RC za nečaka.
Mini remont in sem se zaljubil v Tamiyo! Prej nisem razumel čisto - sedaj pa.
Beseda je beseda in Dual Hunter gre k svaku in nečaku, upam, da ne na uničenje
Še toliko bolj z zanimanjem spremljam bonsaj sceno....
Lp
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
King Blackfoot
Super. Dual Hunter je neuničljiv - sploh s standardnimi motorji, ki ne omogočajo glih svetlobnih hitrosti. Delov zanj je na tržišču polno od standardnih do alu...
Pa da nadaljujemo.
Na sam 'gearbox' sem zmontiral še preostale plastične dele ter seveda nove dele pogonskega sklopa. Tako dobro verjetno še ta primerek ni bil nikdar sestavljen - manjkala je podložna plošča motorja, o-ringi v čašicah gredi, določeni vijaki, ležaji so bili drsni pa še verjetno bi se kaj našlo.
Sledilo je razdiranje in čiščenje preostalega dela šasije.
Pa da nadaljujemo.
Na sam 'gearbox' sem zmontiral še preostale plastične dele ter seveda nove dele pogonskega sklopa. Tako dobro verjetno še ta primerek ni bil nikdar sestavljen - manjkala je podložna plošča motorja, o-ringi v čašicah gredi, določeni vijaki, ležaji so bili drsni pa še verjetno bi se kaj našlo.
Sledilo je razdiranje in čiščenje preostalega dela šasije.
RC Addict!
King Blackfoot
Tukaj je vidna okvara št. 1. Ob trku v 'škarpo', takrat je vozil mlajši brat, je modelu amputiralo sprednje leve rokice. Dejansko je podlegel del z drevesa K.
Malo 5 minutnega epoxsija in steklene tkanine popravi skoraj vse. Ta del po tem nikoli ni več popustil, čeprav je manjkal eden od pritrdilnih vijakov.
Še iz spodnje strani.
Pravijo, da se po lepo očiščenih plastičnih delih z dreveščkov loči natančne od površnih modelarjev. Rezanja štrcljev je v tem primeru bilo skoraj kot, da bi sestavljal nov model
Malo 5 minutnega epoxsija in steklene tkanine popravi skoraj vse. Ta del po tem nikoli ni več popustil, čeprav je manjkal eden od pritrdilnih vijakov.
Še iz spodnje strani.
Pravijo, da se po lepo očiščenih plastičnih delih z dreveščkov loči natančne od površnih modelarjev. Rezanja štrcljev je v tem primeru bilo skoraj kot, da bi sestavljal nov model
RC Addict!
King Blackfoot
123 in že imamo sestavljen glavni del šasije (ORV - Off Road Vehicle ali tudi Space Frame, King Blackfoot je bil zadnji ki je uporabljal to šasijo, prvi je bil pa Subaru Brat) z deli z drevesa K, ki so specifični samo za KBF. Dodal sem samo manjkajoče 3 vijake vsi ostali so še vedno kot novi.
Sledila je obnova-dodelava ti. c-hubov / nosilcev končnikov (novih mi ni uspelo najt). Na sliki je vidna obraba spodnje luknje na obeh delih. Namesto fi3mm je luknja ovalna 3x4mm
Zadevo sem rešil tako, da sem luknje povečal na fi4mm, odrezal ustrezno dolge kose 3/4mm medeninaste cevi in le to vtisnil v plastiko. Ideja od nekje z neta. Tako
Sledila je obnova-dodelava ti. c-hubov / nosilcev končnikov (novih mi ni uspelo najt). Na sliki je vidna obraba spodnje luknje na obeh delih. Namesto fi3mm je luknja ovalna 3x4mm
Zadevo sem rešil tako, da sem luknje povečal na fi4mm, odrezal ustrezno dolge kose 3/4mm medeninaste cevi in le to vtisnil v plastiko. Ideja od nekje z neta. Tako
RC Addict!
King Blackfoot
In že sem lahko sestavil sprednje podvozje. Dodal sem nove končnike in ji podložil z 3mm podložko. Vijaki za ta del so v paketku B, ki ga na žalost nimam zato sem malce spoliral stare in jih rahlo namazal z oljem, da preprečim morebitno korozijo. Kjer sem samorezne vijake prvič privijal v nov del sem le te predhodno malce naoljil - to omogoča lažje privijanje in preprečuje morebitni lom. Sedaj je sprednji del praktično brez zračnosti.
Sem pa šele ob ponovnem sestavljanju opazil eno razpoko na mestu kjer se uvije 'screw pin". Kdaj se je to pojavilo pa ne vem, razpoko sem videl še preden sem začel privijati vijak.
Za ojačitev tega dela imam že idejo, vendar rabim nekoga s stružnico in voljo.
Pa še en trik za ponovno vijačenje samoreznih vijakov v plastiko. Vijak vstavimo v luknjo in ga najprej začnemo odvijati a ga hkrati pritiskamo naprej. Če smo previdni pri tem začutimo kako vijak pade v začetek navoja, ki ga je naredil prvič. Šele tedaj ga lahko začnemo privijati. Temu se reče s tujko 'Back Thread'. Na ta način bo vijak vedno šel po isti poti in ne bo povrtal ter s tem uničil luknje, seveda ob predpostavki, da ga ne zategnemo s preveliko silo.
Sem pa šele ob ponovnem sestavljanju opazil eno razpoko na mestu kjer se uvije 'screw pin". Kdaj se je to pojavilo pa ne vem, razpoko sem videl še preden sem začel privijati vijak.
Za ojačitev tega dela imam že idejo, vendar rabim nekoga s stružnico in voljo.
Pa še en trik za ponovno vijačenje samoreznih vijakov v plastiko. Vijak vstavimo v luknjo in ga najprej začnemo odvijati a ga hkrati pritiskamo naprej. Če smo previdni pri tem začutimo kako vijak pade v začetek navoja, ki ga je naredil prvič. Šele tedaj ga lahko začnemo privijati. Temu se reče s tujko 'Back Thread'. Na ta način bo vijak vedno šel po isti poti in ne bo povrtal ter s tem uničil luknje, seveda ob predpostavki, da ga ne zategnemo s preveliko silo.
RC Addict!
Re: Bonsai tehnike ;)
Super projekt! Edino kar mi ni všeč na modelu je to, da ti je hlinil poškodbo
GMADE GS01 - Toyota Hilux
MST CFX - Jeep Wrangler
Tamiya FF-03, TA-02SW, M-03, TT-02, CC-01, DT-02, DT-03, TT01E
www.stories-photography.com
MST CFX - Jeep Wrangler
Tamiya FF-03, TA-02SW, M-03, TT-02, CC-01, DT-02, DT-03, TT01E
www.stories-photography.com
King Blackfoot
Tako šasija je bolj kot ne končana.
Še slika obrabljenih končnikov. Okrog zožanega dela je bila zvita krmilna povezava iz žice.
To pa je okvara št. 2 - nosilec zadnjih amortizerjev je popustil na najšibkejšem mestu. Začasni, ki je že kar precej prestal in še ni popustil, je narejen iz dveh slojev 3mm vezane plošče in z obeh strani in na sredini laminiran s stekleno tkanino. Ker je original del precej drag in težko dosegljiv bom v prihodnje dal izdelat aluminijastega.
In še celotna šasija sestavljena vključno s podporo nosilca sprednjih amortizerjev, ki je do sedaj ni bilo.
Amortizerje sem dal poceni HK. Sprednji 80mm, zadnji sestavljeni iz ohišij od 100mm in batnic od 80mm, oba para z original vzmetmi in 600cst hudy oljem. Sprednji so po občutku dobro nastavljeni, zadnji bi rabili gostejše olje.
Sami amortizerji so klasični dizajn vendar izdelava peša - sploh krajši set, kljub popravljenim batkom - imeli so ostanke od površnega odstranjevanja z dreveščka, se pri na suho sestavljenih zdi kot da bi bil notri pesek. Napolnjeni z oljem so glih za silo - sigurno slabši od plastičnih Tamijinih CVA a boljši od original 'držal za fedre'. Izgledajo dobro pa tudi olje še na začudenje, kljub občasnemu masiranju, ni nikjer pricurljalo.
Sledi vgradnja elektronskih komponent in izdelava krmilnega mehanizma.
Še slika obrabljenih končnikov. Okrog zožanega dela je bila zvita krmilna povezava iz žice.
To pa je okvara št. 2 - nosilec zadnjih amortizerjev je popustil na najšibkejšem mestu. Začasni, ki je že kar precej prestal in še ni popustil, je narejen iz dveh slojev 3mm vezane plošče in z obeh strani in na sredini laminiran s stekleno tkanino. Ker je original del precej drag in težko dosegljiv bom v prihodnje dal izdelat aluminijastega.
In še celotna šasija sestavljena vključno s podporo nosilca sprednjih amortizerjev, ki je do sedaj ni bilo.
Amortizerje sem dal poceni HK. Sprednji 80mm, zadnji sestavljeni iz ohišij od 100mm in batnic od 80mm, oba para z original vzmetmi in 600cst hudy oljem. Sprednji so po občutku dobro nastavljeni, zadnji bi rabili gostejše olje.
Sami amortizerji so klasični dizajn vendar izdelava peša - sploh krajši set, kljub popravljenim batkom - imeli so ostanke od površnega odstranjevanja z dreveščka, se pri na suho sestavljenih zdi kot da bi bil notri pesek. Napolnjeni z oljem so glih za silo - sigurno slabši od plastičnih Tamijinih CVA a boljši od original 'držal za fedre'. Izgledajo dobro pa tudi olje še na začudenje, kljub občasnemu masiranju, ni nikjer pricurljalo.
Sledi vgradnja elektronskih komponent in izdelava krmilnega mehanizma.
RC Addict!
Re: King Blackfoot
Po dolgem času, nabralo se je že kar precej prahu, spet malo šraufam. Ker se je ponudila priložnost dobiti strugarsko uslugo sem na hitro skiciral idejo na papir. Malo kasneje so me že čakali izdelki.
Dele sem še na hitro spoliral in jih namestil na svoje mesto na modelu. To bi sedaj moralo držati...
Potem sem se še nekaj ukvarjal s 'provizoriš' sistemom za krmiljenje koles in ugotovil, da prvotna ideja ni niti blizu neki sprejemljivi geometriji. Dejansko je sprednji del tako sfaljen, da četudi bi nalašč hotel, tako ne bi mogel zaje...i Sicer imam še neke prebliske ampak zelo verjetno je, da bo model na koncu imel serijski 'mental bumpsteer'.RC Addict!
Re: Bonsai tehnike ;)
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Bonsai tehnike ;)
Hvala za lepe želje. Mogoče res kdaj, čeprav tak 'frik' kot Matteo pa res nisem. Je pa on eden izmed krivcev... Njegov kanal spremljam pa že res kar nekaj časa. Ko vidiš kako deluje vzmetenje pri njegovih modelih, posebej CC-01 veš da ded obvlada.
RC Addict!