Moj model za sezono 2005
Sedaj pa bolj resno.
Danes pri nas vreme ni nič kaj naklonjeno letenju, saj piha precej močan severovzhodnik, okoli 30 km/h in v sunkih še več.
A ni mi dalo miru, ne da bi preizkusil nov 400 4,8V in propeler 13x10.
Leteti je bilo zelo težko, saj je premetavalo model kot noro, kar se vidi tudi po zobu na krivulji med vzpenjanjem, ker mi je model tako
zasukalo, da za trenutek sploh nisem vedel kam je obrnjen...dol ali gor...
Po izklopu motorja sem jo pa samo žgal dol..nekajkrat je "zafrfotalo" (krilca pull-pull = frrr-frrrr) nato pa hitro v sobo za računalnik
Vzpenjal se nisem celo minuto, ker nisem zdržal leteti modela dovolj mirno zaradi vetra. Izgleda da bi se v eni minuti znašel nekje na 300 m ali več, če bi bilo mirno vreme.
Po pristanku sem podatke z loggerja odprl tudi v excelu da bi dobil povprečne vrednosti dviganja za posamezne "etape" vzpenjanja.
Rezultati so ohrabrujoči:
Najboljše vzpenjanje 5,7 m/sec
Povprečno vzpenjanje 4 m/sec. (vključno z vmesno "akrobacijo" zaradi turbulence)
Upam da se bo proti večeru vreme kaj umirilo, da bom lahko poletel še enkrat v bolj prijaznih okoliščinah.
LP Mitja
Danes pri nas vreme ni nič kaj naklonjeno letenju, saj piha precej močan severovzhodnik, okoli 30 km/h in v sunkih še več.
A ni mi dalo miru, ne da bi preizkusil nov 400 4,8V in propeler 13x10.
Leteti je bilo zelo težko, saj je premetavalo model kot noro, kar se vidi tudi po zobu na krivulji med vzpenjanjem, ker mi je model tako
zasukalo, da za trenutek sploh nisem vedel kam je obrnjen...dol ali gor...
Po izklopu motorja sem jo pa samo žgal dol..nekajkrat je "zafrfotalo" (krilca pull-pull = frrr-frrrr) nato pa hitro v sobo za računalnik
Vzpenjal se nisem celo minuto, ker nisem zdržal leteti modela dovolj mirno zaradi vetra. Izgleda da bi se v eni minuti znašel nekje na 300 m ali več, če bi bilo mirno vreme.
Po pristanku sem podatke z loggerja odprl tudi v excelu da bi dobil povprečne vrednosti dviganja za posamezne "etape" vzpenjanja.
Rezultati so ohrabrujoči:
Najboljše vzpenjanje 5,7 m/sec
Povprečno vzpenjanje 4 m/sec. (vključno z vmesno "akrobacijo" zaradi turbulence)
Upam da se bo proti večeru vreme kaj umirilo, da bom lahko poletel še enkrat v bolj prijaznih okoliščinah.
LP Mitja
- Priponke
-
- prvi test.jpg (20.26 KiB) Pogledano 6432 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 01 Apr 2005, 19:44, skupaj popravljeno 1 krat.
Mitja,
Podatkov z logerja ti ni potrebno dajati v excel, da bi si kaj izmeril ali podobno... Če delaš z ALTi-jem ti program omogoča veliko zabave..
V meni-u View si vklopi Data Measurements..... nato uporabi funkcijo Toggle graph zoom/measurements..... z miško označiš od kot do kot ti naj kaj izmeri.... lahku tudi sam dodajaš formule po katerih ti naj kaj računa....
Na sliki je tvoj let..... v enem delu si ga malo "napiknil" in potegnil .... znese celo 8.9m/s...
V povprečju pa imaš lepih 5.5m/s..... tudi v višjem delu leta.... sigurno bo šlo krepko čez 300m
Podatkov z logerja ti ni potrebno dajati v excel, da bi si kaj izmeril ali podobno... Če delaš z ALTi-jem ti program omogoča veliko zabave..
V meni-u View si vklopi Data Measurements..... nato uporabi funkcijo Toggle graph zoom/measurements..... z miško označiš od kot do kot ti naj kaj izmeri.... lahku tudi sam dodajaš formule po katerih ti naj kaj računa....
Na sliki je tvoj let..... v enem delu si ga malo "napiknil" in potegnil .... znese celo 8.9m/s...
V povprečju pa imaš lepih 5.5m/s..... tudi v višjem delu leta.... sigurno bo šlo krepko čez 300m
- Priponke
-
- mitja.gif (57.34 KiB) Pogledano 6412 krat
Glede na to, da sem lani s svojim modelom (pravzaprav njegovim pogonom) dosegal na tekmah zelo nizke izhodiščne višine, sem si za letos zadal cilj, da se znajdem v vrhu, tako da ne bom več na tekmah psihično obremenjen ob pogledu na vsaj 5 ali 6 modelov, ki so prilezli 50 do 100% višje kot jaz.
No, izgleda, da mi bo letošnji pogon to omogočal, zato sem sedaj pomirjen in sem si rekel "mission accomplished".
Seveda pa mi je sedaj najpomebneje, naučiti se z modelom leteti čim bolje, ter znati uporabljati vse možnosti, ki mi jih omogoča 5 servomotorjev v modelu. Predvsem bo treba znati priti dol brez kakih nepotrebnih akrobacij (ki so lahko smrt za krhek model), potem izpeljati pristanek tempirano na zadnje sekunde, ter se naučiti pritisniti model ob tla čim natančneje a tudi dovolj nežno, da ne bo trpela gred reduktorja.
Seveda bo treba pristajanje natrenirati za vse možne smeri in jakosti vetra.
Mitja
No, izgleda, da mi bo letošnji pogon to omogočal, zato sem sedaj pomirjen in sem si rekel "mission accomplished".
Seveda pa mi je sedaj najpomebneje, naučiti se z modelom leteti čim bolje, ter znati uporabljati vse možnosti, ki mi jih omogoča 5 servomotorjev v modelu. Predvsem bo treba znati priti dol brez kakih nepotrebnih akrobacij (ki so lahko smrt za krhek model), potem izpeljati pristanek tempirano na zadnje sekunde, ter se naučiti pritisniti model ob tla čim natančneje a tudi dovolj nežno, da ne bo trpela gred reduktorja.
Seveda bo treba pristajanje natrenirati za vse možne smeri in jakosti vetra.
Mitja
Mislim, da je vsem dostopno in prav nobenih skrivnosti kako priti do "magične" meje 300 m:mihah napisal/-a: @Vsi ostali: Da ne bo pomote, "mišn akomplišed" ne pomeni, da morajo sedaj tudi vaši modeli na 300 m.
- model nekje do 700 g teže
- prenos cca 4,5 : 1 (Cosmotech, VMGM)
- 8 x GP 1.100
- 14x8, 14x9, 15x8, 13x11 propeler
Tudi s prenosom 6 : 1 gre preko "magične meje" ...
Seveda ni vsega tega na zalogah v naših trgovinah, ampak v danešnjem času interneta ni treba niti s stola riti vzdignit in robo prinese poštar na dom ...
Robi
Seveda se ne da vedno s tem setupom prilezti na tako višino.
Danes zjutraj ob pol osmih po soncu, sem prilezel precej manj. Vendar sem imel težave zaradi svetlobnih razmer, zaradi katerih sem nekje na 200m višine izgubil model iz vidika, ter ga zagledal spet ko je omahnil na nos. Ob tem sem izgubil dragocenih 12m, ter zapravil nekaj sekund.
Velik problem je gledati model "v rit" medtem ko se vzpenja, saj ob tem nudi očem svojo najmanjšo možno površino, tako da se ob mali nepazljivosti (pogledovanje naokoli, ali na displej na napravi) lahko hitro maščuje z izgubo vizuelnega kontakta z modelom, ki je pri radijskem vodenju primarnega značaja.
LP Mitja
Danes zjutraj ob pol osmih po soncu, sem prilezel precej manj. Vendar sem imel težave zaradi svetlobnih razmer, zaradi katerih sem nekje na 200m višine izgubil model iz vidika, ter ga zagledal spet ko je omahnil na nos. Ob tem sem izgubil dragocenih 12m, ter zapravil nekaj sekund.
Velik problem je gledati model "v rit" medtem ko se vzpenja, saj ob tem nudi očem svojo najmanjšo možno površino, tako da se ob mali nepazljivosti (pogledovanje naokoli, ali na displej na napravi) lahko hitro maščuje z izgubo vizuelnega kontakta z modelom, ki je pri radijskem vodenju primarnega značaja.
LP Mitja
- Priponke
-
- 3april.jpg (24.79 KiB) Pogledano 6050 krat
To je slabost te kategorije F5J 400 in 7 celic. Bolje bi bilo da bi vsi imeli polne čase in bi se meril pristanek ter čas uporabe motorja. S tem bi se bolje ocenilo jadranje in latalne lastnosti modelov. Kdo pa vidi model na 300m ča lepo jadra in tudi za gledalce bi bilo bolj atraktivno jadranje med marjeticami ne pa v stratosferi. In tudi sami tekmovalci bi si več upali na nakaj metrih višine saj bi vedno imel v žepu jokerja (motor).
Mogoče se pa bo kdaj kaj premaknilo v to smer?
L.P. Dejan
Mogoče se pa bo kdaj kaj premaknilo v to smer?
L.P. Dejan
Leti vse kar dober vržeš !!
Mislim, da se v nekaterih trditvah motiš!spaca157 napisal/-a:To je slabost te kategorije F5J 400 in 7 celic. Bolje bi bilo da bi vsi imeli polne čase in bi se meril pristanek ter čas uporabe motorja. S tem bi se bolje ocenilo jadranje in latalne lastnosti modelov. Kdo pa vidi model na 300m ča lepo jadra in tudi za gledalce bi bilo bolj atraktivno jadranje med marjeticami ne pa v stratosferi. In tudi sami tekmovalci bi si več upali na nakaj metrih višine saj bi vedno imel v žepu jokerja (motor).
Mogoče se pa bo kdaj kaj premaknilo v to smer?
L.P. Dejan
Ta kategorija nima nobene slabosti! Le v enem letu se je razvila v neslutene zmožnosti, ki se jih lani spomladi ni dalo napovedati. Verjetno bo treba v bodoče samo zmanjšati čas delovanja motorja, ali pa nagraditi nedelovanje motorja, kar se je tako ali tako že govorilo na forumu v zvezi z nadaljnim razvojem kategorije in oblikovanjem pravilnika.
Kar se tiče vidljivosti modela, pa se 3 meterski model prav lepo vuidi na 300m daleč. lani sem imel tako velik model in nisem imel nikoli problema z vidnostjo modela. Letos sem se špač odločil za malo večji HLG, ki je bolj lahak, bolj upravljiv, okretnejši, a vse to sem plačal z slabšo razpoznavnostjo na veliki razdalji.
Tudi zaradi tega, mi je ta kategorija (kot samograditelju) zelo všeč, ker se zavedam, da je vsako stvar treba nekako plačati...se stalno odločati za nek kompromis...
Kar se tiče tvoje želje po letenju nad marjeticami, to so pa HLG-ji.
Torej, če si želiš načina letenja blizu sebe in nizko, potem pojdi gledati HLG-je (Celje, letališče Levec, 10 april 2005!!)
Moje letenje z F5J je zaradi mene, ne zaradi gledalcev. Morda sem sebičnež, a zares letim predvsem zase. Kdor leti samo zaradi gledalcev, se mu obeta slabo....
Tudi jaz bom tam, ker mi je ta način letenja tudi všeč.
LP Mitja
Evo ga tole je pa moj polizdelek. Še nekaj dni pa bo poletel.
V tej fazi vaga z vso kompletno opremo 600g.
Torej folija na krila in spojni material, kabli.....
Upam da se bo izšlo 650g.
Glede velikih višin po izklopu motorja pa se strijam da bi bilo super
če bi lahko izklapljali prej in tako pridobili sekunde letenja.
Predlagam da po temi v Krtini izvedemo za foro dva turnusa po 10 min,
kjer bo dovoljen izklop pred eno minuto. (Da vidimo gdo ma jajca)
Sodimo si lahko sami, da ne bomo mučili preutrujene sodnike.
Mislim da zna biti zanimivo, vsi neobremnjeni z točkami, tekma za prestiž.
Povsem v pravem športnem duhu.
lp Kovač A.
V tej fazi vaga z vso kompletno opremo 600g.
Torej folija na krila in spojni material, kabli.....
Upam da se bo izšlo 650g.
Glede velikih višin po izklopu motorja pa se strijam da bi bilo super
če bi lahko izklapljali prej in tako pridobili sekunde letenja.
Predlagam da po temi v Krtini izvedemo za foro dva turnusa po 10 min,
kjer bo dovoljen izklop pred eno minuto. (Da vidimo gdo ma jajca)
Sodimo si lahko sami, da ne bomo mučili preutrujene sodnike.
Mislim da zna biti zanimivo, vsi neobremnjeni z točkami, tekma za prestiž.
Povsem v pravem športnem duhu.
lp Kovač A.
- Priponke
-
- aks-2005.jpg (63.71 KiB) Pogledano 5917 krat
F5J EXTREM nudi možnost predčasnega in ponovnega vklapljanja motorja in je zelo zanimivo je pa preprosto sodit kajti večina komand ima štoperico ki se vklaplja z isto komando kot motor pa se dobi čas motorja ki se odšteje od 10 min
Pri pravulih ki bi bila usmerjena v čimprejšnje odklapljanje bi se SET UPi še pojačali in bi bile razlike še večje sedaj ima vsakdo možnost prepisat pogon in ga vdelat v svoj model ter s tem doseže 300 m
Pri prejšnjem odklapljanju bi se pa izrabljalo to da 400 motorček da res dosti od sebe ko je hladen kar pomeni da se ga da cca 15 sek res dobro obremenit (preveril ) in v 15 sek resno napedenanega SET UPa je pa že cca 150-180 m to pa ni več nivo marjetic ampak začetek F5J 400 prva tekma
Pri pravulih ki bi bila usmerjena v čimprejšnje odklapljanje bi se SET UPi še pojačali in bi bile razlike še večje sedaj ima vsakdo možnost prepisat pogon in ga vdelat v svoj model ter s tem doseže 300 m
Pri prejšnjem odklapljanju bi se pa izrabljalo to da 400 motorček da res dosti od sebe ko je hladen kar pomeni da se ga da cca 15 sek res dobro obremenit (preveril ) in v 15 sek resno napedenanega SET UPa je pa že cca 150-180 m to pa ni več nivo marjetic ampak začetek F5J 400 prva tekma
Ja, samo pri FX-14 (vsaj men) stoparica kar dost kiksa v primerjavi z tistimi, ki jih imajo sodniki... Je se kdo to opazil?F5J EXTREM nudi možnost predčasnega in ponovnega vklapljanja motorja in je zelo zanimivo je pa preprosto sodit kajti večina komand ima štoperico ki se vklaplja z isto komando kot motor pa se dobi čas motorja ki se odšteje od 10 min
Lp,
Rok
Rok
Ja, samo pri FX-14 (vsaj men) stoparica kar dost kiksa v primerjavi z tistimi, ki jih imajo sodniki... Je se kdo to opazil?F5J EXTREM nudi možnost predčasnega in ponovnega vklapljanja motorja in je zelo zanimivo je pa preprosto sodit kajti večina komand ima štoperico ki se vklaplja z isto komando kot motor pa se dobi čas motorja ki se odšteje od 10 min
Lp,
Rok
Rok
Zaradi neprikritih špijunov na tekmi v Šentjurju (A.K.) je bilo treba takoj v akcijo in narediti nekaj, kar špijun ni mogel videti
Novosti: drugačen profil, nagib + zakrilce, ravna uška, mogoče tudi krilni zaključki.
Robi
Novosti: drugačen profil, nagib + zakrilce, ravna uška, mogoče tudi krilni zaključki.
Robi
- Priponke
-
- PICT0774a.jpg (55.94 KiB) Pogledano 5753 krat
-
- PICT0773a.jpg (68.79 KiB) Pogledano 5753 krat
Evo ga pa je pr konc.
Mal se lahk vidi rezultate moje špijunaže.
Barvna shema je sicer malenkost kičasta, bo pa zato model sigurno
zelo opazen v zraku.
V izdelavi pa so še projekti elektro in strojnih instalacij.....
Mogoče bo pa tale moj ferrari F2005, komu delal sive lase
LP Kovač
Mal se lahk vidi rezultate moje špijunaže.
Barvna shema je sicer malenkost kičasta, bo pa zato model sigurno
zelo opazen v zraku.
V izdelavi pa so še projekti elektro in strojnih instalacij.....
Mogoče bo pa tale moj ferrari F2005, komu delal sive lase
LP Kovač
- Priponke
-
- 3.jpg (60.46 KiB) Pogledano 5504 krat
-
- 2.jpg (47.44 KiB) Pogledano 5504 krat
-
- 1.jpg (48.61 KiB) Pogledano 5504 krat