SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicommand)

Akrobatski in 3D modeli
Odgovori
Uporabniški avatar
uničevalec
Razpravljalec
Prispevkov: 96
Pridružen: 02 Feb 2007, 16:13
Kraj: Celi svet
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a uničevalec »

Je bodoča žena mavo skočla v trgovino pa sem kr izkoristil luknjo!Ja drugač pa res ni zajebancije z temi stvari sem pred kakšnim letom skoraj ostal brez prsta na roki ko me je Raptor klofnil po roki in ko je treščil na tla nisem vedel kam naj bežim zato naj bo varnost vedno na prvem mestu!!!
Čmarko

SAM DA ROPOTA
Uporabniški avatar
miharix
Profesor
Prispevkov: 1085
Pridružen: 16 Jun 2008, 22:06
Kraj: Kamnik / LJ
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a miharix »

V kuhinji 1m v luft. :o :o #-o
Upam, da te ne najdemo čez čas tukaj http://www.darwinawards.com :-?
tomazcc
Freak
Prispevkov: 591
Pridružen: 10 Dec 2007, 23:26
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a tomazcc »

Kljub temu vsaka čast, da v kuhinji upaš 500 v zrak dat...
Jaz sem ljubitelj garažnega letenja (garaža je velika 6x6 metrov). S trex 250 je super, s 450 pa me je že strah kot hudir, na 500 pa še pomislit ne upam.
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

In prav je tako. Večji helikopterji so za zunaj.
Ne dolgo nazaj smo se zgražali ob video posnetku 90-ke v dnevni sobi, danes pa vidim, da je amerika že pri nas.
Uporabniški avatar
uničevalec
Razpravljalec
Prispevkov: 96
Pridružen: 02 Feb 2007, 16:13
Kraj: Celi svet
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a uničevalec »

Ups pa sem imel spet srečo!Sedaj sem opazil da sploh nimam matice na vijaku kjer je pritrjena glava!Nikoli več ga ne bom take sral!
Zanima pa me če uporabljate vsi 5 ali 6 celične lipoje ali povežete dva 3 celična lipoja skupaj?Kaj je pravzaprav boljše?
Čmarko

SAM DA ROPOTA
Uporabniški avatar
andrej007
Profesor
Prispevkov: 1331
Pridružen: 06 Okt 2006, 12:43
Kraj: Domžale

Odgovor Napisal/-a andrej007 »

uničevalec napisal/-a:Sedaj sem opazil da sploh nimam matice na vijaku kjer je pritrjena glava!
?
#-o #-o #-o
Modelarstvo je droga ,ki škoduje predvsem finančnemu stanju odvisnika :lol: :roll: :lol:


lp Andrej
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

uničevalec napisal/-a:........ sploh nimam matice na vijaku kjer je pritrjena glava!
Mislim, da res! 8)
robertostem
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 02 Feb 2008, 07:41
Kraj: Ljubljana

Prosim pomoč z gyrom EK2-0704B

Odgovor Napisal/-a robertostem »

Lep pozdrav Piloti helijasi!

Kolikor sem utegnil sem vecino tem v tem zanimivim forumu prebral in zvedel veliko novega.

No da ne dogovlacim z tem bom kar prisel na svojo tezavico in vas povprasal za pomoc,pred kradkim sem kupil svoj prvi heli Esky Belt CP V2 no stvar ze v osnovi ne leti ker je cisto rastelan in sem ga moral se enkrat sestaviti,potem pa sem naletel na problem Gyrota - EK2-0704B, ki ga ze v startu nisem mogel umiriti tako,da je rep nenehno vrtelo,seveda kolikor sem zivec mi ni dala stvarca mira in sem ga moral malo prestelati LIMIT in DELAY.

Stvarco sem se poslabsal in stem povecal svojo jezo za slab nakup.
Ker sem se novinec v heli tehnologiji bi prosil,ce bi bil negdo tako dober in mi lepo povrsti razlozil kako to stvarco spravim v optimalni pogon. Mocno upam, da ta tema spada v ta del foruma

Najlepsa hvala za pomoc in cas, ki mi ga boste namenili !!
Lep pozdrav !!
Roberto
Uporabniški avatar
johnnyZ
Razpravljalec
Prispevkov: 108
Pridružen: 25 Jan 2010, 07:45
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a johnnyZ »

Roberto, pozdravljen!

Sam imam belta že več kot leto, in sicer še staro verzijo, z navadnim "rate" gyrotom. Zadeva je letela tako rekoč "iz škatle", po enem letu nisem menjal drugega kot krake.
Kolikor jaz razumem zadeve je takole:
Z LIMIT se nastavlja hod repnega servota. Položaj ugotoviš s preizkušanjem: začneš z minimalko in počasi pomikaš proti maksimumu, dokler se hod servota veča oz. mehanika repa to dovoljuje.
DELAY je kompenzacija hitrosti servota. Za hitre digitalce nastaviš na minimum. "stock" verzija belta ima vgrajene poceni kitajske digitalne servote, ki pa spet niso tako zelo slabi. Mislim, da je tu dobra nastavitev nekje v spodnji četrtini hoda potenciometra.
Tvojega gyrota ne poznam, bi pa po mojem moral imeti tudi Gyro Gain nastavitev, s katero se nastavlja občutljivost. Pri boljših gyrotih se to izvaja preko posebnega kanala na komandah.

Predvidevam, da uporabljaš komando, ki si jo dobil v kompletu. V tem primeru je najboljše, da premikaš repni servo naprej in nazaj vzdolž repne cevi tako, da mehansko nastaviš pravilni kot repnega rotorja. Servo premikaš tako dolgo, da rep stoji na miru. Najbolje da vse skupaj izvajaš na gladki površini na tleh.

Sicer pa malo pobrskaj po internetu, za belta obstaja veliko tujih forumov. Tudi na youtubu so filmčki, ki prikazujejo menjave delov in nastavitve.

Ne obupat, Belt Cp je v osnovi kar dober helikopter, ima pa par otroških bolezni kot vsak drug. Tudi najboljši in najbolj drag helikopter je potrebno pravilno nastaviti. Najbolje bi bilo, da najdeš kakšnega izkušenega helikopteraša v tvoji okolici, da ti malo pomaga.

LP Ivan
Uporabniški avatar
mat3
Razpravljalec
Prispevkov: 56
Pridružen: 26 Nov 2009, 21:28
Kraj: Vrhpolje
Kontakt:

SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicommand)

Odgovor Napisal/-a mat3 »

Že nekaj časa me muči en problem pri nastavitvi žiroskopa na mojem CopterX-u 450 V2. Servo imam GWS Park F (0,06s), gyro pa je omenjeni HK401B. Po veliko ogledanih videjih (Finless) in prebranih forumih, mi nekatere reči še vedno niso jasne. Bom pojasnil. Repni "pitch slider" sem nastavil na sredino, tako da je enak hod levo in desno. Na sredini dobim tako zelo malo kota, potiska v desno. Sledi lebdenje v rate načinu (standard). Seveda helikopter obrača v levo, zato povečam kot na repu (slider v levo, torej potisk v desno). Sedaj je slider iz centra in moram znižati hod servota (na gyro potenciometru). Ko dobim pravilen kot heli lebdi na mestu in nato preklopim v HH način (gear stikalo). Sedaj helikopter ponovno rahlo prične obračati v levo. To za silo odpravim s trimom v desno, vendar se problem po ponovnem vklopu v HH načinu in z obstoječim trimom nazaj pojavi. Kako imate ostali nastavljen žiroskop (predvsem mehansko)? Bi bil kdo tako prijazen in malo opisal postopek nastavitve. Vse ostalo ni problem, deluje, muči me le nastavitev centralne pozicije. Zdelo se mi je pametno, da za to tematiko odprem novo temo.
Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 681
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a denys »

Ti si vse pravilno nastavil, kriv je žiro. To se dogaja, če kupiš poceni žiro. Mislim, da v komentarjih v hobbykingu je nekdo napisal, da se da kao zrihtat tako, da ga odpreš in fiksiraš vezje, ki baje ni dobro fiksirano in zaradi vibracij pol drifta. Jaz ti priporočam, da si narediš uslugo in si kupiš en dober žiro, ne bo ti žal. Poglej tukaj na forumu Melly prodaja Spartane, jih ima v akciji, ful dober žiro , ga boš lahko imel za vedno tudi na vseh večjih helijih, če boš kdaj kupil.
Uporabniški avatar
bovi
Freak
Prispevkov: 671
Pridružen: 24 Jul 2009, 11:58
Kraj: Domžale

Odgovor Napisal/-a bovi »

jaz imam 3x hk450b, moram reči, da delajo solidno.
je pa res, da vsak dela malo drugače...
najbolje dela najstarejši, tisti brez nalepke hk.
Pri temu skoraj ne opazim razlike med futabo gy401, morda tudi zato, ker sem začetnik.
svoje doda tudi servo, za hk450b je odlična opcija turnigy (prej mks) ds480.

Sam se naredil takole:
-najprej center servo direktno na sprejemnik, brez gyro. mehanski center zadaj in ročica čimbolj čistih 90st na servu.
-če kaj ni v "liniji" pomaknem servo naprej/nazaj po boom-u.
-vključim gyro, malo počakam če gre za temparaturno razliko
-limit na gyrotu, da servo zadaj na osi ne pritisne "v stene" levo/desno, malo manj.
... to je to, kar je mehanskega.
sam na komandi (spekrum dx7) naštimam aux1/2 na gyro in potem na auto, kjer ima na flight modu, stikalo levo, tri pozicije, opcije normal 0 = 0, stunt 1 = 1 , stunt 2 = 0, pri čemer je vrednost za stikalo 0 okoli 70-75, za 1 pa 62-68...
tako upravljam vse z enim stikalom.
drugače mislim, da hk401 dela ok.
spartana ne poznam, definitivno pa je futaba gy520 wow!

moje mnenje, ki pa ni nujno, da je pravilno, naj me "profiji iz foruma" popravijo ... :D

Lp,

Boštjan
Uporabniški avatar
mat3
Razpravljalec
Prispevkov: 56
Pridružen: 26 Nov 2009, 21:28
Kraj: Vrhpolje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mat3 »

Nekaj sem tudi sam bral o tem ja. Ja nič, najprej bom poskusil s tem http://skrci.me/tlpxD in tem http://skrci.me/lxWWK, če tudi ta dva "moda" ne bosta pomagala, bo očitno treba zbrat dnar za kak boljši gyro.
Uporabniški avatar
sasokog
Razpravljalec
Prispevkov: 139
Pridružen: 14 Nov 2008, 10:57
Kraj: Nova Gorica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a sasokog »

sam sem iz fibrca naročil ta gyro in moram rečt da je cena primerna kvaliteti.

Saj nekako presenetljivo drži rep v nuli (vsaj v mojem primeru), je pa res da ga je bilo potrebno razstavit, v vogale kapnit po kapljo toplotnega lepila in vezje enostavno zalepit na ohišja saj je fabriško zadeva samo vstavljena v ohišje in gyro brez tega posega ne funkcionira.
-= Flying pigs 8,000 feet above Sea level =-
_____________________________________

Team ElyQ
Uporabniški avatar
mat3
Razpravljalec
Prispevkov: 56
Pridružen: 26 Nov 2009, 21:28
Kraj: Vrhpolje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mat3 »

Tudi jaz sem to naredil in sedaj je nekoliko boljše. Mogoče bom poskusil še s KDS 800 za katerega pravijo, da naj bi bil med najboljšimi kitajskimi gyroti. Kake hude razlike pa ne pričakujem. Zaenkrat ni denarja za kakega Spartana ali pa Futabo.
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Jaz sem ga tudi iz firbca kupil (že pred časom) ampak nikoli ni delal kot je treba. (stara futaba gy-401 pa je). Sedaj ga kdaj zmontiram v 1:10 drift avto, tako, za hec.
Do konca aprila so Spartan Quarki po 95e... Če daš 30e za neko kopijoi in malo bolj krešneš zaradi gyrota, si že kmalu na 95e... kot pravijo "nisem tako bogat, da bi kupoval poceni".
lp Melly
lemut
Tekmovalec
Prispevkov: 357
Pridružen: 15 Okt 2008, 18:07
Kraj: vrhpolje pri vipavi

Odgovor Napisal/-a lemut »

imel sem kds 800 in ti lahko povem da je kot da bi brez gyrota vozu.so bili pred časom kar vredu zaj pa so se pokvarli.
Uporabniški avatar
sasokog
Razpravljalec
Prispevkov: 139
Pridružen: 14 Nov 2008, 10:57
Kraj: Nova Gorica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a sasokog »

Na žalost za malo denarja ne moreš pričakovat kvalitete na nivoju spartana ali futabe.

Zato sem pa napisal da je delovanje primerno 14 $-jem.
je pa tudi res, da verjetno v kolikor jih kupiš 10 bo prav vsak deloval drugače .... da o repnem servotu niti ne govorim, ker če imaš spet kitajsko varianto ... potem tudi to pripomore ....


Kot rečejo američani ... only my 2 cents ;)
-= Flying pigs 8,000 feet above Sea level =-
_____________________________________

Team ElyQ
Uporabniški avatar
Moho
Freak
Prispevkov: 558
Pridružen: 17 Jan 2007, 20:57
Kraj: Medvode

Odgovor Napisal/-a Moho »

Živjo!

Enkrat je Seme (The Doctor) rekel, da je gyro srce helikopterja...mislim da stavek pove več kot dovolj... :D


LP Moho
Uporabniški avatar
modelarr
Freak
Prispevkov: 491
Pridružen: 06 Feb 2010, 13:22
Kraj: Kočevje

Odgovor Napisal/-a modelarr »

POzdravljeni!!!
Tudi mene zanimajo nastavitve tega gyrota in sicer na komandi dx6i.
Kako naj nastavim giro, ker ne vem kako mora biti :
-ko premaknem rep se naklon lopatic trenutno spremeni vendar potem se takoj vrne na sredinski položaj
ali
-ko premaknem rep se naklon spremeni dokler rep ne premaknem na začetni položaj
Katera nastavitev je pravilna?
Kako naj nastavim RATE?

Ne gre mi v glavo, kako deluje ruder, ki sem ga nastavil kot je prikazano v številnih videjih na youtube, namreč servo je na sredini pod 90 stopinj, prav tako so repne lopatice ravne, se pravi na sredini. Pripravljam se na prvi zagon helija in imam občutek da se bo vrtel v levo.
Prosim če mi lahko kdo pomaga, ker ga nebi rad že prvi dan razbil.
hvala.
Uporabniški avatar
modelarr
Freak
Prispevkov: 491
Pridružen: 06 Feb 2010, 13:22
Kraj: Kočevje

Odgovor Napisal/-a modelarr »

Verjetno je vprašanje nesmiselno, vendar se opravičujem saj sem začetnik in kot sem napisal ne bi rad takoj razbil helija. Na simulatorju sem že zelo veliko vadil.
Še enkrat naj poenostavim moj problem:
Ko hočem s helijem poleteti se mi tik pred vzletom že na tleh začne vrteti v levo.
Prosim za pomoč. Hvala.
Uporabniški avatar
mat3
Razpravljalec
Prispevkov: 56
Pridružen: 26 Nov 2009, 21:28
Kraj: Vrhpolje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mat3 »

Ker domnevam, da si se slabo podučil o osnovah repa, si poglej vsaj posnetek 401 gyro setup. Poleg tega pa najdeš še kar nekaj njegovih posnetkov glede osnovne nastavitve repa, smeri korekcij gyrota itd. Prebrskaj malo.

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=11373
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Na kratko.

1. Ponavadi (velika večina) leti s krmiljenjem nosa helikopterja po smeri, pomeni, če daš ročico smeri v levo, gre nos v levo, če daš v desno gre nos v desno.

2. Gyro ima dva načina delovanja (normal in heading hold/avcs/HH). V načinu normal sledi pomik servo motorja pomiku ročice za smer.
V načinu HH pa s smerjo določaš frekvenco vrtenja po smeri (recimo če malo odkloniš ročico, se bo vrtel z recimo 1 obrat na 10 sekund, če pa daš ročico do skrajne lege, se vrti z 1 obrat na 1 sekundo), zato tudi servo repa odkloni do konca ali se premika sem ter tja dokler ni obratov na repnem rotoju v HH načinu, ker hoče doseči vrtenj, ker pa ni pogona ne more, zato odkloni do konca...

3. Smer vrtenja v gyrotu (normal ali reverse) mora biti nastavljena, tako, da se rep (smer) upira navoru, ki ga povzroča glavni rotor (ko je ročica za smer v centru). To nastavimo tako, da pogledamo kam odkloni repne lopatice, ko obračamo na roko heli po smeri, smer odklona se mora upirati smeri vrtenja.

Primer: če vrtimo heli v smeri urinega kazalca (gledano od zgoraj), se morajo povečati naklon repnih rotorjev v tisto smer, da bi ob vrtenju vlekli rep v kontra urinemu kazalcu... poglej ti bo takoj jasno, lahko tudi na roko zasukaš glavne blejde v smeri vrtenja in boš videl kam vlečejo repni.

Če imaš to kontra nastavljeno je heli neobvladljiv.
Ko to nastaviš na podoben način preveriš, če s premikanjem ročice dobiš pravo smer obračanja nosa helija (drugače reverse v oddajniku na smeri).

4. Nastavitev servota... Daš v normal mode, gain na 10%, tako, da je precej neodziven, ročico smeri v center, takrat mora biti servo ročica pravokotna na servo motor, če ni, odviješ servo ročico in probaš najti čimbolj točen položaj. Potem ponavadi nastaviš dolžino palice z linki, tako, da je tudi ročica na repu pravokotna na boom (ponavadi imajo lopatice malo kota, da se že v centru upirajo navoru motorja)...

p.s. obvezno nastavi dolžino ročice (od kroglice do centra servo motorja) na na priporočeno vrednost za tvoj model, če bo prevelika, bo rep prevč odziven in boš moral zelo zmanjšati gain, če bo prekratka pa tudi z velikm gainom ne bo dobro držal rep. Cilj je leteti z gainom okoli 50-60%.

5. Letiš vedno v HH načinu!!! Gain daš na okoli 50%. Potem pa ga lahko spreminjaš na več dokler rep ne začne oscilirati, potem pa ga zmanjšaš za 5 %...
lp Melly
Uporabniški avatar
nori-modelar
Profesor
Prispevkov: 1075
Pridružen: 07 Apr 2009, 10:08
Kraj: Slovej Gradec
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a nori-modelar »

Lp

Bom kar tule napisal da nebom drugod smetil :D
Imam eno vprašanje:
Zanima me kateri je boljši gyro
1- http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... sel+GP+780# (align)
2- http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... ?query=401
Namen imam dati quarka na trexa 600...doma pa mi stoji gy401(alignovega gp780 dobim zraven kompleta,seveda bom ta komplet počasi nadgrajeval)

ok bom pa sam poizkusil!
LP, Timotej

SUBSCRIBE ---> https://www.youtube.com/channel/UC8nkCBAdDMwPn-ENDuHjC1A
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Dobri stari gy-401 (original) dela zelo dobro, je pa verjetno align 780 malenkost boljši... ampak itak Spartan...
lp Melly
Odgovori

Vrni se na Elektro helikopterji