Thunder Tiger Yak 54 -87"

Pogovori o akrobatskih modelih in letenju
Odgovori
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Pred par dnevi sem dobil nov regler, Turnigy K force HV 120A (180 v sunkih) in danes se je našel čas za temeljit preizkus.
Za menjavo sem se odločil, ker me je malo skrbelo, da je 100A sentilon morda rahlo preobremenjen, ker mora prenašati sunke tja do 110A.

No glede na hvalo okrog tega reglerja na HC jevi strani, sem bil takoj malo razočaran, saj sem takoj opazil, da odzivnost reglerja ni niti za spoznanje boljša od nekoliko robatega delovanja Sentilona ob zagonu in pri finem dodajanju gasa.
Od ostalega so bili občutki podobni kot pri Sentilonu, le da se mi je zdelo, da model pri polnem plinu daje od sebe rahlo več, čeprav so meritve porabe toka, pokazale skoraj točno enake vrednosti.

Po vgrajenem petem setu batrij, je pri dodajanju gasa, veselje grobo prekinil cvileč zvok, ostal sem brez pogona .... a zahvaljujoč zadostni višini, povsem normalno in brez težav pristal.
Kar je sledilo je pa samo :o :o :o :evil: #-o [-o< ](*,) [-( :grrrrrrrrrrr:
Prihodnjič dalje, zdaj nimam več časa tipkat......
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Brane, jaz čakam CastleCreation ICE 120HV. Če se bo izkazal tako kot njegovi mlajši bratje, bom zelo vesel. Zanimivo, da lahko njegov logger meri do 320A. To pomeni, da je to najvišji še uporaben tok v špicah... Cena pa tudi ni tako visoka. Na ebayu jih dobiš za 150$... kitajc in garancija sta itak dva pojma v ločenih galaksijah.
lp Melly
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

No ja, kar se tiče garncije, so meni še vse skurjene poslali nove, tok tok, se pa čaka. Sicer pa v ponedeljek pošljem nazaj, kar je ostalo, saj se mi niti kaputaže ne ljubi dol dajat, čeprav v delavnici smrdi ko hudič.
Del nad lipoti, se je tako segrel, da se je stopila folija razen tega je pa spodaj vse črno. Baterije so bile tako vroče, da jih nisem mogel prijet še takrat, ko sem bil že doma cca pol ure po incidentu, očitno jih je regler dal v stik, ki je popustil takrat, ko so se odtalili 6mm konektorji, kadilo se je pa opazno manj kot takrat ko je zakurilo Jetija.
No k sreči imam še sentilona in povsem novega Jetija Spin 125, ki so mi ga proti plačilu poslali namesto ostankov skurjenega Spin 99.
saj sem razmišljal ali ima spoloh smisel dajati denar še za Spin 125, ko je bil že K Force na poti, a je bilo tako ugodno, da bi bilo neracionalno zavrnit ponudbo 8) no pa se potem stvari takole hitro obrnejo.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
klemen7
Profesor
Prispevkov: 1178
Pridružen: 21 Jun 2008, 18:28
Kraj: Dolenja Trebuša/Ljubljana

Odgovor Napisal/-a klemen7 »

Men nekej ne gre v glavo tukej. Skuru si že ne vem 5 al kolk regulatorjev, v specifikacijah motorja lepo jasno piše kakšen regulator rabi in res ne vem zakaj ustrajaš pri temu, da gor obešaš regluator ki vsaj po mojem mnenju ni primeren za tak motor. Vsa elektro letala take klase ki sem jih do zdaj videl z z Heckerjevimi motorji (najboljši približek temu kitajcu) so mel notr 170Amperske regulatorje. Zakaj neki le? Sej ma HK v ponudbi ravno tako 200A regulator in ne vem zakaj še zmeri ustajat pri 100-120A reglerjih po tolk skurjenih regulatorjih. Skregano z logiko...
https://www.argentglobalnetwork.com/?klemen7
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

klemen7 napisal/-a:Men nekej ne gre v glavo tukej. Skuru si že ne vem 5 al kolk regulatorjev, v specifikacijah motorja lepo jasno piše kakšen regulator rabi in res ne vem zakaj ustrajaš pri temu, da gor obešaš regluator ki vsaj po mojem mnenju ni primeren za tak motor. Vsa elektro letala take klase ki sem jih do zdaj videl z z Heckerjevimi motorji (najboljši približek temu kitajcu) so mel notr 170Amperske regulatorje. Zakaj neki le? Sej ma HK v ponudbi ravno tako 200A regulator in ne vem zakaj še zmeri ustajat pri 100-120A reglerjih po tolk skurjenih regulatorjih. Skregano z logiko...
Skregano s tvojo ne z mojo, kaj me briga s kakšnimi reglerji letijo drugi, zaradi mene naj s 300 ali s 500A
Ni od motorja odvisno kakšen regler rabiš pač pa od tega koliko kuriš med poletom. Za svoj model pri 11S lipo rabinm 110A v sunkih povprečje med poletom je pa nekje pri 50A .
Preden sem vgradil ta regler (par dni nazaj) sem imel not 100A sentilona , ki mi je v redu služil in se ni nikoli pregreval ali kaj podobnega, za sabo ima krepko prek 100 poletov a ker je 100A, moje špice pa segajo do 110A sem si rekel, naj bo ziher in kupil regler 120A stalno 180A špicah, že to je pravo pretiravanje glede na povprečje porabe med poletom.
A če je regler zanič, se pač pokadi, kakšna razlika bi bila če bi bil 200A (razen dodatnih 50 eur) Itak pri kitajski robi jaz to vzamem v zakup. Moja trma, prepričanje, ali kakorkoli že to hočeš imenovati, pri tem nima nobene veze, saj ne jokam ali jamram tu, da bi se komu smilil, pišem pač kaj se je zgodilo, v drugo bom pač tiho, jaz ne bom nič na slabšem.

Motor je pa dejansko sposoben dati več od sebe, če bi ga priklopil na 12S in kak večji prop bi špice verjetno res segle tudi do 170A, takrat bi res rabil večji regler. A toliko moči prenese le akrobat z vsaj 2,4 -2,5m, jaz pa ne rabim motorne plošče ven izpulit, že pri 110A imam dvakratni poteg glede na težo modela itak je to več kot daje od sebe 50ccm bencinar, ki je primeren za tak model.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

v drugo bom pač tiho, jaz ne bom nič na slabšem.

l.[/quote]

Lp.


Ne Brane, ne biti tiho. Tvoje komentarje nekateri z veseljem beremo, ker so takšni, =D>kot da bi bil zraven na letališču in povsem iz prakse, ki pa žal včasih tudi stane. Pa ni nujno, da zmeraj po napaki modelarja.

Sicer pa, tudi sam sem na 70A regulatorju, ki v špicah zmore 105A, imel motor ki mi popije 95-100A v šusih. Ampak ker vem, da pri 40A model zalebdi, je večji brez potrebe, saj je polnega gasu zelo zelo malo. Ker je premočno :lol:

LP,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Uporabniški avatar
saMx
Freak
Prispevkov: 749
Pridružen: 28 Mar 2008, 22:34

Odgovor Napisal/-a saMx »

Se opravičujem, da prekinjam debato, vendar ne razumem popolnoma. Model je še cel ali ne? :oops:
Stay hungry. Stay foolish. :wink:

LP, Samo
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Brane, glej tu novico iz 5. novembra. Lekcija tu je, da če motor ob polnem gasu pije x amperov, lahko na polovičnem gasu zaradi "komutacije" čez fete letijo tudi 2x in 3x večje špice. Sam sem to doživel s kontronikovim jiveom, ki zna to izmeriti in izračunati ter se trmasto upre delvoanju, če ugotovi, da so razmere zanj nevarne. Kitajci (in očitno tudi jeti) nimajo te logike in z njo varovalke in vrtijo dokler se vrti ... pol jim pa uide bel dim.

IMHO je pri večjih modelih smiselno dati tistih 100€ več za inteligenten regler, kot pa da se med kakim huvranjem začne smrdeče kaditi izpod haube ...
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Ja model je še cel, le vedno bolj črn je okrog vpetja reglerja in baterij :-?
Drugače pa noben regler ni crknil med hovranjem, harierjem ali kakorkoli hudo obremenjen, pač pa vsi po tem, ko sem po popolnoma odvzetem gasu rahlo in nežno dodal gas.

Ne vem ali bom spet izpadel trmast, če povem da sicer verjamem, da pod takimi in drugačnimi pogoji špice sežejo visoko, a na polici mi leži regler, ki sem ga pred dnevi vzel iz modela-zdrav in uporaben, čeprav je naredil, če rečem več kot sto poletov, bo najbrž precej premalo, morda celo nekaj krat. Zdaj sem ga zamenjal z močnejšim iz katerega se je pokadilo preden sem naletel pol ure, s povsem enako ostalo opremo in porabo toka.

In zdaj bi me po vsej sili radi prepričali, da je bil regler prešvoh. Saj je bil prešvoh-prešvoh kvalitete. Ampak morda bo drugi boljši, itak jih je zmanjkalo in bo naslednji iz druge serije, ker tu ne gre za 100, pač pa za 300 ali 400 eur več . In kaj če se enkrat tudi iz tega, ta dragega pokadi :roll:
Če se pa motim in gre res za dodatnih 100eur potem pa na dan z besedo, kateri regler to je in kje se dobi, kdo ve, morda bom v kratkem resen interesent, saj imam samo še sentilona 100 in Spina 125, dokler ne pride nov K Force 120.
Vprašanje je , koliko kurjenja bo še prenesel model, ki se je do sedaj res izkazal kot trpežen =D> =D> =D>
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Me prav zanima, kako bi se v tvoji aplikaciji izkazal kak powerjive ... Med helijaši je očitno kar popularen, pa verjamem, da tam še bolj rabijo zanesljiv pogon kot letala.
Če te moti cena, opazuj primerne preprodajalne od ebay.de do bolj modelarskih, se vsake toliko najde kak za pol cene.
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Da bi na e bayu kupil regler, ki ga helijaši hvalijo, se ne more zgoditi, specifika delovanja je pri heliju čisto drugačna.
Tudi 120A K Forca hvalijo, da bolj ne morejo, ( veliko bolj kot 100A sentilona npr.) le eden je napisal "ne uporabljaj na velikih outrunnerjih razen če hočeš da se kadi" najbrž ima podobno izkušnjo kot jaz.
A če ni za velike outrunnerje, za kam je pa potem, za 1,5 metrskega akrobata :-? na takem meni dobro dela trikrat cenejši 80A regler, že nekaj let ( ki mora v špicah prenašati 105A).
Težko se bom odločil za regler, ki ni dobro podprt z garancijo- tudi v praksi. Kontronika ne kupim npr nikoli več, zaradi slabe izkušnje pri uveljavljanju garancije.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

Jst bi ruknil gor prejšnji, preverjen regulator in mir. Veliko rajši kot testiral nove regulatorje, ki imajo 10A več napisano na nalepki, saj če je zadeva narejena približno tako kot treba res nima veze če grejo špice malenkost izven delovnega območja.
Fly it like you stole it!
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Po mojem je edini v tem cenovnem rangu (100e+kitajc) Castle ICE 120 HV.
Okoli 170$ + ddv in poštnina, na koncu te stane manj kot 200e. Prenese špice do 320A in predvsem ima vgrajen logger, da lahko potem na tleh pregledaš, kaj se dogaja v zraku. Še vedno je "samo" pol cene kontronika in za letala je dober. (imam v F3A ICE 75 in sem zadovoljen).

Sicer pa imam v moji extri tudi jaz kitajca 100A in je naredil cca 80 poletov brez problemov.
lp Melly
Uporabniški avatar
Jaro
Freak
Prispevkov: 722
Pridružen: 20 Maj 2003, 10:48
Kraj: Izlake

Odgovor Napisal/-a Jaro »

Kar pravi Pegasus, nedvoumno drži. Reglerji pri polnem gasu zdržijo mnogo mnogo več, kot pa piše na njih, sploh če ga sfriziraš z dodatnimi kondenzatorji. Problem je pri polovičnem ali še manjšem plinu, sploh pri višjih napetostih.

Jaz sem svojega prvega Sentilona 100A HV skuril praktično v praznem teku, ko se je odlepila os in sem poskušal model počasi pripeljati nazaj. Peavzaprav mi najprej niti ni bilo jasno zakaj. To je bilo v SAW modelu čolna, ki leti 200km/h. Ko sem namontiral drugega, sem ga uporabljal praktično kot stikalo in je vse skupaj prenesel. In to brez kakršnega koli hlajenja. Res pa je, da so to impulzi dolgi po 4 do 5 sekund.

Pa še to: nanj je bil priključen 450g 4-polni inrunner in 11S lipo...
Lep pozdrav,

Jaro

___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

LP.

Brane, koliko se pa kaj greje motor pri tej obremenitvi. Če bi šlo vse do 170A, potem mora biti dokaj hladen pri 110A? In koliko ter kakšen propeler vrti?

LP.KLemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Saj tudi je relativno hladen, v vsakem primeru prenese občutno več, kot AXI 5345, vendar je treba vedeti da špica 110A ne pomeni nič.
Preprosto povedano, če bi imel moj model kilo manj kot ima, bi bil ta motor po poletu hladnejši kot sedaj, če bi bil kilo težji, pa bi bil boj vroč kot sedaj, tudi zaradi načina letenja dolžina poleta in temperatura motorja, lahko občutno varira, pri elektro letenju pa se tudi zunanja temperatura ogromno pozna.
Kakorkoli, s tem motorjem jaz v praksi vseeno na modelu nikakor nebi šel do 170A. Saj imajo kitajci še enega večjega. samo ta motor je potem za cca 2,6-2,8 metrskega akrobata, za 2,4 bi bil prehud (in pretežek).
No, po moje za 2,4m akrobata 170A niti nebi potreboval, 12S pa tja do 130-140A bi bilo čez glavo. To je sigurno precej več, kot zmore moj ZDZ 80 s smetišnico v 2,3 metrski Extri.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Zdaj ko je Yak tudi na Spin 125 že letel, sem prišel do zanimivega opažanja in prav vesel bi bil, če bi kak poznavalec o tem rekel kako besedo.

Namreč, timig na Sentilonu 100 sem nastavil na high, kot so v navodilih priporočali za tovrstne motorje ( možnosti so low, middle in high). poraba je bila pri tem, z novo baterijo okoli 108 A.
Ko sem ta regler zamenjal s K Force HV 120, ki ima serijsko timing nastavljen na 15 stopinj, je bila poraba z novo baterijo nekje pri 100A, bilo pa je tudi manj efekta, zato sem timig premaknil na 22,5stopinje ( možnosti so , 0,/3,75/7,5/11,25/15/18,75/22,5/26,25 ) in motor je žrl podobno, kot prej sentilon, vrtljaji so bili pa morda celo rahlo višji ( žal pa tega nisem preveril), kar bi dalo slutiti, da je K force morda le nekoliko bolj učinkovit od sentilona.
Ko sem sedaj vgradil Spin 125 in ga nastavil na 22stopinj, je poraba pa tudi efekt od tega nekako na nivoju K Forca nastavljenega na 15 stopinj.

Ker je motor kopija Hackerja, ki za tak motor priporoča 22 stopinj, sklepam, da je nastavitev na 22 stopinj prava, a kaj ko čehi in kitajci, kot kaže ne uporabljajo istega kotomera :-?
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9307
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Brane, poskušaj opraviti meritev obratov pri 1000/2000/3000 W, pa boš hitro videl kam pes taco moli.
www.lipo.si
Uporabniški avatar
Marko Mencin
Freak
Prispevkov: 728
Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
Kraj: LJ-Barje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Marko Mencin »

Možno je, da je razlika pri notranji upornosti krmilnika, kar da to razliko. Nastavi SPINA na 26 stopinj in boš videl.....

LP

Marko
We is E-xperts.
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9307
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Marko Mencin napisal/-a:Možno je, da je razlika pri notranji upornosti krmilnika, kar da to razliko. Nastavi SPINA na 26 stopinj in boš videl.....

LP

Marko
Ne bi rekel, da je takšna razlika v kvaliteti FETov. Algoritem krmiljenja je tu bolj pomemben (npr. kitajc vs. YGE)...
www.lipo.si
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Ja spremeniti timing na 26 stopinj na Jetiju je sedaj najbolj enostavno, kar sigurno lahko poskusim. A Hacker in Jeti sta nekako preveč povezana, da bi dvomil v to, da je timing 22 stopinj pravi prav za jeti reglerje.
Nisem pa prepričan, če si lahko predstavljam kaj mi bo to povedalo. Pričakujem višjo porabo in več efekta . Če bo približno tako kot s K forcom pri 22,stopinj, ali naj pustim 26 stopinj, dam nazaj na 22 ali nastravim nekaj vmes. Moči za letenje imam dovolj tudi sedaj, se pa pozna da jo je manj.
Bom se pa sigurno lotil meritev , kot jih priporoča Miha, samo sedaj moram najprej počakati na novega K forca oz. karkoli že bo z njim.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

No zdaj smo pa tam #-o zdaj ni več problemov motorizirati 3 metrskega akrobata, ki običajno rabi 150-170ccm bokserja, za majhen denar, na elekriko.
Pri Turnigyju so naredili 300A debelinkota, ki dela do 15S.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _OPTO.html
Težak je dovolj, da se lahko sklepa, da je notri veliko materiala, pozitivno je pa predvsem to, da je, kot kaže ves, v kovinskem ohišlu in je tako vsaj malo manj možnosti, da ti pogori model, ko se tole začne šmelcati.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
corsair
Tekmovalec
Prispevkov: 352
Pridružen: 05 Feb 2009, 16:05
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a corsair »

Prihodnost brez ropotanja. :P =D> :P =D>
Lp-Rajko
Piko je zakon (made in Slovenia)
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Ja :lol: samo vprašanje je, kdo si bo upal kupiti tako drago srečko :lol: če je razumljivo, kaj s tem mislim :lol: :lol: :lol:
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
corsair
Tekmovalec
Prispevkov: 352
Pridružen: 05 Feb 2009, 16:05
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a corsair »

Popolnoma razumem. Mogoče nekoč v prihodnosti.
Lp-Rajko
Piko je zakon (made in Slovenia)
Odgovori

Vrni se na Akrobatsko in 3D letenje