Moj model za sezono 2005
Živjo!
Včeraj sem na tekmi razbil model.
Danes sem se lotil popravila krila. Samo še folijo napeglam gor in model bo pripravljen za DP.
Tako da Miha, ne se sekirati, model je že boljši kot včeraj zjutraj!
Danes sem odklopljen od svetovnega spleta, zato tole novico pošiljam iz nečakovega računalnika.
LP Mitja
Včeraj sem na tekmi razbil model.
Danes sem se lotil popravila krila. Samo še folijo napeglam gor in model bo pripravljen za DP.
Tako da Miha, ne se sekirati, model je že boljši kot včeraj zjutraj!
Danes sem odklopljen od svetovnega spleta, zato tole novico pošiljam iz nečakovega računalnika.
LP Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 22 Avg 2005, 17:37, skupaj popravljeno 2 krat.
Ne, ne!no_name napisal/-a:Če bi pa to vedel bi pa sigurno malo podaljšal dopust
Bilo je zanimivo! Več slik lahko vidiš v reportaži pod tekmami prireditve. Pokal Moravskih toplic.
Ko sva se z Miho med jadranjem zadela, je moj model vrglo v kovit iz katerega ga nisem mogel izvleči. Tik pred udarcem v tla sem modelu vklopil Butterfly, ker sem mislil da bom s tem morda vsaj malo zavrl hitrost padanja, a se je v istem trenutku krilo prelomilo.
Ker sem bil do tega trenutka v kategoriji 7 celic na odličnem mestu, sem se odločil, da poletim še v Fly offu in sem tako polomljeno krilo poflikal v leteče stanje.
Sllike popravila sledijo zvečert tukaj spodaj.
LP Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 22 Avg 2005, 20:22, skupaj popravljeno 1 krat.
Ko sem se v soboto peljal domov so me obhajali mešani občutki.
Na momente, me je celo prijelo, da bi se odpovedal nadaljevanju jetenja v F5J, a ko sem pomislil, koliko sem že vložil v to, sem se premislil in začel iskati rešitev, kako usposobiti model do sobote za DP.
Prva varianta je bila, da izdelam novo krilo v tehniki stiro balza...jedro izrezano na CNC, naslednji dan polpankano, naslednji dan oblečeno, naslednji dan vgradnja servotov....ne, ne to bi trajalo predolgo!
Da si naredim novo krilo? NI govora! To traja še dlje! Da dam rebra izrezati na CNC? ma brez veze, preden se dogovorim, pridem na vrsto, in dobim izdelke v roke...odpade!
V nedeljo zjutraj sem se lotil obdukcije pokrpanega krila, in ugotovil, da ga lahko zelo na hitro usposobim za nadaljne tekmovanje v Černotičih to soboto.
Za tiste ki jih zanima, prikazujem kako sem se lotil hitrega popravila.
Na momente, me je celo prijelo, da bi se odpovedal nadaljevanju jetenja v F5J, a ko sem pomislil, koliko sem že vložil v to, sem se premislil in začel iskati rešitev, kako usposobiti model do sobote za DP.
Prva varianta je bila, da izdelam novo krilo v tehniki stiro balza...jedro izrezano na CNC, naslednji dan polpankano, naslednji dan oblečeno, naslednji dan vgradnja servotov....ne, ne to bi trajalo predolgo!
Da si naredim novo krilo? NI govora! To traja še dlje! Da dam rebra izrezati na CNC? ma brez veze, preden se dogovorim, pridem na vrsto, in dobim izdelke v roke...odpade!
V nedeljo zjutraj sem se lotil obdukcije pokrpanega krila, in ugotovil, da ga lahko zelo na hitro usposobim za nadaljne tekmovanje v Černotičih to soboto.
Za tiste ki jih zanima, prikazujem kako sem se lotil hitrega popravila.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 22 Avg 2005, 16:13, skupaj popravljeno 1 krat.
Takole je izgledalo "pokrpano" krilo, s katerim sem odletel še 2 Fly offa.
Razlomljeno krilo sem poravnal, ter polepil z več sloji lepilnega traku ter dvema karbonskima letvicama (le kaj me je gnalo k temu, da sem ju vzel s sabo?)
Profil je bil bolj "bogi" a model je letel zadovoljivo.
Razlomljeno krilo sem poravnal, ter polepil z več sloji lepilnega traku ter dvema karbonskima letvicama (le kaj me je gnalo k temu, da sem ju vzel s sabo?)
Profil je bil bolj "bogi" a model je letel zadovoljivo.
- Priponke
-
- od originalnega profila je zaradi polomljenih reber in torzijskega nosu ostalo le malo sledu
- profil - če bi temu še lahko rekli tako.jpg (31.56 KiB) Pogledano 7280 krat
-
- Pogled od zgoraj
- pokrpan od zgoraj.jpg (35.28 KiB) Pogledano 7280 krat
Najprej sem previdno odstranil vse obloge lepilnega traku, da bi ne polomil še kaj več kakor je bilo.
Nato sem odstranil vse kar je padlo stran, ter prihranil kose, za katere sem menil, da jih še lahko porabim. Nato sem potegnil vso folijo s centroplana, ter zavrgel polomljena rebra.
Sprintal sem si načrt krila za polomljeni segment in ga s krilom vred fiksiral na leseno šablonsko desko.
Nato sem odstranil vse kar je padlo stran, ter prihranil kose, za katere sem menil, da jih še lahko porabim. Nato sem potegnil vso folijo s centroplana, ter zavrgel polomljena rebra.
Sprintal sem si načrt krila za polomljeni segment in ga s krilom vred fiksiral na leseno šablonsko desko.
- Priponke
-
- v šablonski deski.jpg (41.11 KiB) Pogledano 7272 krat
-
- sedaj vidim da se da popraviti.jpg (42.39 KiB) Pogledano 7272 krat
-
- to je drĹľalo krilo skupaj.jpg (36.88 KiB) Pogledano 7272 krat
Sprintal sem si 6 reber, jih nalepil na 1,5mm debelo balzo, ter z modelarskim nožkom previdno izrezal.
Za tak način sem se odločil, ker se mi ni zdelo zapravljati časa za izdelavo šablon reber samo za 6 reberc. (prejšnje šablone iz 0,8 mm aviošpera sem namreč vlepil v krilo pri prvotni izdelavi...to je namreč moja praksa...da uporabim pri gradnji tudi šablone...)
Za tak način sem se odločil, ker se mi ni zdelo zapravljati časa za izdelavo šablon reber samo za 6 reberc. (prejšnje šablone iz 0,8 mm aviošpera sem namreč vlepil v krilo pri prvotni izdelavi...to je namreč moja praksa...da uporabim pri gradnji tudi šablone...)
- Priponke
-
- rezanje reberc.jpg (36.94 KiB) Pogledano 7267 krat
-
- mit špruhkleber.jpg (37.05 KiB) Pogledano 7267 krat
Izrezana rebrca so se nekoliko razlikovala zaradi tega ker sem malo "škilil" ko sem jih delal, zato sem jih dal skupaj in razlike med njimi rahlo obrusil.
Potem sem zlepil zadnjo letvico na krilu in nadomestil polomljena in počena rebra z novimi.
Prilepil sem tudi stojine na nosilcu, potem pa še spredaj postavil spodnjo oplato torzijskega nosu.
Na to oplato sem nato nalepil še prednje kose reber, čisto spredaj pa vstavil trikotno letvico za nos profila.
Zatem sem pripravil balzo za zgornjo oplato torzijskega nosu. narisal sem kje se stika s konstrukcijo krila, da sem vedel kje naj namažem lepilo.
Potem sem zlepil zadnjo letvico na krilu in nadomestil polomljena in počena rebra z novimi.
Prilepil sem tudi stojine na nosilcu, potem pa še spredaj postavil spodnjo oplato torzijskega nosu.
Na to oplato sem nato nalepil še prednje kose reber, čisto spredaj pa vstavil trikotno letvico za nos profila.
Zatem sem pripravil balzo za zgornjo oplato torzijskega nosu. narisal sem kje se stika s konstrukcijo krila, da sem vedel kje naj namažem lepilo.
- Priponke
-
- pred zapiranjem.jpg (41.18 KiB) Pogledano 7234 krat
-
- sestavljeno.jpg (42.32 KiB) Pogledano 7234 krat
-
- nova rebra zadaj.jpg (37.58 KiB) Pogledano 7234 krat
Nato sem torzijski nos zaprl in ga z dvema letvicema in veliko gumicami pustil čakati, da se je lepilo posušilo.
Ko je bilo lepilo suho, sem krilo vzel ven iz šablonske deske, ter torzijski nos obrusil v obliko profila..predvsem na prednjem delu.
Nato sem na spoje balz dal še trake 25 gr steklene tkanine in jo nakapal s CA lepilom ter pogladil s prstom zaščitenim s koškom plastične vrečke.
Ko je bilo lepilo suho, sem krilo vzel ven iz šablonske deske, ter torzijski nos obrusil v obliko profila..predvsem na prednjem delu.
Nato sem na spoje balz dal še trake 25 gr steklene tkanine in jo nakapal s CA lepilom ter pogladil s prstom zaščitenim s koškom plastične vrečke.
- Priponke
-
- suho in obrušeno.jpg (41.16 KiB) Pogledano 7230 krat
-
- sušenje pod prisilo.jpg (40.86 KiB) Pogledano 7230 krat
Naslednje je bilo popravilo flapa.
Ko se je krilo zlomilo, se je zlomil tudi flap na svojem nosilcu. Začuda je zadnja letvica iz karbona ostala nedotaknjena. Zdržala je krivljenje brez posledic.
No, medtem ko sem postavljal tole na forum, bi lahko krilo že oblekel v folijo
Bom pa jutri.....saj veste pregovor: "kar ne moreš storiti danes, preloži na jutri!"
He, he! Lahko se hecam, sedaj ko vidim, da bom z lahkoto dokončal popravilo in brez skrbi odšel v soboto na tekmo!
Jutri pa še slikce končanega krila!
In kaj je nauk te basni?
Naj sprva izgleda še tako hudo, se kasneje ugotovi (ko se prah poleže) da je bolje kakor pa se je najprej zdelo.
LP Mitja
Ko se je krilo zlomilo, se je zlomil tudi flap na svojem nosilcu. Začuda je zadnja letvica iz karbona ostala nedotaknjena. Zdržala je krivljenje brez posledic.
No, medtem ko sem postavljal tole na forum, bi lahko krilo že oblekel v folijo
Bom pa jutri.....saj veste pregovor: "kar ne moreš storiti danes, preloži na jutri!"
He, he! Lahko se hecam, sedaj ko vidim, da bom z lahkoto dokončal popravilo in brez skrbi odšel v soboto na tekmo!
Jutri pa še slikce končanega krila!
In kaj je nauk te basni?
Naj sprva izgleda še tako hudo, se kasneje ugotovi (ko se prah poleže) da je bolje kakor pa se je najprej zdelo.
LP Mitja
- Priponke
-
- in kapljico caka.jpg (21.08 KiB) Pogledano 7603 krat
-
- zlomljen flap.jpg (36.36 KiB) Pogledano 7603 krat
Danes sem preizkusil kako leti model s popravljenim krilom.
Leti kot je treba !
LP Mitja
Leti kot je treba !
LP Mitja
- Priponke
-
- pripravljeno na polet.jpg (92.28 KiB) Pogledano 7464 krat
-
- testni polet.jpg (60.64 KiB) Pogledano 7460 krat
-
- vse OK.jpg (26.82 KiB) Pogledano 7457 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 23 Avg 2005, 18:27, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: F5J
Kje hodiš Damjan?Ultimate napisal/-a:Pozdravljen Mitja,
všečna letalna naprava dobre konstrukcije izdelana pa seveda na "high" nivoju, vse pohvale še iz moje strani, čeprav sem zadnja leta tonil v ozadje modelarstva ...
Lp,
Damjan
Nisi se nič oglasil v naše konce!
Si že kaj leteč?
LP Mitja
Model je sedaj namenjen le še za rekreacijsko jadranje.
Dizajn kril sem dal že enim trem modelarjem, od tega je eden naredil skoraj natančen posnetek mojega modela v celoti.
Ker krilo očitno ni slabo, sem izdelal povečano varijanto, ki bo pasala na tale trup (URAN8):
viewtopic.php?t=10173&postdays=0&postorder=asc&start=0
Spodnja slika prikazuje načrt. Krilo je opremljeno s krilci in flapi.
Velikost in oblika trupa omogoča tako čisto jadralno, ali pa elektrificirano različico. Primerno je tudi za tekmovanja v F5J kategoriji...
Če je kaj interesentov za ta trup, lahko po mailu pošljem načrt za krilo.
Razpetina je malce preko 2 metra, ima pa krilca in flape.
Oblika prednjega dela trupa je zasnovana tako, da je mogoče narediti "čistega" jadralca, ali pa noter vgraditi elektropogon za tekmovanja v kategoriji F5J...
LP Mitja
Dizajn kril sem dal že enim trem modelarjem, od tega je eden naredil skoraj natančen posnetek mojega modela v celoti.
Ker krilo očitno ni slabo, sem izdelal povečano varijanto, ki bo pasala na tale trup (URAN8):
viewtopic.php?t=10173&postdays=0&postorder=asc&start=0
Spodnja slika prikazuje načrt. Krilo je opremljeno s krilci in flapi.
Velikost in oblika trupa omogoča tako čisto jadralno, ali pa elektrificirano različico. Primerno je tudi za tekmovanja v F5J kategoriji...
Če je kaj interesentov za ta trup, lahko po mailu pošljem načrt za krilo.
Razpetina je malce preko 2 metra, ima pa krilca in flape.
Oblika prednjega dela trupa je zasnovana tako, da je mogoče narediti "čistega" jadralca, ali pa noter vgraditi elektropogon za tekmovanja v kategoriji F5J...
LP Mitja
- Priponke
-
- elektro jadralec.jpg (25.74 KiB) Pogledano 7258 krat