Moj model za sezono 2005
Pred parimi dnevi sem pretiraval z igranjem in obremenjevanjem modela F5J sezone 2005, tako da sem skuril regulator vrtljajev.
Ker sem se prijavil na DP v Logatcu, sem pri Koletu naročil nov motor in regulator. Tako imam spet pripravljeno na tekmo!
Vendar pa sem zaradi crkavanja 4,8V motorjev, sedaj prešaltal na 6V in razočaran spoznal, da gre gor bolj slabo. Imam namreč planetni prenos 6:1.
Večji propeler od 14" ne spravim na model, nov reduktor (samo za eno tekmo) se mi ne da kupovati, zato se bom poigral in modificiral propeler, da bo bolj "lopatast".....po teoriji da daje večje krilo več vzgona, bi moral bolj širok krak tudi dati več vlečne sile....
Zato bom popoldne preizkusil en "umotvor". Upam, da bo povleklo več amperov, kot jih sedaj s klasičnim Aeronautom.
Ker sem se prijavil na DP v Logatcu, sem pri Koletu naročil nov motor in regulator. Tako imam spet pripravljeno na tekmo!
Vendar pa sem zaradi crkavanja 4,8V motorjev, sedaj prešaltal na 6V in razočaran spoznal, da gre gor bolj slabo. Imam namreč planetni prenos 6:1.
Večji propeler od 14" ne spravim na model, nov reduktor (samo za eno tekmo) se mi ne da kupovati, zato se bom poigral in modificiral propeler, da bo bolj "lopatast".....po teoriji da daje večje krilo več vzgona, bi moral bolj širok krak tudi dati več vlečne sile....
Zato bom popoldne preizkusil en "umotvor". Upam, da bo povleklo več amperov, kot jih sedaj s klasičnim Aeronautom.
Mitja, večji prop se da vozit... preizkušeno (McGajver, Mihah, Kmecl). Edino vklop motorja med letom ni priporočen (med tekmo tega večinoma ne rabiš, edin če rešuješ kak oddaljen "scuritis", let pa je itak nula). Se pač prop zapira malo čez krilo, a je vseeno uporabno.
Jap, 4,8V motorčki so pa podn.
lp Žiga
Jap, 4,8V motorčki so pa podn.
lp Žiga
Vem, tudi sam sem imel na prvi tekmi v Krtini (2004) prevelik prop za konstrukcijo modela, pa se mi je na štartu zataknil...sem si rekel, nikoli več!Sigismund napisal/-a:Mitja, večji prop se da vozit... ...
No če nimam drug propeler, si ga pa sam zrihtam!
In povem vam, TOLE SEKA!!!!
- Priponke
-
- grinder.jpg (89.96 KiB) Pogledano 7289 krat
Kot sem že nekje prej omenil, je kombinacija 6V motorja, reduktorja 6:1 in propelerja 14x10, delovala precej lahkotno...teoretično na slabih 9 amperih, sem se odločil zadevo bolj obremeniti. Ker se mi ne zdi kupovati večji propeler...(malo pozno je sedaj za to) ki bi se mi povrh vsega še zatikal za krilo, sem enostavno modificiral obstoječe Aeronaut krake tako, da sem jim povečal površino na okoli 165%. Sedaj bi moralo vleči vsaj 2-3 A več.A. Kovač napisal/-a:Mitja, tole bo treba pa malo več povedat kako si izdelal propeler.
Kri od ptiča, ki si ga razsekal se je pa lepo razporedila .
To je izgleda novo orožje za zadnjo tekmo.
Razlika med letenjem prej, ter po modifikaciji je zelo opazna na oko.
Seveda dviganje ni tako dobro, kot je bilo z motorjem 4.8V, vendar sem kar zadovoljen, predvsem pa zato, ker se mi zdi, da v eni minuti prilezem na lepo višino..recimo 250m..tako od oka.
Kr se tiče "krvi" na propelerju, pa mi služi za moralno podporo , kajti, čim pogledam na propeler, sem takoj tekmovalno razpoložen..."naoštren"!
Komaj čakam nedeljo!
Mitja
- Priponke
-
- prop.jpg (92.61 KiB) Pogledano 8253 krat
Mnogi vedo, da sem že januarja govoril, da letos ne bom tekmoval, razen na DP.
DP v Krškem je mimo, sedaj je pa še DP v Logatcu.. in to je to. Točno to, kar sem planiral.
Če bi "not padu", potem bi že kupil in vgradil reduktor z manjšim prestavnim razmerjem.
Tekme v Krškem sem se udeležil tako "malo za šalo, malo zares", s podobnimi mislimi grem še v Logatec.
Letos so za mano tri F5J tekme, ki sem se jih udeležil kar s tem že rahko postaranim modelom. Zob časa ga je že dodobra načel. Predvsem se mu poznajo poškodbe, ki so večinoma nastale zaradi nepazljivega transporta in rokovanja z modelom, nekaj pa je tudi lukenj v foliji, ki so nastale pri pristajanju na pokočene travnike, kjer se včasih najde vmes kako trše po strani odrezano steblo, ki zlahka prebije folijo. Take luknje običajno zakrpan kar s selotejpom.
Vendar se model še vedno dobro drži, na zadnji čokoladi v celju, sva uspela zasesti celo drugo mesto, kar mi je dalo nov zagon.
Vendar se model še vedno dobro drži, na zadnji čokoladi v celju, sva uspela zasesti celo drugo mesto, kar mi je dalo nov zagon.
Za kolega, ki ima enak model, sem pred kratkim narisal načrt za še eno krilo, ki bi omogočalo temu modelu letenje v močnem vetru, ter jadranje na pobočniku. Seveda z željo, da se bo model s tem krilom prelevil v polnokrvnega akrobata za uživancijo na pobočnem vzgorniku.
Kolega je krilo že naredil, ga montiral na letalo, tako da bomo danes preizkusili to novo krilo! Upam, da bo izpolnilo pričakovanja!
To je že drugo krilo (prvo je bilo za Guppy HOT), za katerega sem narisal načrt izdelal pa ga je nekdo drug...... saj sam nimam časa, da bi realiziral vse moje zamisli
Če se bo komu zahotelo izdelati to krilo, se naj javi, pa bom pripravil načrt za objavo.
Popoldne bom najbrž že lahko pokazal kakšne slike od letenja, do takrat pa samo tole:
Kolega je krilo že naredil, ga montiral na letalo, tako da bomo danes preizkusili to novo krilo! Upam, da bo izpolnilo pričakovanja!
To je že drugo krilo (prvo je bilo za Guppy HOT), za katerega sem narisal načrt izdelal pa ga je nekdo drug...... saj sam nimam časa, da bi realiziral vse moje zamisli
Če se bo komu zahotelo izdelati to krilo, se naj javi, pa bom pripravil načrt za objavo.
Popoldne bom najbrž že lahko pokazal kakšne slike od letenja, do takrat pa samo tole:
- Priponke
-
- Model.jpg (31.73 KiB) Pogledano 7430 krat
-
- Krilo v izdelavi. Še nekaj malenkosti in prekrivanje!
- 80% gotovo krilo.jpg (23.3 KiB) Pogledano 7430 krat
-
- Del načrta za krilo. Konstrukcija je klasična iz balze.
- F5J-Hot naÄŤrt.jpg (30.99 KiB) Pogledano 7430 krat
Živo Alex!
Se je kaj oglasil mimo Aleš? Danes je menda letel z Nimbusom.
Pravkar sem se vrnil s travnika!
Ne grem se več! 40% poleta sem imel vklopljen Butterfly, tako je vseopovsod vleklo gor....
Sem prepričan, da je danes komu model odtaval po svoje in izginil za vedno.
Takšno vreme prav vabi začetnike, da jim požre model.
LP Mitja
Se je kaj oglasil mimo Aleš? Danes je menda letel z Nimbusom.
Pravkar sem se vrnil s travnika!
Ne grem se več! 40% poleta sem imel vklopljen Butterfly, tako je vseopovsod vleklo gor....
Sem prepričan, da je danes komu model odtaval po svoje in izginil za vedno.
Takšno vreme prav vabi začetnike, da jim požre model.
LP Mitja
Dons je blo vreme res nemogoce!
človk še normaln pozeglat ni mogu
Tak lep vreme, pol pa pihat zacne, ponavadi zmer ko je kaj termike zacne pihat. Jst sm skoraj u sosedov vrt trešu...
Na robu gozda je pa fino gor držal, model čist pri miru in se je samo vzigov. Edino to je bilo dobro, drugace pa je nekod kar požiral.
Sem kar vesel da nisem kam bolj mocno trešil s svojim telstarjem (2m, pod 600g) ki je totalno prelahek za v tak veter.
Ja danes je bilo vreme bolj za ta težke modele...
človk še normaln pozeglat ni mogu
Tak lep vreme, pol pa pihat zacne, ponavadi zmer ko je kaj termike zacne pihat. Jst sm skoraj u sosedov vrt trešu...
Na robu gozda je pa fino gor držal, model čist pri miru in se je samo vzigov. Edino to je bilo dobro, drugace pa je nekod kar požiral.
Sem kar vesel da nisem kam bolj mocno trešil s svojim telstarjem (2m, pod 600g) ki je totalno prelahek za v tak veter.
Ja danes je bilo vreme bolj za ta težke modele...
Lp Andraž
modelarstvo je ta bol':D/ - Bolje izpast glup nego iz aviona.
modelarstvo je ta bol':D/ - Bolje izpast glup nego iz aviona.
- ragazzo123
- Začetnik
- Prispevkov: 48
- Pridružen: 04 Maj 2007, 17:38
- Kraj: Ponikva pri Šentjurju
Malo pozno, a tukaj je načrt:ragazzo123 napisal/-a:Kje bi se dobil tale načrt ?
Je kje v TIMU ali je na netu?
lp David
- Priponke
-
- F5J MS-UL Design.pdf
- (192.06 KiB) Prenešeno 947 krat