Ugani Letalo !
Moderator: Pisaneli
- Matija Škerjanec
- Tekmovalec
- Prispevkov: 203
- Pridružen: 23 Avg 2010, 10:39
- Kraj: Ljubljana
- Matija Škerjanec
- Tekmovalec
- Prispevkov: 203
- Pridružen: 23 Avg 2010, 10:39
- Kraj: Ljubljana
- jadralno letalo
- Tekmovalec
- Prispevkov: 293
- Pridružen: 25 Feb 2007, 12:31
- Kraj: Ljubljana
- jadralno letalo
- Tekmovalec
- Prispevkov: 293
- Pridružen: 25 Feb 2007, 12:31
- Kraj: Ljubljana
Bravo!!
Kestrel je napačno poimenovanje tega letala (Slingsby Kestrel), ki se je ne vem po kakem načinu znašlo na Internetu in sem zato računal, da bo uganka ravno zaradi te napake težka.
No, tole je res letalo Sigma (ima tudi ta znak na repu)!
Meni se zdi zanimivo predvsem za gradnjo leteče makete, ki bi se verjetno obnesla na GPS tekmah.
Letalo je imelo fowler zakrilca in se mu da med letom menjati površino (in seveda vitkost in ploskovno obremenitev)
Narejeno je bilo le eno letalo, ki pa je razočaralo.... seveda, kako da ne, če so uporabili profil, za katerega so mislili (na osnovi takratnih rezultatov dobljenih iz računalnika) da je dober, a se je kasneje izkazalo, da je bil slab.
Dalje!
Kestrel je napačno poimenovanje tega letala (Slingsby Kestrel), ki se je ne vem po kakem načinu znašlo na Internetu in sem zato računal, da bo uganka ravno zaradi te napake težka.
No, tole je res letalo Sigma (ima tudi ta znak na repu)!
Meni se zdi zanimivo predvsem za gradnjo leteče makete, ki bi se verjetno obnesla na GPS tekmah.
Letalo je imelo fowler zakrilca in se mu da med letom menjati površino (in seveda vitkost in ploskovno obremenitev)
Narejeno je bilo le eno letalo, ki pa je razočaralo.... seveda, kako da ne, če so uporabili profil, za katerega so mislili (na osnovi takratnih rezultatov dobljenih iz računalnika) da je dober, a se je kasneje izkazalo, da je bil slab.
Dalje!
Ja to je Sigma, znani GB jadralni pilot Nick Godhart je s še nekaj somišljeniki leta 1966 ustanovil majhno firmo Operation Sigma Ltd. z namenom skonstruirati in izdelati zmagovalno jadralno letalo za udeležbo na svetovnem prvenstvu 1969, ki je bilo prestavljeno na leto 1970.
Kasneje so zaradi zapletene konstrikcije, še posebno mehanizmov spremenljive površine kril preselili v tovarno Slingsby Sailplanes Ltd. Vmes je tovarno,18.11.1969 zajel požar ki je uničil letalo, orodja in vse načrte. Tako, da bil je testni let opravljen šele 12.09.1971.
Letalo je imelo kar precej težav s hidravličnim sistemom za upravljanje mehanizmov spremenljive površine kril. Tako, da so izmerili fineso 41:1, ki je bila daleč od računske 50:1 pri 56 knots ali 31:1 pri 100 knots. Kasneje so modificirali sistem flapov, to so prepustili inžinirju aeronavtike Davidu Marsdenu, dela so bila končana 1978.
Ta in še nekaj drugih večji modifikacij na repu letala so bile uspešne. Finesa je bila zadovoljivih 47:1, letalo je postalo upravljivejše in lažje za letenje.
S tem letalom je Gary Osoba 1997 v Kansasu postavil US rekord v trikotniku 300 km s 151 km/h.
lp,Janez
Kasneje so zaradi zapletene konstrikcije, še posebno mehanizmov spremenljive površine kril preselili v tovarno Slingsby Sailplanes Ltd. Vmes je tovarno,18.11.1969 zajel požar ki je uničil letalo, orodja in vse načrte. Tako, da bil je testni let opravljen šele 12.09.1971.
Letalo je imelo kar precej težav s hidravličnim sistemom za upravljanje mehanizmov spremenljive površine kril. Tako, da so izmerili fineso 41:1, ki je bila daleč od računske 50:1 pri 56 knots ali 31:1 pri 100 knots. Kasneje so modificirali sistem flapov, to so prepustili inžinirju aeronavtike Davidu Marsdenu, dela so bila končana 1978.
Ta in še nekaj drugih večji modifikacij na repu letala so bile uspešne. Finesa je bila zadovoljivih 47:1, letalo je postalo upravljivejše in lažje za letenje.
S tem letalom je Gary Osoba 1997 v Kansasu postavil US rekord v trikotniku 300 km s 151 km/h.
lp,Janez
- anti-gravitačnik
- Razpravljalec
- Prispevkov: 117
- Pridružen: 05 Jun 2011, 20:15
- Kraj: Trzin
- anti-gravitačnik
- Razpravljalec
- Prispevkov: 117
- Pridružen: 05 Jun 2011, 20:15
- Kraj: Trzin