DS - Dynamic soaring (No.1)
Moderator: brejker
Za DS sploh ni potreben kakšen poseben teren. Dovolj je, da zadošča pogojem o katerih je govoril ultralight pa je to to.
Prav prevenetilo me je, ko sem gledal DVD-je, na katerih je tudi DS, na kakšnem brezveze terenu letijo.
Stvar je problematična iz drugih razlogov.
Primeren teren za DS je kakšne 100 m stran ob mojega doma. Samo ključ do terase stolpnice moram nekje dobiti.
Je pa problem najti teren kjer bi se lahko šel DS na bolj varen način. Kot varnega mislim na tak hrib, ki ima tudi "normalno" stran, katera lepo drži. Se lepo voziš, potem pa zapelješ kakšen krog na DS strani in se vrneš nazaj.
Sam sem zadevo povohal enkrat na Jakobu (zgoraj pri križu). Zapeljal sem na drugo stran, da sem preveril, kakšni rotorji se delajo, saj je za pristanek na voljo vsega skupaj par metrov in je treba kar točno zadeti "pisto". Pričakoval sem, da se bom moral prebiti nazaj proti vetru a me je kar izstrelilo nazaj. Poskušal sem še nekajkrat kaj to dogaja. Včasih je uspelo, včasih pa sem se komaj privlekel nazaj. Sem pa vseeno kmalu odnehal saj so bili tisti izstrelki hudo nezdravi za mojo Kanjo.
Da je bil to DS takrat sploh nisem pomislil. Kasneje sem dojel, kaj se v bistvu sploh dogaja in kaj sem počel.
Prav prevenetilo me je, ko sem gledal DVD-je, na katerih je tudi DS, na kakšnem brezveze terenu letijo.
Stvar je problematična iz drugih razlogov.
DS zahteva vrhunskega pilota. To ni ena stvar kar tako za malo za probat. Vsi, ki se s tem ukvarjajo lomijo drage avijone enega za drugim pa so svetovna špica (Wurz...)rock napisal/-a:Največ število zavojev: 10+ koliko točno ne vem, ker modela nisem več obladal.
Primeren teren za DS je kakšne 100 m stran ob mojega doma. Samo ključ do terase stolpnice moram nekje dobiti.
Je pa problem najti teren kjer bi se lahko šel DS na bolj varen način. Kot varnega mislim na tak hrib, ki ima tudi "normalno" stran, katera lepo drži. Se lepo voziš, potem pa zapelješ kakšen krog na DS strani in se vrneš nazaj.
Sam sem zadevo povohal enkrat na Jakobu (zgoraj pri križu). Zapeljal sem na drugo stran, da sem preveril, kakšni rotorji se delajo, saj je za pristanek na voljo vsega skupaj par metrov in je treba kar točno zadeti "pisto". Pričakoval sem, da se bom moral prebiti nazaj proti vetru a me je kar izstrelilo nazaj. Poskušal sem še nekajkrat kaj to dogaja. Včasih je uspelo, včasih pa sem se komaj privlekel nazaj. Sem pa vseeno kmalu odnehal saj so bili tisti izstrelki hudo nezdravi za mojo Kanjo.
Da je bil to DS takrat sploh nisem pomislil. Kasneje sem dojel, kaj se v bistvu sploh dogaja in kaj sem počel.
Tudi sam sem imel težave, ko sem poskušal na Kalu.
Enkrat sem zadel, drugič ne. Ko si notri gre, dobesedno kar padeš not....samo se zadeva z vsakim krogom poslabša, model letet pri malo večjih hitrostih v tako ostrih zavojih je kar mala fatamorgana. Ponavadi me je istrelilo ali navgor, pa tudi navzdol. Na srečo sem letel na Kalu zadaj v tisti lunknji.....sem tako lahko pristajal nižje, kjer je pa bilo popolno brezveterje in sem letel kot po olju....po resnici, enkrat sem tudi kljub olju na drevo pristal.
Drugače s tem da bom zadevo zaključeval za hribom sem se že sprijaznil
Model se da dobiti prav poceni.. Narediti se da "stiroporkota" in poskušat. Vendar, model za DS pri nas mora tudi jadrati in na splošno biti zelo sigurni narejen. Vsaj jaz tako mislim. Ko sem letel s Caleb-om. Sem videl kako je sicer čisto dober model, pri malo večjih hitrostih pravo skropocalo....tako, da sam v stiroporkota ne verjamem, čeprav prava poplava videov prav to kaže...
Je pa tako, da samo počasi in s nekaj "kresov" se daleč pride. Poskušat in poskušat bo potrebno. Mene samo to moti, da v Sloveniji tako poredko piha in se modela prav za DS nikoli ne spravim narediti.
Model za DS ne mislim, da bo zdržal obremenitve v zraku, ampak, da bo zdržal vsemogoče pristanke za hribom......da ga bom pa enkrat prav pošteno v zemljo zaril sem se že sprijaznil...
lp, rok
Enkrat sem zadel, drugič ne. Ko si notri gre, dobesedno kar padeš not....samo se zadeva z vsakim krogom poslabša, model letet pri malo večjih hitrostih v tako ostrih zavojih je kar mala fatamorgana. Ponavadi me je istrelilo ali navgor, pa tudi navzdol. Na srečo sem letel na Kalu zadaj v tisti lunknji.....sem tako lahko pristajal nižje, kjer je pa bilo popolno brezveterje in sem letel kot po olju....po resnici, enkrat sem tudi kljub olju na drevo pristal.
Drugače s tem da bom zadevo zaključeval za hribom sem se že sprijaznil
Model se da dobiti prav poceni.. Narediti se da "stiroporkota" in poskušat. Vendar, model za DS pri nas mora tudi jadrati in na splošno biti zelo sigurni narejen. Vsaj jaz tako mislim. Ko sem letel s Caleb-om. Sem videl kako je sicer čisto dober model, pri malo večjih hitrostih pravo skropocalo....tako, da sam v stiroporkota ne verjamem, čeprav prava poplava videov prav to kaže...
Je pa tako, da samo počasi in s nekaj "kresov" se daleč pride. Poskušat in poskušat bo potrebno. Mene samo to moti, da v Sloveniji tako poredko piha in se modela prav za DS nikoli ne spravim narediti.
Model za DS ne mislim, da bo zdržal obremenitve v zraku, ampak, da bo zdržal vsemogoče pristanke za hribom......da ga bom pa enkrat prav pošteno v zemljo zaril sem se že sprijaznil...
lp, rok
Pa sem našel še tega, ki pokaže malo več okolice.....mihah napisal/-a:Noro dober video. Škoda, da ne pokaže malo več okolice..
http://www.dynamic-soaring.de/images/vi ... 04_kmh.wmv
Video zelo lepo kaže smer vetra in jakost. Pokaže tudi ves teren. Je pa takole, kar sem uspel prebrati z RC Groups.
Gre za manjši hribček.Na privetrni strani je pobočje, vendar morajo zaradi dreves, ki so na vrhu hribčka, poletati, pristajati in leteti za hribom. Štartajo na gumo, kar prikazuje objavljen video....
Kakorkoli, takih terenov je pri nas veliko......bo potrebno model skupaj spacat in trenirat...na žalost v najboljšem primeru šele naslednjo jesen...še F5J modela nimam za nasledjo sezono
lp, rok
Zadnjič spremenil rock, dne 24 Nov 2004, 13:02, skupaj popravljeno 1 krat.
Ups sem spregledal da si napisal F5J, jaz pa sem videl F3J in posledično mislil da tega nabavljaš....rock napisal/-a:Hotel sem samo povedati, da najprej pride F5J model, nato vse ostalo...
Kar koli o F3J me vprašaj v F3J tematiki, malo nižje po forumu...
lp, rok
OK nazaj k DS, zanima me če je kdo na štajerskem koncu kaj poskušal...mislim da je tukaj z primernimi tereni bolj težka, ali se motim ???
GRAVITY SUCKS
Gospodje, ki letite na Jamniku, če to ni DS "plac" sem pa tudi kekec.... Poglejte sliko 6
Povejte malo. Če gledam samo slike in opazujem Kamniške izgleda bolj "sever" teren. Sicer na ostalih slikah vidim, da bi šlo tudi na "jugo zahodnik", malo večkrat piha kot sever. ...
A se motim....verjamem, da lahko slike zavajajo...
No, sem šel še pogledati slikce od Matjaža....
http://matjaz.skavt.net/f5j/
Je res malo drugače pogled na vse skupaj. Izgleda kucelj in ne toliko izrazit greben....
Kakorkoli izgleda letite Vzhodno od cerkve......kako to, da se ne leti Zahodno od cerkve....Izgleda dosti bolj izrazit greben. Skoraj kot "teoretični" teren za DS....A je zahodno od cerkve, teren že preveč v senci zahodnejših hribov ali je kaj drugega...
Povejte malo. Če gledam samo slike in opazujem Kamniške izgleda bolj "sever" teren. Sicer na ostalih slikah vidim, da bi šlo tudi na "jugo zahodnik", malo večkrat piha kot sever. ...
A se motim....verjamem, da lahko slike zavajajo...
No, sem šel še pogledati slikce od Matjaža....
http://matjaz.skavt.net/f5j/
Je res malo drugače pogled na vse skupaj. Izgleda kucelj in ne toliko izrazit greben....
Kakorkoli izgleda letite Vzhodno od cerkve......kako to, da se ne leti Zahodno od cerkve....Izgleda dosti bolj izrazit greben. Skoraj kot "teoretični" teren za DS....A je zahodno od cerkve, teren že preveč v senci zahodnejših hribov ali je kaj drugega...
Če to ni teren za DS......
http://www.modelarji.com/upload/jamnik1.jpg
Marko glede modela sva že dva...
http://www.modelarji.com/upload/jamnik1.jpg
Marko glede modela sva že dva...
Na Jamniku teren res izgleda kot ustvarjen za DS. Do sedaj tam še nisem dočakal primernih pogojev. Vedno je bil bolj slab veter.
Se pa pripravlja "exspedicija"
Moram pa ponovno preizkusiti Jakoba (pri križu) kjer je DS-a na severni veter
Se pa pripravlja "exspedicija"
Moram pa ponovno preizkusiti Jakoba (pri križu) kjer je DS-a na severni veter
Že na prejšnji strani sem med možnimi hribi za DS omenil Jamnik in verjetno da je ka idealen samo razmere morajo bit (veter) kajti Jamnik je znan kot dobra termična padina
kot zanimivost pa naj povem da sem ga spoznal preko televizije in sicer je ne RTL bila reportaža z parih hribov kjer je bil jamnik lepo predstavljen kot super termično pobočje
kot zanimivost pa naj povem da sem ga spoznal preko televizije in sicer je ne RTL bila reportaža z parih hribov kjer je bil jamnik lepo predstavljen kot super termično pobočje
Cool video.....
Nov svetovni rekord 27.11.1004,
hitrost 262mph ali 421.65km/h
in cel kup prav dobrih crashov...
http://jzepeda.rchomepage.com/RecordDayVincent.wmv
Nov svetovni rekord 27.11.1004,
hitrost 262mph ali 421.65km/h
in cel kup prav dobrih crashov...
http://jzepeda.rchomepage.com/RecordDayVincent.wmv
DS
Zdravo DSovci
V načrtih imamo preizkusiti DS na Jamniku, če bo le pravi veter. Ne sme biti JZ, ker je vse zrotirano od grebena Jelovice, pihati mora čisti J, kar je zelo redko ali zelo močan termični veter
Sicer pa je zelo primerna Dovška (S pobočje je dobesedno stena 75) ali pa sedlo Rožca, ta že ob normalni vremenski situaciji vzhodnika. Misli, da je to super teren.
Fantje so na Bledu kupili dva modela prav za DS (Erwin), jest bom pa probal z Mini Graphitom, ki je namenjen tudi za DS.
Kdaj bo ekspedicija???
www.pcm.at
www.airplane-model.com
lp uroš
lp uroš
V načrtih imamo preizkusiti DS na Jamniku, če bo le pravi veter. Ne sme biti JZ, ker je vse zrotirano od grebena Jelovice, pihati mora čisti J, kar je zelo redko ali zelo močan termični veter
Sicer pa je zelo primerna Dovška (S pobočje je dobesedno stena 75) ali pa sedlo Rožca, ta že ob normalni vremenski situaciji vzhodnika. Misli, da je to super teren.
Fantje so na Bledu kupili dva modela prav za DS (Erwin), jest bom pa probal z Mini Graphitom, ki je namenjen tudi za DS.
Kdaj bo ekspedicija???
www.pcm.at
www.airplane-model.com
lp uroš
lp uroš
Ja takrat ko sem bil jaz je tko veter pihal, da ko sem model vrgel(sploh ne vem zakaj sem ga) da se je dvignil naravnost navzgor; sploh ni bil prodoren, pa ma RG15 pa prbližno 37g/dm2, pa še tko zrukano je bilo da je bilo model že težko držat stabilen, kaj šele, da bi letel. Po 10min muke ter probavanja da bi pristal, sem se odločil da ga spustim v rotor pa kamor bo šel bo šel, sledil pa je pristanek, ki je bil dokaj lep; ene 20m stran pa 10m nižje dol po robu; glavno da je bil brez poškodb, vendar toliko nižje je že zelo umirjeno.
Letel sem pa takrat ko ni bilo ravno veliko vetra ampak samo zelo močni sunki.
Letel sem pa takrat ko ni bilo ravno veliko vetra ampak samo zelo močni sunki.
Babooni so ponovno med nami !
Natančno formuliraj vprašanja , ki te zanimajo , pa bom o tem povprašal mojega prijatelja , meteorologa ing. Andreja Velkavrha , iz HMZ Slovenije.Ultralajt napisal/-a:Me pa okoli pogojev za nastanek DS fenomena muči še ena misel, ki je do sedaj na netu še nisem zasledil.
Iz kakih predpostavk izhajam?
Znano je da se zračne gmote z različnimi stanji (temperatura, vlažnost, gostota…) nerade mešajo skupaj. Tako se naprimer Hladen zrak hladne fronte kot klin zabija pod topli zrak na katerega naleti med svojo potjo in ga potiska navzgor.
Poglejte spodnjo sliko:
Zamišljam si eno dolino med hribi, ki jo sonce iz kakršnegakoli razloga še ni segrel, (megla, oblaki, senca) zato je v njen nekakšna temperaturna inverzija, ki se konča na višini vrhov okoliških hribov.
Poglejmo pa pobočje in teren na levi strani skice. Je obsijana s soncem in recimo da je tam zrak toplejši od tistega v dolini na desni strani risbe.
Če bi veter pihal od leve na desno, bi ob prehodu levega vrha naletel na hladen zrak, in ker se ne bo hotel mešati s tem mirujočim hladnim zrakom, bo enostavno tekel vodoravno nad tem slojem.
In dobimo pogoje za Dinamično Jadranje (DS) …zgoraj veter, spodaj zatišje…
Mislim da bi tukaj kako pametno okoli tega lahko rekel tudi kak meteorolog…
Ali imamo kakega meteorologa med letalskimi modelarji???
LP Mitja
lp Jože