SPLOŠNO - Elektronska stabilizacija (Gyro, FBL, helicommand)
Gyro Logictech 2100 T - nekaj nasvetov za nastavitev
Pozdravljeni!
Pri mojem nove T-rexu 450SE V2 sem se pošteno namučil z nastavljanjem gyrota Logictech 2100T. Navodila so napisana tako, da pomagajo nekomu, ki je z to napravico že dodobra seznanjen. Če pa ga nastavljaš prvič, manjka obilo informacij in mene je kar tri popoldneve zafrkaval.
Torej vse kar bom napisal je važno in nekateri nasveti so že v navodilih, nekaterih pa sploh ni.
1.) Nastavitev oddajnika:
- trim za tail rotor 0%
- subtrim kanala tail rotorja oz centriranje srvomehanizma tail rotorja 0%
- nastavite kanal na katerem je servo za tail rotor na maksimalen ATV. V navodilih piše 140%, pri meni je bilo 150%! To je važno ker sicer gyro ne bo prepoznal sprejemnika.
- mix za tail rotor v meniju helimix izklopit! Zelo važno!
- DR 100%
- expo ca 50% za začetek, potem se nastavi fino glede na znanje pilota
- graupner ima v meniju helimix še funkcijo gyro, nastavit na 0%
Montaža in nastavitev servota
- najbolje se obnesejo hitri digitalci kot futaba S9250, S9254 in S9257
- servo priklopiti na sprejemnik in ga preko oddajnika nastavit v sredinski položaj
- servo ročico namestit pravokotno oz čim bolj pravokotno. Ne še poravnavat z subtrimom!
- dolžina ročice se izbere glede na možnost montaže, daljša bo servo naredila še hitrejšega a bo resolucija manjša, predolga pa lahko zmede gyro oz bodo popravki pregrobi. Poiskusite zbrati takšno dolžino, da pri ATV 100% drsnik tail rotorja doseže oba skrajna položaja
- naj že kar povem, da če boste preko oddajnika testirali dolžino ročice oz preverjali, če sploh premakne drsnik za nastavitev kota repnega rotorja do skrajnih leg, to nima pomena, ker se omejitev gibanja nastavi v gyrotu in ta je zmožen servo krmiliti do njegovih maksimalnih konstrukcijskih odklonov ( torej več kot tistih 2 x 45 kotnih stopinj )!
- nastavite drsnik tail rotorja na sredino z pomikanjem servomehanizma naprej in nazaj!
Nastavitev gyrota
- priklopite gyro na oddajnik, a brez servota!
- vklopite oddajnik, krmilo za tail rotor polni odklon levo
- vklopite gyro in ta se bo sam kalibriral na tip sprejemnika
- nastavite gain na normal mode 30%
- nastavite tip servomehanizma
- nastavite odzivnost gyrota ( za začetek ca 50% oz na sredinsko LED )
- prilopite servomehanizem
- izberete smer vrtenja servomehanizma
- sedaj nastavite ročico servomehanizma na 90 kotnih stopinj, subtrim torej ne bo več 0%
- nastavite odklone. POZOR, v tem podmeniju se odklon servota zelo poveča do njegovih konstrukcijskih omejitev, zato previdno z ročico. ATV je še vedno na maksimalno možno, DR je na 100%!
Po tej fazi se bo tudi preko krmila oddajnika drsnik premikal do natančno nastavljenih omejitev ne glede na to, če se pred nastavitvijo odklanjanja ni zaradi npr prekratke ročice!.
Nastavitev pitcha tail rotorja za lebdenje
- previdno dvignete heli in tako dolgo prestavljate servo, da dobite pravilen pitch pri lebdenju. Heli se ne sme vrteti, rep se ne sme vidno premikati.
- sedaj lahko znižate ATV in sicer toliko, da bo drsnik tailrotorja še dosegel obe skrajni legi pri premikanju komandne ročke do skrajnih leg
- ponovno je potrebno nastaviti maksimalne odklone na gyrotu ker smo izhodiščno lego drsnika tail rotorja prestavili. Drsnik se v skrajnih legah ne sme dotakniti omejilnika! Gyro je v normal mode, gain je 30%, DR je 100%
Ko je tole opravljeno lahko še okspirimentirate z gainom in expo. Za letenje se preklopi v HH mode. MIXI za tailrotor ostanejo izklopljeni!
Pa obilo zabave in upam, da ne toliko jeze, kot sem jo imel jaz!
Pri mojem nove T-rexu 450SE V2 sem se pošteno namučil z nastavljanjem gyrota Logictech 2100T. Navodila so napisana tako, da pomagajo nekomu, ki je z to napravico že dodobra seznanjen. Če pa ga nastavljaš prvič, manjka obilo informacij in mene je kar tri popoldneve zafrkaval.
Torej vse kar bom napisal je važno in nekateri nasveti so že v navodilih, nekaterih pa sploh ni.
1.) Nastavitev oddajnika:
- trim za tail rotor 0%
- subtrim kanala tail rotorja oz centriranje srvomehanizma tail rotorja 0%
- nastavite kanal na katerem je servo za tail rotor na maksimalen ATV. V navodilih piše 140%, pri meni je bilo 150%! To je važno ker sicer gyro ne bo prepoznal sprejemnika.
- mix za tail rotor v meniju helimix izklopit! Zelo važno!
- DR 100%
- expo ca 50% za začetek, potem se nastavi fino glede na znanje pilota
- graupner ima v meniju helimix še funkcijo gyro, nastavit na 0%
Montaža in nastavitev servota
- najbolje se obnesejo hitri digitalci kot futaba S9250, S9254 in S9257
- servo priklopiti na sprejemnik in ga preko oddajnika nastavit v sredinski položaj
- servo ročico namestit pravokotno oz čim bolj pravokotno. Ne še poravnavat z subtrimom!
- dolžina ročice se izbere glede na možnost montaže, daljša bo servo naredila še hitrejšega a bo resolucija manjša, predolga pa lahko zmede gyro oz bodo popravki pregrobi. Poiskusite zbrati takšno dolžino, da pri ATV 100% drsnik tail rotorja doseže oba skrajna položaja
- naj že kar povem, da če boste preko oddajnika testirali dolžino ročice oz preverjali, če sploh premakne drsnik za nastavitev kota repnega rotorja do skrajnih leg, to nima pomena, ker se omejitev gibanja nastavi v gyrotu in ta je zmožen servo krmiliti do njegovih maksimalnih konstrukcijskih odklonov ( torej več kot tistih 2 x 45 kotnih stopinj )!
- nastavite drsnik tail rotorja na sredino z pomikanjem servomehanizma naprej in nazaj!
Nastavitev gyrota
- priklopite gyro na oddajnik, a brez servota!
- vklopite oddajnik, krmilo za tail rotor polni odklon levo
- vklopite gyro in ta se bo sam kalibriral na tip sprejemnika
- nastavite gain na normal mode 30%
- nastavite tip servomehanizma
- nastavite odzivnost gyrota ( za začetek ca 50% oz na sredinsko LED )
- prilopite servomehanizem
- izberete smer vrtenja servomehanizma
- sedaj nastavite ročico servomehanizma na 90 kotnih stopinj, subtrim torej ne bo več 0%
- nastavite odklone. POZOR, v tem podmeniju se odklon servota zelo poveča do njegovih konstrukcijskih omejitev, zato previdno z ročico. ATV je še vedno na maksimalno možno, DR je na 100%!
Po tej fazi se bo tudi preko krmila oddajnika drsnik premikal do natančno nastavljenih omejitev ne glede na to, če se pred nastavitvijo odklanjanja ni zaradi npr prekratke ročice!.
Nastavitev pitcha tail rotorja za lebdenje
- previdno dvignete heli in tako dolgo prestavljate servo, da dobite pravilen pitch pri lebdenju. Heli se ne sme vrteti, rep se ne sme vidno premikati.
- sedaj lahko znižate ATV in sicer toliko, da bo drsnik tailrotorja še dosegel obe skrajni legi pri premikanju komandne ročke do skrajnih leg
- ponovno je potrebno nastaviti maksimalne odklone na gyrotu ker smo izhodiščno lego drsnika tail rotorja prestavili. Drsnik se v skrajnih legah ne sme dotakniti omejilnika! Gyro je v normal mode, gain je 30%, DR je 100%
Ko je tole opravljeno lahko še okspirimentirate z gainom in expo. Za letenje se preklopi v HH mode. MIXI za tailrotor ostanejo izklopljeni!
Pa obilo zabave in upam, da ne toliko jeze, kot sem jo imel jaz!
LP!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Žiroskop-izkušnje
Ima mogoče kdo izkušnje s temle žiroskopom od Kitajcev?
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6753
Uporabil bi ga v kombinaciji s temle helijem:
http://www.modelar.si/2heli/roto480.htm
ali bi bilo bolje (bolj varno) uporabiti tegale:
http://www.modelar.si/2oprema.htm
Hvala za nasvete.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=6753
Uporabil bi ga v kombinaciji s temle helijem:
http://www.modelar.si/2heli/roto480.htm
ali bi bilo bolje (bolj varno) uporabiti tegale:
http://www.modelar.si/2oprema.htm
Hvala za nasvete.
Še noben ni v zraku ostal.
Na tistem linku piše v opisu, da gyro omogoča "drift" funkcijo. V to sploh ne dvomim. Drugače pa skoraj vsi poceni gyroti imajo problem z driftom - zanašanjem zaradi temperaturnih sprememb. Ne vprašaj kako vem. Za skoraj isti denar kot tisti piezo gyro dobiš futaba gy401 ali logictech 2100t, ki so preverjeno dobri.
Pozdrav!
Jaz na tvojem mestu ne bi tvegal s tem poceni izdelkom. Gyro je zelo pomemben, posebej za začetnika. Imel boš polne roke dela z upravljanjem pitch-a, nick-a in roll-a. Zamisli si še opletajoči repni del in "stres" pri ukvarjanjem z njim. Jaz sem se odločil za preverjeno kvaliteto, logictech 2100t, predvsem zato, ker je precej lažji od futabinega GY401. Sta pa oba prvovrstne kvalitete.
Jaz na tvojem mestu ne bi tvegal s tem poceni izdelkom. Gyro je zelo pomemben, posebej za začetnika. Imel boš polne roke dela z upravljanjem pitch-a, nick-a in roll-a. Zamisli si še opletajoči repni del in "stres" pri ukvarjanjem z njim. Jaz sem se odločil za preverjeno kvaliteto, logictech 2100t, predvsem zato, ker je precej lažji od futabinega GY401. Sta pa oba prvovrstne kvalitete.
LP!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Predelava gy240 v gy401
Zanima me, če je kdo že predelal futabin gyro gy240 v gy401.
Material imam, en gy240 viška pa tudi. Malo je potrebno biti pazljiv pri spajkanju...
Navodila:
http://corsair.flugmodellbau.de/fil...on/GY240UMB.PDF
Material imam, en gy240 viška pa tudi. Malo je potrebno biti pazljiv pri spajkanju...
Navodila:
http://corsair.flugmodellbau.de/fil...on/GY240UMB.PDF
lp Melly
Deluje!
V navadnem načinu (ne futaba DS) je izhod 68Hz, v DS pa 270Hz, stestirano s 9254 in osciloskopom. Pomeril sem tudi gy401 in ima enake izhode.
Sedaj samo še novo prednjo ploščico narišem...
Zamenjal sem oba trimerja 10k, ziher je ziher, stari je bil kar zdelan. (2,41e za oba) ostali material sem pobral s starih kosov (upori, kondenzatorji, led-zelena, npn tranzistor).
p.s. spajkano s klasično weller postajo (ne smd).
V navadnem načinu (ne futaba DS) je izhod 68Hz, v DS pa 270Hz, stestirano s 9254 in osciloskopom. Pomeril sem tudi gy401 in ima enake izhode.
Sedaj samo še novo prednjo ploščico narišem...
Zamenjal sem oba trimerja 10k, ziher je ziher, stari je bil kar zdelan. (2,41e za oba) ostali material sem pobral s starih kosov (upori, kondenzatorji, led-zelena, npn tranzistor).
p.s. spajkano s klasično weller postajo (ne smd).
- Priponke
-
- gy240.jpg (68.13 KiB) Pogledano 6306 krat
lp Melly
Delno se da zadevo omilit s subtrimom.
Če drifta levo, dodaj par klikov subtrima desno dokler ne neha creepat (lezt) - to delaj samo v heading-hold načinu.
Ne pričakuj pa čudežev, drifta se s tem sicer delno znebiš še vedno pa ne drži repa v 'rikverc' letenju in pri piruetah rahlo zaoscilira preden se rep stabilizira (pri 401 se rep ustavi takorekoč takoj).
Ti pa svetujem, da čimprej nabaviš soliden gyro (401, 2100). Zagotov nasmeh do ušes!
edit: Poglej si še tole:
http://video.helifreak.com/?subpath=fin ... l_gyro.wmv
Če drifta levo, dodaj par klikov subtrima desno dokler ne neha creepat (lezt) - to delaj samo v heading-hold načinu.
Ne pričakuj pa čudežev, drifta se s tem sicer delno znebiš še vedno pa ne drži repa v 'rikverc' letenju in pri piruetah rahlo zaoscilira preden se rep stabilizira (pri 401 se rep ustavi takorekoč takoj).
Ti pa svetujem, da čimprej nabaviš soliden gyro (401, 2100). Zagotov nasmeh do ušes!
edit: Poglej si še tole:
http://video.helifreak.com/?subpath=fin ... l_gyro.wmv
Popolnoma se strinjam s predhodniki, se pa vsaka zgodba začne in konča pri denarju, v tem primeru velja razmislit o kitajcu ampak ne o katerem koli!
Evo en primer, nastavitev senzibilnosti preko RV, podpora za digitalni servo, še posebaj dobro se počuti z 9257 drugače pa dobro dela tudi z navadnim 90g servotom za 6 eur, za počasnejše servote imaš delay funkcijo, je pa v povprečju za dobro polovico cenejši od 401.Če bi jaz imel pred leti tak gyro, ko sem se učil vozit CP helikopter bi bil gospod
Evo en primer, nastavitev senzibilnosti preko RV, podpora za digitalni servo, še posebaj dobro se počuti z 9257 drugače pa dobro dela tudi z navadnim 90g servotom za 6 eur, za počasnejše servote imaš delay funkcijo, je pa v povprečju za dobro polovico cenejši od 401.Če bi jaz imel pred leti tak gyro, ko sem se učil vozit CP helikopter bi bil gospod
T-REX 500 22,2V 120A brusshless power