Stran 2 od 3

Objavljeno: 31 Avg 2011, 07:23
Napisal/-a scrat
mat3 napisal/-a:In katere "kitajske" polnilce lahko smatramo za boljše (za svoj denar) ? Turnigy Accucel ?
Jaz uporabljam naslednjega, ki je original IMAX in sem zelo zadovoljen.
http://www.modelar.si/index.php?main_pa ... cts_id=484

vendar bo kmalu premalo močan kot je napisal Mihah in imam namem kupiti:

http://www.modelar.si/index.php?main_pa ... cts_id=486

Polnilec

Objavljeno: 31 Avg 2011, 07:48
Napisal/-a FRIZER

Objavljeno: 31 Avg 2011, 09:19
Napisal/-a Melly
Frizer enega takega imam na mizi z nedelujočim balanserjem (eno celico meri za 0,4V narobe)... kot je Brane napisal...

Objavljeno: 31 Avg 2011, 13:22
Napisal/-a digidon
zelo lep članek, bi pa izpostavil, da pri novejših ray g2 gold lipo, proizvajalec priporoča polnjenje pri 3C in ne pri 1C in max. pri 6C

Schulze

Objavljeno: 01 Sep 2011, 11:58
Napisal/-a Ultimate

Nasvet za vse:
Investirajte v dober kvaliteten polnilnik. Polnilnik je poleg RV naprave ena od investicij, ki služi dlje časa. Solidni polnilniki se dobijo pod 100 EUR. Pozabite HK polnilnike (mogoče razen parih izjem). Poceni polnilniki imajo izredno slabe elektronske komponente, in ne merijo točne napetosti - preizkusite svoj polnilnik z dobrim multimetrom, morda boste presenečeni (recimo polnilnik kaže 4.15V - ampak je dejanska napetost na akumulatorju že preko 4.2 V oziroma lahko rečemo, da je balansiranje prej razbalansiranje....) Govorimo o priznanih firmah: Hyperion, Graupner, Junsi, Bantam, Revolectrix, itd.
Vsekakor se strinjam s trditvijo, da je polnilnik druga izmed najvažnejših investicij v modelarstvu in da se tukaj ne splača varčevat.

Zadnje čase si belim glavo kako je danes s Schulze polnilniki, glede na to, da bom moral v bližnji prihodnosti mojega nadomestiti z nečem zmogljivejšim, čeprav me je branje tega http://www.rc-network.de/forum/showthre ... eration-II razočaralo...

V poplavi polnilnikov in v teoriji, da vsak proizvajalec svoje gate hvali, se sprašujem kaj sploh nabaviti, da bo par let mir s polnjenjem... :roll:

POLNILEC

Objavljeno: 01 Sep 2011, 14:58
Napisal/-a FRIZER
Melly napisal/-a:Frizer enega takega imam na mizi z nedelujočim balanserjem (eno celico meri za 0,4V narobe)... kot je Brane napisal...
Moj deluje brezhibno , danes preveril tvoje trditve , z labaratorijskem instrumentom izmerjene vrednosti odstopajo od izmerjenih na polnilcu
za 0,13V - povprečno , izmerjeno na 8 baterijah .

Vsak pa ima lahko -NEsreco ob nakupu polnilca ,ali neveščega
ravnanja z njim (posledično).

lp :roll:

Objavljeno: 01 Sep 2011, 21:40
Napisal/-a mihah
0.13 V na celoten paket 8S LiPo, ali na posameznem členu?

Lipo

Objavljeno: 01 Sep 2011, 21:46
Napisal/-a FRIZER
mihah napisal/-a:0.13 V na celoten paket 8S LiPo, ali na posameznem členu?
To je merjeno med vsakim clenom , na 8 razlicnih baterijah .
V povprecju ni bilo odstopanja za vec kot 0,13V !
To pomeni , med prikazano vrednostjo na polnilcu in med dejansko na prikljuckih .

Objavljeno: 01 Sep 2011, 21:54
Napisal/-a mihah
Potem je ta polnilnik popolnoma zanič, saj ti uničuje akumulatorje!

Namesto na 4.2 V ti polni na 4.33 V oziroma kakšen drug člen v paketu na 4.07 V...

Lipo

Objavljeno: 01 Sep 2011, 21:59
Napisal/-a FRIZER
mihah napisal/-a:Potem je ta polnilnik popolnoma zanič, saj ti uničuje akumulatorje!

Namesto na 4.2 V ti polni na 4.33 V oziroma kakšen drug člen v paketu na 4.07 V...
ocitno se NE razumema , nic hudega !
Pa drugic .........

Objavljeno: 01 Sep 2011, 22:06
Napisal/-a mihah
Saj se ne pogovarjamo o kaki znanosti, ampak o popolnih osnovah... da se razumeva. 8)

Še nekaj o mističnem Cju

Objavljeno: 05 Sep 2011, 15:01
Napisal/-a mihah
Pred kratkim je Charles (everydayflyer) na RC Groups objavil opombo, ki sem jo tule prevedel za vse ostale.

Vprašanje:

Ali bo 65C akumulator (v kolikor si ga lahko privoščim) pri obremenitvah 15 - 20C deloval bolje kot 20C akumulator? Zaradi manjše notranje upornosti bi moral imeti daljšo življensko dobo kot 20C akumulator, moč pa bi morala biti večja, kajne?


Odgovor se sicer ne nanaša direktno na to primerjavo, vendar je podan glede na izkušnje 65C proti 30C:
There 45c packs are priced ok and are wonderful packs.. the 65c are the best out there. But high priced and you may loss performance if you setup doesn't pull enough amps to heat up the packs. I've seen this happen with 65c packs in a Habu... it lost preformace over a 30c pack... they just couldn't get hot enough to make good power
Če povzamemo, 30C se med obremenitvijo v podanem modelu (predvidevam da okoli 25-30C) segrejejo več kot 65C akumulatorji in imajo zato višjo napetost.

Zato bi bilo zanimivo od proizvajlcev dobiti odvisnosti Ri(T) oziroma to bolje izmeriti. Verjetno bi prišli do zanimivih rezultatov v slogu XYZ 20C ima pri 30 st. C nižji Ri kot ZYX 35C pri 20 st. C.

Zato se splača pri večjih obremenitvah akumulatorje pogreti pred uporabo, ampak seveda na koncu (oz s telemetrijo) kontrolirati temperaturo...

- Uporabljam jih pri temperaturah nad 25°C , pazim, da jih ne pregrejem preko 50°C
- Nikoli ne praznim mrzlih lipo paketov pod 20 st. C - če je mrzlo jih prej segrejem na vsaj 30 st. C.

Objavljeno: 05 Sep 2011, 15:25
Napisal/-a T0RN4D0
Frizer, mislim da malo neumnosti govoriš. Preberi še enkrat kaj si napisal in dobro premisli...

Morda govoriš o 0.013V, če ti pa za 0.13V laže na eni celici narobe je že kriza, bohnedej v povprečju (torej da je na nekaterih točno na drugih pa fali za kakšne pol volta :D)

Objavljeno: 07 Sep 2011, 07:47
Napisal/-a mihah

Objavljeno: 07 Sep 2011, 08:06
Napisal/-a mihah
Wayne je v zadnjem linku objavil tudi post s spodnjim grafom. V bistvu graf razloži vse probleme, ki nastanejo pri uporabi slabih LiPo paketov oz paketov z veliko notranjo upornostjo.

'A' was a Loong Max pack
'B' was an Electrolite and
'C' was a pack of unknown origin (Chinese)

Možen (namišljen scenarij) - 5S paket v modelu helikopterja

Poleti v pasjem vročem dnevu 35°C se bo Lojze pred Janezom pohvalil kako mu enako oziroma celo bolj "sekajo" noname akumulatorji v primerjavi z njegovimi dražjimi in preplačanimi akumulatorji. Ko se poletje prevesi v jesen pa Lojze (nima Lipo ogrevalnika) klavrno ugotavlja, da akumulatorji pešajo. Pri 15°C na začetku ni nič od njih, potem pa je po minuti letenja le malo bolje. Ampak "joj", kljub 80 % pravilu so akumulatorji imajo na koncu zunanji celici v paketu še 3.8 V, sredinska pa samo 3.3V. Polnilnik komaj zbalansira vse skupaj, polnjenja so zmeraj daljša. ... Po 30 ciklih se srednji akumulator napihne in Lojze se odloči, da bo paket zavrgel.


Nasvet1: Privoščite si kvalitetne LiPo akumulatorje ter polnilnik, na katerem lahko spremljate Ri celic.

Objavljeno: 07 Sep 2011, 20:47
Napisal/-a pegasus
mihah napisal/-a:Nasvet1: Privoščite si ... polnilnik, na katerem lahko spremljate Ri celic.
Ker bom nekje v naslednjega pol leta postavljen pred ta izziv, me zanimajo predlogi ...

Objavljeno: 07 Sep 2011, 20:51
Napisal/-a kos
Pulsar2
Pulsar2+
Pulsar3
:D

http://www.pp-rc.de/SHOP/shoping.htm

Objavljeno: 08 Sep 2011, 11:36
Napisal/-a mihah
Hyperion, Graupner, Junsi, Bantam, Revolectrix, itd.
Večinoma polnilniki prikazujejo Ri posameznih členov v paketu.

Objavljeno: 08 Sep 2011, 13:25
Napisal/-a THE DOCTOR
Kaj pa Junci I-charger? Ta zna tud zmeriti Ri *
Jest imam tri 106-ke pa jih gonim ko mačke - jih obremenim do konca ( 250W) za periodo dveh ur ( 4X vzporedno 6S 5000mAh), pa mi še kar delajo, za razliko od polnilca priznane znamke ( namenoma ne bom omenjal katere, da ne bo kakšne zamere), ki mi je 3X počepnil, in so mi ga 3X zamenjali, potem sem ga pa dal v penzijo.

LP

Objavljeno: 08 Sep 2011, 13:38
Napisal/-a sasos
Meni so pa zamenjali 2x Junsija (3010B), tako da...

Objavljeno: 10 Sep 2011, 10:17
Napisal/-a Roberto
Ker mi polnjenje in praznjenje novega oddajniškega LiPo paketa prek balanserja nikakor ne gre od rok (polnilec Orbit), sem ga že zjutraj priključil na polnilec "direkt", prav sedaj pa si bom sprintal Mihov =D> "uvodni" članek v tej temi, ki mi bo naslednji teden delal "družbo" na Soči ... :oops:

Objavljeno: 10 Sep 2011, 13:07
Napisal/-a Roberto
Ne bom odpiral nove teme :oops: , zato bom kar tukaj nadaljevaal ... :oops: Zelo verjetno kombinacija LiPo paket + balanser + Roberto ni prav "zmagovita" ... :oops: Brez balanserja je Orbit napolnil 3S paket (2.650 mAh) z 1/2 C tokom (1.800 mA), na 3.561 mAh, U=12,53 V, u1=4,18 V, u2=4,16 V, u3 = 4,18 V ... Takojm kom je polnilec "odklopil", sem jazpriklopi balanser, ki je zelo malo časa utripal in ko sem vredmnosti znova pomeril, so bile enake kakor prej ... Sedaj se paket še prezna z 1/2 C in vrednosti bom zopet pomeril, 1 x proti večeru pa ga bom še "uskladiščil" ... [-o<

Slika

Slika

Objavljeno: 10 Sep 2011, 17:51
Napisal/-a Roberto
Mislim da je "sveti" trijo našel skupno besedo ... =D> Brez balanserja je Orbit nafilal 3.561 mAh s skupno napetostjon 12,53 V in po posameznih celicah (?) 4,18 V, 4,16 V, 4,18 V =D> Seveda sem po polnjenju priključil še balanser, ki je delal mogoče dobro minuto in šel počivat ... =D> Ker sem bil sedaj z rezultatom res zadovoljen, sem paket dal nazaj v oddajnik (pred današnjim polnjenjem sem ga raje vzel ven ...) in ga tudi vklopil (?) ,,, :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump:

Slika

Slika

Objavljeno: 11 Okt 2011, 19:14
Napisal/-a mihah
Nadaljujemo s temo:

65C akumulatorji so realno 15C:
http://elektromodellflug.de/turnigy_nt-65c.html
Pohvalno: Majhna napetostna odstopanja proti koncu praznenja.

Redko dandanes - 25C akumulatorji so realno 30C+:
http://elektromodellflug.de/gens-ace-25c_55c.html
Pozor: Manjša uporabna kapaciteta + velika odstopanja proti koncu praznjenja.

Objavljeno: 26 Okt 2011, 13:59
Napisal/-a mihah