Re: Izdelava skiroja na elektro modelarski pogon
Objavljeno: 11 Sep 2015, 17:53
Nekaj updejta...Cnc mašina je mela velik dela. Vsi kosi iz plastike so pasal skupu, zato sm z določenimi nadgradnjami zrezkal kose iz aluminija...
Nosilec motorja in skratka osnova pogonskega sklopa
Začetek frezanja bolj kompliciranega elementa, ščitnik motorja, ki bo sestavljen na osnovo prek nosilnih distančnikov
Tko zgleda sestavljen prvi del pogonskega sklopa
Na okvir sem predhodno montiral nosilno ploščo za celoten pogonski sklop...nekak tko zgleda sestavljen
Dobil sem tudi lasersko izrezane dele zobnika z osnovno nosilno ploščo in disk za zavoro
Za montažo obeh delov sem mogu postružit distančnike, ki premaknejo ravnino obeh delov stran od gume, tako da loh montiram zavorno čeljust in verigo
Za zavorno čeljust sem kar iz aluminija izdelal nosilec, ki je montiran direktno na okvir...varit ga nisem hotu gor, ker je že tko vse nabasan dost v milimetre
Za verigo sem uporabu klasično minimoto verigo, sam skrajšat sem jo mogu in izdelat napenjalc, ki je del ščitnika verige...slabo se vidi, ampak veriga teče preko 10 zobega uležajenega verižnika
Počasi sem začel napeljevat štromarijo in tuki je prvi del, kot mu pravim sam 'skrivnostni okenček' pod katerim je ubistvu 180A powerbox, ki prikazuje osnovne parametre (stanje celice, porabo, max tok, voltažo...)
Okoli ročke za 'gas' sem imel kup problemov, saj klasična ročka za elektro kolesa, ki sicer stane 7€, deluje preko nekega tranzistorja in je za modelarski regler ali servomotor popolnoma neuporabna, zato sem jo konkretno predelal.
Na hobbykingu sm nabavil najcenejši servotester iz katerga sem odlotal potenciometer in ga vgradil v kupljeno ročko. Zdej za obračanje potenciometra pa sem nagruntal sistem zobniške dvojice z ustreznim razmerjem, ki v polnem hodu ročke, ki je okoli 35stopinj,omogoči polni hod potenciometra. Za zobniško dvojico sem pa ubistvu hitro obupal nad iskanjem po trgovinah, ker nimajo nič kar bi ravno pasal skupi in omogočal vse gor napisan, zato sem razstavil en star cd-rom in not najdu par uporabnih stvari (slik nimam), bom pa na hitro opisal.
Premična mizica cdroma ima integrirano zobniško letev, ki sem jo odrezal in ustrezno obrusil, da je ostal samo trak z zobmi oz. je ostala samostojna zobniška letvica. Iz ostalega prenosa zobnikov pa sem imel na voljo par manjških zobnikov z ujemajočim modulom glede na letvico. Manjši zobnik sem pritrdil na potenciometer, za večji zobnik pa sem postružil disk ustreznega premera in po obodu nalepil to zobato letvico in to je to...Ročka že vsebuje tudi povratno vzmet, tako da je izpadlo zlo uredu.
No potenciometer iz ročke sem nato preko podalšanega kabla prilotal nazaj v servotester in dodal 6žilni kabel, ki bo hkrati dajal napajanje servotesterja in signal do reglerja...napajanje bo preko beca iz reglerja.
V nadaljevanju čakam celice, izdelal sem tudi kalup za izdelavo spodnjega pokrova, ki bo izveden po principu pozitiv negativ (s stiskanjem) in bo iz karbona.
Nato sledi še montiranje reglerja, napeljave in zagonskega varnostnega ključa...dela je še kar nekaj, ampak na koncu bo profi
Nosilec motorja in skratka osnova pogonskega sklopa
Začetek frezanja bolj kompliciranega elementa, ščitnik motorja, ki bo sestavljen na osnovo prek nosilnih distančnikov
Tko zgleda sestavljen prvi del pogonskega sklopa
Na okvir sem predhodno montiral nosilno ploščo za celoten pogonski sklop...nekak tko zgleda sestavljen
Dobil sem tudi lasersko izrezane dele zobnika z osnovno nosilno ploščo in disk za zavoro
Za montažo obeh delov sem mogu postružit distančnike, ki premaknejo ravnino obeh delov stran od gume, tako da loh montiram zavorno čeljust in verigo
Za zavorno čeljust sem kar iz aluminija izdelal nosilec, ki je montiran direktno na okvir...varit ga nisem hotu gor, ker je že tko vse nabasan dost v milimetre
Za verigo sem uporabu klasično minimoto verigo, sam skrajšat sem jo mogu in izdelat napenjalc, ki je del ščitnika verige...slabo se vidi, ampak veriga teče preko 10 zobega uležajenega verižnika
Počasi sem začel napeljevat štromarijo in tuki je prvi del, kot mu pravim sam 'skrivnostni okenček' pod katerim je ubistvu 180A powerbox, ki prikazuje osnovne parametre (stanje celice, porabo, max tok, voltažo...)
Okoli ročke za 'gas' sem imel kup problemov, saj klasična ročka za elektro kolesa, ki sicer stane 7€, deluje preko nekega tranzistorja in je za modelarski regler ali servomotor popolnoma neuporabna, zato sem jo konkretno predelal.
Na hobbykingu sm nabavil najcenejši servotester iz katerga sem odlotal potenciometer in ga vgradil v kupljeno ročko. Zdej za obračanje potenciometra pa sem nagruntal sistem zobniške dvojice z ustreznim razmerjem, ki v polnem hodu ročke, ki je okoli 35stopinj,omogoči polni hod potenciometra. Za zobniško dvojico sem pa ubistvu hitro obupal nad iskanjem po trgovinah, ker nimajo nič kar bi ravno pasal skupi in omogočal vse gor napisan, zato sem razstavil en star cd-rom in not najdu par uporabnih stvari (slik nimam), bom pa na hitro opisal.
Premična mizica cdroma ima integrirano zobniško letev, ki sem jo odrezal in ustrezno obrusil, da je ostal samo trak z zobmi oz. je ostala samostojna zobniška letvica. Iz ostalega prenosa zobnikov pa sem imel na voljo par manjških zobnikov z ujemajočim modulom glede na letvico. Manjši zobnik sem pritrdil na potenciometer, za večji zobnik pa sem postružil disk ustreznega premera in po obodu nalepil to zobato letvico in to je to...Ročka že vsebuje tudi povratno vzmet, tako da je izpadlo zlo uredu.
No potenciometer iz ročke sem nato preko podalšanega kabla prilotal nazaj v servotester in dodal 6žilni kabel, ki bo hkrati dajal napajanje servotesterja in signal do reglerja...napajanje bo preko beca iz reglerja.
V nadaljevanju čakam celice, izdelal sem tudi kalup za izdelavo spodnjega pokrova, ki bo izveden po principu pozitiv negativ (s stiskanjem) in bo iz karbona.
Nato sledi še montiranje reglerja, napeljave in zagonskega varnostnega ključa...dela je še kar nekaj, ampak na koncu bo profi