Piper Pawnee PA25---2,1m

... pogovori radijsko vodenih pomanjšanih različicah pravih letal

Moderatorji: Pisaneli, igi

Odgovori
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6057
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

...k ni noben hotu, evo, kaj sem naredu zadnjič v Kranju #-o
Priponke
...ja ka s pa delov!???
...ja ka s pa delov!???
DSC_0903.JPG (70.38 KiB) Pogledano 5773 krat
DSC_0902.JPG
DSC_0902.JPG (74.91 KiB) Pogledano 5773 krat
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6057
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

...potem sem se pa razjezil in:
-še dvignil motor (sedaj nula na srednjico [-o< )
-rezervoar premaknil v težišče (s 750ml goriva čisto v gobcu je bilo lepo pristat praktično mišn imposible)

S tem upam, da bo pristajal tako, kot zna takrat, ko zmanjka župce...
Priponke
...no ja, nej ti bo, k s lih ti...
...no ja, nej ti bo, k s lih ti...
DSC_0914.JPG (73.52 KiB) Pogledano 5762 krat
DSC_0910.JPG
DSC_0910.JPG (59.03 KiB) Pogledano 5762 krat
DSC_0908.JPG
DSC_0908.JPG (36.34 KiB) Pogledano 5762 krat
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6057
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

...še folija in prop, pa test ride...
Priponke
...šoferšajba je že tud gor...
...šoferšajba je že tud gor...
DSC_0943.JPG (42.38 KiB) Pogledano 5755 krat
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
slope racer
Freak
Prispevkov: 826
Pridružen: 30 Dec 2004, 10:01
Kraj: radovljica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a slope racer »

Bravo Rupert spet u akciji =D> :ratata:
Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo »

Ja, saj se mi je zdelo, da ne bo še vrgel puške v koruzo... :lol:
V Kranju je bilo malo športne smole.. #-o
LP Nemo
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Saj tudi "kabrio" varianta ni izgledala slabo!
Jaz bi kar tako pustil! :wink:
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6057
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

Nu, tak, po obsežni "reorganizaciji" in potem nabiranju korajže... spet leteč...
...in kaj vse smo reorganiziral?
hja, kar nekaj- najprej sem malčk pošpijuniral, kako to dela konkurenca :oops: ... se pravi, motor vrnil v izhodiščni položaj (mislim, pa ne vem čist točn, 2° na dol), vpadni kot krila povečal za 1,5°-2° pa kolesa sem pomaknil naprej, kar je še šlo in... to je to.

Se je pa videlo, da nisem letel že kar eno leto, pa živčki so naredl ta svoje, pa komande so zlo na hard, tko da je blo letenje videt zlo grdo. Zanimivo je bilo, ko sem zapru gas, je jadral dokler... ni pobesu nosa, polej je blo pa kar veselo, saj sem to prvič probal zlo blizu tal, pa sem že videl #-o ; tako da sem včeraj naredu dva lepa pristanka, je pač treba ujeti lih prov gasa in pride na tla ko pusi... vse to brez flapov, čeprav sem drugič mislil, da sem jih izvlekel :oops:

Sva pa s Perotom včeraj v Kranju poskrbela za veselo urico Kranjčanom, saj sva vžigala najina mopeda ko dva norca, mela kar nekaj prostovoljcev za obračanje propa, ampak na koncu je vseeno ta pametn popustu, ane (jebiga, po enem letu stanja se je kakšna kaplja olja zasušila nekje v vplinjaču, potem je bila pa veselica, ki je povzročila kar nekaj "musklfibra" v rokah sodelujočih.. #-o
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6057
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

...zadnjič, na Vrhniki, spet šov :evil: , ne vžg pe ne vžge, samo da je prišel naokrog Makuc, videl, kam pes taco moli, pa smo ga ugnali in nardili še clo par šlepov =D>
:-k le kdo bi si mislil, da teli ubeci v navezi z Lipolitankami ne delajo prav nič dobrega motorni elektroniki #-o lahko rečem samo hvala za pomoč...
Priponke
...grrr, če še zej nauš kresnu, te m kuj zakuru tmle u turšc...<br /><br />(jasno, ni kresnu...)
...grrr, če še zej nauš kresnu, te m kuj zakuru tmle u turšc...

(jasno, ni kresnu...)
DSC_7647.JPG (73.77 KiB) Pogledano 4456 krat
DSC_7646.JPG
DSC_7646.JPG (76.47 KiB) Pogledano 4456 krat
...moped dol...
...moped dol...
DSC_7645.JPG (104.76 KiB) Pogledano 4456 krat
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Uporabniški avatar
peter jelenc
Tekmovalec
Prispevkov: 281
Pridružen: 01 Jan 2007, 12:42
Kraj: dražgoše

Odgovor Napisal/-a peter jelenc »

BHS vse zrihta =D>
Uporabniški avatar
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 6711
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Offshore »

Rupert,ampak znaš pa tko fajn napisat,da se človk prou od vesela nasmeji tvojim dogodivščinam z mopedom :lol: =D>
no ja,drugač pa vso srečo,me zanima kako bo meni DL vžigal spomladi če bo čez zimo stavu u kot [-o<
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Offshore napisal/-a:me zanima kako bo meni DL vžigal spomladi če bo čez zimo stavu u kot [-o<
Če boš preden ga daš ležat, skuru bencin do zadnje kaplje, imaš velik šans, da večjih problemov ne bo, če pa v uplinjaču ostane bencin, je pa po dalši pavzi, lahko hud šmorn.
Ampak, kakšen mesec ali dva pavze itak ne more bit problema.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 6711
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Offshore »

No ja,sej glede na to da sem kot ponavadi tudi pozimi kr aktivn(zadnje cajte sicer malo manj)potlej vrjetn res nebi smelo bit problema,drugač pa hvala Brane za opozorilo!
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Odgovor Napisal/-a JanezP »

Brane napisal/-a:
Offshore napisal/-a:me zanima kako bo meni DL vžigal spomladi če bo čez zimo stavu u kot [-o<
Če boš preden ga daš ležat, skuru bencin do zadnje kaplje, imaš velik šans, da večjih problemov ne bo, če pa v uplinjaču ostane bencin, je pa po dalši pavzi, lahko hud šmorn.
Ampak, kakšen mesec ali dva pavze itak ne more bit problema.
Gospodje,

dvotaktne motorje ni zdravo ugašati tako, da pustiš da motor pokuri ves bencin. Kajti ko zmanjka bencina zmanjka tudi olja če pa ni olja ni mazanja, zato je edino pravilno ugašanje s prekinitvijo vžiga.


lp,Janez
Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

načeloma to drži, vendar to ni problem. Po ugašanju motorja cilinder ostane masten, tako da tistih nekaj "prdcev", ki jih naredi motor, ko zmanjka goriva, ne more škoditi.
Dosti večji problem predstavlja vrtenje motorja pod visokimi obrati pri zaprtem gasu.
To pride v poštev recimo pri motorju, ko se dolgo pelješ po klancu navzdol z zaprtim gasom in zaviraš z mašino.....
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Odgovor Napisal/-a JanezP »

Živnorc napisal/-a:načeloma to drži, vendar to ni problem. Po ugašanju motorja cilinder ostane masten, tako da tistih nekaj "prdcev", ki jih naredi motor, ko zmanjka goriva, ne more škoditi.
Dosti večji problem predstavlja vrtenje motorja pod visokimi obrati pri zaprtem gasu.
To pride v poštev recimo pri motorju, ko se dolgo pelješ po klancu navzdol z zaprtim gasom in zaviraš z mašino.....
Ja res je, to je smrt za dvotaktni motor. Prav zaradi tega so imeli avtomobili, ki so bili opremljeni z dvotaktnimi motorji med motor in menjalnik nameščeno valjčno sklopko "frejlauf".
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Fantje, ne ga srat s takimi teorijami, kdor bo pokuril bencin do zadnje kaplje GARANTIRANO ne bo naredil škode na motorju. Olje ki preko goriva ki prihaja v motor se ne počisti in zbriše iz motorja tisto sekundo ko zmanjka goriva, pač pa se motor brez goriva še nekaj časa brez škode vrti.
Sicer pa tudi ni treba žgat motorja pod polnim plinom, da mu zmanjka goriva, pač pa se ga po poletu enostavno pusti, da teče, dokler se od pomanjkanja bencina ne ustavi. Tak motor se bo ustavil bogato namazan.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 6711
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24

Odgovor Napisal/-a Offshore »

Malce smo "skrenuli s puta"..
Rupert,povej a že dela pony?
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Odgovor Napisal/-a JanezP »

Brane napisal/-a:Fantje, ne ga srat s takimi teorijami, kdor bo pokuril bencin do zadnje kaplje GARANTIRANO ne bo naredil škode na motorju. Olje ki preko goriva ki prihaja v motor se ne počisti in zbriše iz motorja tisto sekundo ko zmanjka goriva, pač pa se motor brez goriva še nekaj časa brez škode vrti.
Sicer pa tudi ni treba žgat motorja pod polnim plinom, da mu zmanjka goriva, pač pa se ga po poletu enostavno pusti, da teče, dokler se od pomanjkanja bencina ne ustavi. Tak motor se bo ustavil bogato namazan.
Me pa res zanima zakaj tisti "nevedneži" inženirji pri Rotaxu za dvotaktne letalske motorje strogo zahtevajo in predpisujejo, da se jih ugaša z prekinitvijo vžiga, nikakor pa ne z zapiranjem goriva.

lp,Janez
Nemo
Freak
Prispevkov: 523
Pridružen: 14 Jan 2006, 16:52
Kraj: Čadovlje

Odgovor Napisal/-a Nemo »

Saj imata v bistvu oba prav.. :lol: Eden bolj v teoriji, drugi v praksi..
Lani poleti so fantje na šihtu nalili v nahrbtno kosilnico ( 2T ) čisti bencin - namesto mešanice #-o . Dečko je šel kosit in pokosil lepo površino - kosil je vsaj ene pol ure (raje več) brez problema. Potem se je motor preprosto ustavil (zelo segret [-o< ). Ko smo ugotovili kaj je, smo mašinco shladili, nalili malo olja v valj (skozi svečko), dali v tank mešanico z več olja in...motor dela še danes. V teoriji bi moral biti že v kanti za smeti..
K sreči včasih praksa postavi teorijo na laž.. :lol:
LP Nemo
JanezP
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 03 Dec 2007, 19:30

Odgovor Napisal/-a JanezP »

Nemo napisal/-a:Saj imata v bistvu oba prav.. :lol: Eden bolj v teoriji, drugi v praksi..
Lani poleti so fantje na šihtu nalili v nahrbtno kosilnico ( 2T ) čisti bencin - namesto mešanice #-o . Dečko je šel kosit in pokosil lepo površino - kosil je vsaj ene pol ure (raje več) brez problema. Potem se je motor preprosto ustavil (zelo segret [-o< ). Ko smo ugotovili kaj je, smo mašinco shladili, nalili malo olja v valj (skozi svečko), dali v tank mešanico z več olja in...motor dela še danes. V teoriji bi moral biti že v kanti za smeti..
K sreči včasih praksa postavi teorijo na laž.. :lol:
LP Nemo
Seveda je kosil in to celo bolje in hitreje ker je motor dajal več moči, ker v gorivu ni bilo olja ki upočasni gorenje in stem zmanjšuje moč motorja in vrtljaje. Ampak motor se je zaustavil ker je zablokiral. Res ste ga zopet pognali ko se je ohladil in ker ste ga izdatno podmazali.
Verjamem tudi da še vedno dela in še vedno veselo kosite. Ampak ta motor je dobil nepopravljive poškodbe ker ni bil mazan in se te poškodbe samo še povečujejo, kljub temu, da sedaj uporabljate mešanico.
Vendar pa to pri kosilnici ni vprašljivo ker ko se bo motor dokončno zaustavil bo kosec odšel na pivo, brez posledic.
Pri letalskih motorjih pa na žalost ni tako, da bi ob odpovedi zapeljal v jarek in šel na pivo, tu gre lahko ob odpovedi motorja za glavo in je vsako takšno nepravilno rokovanje nevarno in neodgovorno.

lp,Janez
Uporabniški avatar
miskolin
Dr. Modelar
Prispevkov: 2733
Pridružen: 02 Feb 2004, 22:52
Kraj: VESOLJE

Odgovor Napisal/-a miskolin »

...
Zadnjič spremenil miskolin, dne 29 Jan 2020, 17:12, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
edge
Tekmovalec
Prispevkov: 394
Pridružen: 01 Avg 2005, 14:53
Kraj: Bogu za hrbtom - polarna primorska

Odgovor Napisal/-a edge »

Itaq da lepše kresne, ker je v motorju še gorivo in ga ni treba nanovo "zaugat". :)
Maketa akrobata na elektro pogon...

Ma ne more brenčati kot komar!!! ;-)
Uporabniški avatar
Živnorc
Dr. Modelar
Prispevkov: 3093
Pridružen: 22 Nov 2004, 09:54
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Živnorc »

..kot vi pravite....teorija in praxa...
..kot menim jaz:
Motorju 2T praktično ne more škoditi ugašanje na način, da zapreš dovod goriva, razen, če bi se prisilno vrtel še nekaj časa...
Je pa treba za vasako stvat napisati obratovalna navodila, prvič zato, ker jih trg zahteva in drugič zato, da se zavaruje proizvajalec.
Obratovalna navodila in procedure morajo biti (pri letalstvu pa sploh), zato je tudi napisano, kako ugašati motor (govorim konkretno za Rotax).
Logično je , da se motor ugasne na Kill switch in ne z zapiranjem gasa ali pipce za bencin, ker je to najhitreje, najenostavejše in najzanesljivejše.
Pri modelarskem motorju je to lahko drugače.
- Ko odvzameš elektriko, motor takoj ugasne in ni verjetnosti, da bi ponovno vžgal.
- Ko zapreš gas, motor sicer crkne, vendar se nekaj časa še "matra" in deloma tudi trpijo membrane v uplinjaču..
- Ko zmanjka bencina v uplinjaču preden motor crkne, mu nenadzorovano obrati narastejo, ker se tik pred koncem mešanica zraka in goriva osiromaši, kar pa sploh ni dobro, ker lahko motor "potegne" za kako sekundo..
Nevarnosti, da bi zaradi katerega koli načina ugašanja motor "zaribal", pa praktično ni.
Pridemo tudi na dom...

Lep dan še naprej!
Živnorc.
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

Seveda ne, saj se ogromno 2T motorjev ugasne šele ko zmanjka bencina. Katera kosilnica ali motorka in podobne prdulje se pa tankajo, ko posveti rdeča lučka? :lol:

Vrti se dokler ne crkne, natočiš in teraš dalje. Težje seveda užge, ker gre bencin tudi iz cevi ven, za razliko od namernega ugašanja.

Pri avijonu je sicer problem, če ti v zraku zmanjka goriva, na tleh pa ni nobene panike. Saj ko zmanja goriva, ki hkrati tudi maže, tudi motor takoj crkne, ni straha da bi še pol ure za tem ko ostane brez benza deloval - vsaj na avijonu ne. (Drugo je, kot ste že rekli, če se z mopedom pelješ v prestavi iz vršiča)
Fly it like you stole it!
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Sam vedno zagovarjam tezo, da se teorija in praksa nikoli in v ničemer ne razlikujeta. V primeru, da razlike vendarle obstajajo, je razlog preprosto v tem, da pri oblikovanju teorije niso bili upoštevani vsi elementi, oziroma niso bili uporabljeni ustrezni ponderji le teh. V primeru ugotovljenega razkoraka med teoretičnim in praktičnim delom je pač potrebno poiskati razloge za nastanek razlik ter jih korigirati teoretični del, kar pa žal mnogokrat ni enostavno.

Termična enota je žal samouničevalna naprava in njeno uničenje se prične z njenim nastankom, intenzivno pa z pričetkom njene uporabe. Njena življenjska doba je odvisna od tehnične zasnove, delavnih pogojev, kakovosti sestavnih delov, ipd. Ob analizi lahko tako vidimo, da so vsi režimi delovanja za motor škodljivi, celo več, škodljiv je lahko celo čas sam. Snovalci so pri zasnovi pač izhajali iz določenih izhodišč, ki naj bi jih končni proizvod izpolnjeval in poizkušali posamezne elemente temu prilagoditi. Če pri uporabi ne presežemo katerega od predvidenih parametrov, obstaja velika verjetnost, da bo izdelek znotraj predvidene življenjske dobe deloval skladno s predvidevanji.

Če se za trenutek vrnemo na vprašanje najobčutljivejših faz delovanja. Trenje je nedvomno sovražnik, ki se kaže vsaj v treh elementih; na eni strani pri tem nastaja obraba neke površine, nastajajo delci, ki lahko kontaminirajo druge površine in jih posledično poškodujejo, pri trenju pa nastaja tudi močno povišana temperatura, ki lahko spremeni predvidene tolerance med posameznimi deli v motorju. Slednje lahko trenje še dodatno povečajo in tako pride do verižne reakcije, lahko pa povzroči tudi neljube zračnosti in s tem povezane poškodbe. Prekomerna temperaturna nihanja škodujejo tudi materialom iz katerega so sestavni deli motorja narejeni, tu mislim predvsem na nastanek mikroskopskih razpok v materialu in s tem povezanim njegovim oslabljenjem.

Verjetno se bo večina strinjala, da je s stališča obrabe v motorju najbolj kritična faza zagona. Na eni strani motor takrat ne deluje v optimalnih temperaturnih okvirih, kar ima tako vpliv na tolerance med deli kot tudi na viskoznost maziv. Slednje je sicer nekoliko manj izrazito pri dvotaktnih motorjih pa vendar. Upal bi si trditi, da je za motor s stališča trajnosti mnogo bolj škodljiv sam zagon, kaj šele tega pognati v visoke obrate takoj po zagonu brez, da bi motorju pri nizkih obratih dovolili, da se ustrezno ogreje, od samega ugašanja zaradi popolne porabe goriva. Pri slednjem bo motor najverjetneje deloval z relativno nizkimi obrati, ne bo proizvajal velike moči, vsi sestavni deli bodo delovali na ustrezni delavni temperaturi, motor se bo zelo hitro po izčrpanju goriva ustavil.

Če torej izhajam iz svoje začetne trditve, da se motor veš čas svoje življenjske dobe uničuje, potem se moram vsekakor strinjati, da mu izklapljanje na tak način škoduje, vendar bi se upal trditi, da s tem v ničemer ne presežemo tehničnih okvirov, ki so jih predvideli snovalci, prav tako pa bi se upal trditi, da je za trajnost motorja vsak hladen zagon mnogo škodljivejši, pa vendar je tudi ta nedvomno še vedno znotraj predvidenih režimov za delovanje motorja.

Navodila so vedno sestavljena na podlagi različnih interesov. Na eni strani si tržniki v podjetju želijo, da bi le ta odražala superiornost izdelka, njegovih sposobnosti, enostavnosti vzdrževanja, ipd. Na drugi strani je želja inženirjev, da bi navodila v vsakem primeru uporabnika zaščitila pred njim samim in bi se tako možnost poškodbe izdelka ob upoštevanju le teh zmanjšala na minimum. Ne smemo pozabiti niti na pravni aspekt pri pisanju navodil, ki mora upoštevati vso področno zakonodajo, pa naj gre tu za varno ravnanje z izdelkom za uporabnika, tretjo osebo, poškodovanje premoženja, ipd, ne smemo pa pozabiti tudi finančnih posledic, ki bi jih lahko neustrezno napisana navodila imela na pravno osebo, ko bi se zaradi tega pričelo množično uveljavljanje garancij.

Torej, tovrstno ugašanje za motor ni blagodejno, s tem pa ne presežemo predvidenih delovnih pogojev, torej mu s tem izdatno ne škodujemo.

Če namenim zgolj še besedo ali dve glede omenjenega primera, ko je dvotaktni motor deloval brez prisotnosti mazalnega olja. Kakšen je obseg poškodb ni mogoče z gotovostjo napovedati in najverjetneje nikoli ne bo v celoti ugotovljeno. Z gotovostjo bi se upal trditi, da mu ta dogodek ni koristil, ni pa nujno, da se bodo tudi realno pokazale. Za primer naj navedem primer, ko se je zračno hlajen štiritaktni avtomobilski bokserski motor segrel tako močno, da je olje v karterju zavrelo in pri tem so hlapi vdrli v izgorevalno komoro, pri tem pa je motor tudi izgubil na moči. Po ustavitvi in ohlajanju se je po zelo kratkem času dimljenje iz izpuha prenehalo, motor pa je, kot mi je povedal kupec vozila, nato brez težav prevozil več kot 200 000 km. Nedvomno je dogodek motorju škodil, vendar ne dovolj, da bi se to pokazalo znotraj njegove življenjske dobe.

LP
Alex
Odgovori

Vrni se na RV makete letal