EXTRA da te kap
Re: EXTRA da te kap
Ti si pa res pravi car. Lep primer vrhunskega modelarjenja. Zelim ti veliko uzitkov pri letenju extre saj vem, da je ogromno dela ulozenega v ta res lep projekt l.p.
Re: EXTRA da te kap
Pozdravljen David,david4a napisal/-a:Pozabil sem. Prilagam tudi slike original razpokanega vsisnega kolektorja.
Se kar nismem mogel nagledati te tvoje karbonske mojstrovine. Hvala, ker prikazuješ še vmesne stopnje, ki povejo marsikaj o tehniki izdelave.
Glede pokanja pa mislim, da je problem v veliki ročici, togosti in relativno veliki masi na dolgi ročici...
Pokanje (začetek razpoke) se je začel na mestu z največjim zareznim učinkom, ki ima še to srečo (domnevam?), da je v smeri torzijskega nihanja motorja.
Pri nekih obratih se je skoraj zagotovo pojavil problem resonace, saj masa frgazarja lastno frekvenco zagotovo spušča relativno nizko - v delovno območje vrtljajev motorja.
Z novim sesalnim kolektorjem si problem pokanja na tem mestu odpravil - a velike obremenitve se bodo preselile na prva dva vijaka - za katera pa si še mnaj želiš, da se izpulita iz ulitka bloka...
Mogoče ne bi bilo slabo razmisliti o elastičnem dodatnem vpetju tam okrog filtra, da preprečiš resonančna nihanja. Naprimer nekaj podobnega kot pri izpuhu...
LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: EXTRA da te kap
. Rc ryder, popolnoma prav imaš. Sam sem enako razmišljal kot ti. Kljub temu, da mislim, da je sam kompozitni kolektor zadosti trden, sem mu dodal dodatni nosilec, neke vrste dodatno mehko vpetje, ki mu omejuje prevelika vibracijska nihanja.
- Priponke
-
- DSCF6591 (Medium).JPG (61.93 KiB) Pogledano 9957 krat
-
- DSCF6600 (Medium).JPG (62.7 KiB) Pogledano 9957 krat
-
- Nosilec pride privijačen na požarno steno, med nosilcem in kolektorjem paje 3 mm guma.
- DSCF6601 (Medium).JPG (68.9 KiB) Pogledano 9957 krat
Re: EXTRA da te kap
Tema je prekosila vse teme ki so vsebovale gradnjo s kompozitnimi materiali!
Me pa zanima kako si naredil kalup. Izgleda brez gelcoata Si kolektor v delilni samo namazal z ločilcem in na ostrih vogalih zapolnil z mešanico bombaža?
LP iz Kamnika
www.okarbon.eu
Re: EXTRA da te kap
Lep izdelek bo tale Extra! Samo tisto "mehko vpetje" bo naredilo več škode kot koristi, če nosilec ne niha z motorjem.
Torej moraš sesalni kolektor vpeti na blok oziroma nosilec motorja, ki je,predvidevam, mehko vpet na model.
lp,Janez
Torej moraš sesalni kolektor vpeti na blok oziroma nosilec motorja, ki je,predvidevam, mehko vpet na model.
lp,Janez
Re: EXTRA da te kap
Hvala za vzpodbudne besede. Postopke bi lahko opisoval tudi podrobneje, ampak, bi se tema malo preveč dolgovezila. Seveda, če koga zanima natančnejši opis postopkov izdelave in uporabljeni materijali mu bom z veseljem pomagal in svetoval.
Bejker, ker nisem imel namena izdelati več kot en izdelek kolektorja, sem, izdelal zasilen kalup na način, kot si že ti opisal. Sam kalup bi sigurno "zdržal" še vsaj pet izdelkov, če bi bila potreba še kakšnega izdelat.
Včeraj sem imel na obisku Uroša in njegovo ženo Matejo. Iz Uroševe obrazne mimike se vidi tudi kaj si v duši misli: Tut jest bi takga mel.
Bejker, ker nisem imel namena izdelati več kot en izdelek kolektorja, sem, izdelal zasilen kalup na način, kot si že ti opisal. Sam kalup bi sigurno "zdržal" še vsaj pet izdelkov, če bi bila potreba še kakšnega izdelat.
Včeraj sem imel na obisku Uroša in njegovo ženo Matejo. Iz Uroševe obrazne mimike se vidi tudi kaj si v duši misli: Tut jest bi takga mel.
- Priponke
-
- DSCF6723 (Medium).JPG (70.07 KiB) Pogledano 9818 krat
-
- DSCF6724 (Medium).JPG (49.02 KiB) Pogledano 9818 krat
Re: EXTRA da te kap
david4a napisal/-a:
Včeraj sem imel na obisku Uroša in njegovo ženo Matejo. Iz Uroševe obrazne mimike se vidi tudi kaj si v duši misli: Tut jest bi takga mel.
Meu že meu, ampak najprej mora novo garažo sezidat ;
, sej še sedanja ni gotova
P.S. Pa večjo konjsko prikolco kupiti (oslovska bi bila premajhna)
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Re: EXTRA da te kap
Potrebno je bilo izdelati tudi vstopnik za hlajenje izpušnega lonca. Uporabil sem epoxy smolo, ki zdrži do 190 stopinj c. Nastal je kanal, ki prisili ves zrak, ki vstopi v havbo, da gre tik ob izpušnemu loncu, tako, se manj temperature prenaša na strukturo letala.
- Priponke
-
- Tako izgleda brez izpušnega kanala
- DSCF6209 (Medium).JPG (63.92 KiB) Pogledano 9557 krat
-
- DSCF6206 (Medium).JPG (53.75 KiB) Pogledano 9557 krat
-
- DSCF6202 (Medium).JPG (52.23 KiB) Pogledano 9557 krat
Re: EXTRA da te kap
Tako pa izgleda s hladilnim kanalom. Kasneje bom objavil tudi slike same izdelave le tega.
- Priponke
-
- DSCF6571 (Medium).JPG (103.8 KiB) Pogledano 9550 krat
Re: EXTRA da te kap
Potek izdelave hladilnega kanala izpušnega lonca.
- Priponke
-
- Začasni kalup.
- DSCF6504 (Medium).JPG (50.91 KiB) Pogledano 9356 krat
-
- DSCF6506 (Medium).JPG (65.23 KiB) Pogledano 9356 krat
-
- Vse pripravljeno za laminacijo izdelka.
- DSCF6507 (Medium).JPG (62.86 KiB) Pogledano 9356 krat
Re: EXTRA da te kap
...
- Priponke
-
- Izdelek.
- DSCF6510 (Medium).JPG (43.31 KiB) Pogledano 9356 krat
-
- DSCF6514 (Medium).JPG (59.71 KiB) Pogledano 9356 krat
-
- DSCF6513 (Medium).JPG (56.26 KiB) Pogledano 9356 krat
Re: EXTRA da te kap
...
- Priponke
-
- Vgradnja in priprave za izdelavo prirobe.
- DSCF6511 (Medium).JPG (75.42 KiB) Pogledano 9355 krat
-
- DSCF6518 (Medium).JPG (72.67 KiB) Pogledano 9355 krat
-
- Priroba.
- DSCF6532 (Medium).JPG (87.78 KiB) Pogledano 9355 krat
Re: EXTRA da te kap
...
- Priponke
-
- S prirobo in izogibom.
- DSCF6567 (Medium).JPG (87.29 KiB) Pogledano 9354 krat
-
- DSCF6568 (Medium).JPG (74.54 KiB) Pogledano 9354 krat
-
- DSCF6590 (Medium).JPG (66.79 KiB) Pogledano 9354 krat
Re: EXTRA da te kap
...
- Priponke
-
- Dokončna vgradnja na model.
- DSCF6588 (Medium).JPG (95.46 KiB) Pogledano 9355 krat
Re: EXTRA da te kap
...
- Priponke
-
- TOPLOTNO IZOLIRAN ZADNJI POKROV IZSPUŠNEGA PROSTORA.
- DSCF6638 (Medium).JPG (86.92 KiB) Pogledano 9332 krat
Re: EXTRA da te kap
Vgradnja servomotorjev višine in povezava na krmilo.
- Priponke
-
- DSCF6495 (Medium).JPG (37.43 KiB) Pogledano 9148 krat
-
- DSCF6493 (Medium).JPG (53 KiB) Pogledano 9148 krat
-
- DSCF6500 (Medium).JPG (43.07 KiB) Pogledano 9148 krat
Re: EXTRA da te kap
...
- Priponke
-
- Neutrala
- DSCF6496 (Medium).JPG (44.98 KiB) Pogledano 9148 krat
-
- Gor.
- DSCF6502 (Medium).JPG (54.12 KiB) Pogledano 9148 krat
-
- Dol.
- DSCF6503 (Medium).JPG (49.39 KiB) Pogledano 9148 krat
Re: EXTRA da te kap
Oj, amazing ....David s čim si s programiral servote, da ti grejo vsi enako v nulo?
P.s.: Ne bi rad bil pameten, samo ti servoti se meni, priključeni direkt na 2s po recimo odletenih 100 poletih (rečeno od oka) pošteno grejejo in imajo že zelo veliko zračnosti....Vem da, so bili tisti starejši 7955TG al neki takega dosti bolj kvalitetni, samo so bili samo od 4,8 do 6V. V takem rangu (govorim o ceni in specifikaciji) bi naj bili dosti boljši Savox-1268SG. Pa David ne me narobe razumet oz. nočem niti približno pamet solit, sploh pa v taki temi, govorim samo iz izkušenj, ker jih imam v 2,6m extri...Drgač pa kapo dol
P.s.: Ne bi rad bil pameten, samo ti servoti se meni, priključeni direkt na 2s po recimo odletenih 100 poletih (rečeno od oka) pošteno grejejo in imajo že zelo veliko zračnosti....Vem da, so bili tisti starejši 7955TG al neki takega dosti bolj kvalitetni, samo so bili samo od 4,8 do 6V. V takem rangu (govorim o ceni in specifikaciji) bi naj bili dosti boljši Savox-1268SG. Pa David ne me narobe razumet oz. nočem niti približno pamet solit, sploh pa v taki temi, govorim samo iz izkušenj, ker jih imam v 2,6m extri...Drgač pa kapo dol
Lp, Dani
Re: EXTRA da te kap
Ko sem razmišljal o servomotorjih za pogon višinskega krmila, sem naletel na te hitecove. Zanimiva mi je bila cena, njihova moč in, ker ne maram regulatorjev napetosti, možnost priklopa 2s direktno. V ta veliko Extro sem nameraval vgraditi po 2 za vsako krmilo. Ker nisem bil siguren v kvaliteto sem Futabine servote zamenjal s temi pri pogonu višine pri moji stari Extri, po 2 za vsako krmilo. Izkazali so se za bolj natančne in vzdržljive, kor Futabini, po 50 poletih so imeli bistveno manj lufta. Ker sem bil vseeno še vedno v dvomu, sem, zaradi varnosti, vgradil kar 3 na krmilo.
Servote sem najprej z ročicami postavil v nevtralni položaj (mehansko) , potem pa s Hitecovim programerjem določil skrajne hode.
Če te še kaj zanima, kar vprašaj, z veseljem ti bom pomagal.
Servote sem najprej z ročicami postavil v nevtralni položaj (mehansko) , potem pa s Hitecovim programerjem določil skrajne hode.
Če te še kaj zanima, kar vprašaj, z veseljem ti bom pomagal.
Re: EXTRA da te kap
Živjo!
Meni se zdi taka vgradnja servomotorjev kar se tiče mehanskega dela zelo v redu, saj se sile prenašajo iz stabilizatorja na krmilo na več mestih, zato ne pride do večjih torzijskih napetosti v samem krmilu, ker vsak servo in krmilna ročka (pa tudi tečaji) lepo prevzamejo vsak svoj "segment" sil. Prav tako je pristop k sistemu zaradi kontrole in servisiranja zelo preprost, vendar moram pa priznati, da je vsaj zame, izgled vsekakor daleč od tistega čemur bi lahko rekel, da je lepo in vredno tako vrhunskega projekta. Če bi sam kdaj (seveda nikoli) delal na tako velikem projektu, bi vsekakor poskrbel, da bi bili servomotorji skriti tako, da bi bil model čim bolj podoben pravemu letalu tudi v tem delu.
Moram pa še pohvaliti izvedbo vseh teh karbonskih elementov za katere narediš stiroporni model, nato pa nanj laminiraš izdelek. Všeč mi je, da "si umažeš roke" in pokažeš da imaš "grif", da ne iščeš CNC rešitve za dele kjer lahko pokažeš kaj lahko naredijo roka, "augenmas" in občutek za ročno obdelavo!
LP Mitja
Meni se zdi taka vgradnja servomotorjev kar se tiče mehanskega dela zelo v redu, saj se sile prenašajo iz stabilizatorja na krmilo na več mestih, zato ne pride do večjih torzijskih napetosti v samem krmilu, ker vsak servo in krmilna ročka (pa tudi tečaji) lepo prevzamejo vsak svoj "segment" sil. Prav tako je pristop k sistemu zaradi kontrole in servisiranja zelo preprost, vendar moram pa priznati, da je vsaj zame, izgled vsekakor daleč od tistega čemur bi lahko rekel, da je lepo in vredno tako vrhunskega projekta. Če bi sam kdaj (seveda nikoli) delal na tako velikem projektu, bi vsekakor poskrbel, da bi bili servomotorji skriti tako, da bi bil model čim bolj podoben pravemu letalu tudi v tem delu.
Moram pa še pohvaliti izvedbo vseh teh karbonskih elementov za katere narediš stiroporni model, nato pa nanj laminiraš izdelek. Všeč mi je, da "si umažeš roke" in pokažeš da imaš "grif", da ne iščeš CNC rešitve za dele kjer lahko pokažeš kaj lahko naredijo roka, "augenmas" in občutek za ročno obdelavo!
LP Mitja
Re: EXTRA da te kap
Zaradi varnosti imaš 6 servotov na višini?
Mislim da so že 4 servoti na višini kar se varnosti tiče, v primeru odpovedi katerega od njih, še vedno totalni overkill! 1:2 letalo je še vedno "samo" 1:2 - torej površine le 1/4 pravega (ok, krmila pri tvojem so nekoliko večja, zaradi 3d prioritet, vendar servoti so vseeno danes že zelo močni..
Meni je pri Eaglu odpovedal 1 servo na eleronih (pravzaprav ročica servota), pa sem to komaj opazil (so 4 kom) in sem še cel dan brez večjih težav letel s tremi.
Sicer, kot Ultralajtu tudi meni niso najbolj všeč štrleči servoti iz krmilnih površin in bi se vsekakor pri takem projektu skušal nasloniti na rešitev iz pravega letalstva, konec koncev njim nič ne štrli iz površin, pa so sile nekajkrat večje. Je pa res, da je funkcionalno zelo OK, kot je navedel Ultralajt - in vseeno ... VSAKA ČAST MOJSTER!!!
Mislim da so že 4 servoti na višini kar se varnosti tiče, v primeru odpovedi katerega od njih, še vedno totalni overkill! 1:2 letalo je še vedno "samo" 1:2 - torej površine le 1/4 pravega (ok, krmila pri tvojem so nekoliko večja, zaradi 3d prioritet, vendar servoti so vseeno danes že zelo močni..
Meni je pri Eaglu odpovedal 1 servo na eleronih (pravzaprav ročica servota), pa sem to komaj opazil (so 4 kom) in sem še cel dan brez večjih težav letel s tremi.
Sicer, kot Ultralajtu tudi meni niso najbolj všeč štrleči servoti iz krmilnih površin in bi se vsekakor pri takem projektu skušal nasloniti na rešitev iz pravega letalstva, konec koncev njim nič ne štrli iz površin, pa so sile nekajkrat večje. Je pa res, da je funkcionalno zelo OK, kot je navedel Ultralajt - in vseeno ... VSAKA ČAST MOJSTER!!!
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Re: EXTRA da te kap
Za vgradnjo baterij, sem moral najprej preveriti težišče letala. Težišče mi je pomagalo pri določitvi prave pozicije baterij znotraj modela.
- Priponke
-
- Priprava za določanje težišča.
- DSCF6722 (Medium).JPG (56.88 KiB) Pogledano 8220 krat
-
- DSCF6715 (Medium).JPG (58.42 KiB) Pogledano 8220 krat
-
- DSCF6717 (Medium).JPG (53.74 KiB) Pogledano 8220 krat
Re: EXTRA da te kap
www.okarbon.eu