SZD-10 Czapla 1:5
Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig
Krist, Robi, hvala!
Danes pravzaprav niso bili idealni pogoji. Ko sva s sinom prispela na hrib, je bilo popolno zatišje. Potem, ko sem pa sestavil model, je zašumelo v gozdu, a zapihalo je popolnoma povprek po povočju, tako da sem moral čakati kar precej časa, da se je veter, ki je prihajal v navalih, vsaj malce obrnil gor po hribu.
Ko sem letel, je parkrat čisto potihnilo, a so bili potem zunaj termični baloni, tako, da se je dalo obdržati v zraku.
No pa še FILMČEK (klik)
LP Mitja
Danes pravzaprav niso bili idealni pogoji. Ko sva s sinom prispela na hrib, je bilo popolno zatišje. Potem, ko sem pa sestavil model, je zašumelo v gozdu, a zapihalo je popolnoma povprek po povočju, tako da sem moral čakati kar precej časa, da se je veter, ki je prihajal v navalih, vsaj malce obrnil gor po hribu.
Ko sem letel, je parkrat čisto potihnilo, a so bili potem zunaj termični baloni, tako, da se je dalo obdržati v zraku.
No pa še FILMČEK (klik)
LP Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 30 Sep 2009, 19:45, skupaj popravljeno 1 krat.
Ja, lepo je bilo. Ni bil še čisto tapravi, a bo že še zapihal.Ivo K. napisal/-a:Bravo , lepo jo je videt na hribu, mnogo lepše kot na ravnici.Si končno le dočakal jugozahodnik, tako kot Aleš z DG-jem.
Se moramo sedaj pa res spet enkrat dobit na Laporju!
Mislim, da kmet ne pase, niti ne kosi, tako, da ne bomo nikomur v nadlogo...
- Priponke
-
- IMG_4282.jpg (132.06 KiB) Pogledano 4484 krat
Našel sem še en star film, kjer je v začetku prikazana Čaplja.
http://www.youtube.com/watch?v=GpX9IzHD ... re=related
Mitja
http://www.youtube.com/watch?v=GpX9IzHD ... re=related
Mitja
Čaplja je bila včeraj na remontu. Ker sem se predolgo obotavljal z neodložljivim, nisem šel na Aerošlep v Vipavo, ki je bil včeraj. Kot je videti s poročila o srečanju, je bilo res lepo vreme, tako da sem kar malce jezen nase, ker se nisem pravočasno podvizal z dodelavo Čaplje.
Čaplja ima namreč dve pomanjkljvosti, ki sem jih opazil med letenjem, nastale pa so med gradnjo.
Čapljo moram imeti natrimano po nagibu v desno in to toliko, da se na krilcih že kar precej pozna, posebej na levem, ki je odklonjeno navzgor.
Po tehtanju obeh krilnih polovic, tako v korenu, na koncu in kompletu, sem videl, da je desno krilo na zaključku lažje od desnega za 38g.
Ko pa sem natančno preveril še zvitje krila, sem videl, da ima desno krilo manj zvitja kot pa levo. Kako je do tega prišlo, nimam pojma, saj so krila pri plankanju torzijskega nosa ležala v natančno izrezanih podstavkih, ki so zagotavljali potrebno zvitje. Da bi folija potegnila krilo toliko po svoje dvomim, saj je konstrukcija krila res bikovska. Sumim lahko le na kak kos balzove oplate, ki je imel drugačno vlažnost od nasprotne in jo je po sušenju potegnilo po svoje. res pa je, da nisem več preverjal zvitja pred in po pokrivanju s folijo, razen tako "na uč" kjer pa je izgledalo še kar nekako....
No, kakorkoli že, dodal bom košček svinca na zaključekdesnega krila, od včeraj pa ga imam tudi trdno fiksiranega na mizi, kjer ga z vzvodom in težkim kladivom zvijam in grejem z likalnikom. Mislim, da je danes že veliko bolje, kot je bilo včeraj. Pregrevanje in hlajenje balze v ustreznem položaju, upam, da bo pomagalo spraviti zvitje na ustrezno velikost. V bistvu manjka le stopinja in pol... kar je čisto relativno..lahko je ogromno ali zanemarljivo... V tem konkretnem primeru se kar pozna!
Včeraj sem tudi malce pojačal pristajalno smučko, ki mi je zadnjič napokala, ko sem pristajal v breg. Dodal sem dva karbonska traka in dve plasti steklenke. Sedaj je pa že kar trda.
Ko se je sušila smučka, sem ap še naredil imitacijo pitotove cevi, ki se nahaja zgoraj, pred vetrobranskim steklom.
Sedaj bo model kmalu pripravljen za letenje in menda bom ja uspel priti v Ajdovšno.
Čaplja ima namreč dve pomanjkljvosti, ki sem jih opazil med letenjem, nastale pa so med gradnjo.
Čapljo moram imeti natrimano po nagibu v desno in to toliko, da se na krilcih že kar precej pozna, posebej na levem, ki je odklonjeno navzgor.
Po tehtanju obeh krilnih polovic, tako v korenu, na koncu in kompletu, sem videl, da je desno krilo na zaključku lažje od desnega za 38g.
Ko pa sem natančno preveril še zvitje krila, sem videl, da ima desno krilo manj zvitja kot pa levo. Kako je do tega prišlo, nimam pojma, saj so krila pri plankanju torzijskega nosa ležala v natančno izrezanih podstavkih, ki so zagotavljali potrebno zvitje. Da bi folija potegnila krilo toliko po svoje dvomim, saj je konstrukcija krila res bikovska. Sumim lahko le na kak kos balzove oplate, ki je imel drugačno vlažnost od nasprotne in jo je po sušenju potegnilo po svoje. res pa je, da nisem več preverjal zvitja pred in po pokrivanju s folijo, razen tako "na uč" kjer pa je izgledalo še kar nekako....
No, kakorkoli že, dodal bom košček svinca na zaključekdesnega krila, od včeraj pa ga imam tudi trdno fiksiranega na mizi, kjer ga z vzvodom in težkim kladivom zvijam in grejem z likalnikom. Mislim, da je danes že veliko bolje, kot je bilo včeraj. Pregrevanje in hlajenje balze v ustreznem položaju, upam, da bo pomagalo spraviti zvitje na ustrezno velikost. V bistvu manjka le stopinja in pol... kar je čisto relativno..lahko je ogromno ali zanemarljivo... V tem konkretnem primeru se kar pozna!
Včeraj sem tudi malce pojačal pristajalno smučko, ki mi je zadnjič napokala, ko sem pristajal v breg. Dodal sem dva karbonska traka in dve plasti steklenke. Sedaj je pa že kar trda.
Ko se je sušila smučka, sem ap še naredil imitacijo pitotove cevi, ki se nahaja zgoraj, pred vetrobranskim steklom.
Sedaj bo model kmalu pripravljen za letenje in menda bom ja uspel priti v Ajdovšno.
- Priponke
-
- Da bo pilot videl, kako hitro leti!
- pitot.jpg (57.07 KiB) Pogledano 4852 krat
-
- Remont. Krilo v srednjeveški mučilni napravi.
- REMONT.jpg (86.04 KiB) Pogledano 4852 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 29 Mar 2010, 20:11, skupaj popravljeno 2 krat.
Hecno a ne!
Zadnjič mi je Matej namignil, da najbrž ni fora sam v različni masi, ker je zelo majhna razlika. Pri tako velikem modelu je najbrž še kaj drugega narobe.
In sem se zamislil, ker je razlika v masi le ~4%.
Par dni kasneje se je pri meni oglasil kolega Ivo, pa pogleda krila in je že od oka opazil, da ima desna polovica manjše zvitje. Mi je bilo kar malce nerodno.
Potem sem še sam vrgel oči na krilo, pa sem imel bolj take mešane občutke.
Da bi zadevo koliko toliko razčistil in videl kako stoji stvar z zvitjem, sem si na hitro naredil "pripravo" na katero sem pritrdil en kotomer.
Ker je skala na kotomeru drobna, sem vsako meritev enostavnmo slikal s fotoaparatom, ter pogledal posnetek in ga pozumiral, da sem lahko "od oka" ocenil še desetinke stopinj.
Rezultati meritve so pokazali, da je desno krilo premalo zvito.
Evo še slika na hitro skup vržene priprave:
Zadnjič mi je Matej namignil, da najbrž ni fora sam v različni masi, ker je zelo majhna razlika. Pri tako velikem modelu je najbrž še kaj drugega narobe.
In sem se zamislil, ker je razlika v masi le ~4%.
Par dni kasneje se je pri meni oglasil kolega Ivo, pa pogleda krila in je že od oka opazil, da ima desna polovica manjše zvitje. Mi je bilo kar malce nerodno.
Potem sem še sam vrgel oči na krilo, pa sem imel bolj take mešane občutke.
Da bi zadevo koliko toliko razčistil in videl kako stoji stvar z zvitjem, sem si na hitro naredil "pripravo" na katero sem pritrdil en kotomer.
Ker je skala na kotomeru drobna, sem vsako meritev enostavnmo slikal s fotoaparatom, ter pogledal posnetek in ga pozumiral, da sem lahko "od oka" ocenil še desetinke stopinj.
Rezultati meritve so pokazali, da je desno krilo premalo zvito.
Evo še slika na hitro skup vržene priprave:
- Priponke
-
- Pripomoček za merjenje kotov.
- za kontrolo kotov krila.jpg (46.22 KiB) Pogledano 4566 krat
-
- Ajde, recimo, da tole kaže 5,8° ......
Kaka digitalna na desetinke, bi bila vsekakor boljša, ampak...to je že potem raketna znanost ! - skala.jpg (57.8 KiB) Pogledano 4549 krat
- Ajde, recimo, da tole kaže 5,8° ......
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 29 Mar 2010, 11:19, skupaj popravljeno 1 krat.
Sem se pa odločil, da bom Čapljo bolj "gonil" in ne bom čakal samo na šleparijade in pa veter na gribu (kjer me itak kmet grdo gleda) in sicer tako, da ji bom izdelal snemljivo gondolo z elektro pogonom.
Gondola se bo zahakljala na bajonete in ne bo treba nobenih modifikacij na samem trupu.
Gondolo bi pa izdelal tako, da bi izgledalal kot kakšen star boxer motor, kakršne so imeli motorozirani jadralci v starih časih.
Krmilnik vrtljajev bi pa skril v "fake" rezervoar goriva.
Propeler bi pa bil najbolj "verodostojen" če bi kakšen lep lesen prop prežagal na pol, mu dodelal "pesto", da bi postal zložljiv.
Najbrž ne bo ostalo samo na ideji, ker je roba (motor, krmilnik in akumulator) že naročena)
Sedaj moram samo še najti kake slike oldtajmerjev z boxer motorjem.
Mislim, da je treba iskati v smeri MotorBaby , pa tudi nebeške bolhe so imele podobne motorje......
Gondola se bo zahakljala na bajonete in ne bo treba nobenih modifikacij na samem trupu.
Gondolo bi pa izdelal tako, da bi izgledalal kot kakšen star boxer motor, kakršne so imeli motorozirani jadralci v starih časih.
Krmilnik vrtljajev bi pa skril v "fake" rezervoar goriva.
Propeler bi pa bil najbolj "verodostojen" če bi kakšen lep lesen prop prežagal na pol, mu dodelal "pesto", da bi postal zložljiv.
Najbrž ne bo ostalo samo na ideji, ker je roba (motor, krmilnik in akumulator) že naročena)
Sedaj moram samo še najti kake slike oldtajmerjev z boxer motorjem.
Mislim, da je treba iskati v smeri MotorBaby , pa tudi nebeške bolhe so imele podobne motorje......
- Priponke
-
- Nekaj v tem stilu.....
- prdec.jpg (58.77 KiB) Pogledano 4523 krat
Danes sem s 24 grami svinca v prostoru servomotorja za krilce v desnem krilu uravnovesil model.
Nameravam narediti še novo zasteklitev kabine, kajti v kokpit želim postaviti kamero (Turnigy), pa nočem, da se vidi zamegljena šipa, ki je posledica hlapov pri uporabi sekundnega lepila. Tudi nekaj "sekundno prstnih odtisov", ki so nastali ob lepljenju kabine me moti. Sicer se od daleč ne vidi, ampak od blizu je pa porazno. Ker imam še nekaj plastike in pa narisane kroje, ter bolj primerno lepilo, mi mora uspeti boljša kabina.
Rišem si tudi en tak "klip klap" sistem za hitro montažo nosilca za kamero. Stojalo bo gnano z dvema servomotorjema levo-desno in gor-dol. Servomotorja bosta vezana na kanal za smer in višino, na ločen sprejemnik.
Hod kamere bo veliko manjši kot pa hod krmil. Upam, da bodo posnetki tako bolj zanimivi, ker bo kamera nekako gledala v smer "zavijanja modela".
Kamera bo montirana na "zadnjem sedežu".
Toliko za enkrat, ko bom sestavil nosilec kamere, bom pa pokazal še kakšno sliko.
Mitja
Nameravam narediti še novo zasteklitev kabine, kajti v kokpit želim postaviti kamero (Turnigy), pa nočem, da se vidi zamegljena šipa, ki je posledica hlapov pri uporabi sekundnega lepila. Tudi nekaj "sekundno prstnih odtisov", ki so nastali ob lepljenju kabine me moti. Sicer se od daleč ne vidi, ampak od blizu je pa porazno. Ker imam še nekaj plastike in pa narisane kroje, ter bolj primerno lepilo, mi mora uspeti boljša kabina.
Rišem si tudi en tak "klip klap" sistem za hitro montažo nosilca za kamero. Stojalo bo gnano z dvema servomotorjema levo-desno in gor-dol. Servomotorja bosta vezana na kanal za smer in višino, na ločen sprejemnik.
Hod kamere bo veliko manjši kot pa hod krmil. Upam, da bodo posnetki tako bolj zanimivi, ker bo kamera nekako gledala v smer "zavijanja modela".
Kamera bo montirana na "zadnjem sedežu".
Toliko za enkrat, ko bom sestavil nosilec kamere, bom pa pokazal še kakšno sliko.
Mitja
Naredil sem nosilec za Turnigy mini kamero, ki se bo montiral v kabino Čaplje.
Dva servomotorja se priklopita na poljubni kanal, v mojem primeru bosta to kanala za višino in smer. S tem se bo kamera v kabini obračala v smeri letenja. Morda bodo video posnetki tako bolj "živi".
No še nekaj slik:
Desna stran. Servo za pomikanje po smeri.
Leva stran. Servo za pomikanje po višini. Stikalo za vklop/izklop sprejemnika.
Kamera se pripne na stojalo s ščipalko, ki je sestavni del seta kamere.
Zadaj se vidi mali Assan sprejemnik X8R4H2.4.
napajalni kabel se priklopi na drugi izhod iz UBEC-a v modelu.
Manjka samo še "bajonet" s katerim se bo zadeva na enostaven način pritrdila v kabini.
Če bo vreme dovolilo, bo tole v nedeljo naredilo prve posnetke iz zraka.
Mitja
Dva servomotorja se priklopita na poljubni kanal, v mojem primeru bosta to kanala za višino in smer. S tem se bo kamera v kabini obračala v smeri letenja. Morda bodo video posnetki tako bolj "živi".
No še nekaj slik:
Desna stran. Servo za pomikanje po smeri.
Leva stran. Servo za pomikanje po višini. Stikalo za vklop/izklop sprejemnika.
Kamera se pripne na stojalo s ščipalko, ki je sestavni del seta kamere.
Zadaj se vidi mali Assan sprejemnik X8R4H2.4.
napajalni kabel se priklopi na drugi izhod iz UBEC-a v modelu.
Manjka samo še "bajonet" s katerim se bo zadeva na enostaven način pritrdila v kabini.
Če bo vreme dovolilo, bo tole v nedeljo naredilo prve posnetke iz zraka.
Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 16 Apr 2010, 14:56, skupaj popravljeno 1 krat.
čavka napisal/-a:Ukradu si mi zamisel za Čavko Komaj čakam film
Ne se sekirat!
Sicer je pa mogoče uporabiti še eno RV napravo, tako da nekdo drug "obrača" kamero po svoji želji, medtem, ko pilot leti, saj ima nosilec na grbi svoj lasten sprejemnik.
Moja kamera se po smeri obrača le po 10°v vsako smer, da bodo posnetki bolj umirjeni, (sploh sedaj, ko sem zapopadel delo z levo roko in veselo migam s smernim krmilom) se pa da konstrukcijo spremeniti tako, da bo hoda več.
LP Mitja
Sedajle sem pritrdil kamero v kabino, preveril delovanje in pogledal poizkusni posnetek.
Kot kaže, bo kar uporabno.
Edino to še ne vem, kako je z lego po vertikali, torej, kje na sliki bo dejansko med letenjem horizont. Ampak, to bom lahko korigiral, ko bom videl prve posnetke pravega letenja.
Namreč, če je na posnetku veliko neba in malo "zemlje" je "zemlja" zelo potemnjena in ni razbrati detaljev, če pa je neba manj, kamera temnejše dele posvetli in detalji na zemlji so bolj vidni.
LP Mitja
Kot kaže, bo kar uporabno.
Edino to še ne vem, kako je z lego po vertikali, torej, kje na sliki bo dejansko med letenjem horizont. Ampak, to bom lahko korigiral, ko bom videl prve posnetke pravega letenja.
Namreč, če je na posnetku veliko neba in malo "zemlje" je "zemlja" zelo potemnjena in ni razbrati detaljev, če pa je neba manj, kamera temnejše dele posvetli in detalji na zemlji so bolj vidni.
LP Mitja