Stran 13 od 13

Objavljeno: 25 Jul 2011, 12:12
Napisal/-a Roberto
Trenutno stanje je sledeče:

U = 12,23 V

U1 = 4,08 V
U2 = 4,08 V
U3 = 4,07 V

Paket ni 2.000 mAh, temveč 2.500. Tokrat sem si vrednost tudi zapisal na listek, zakaj že ??? :oops:

Objavljeno: 16 Sep 2011, 10:12
Napisal/-a cero4
Bom kar tule napisal mojo izkušnjo z lipo baterijami, za tiste ki mislijo da so to nek samovnetljivi baubau.
Predvečerajnšnjem sem letel FPV in izgubil letalo, približno sem vedel kje je, iskal sem ga kakšno uro, vendar nisem dobil. Glede na to da je letalo z OSD-jem sem med iskanjem spremljal napetost na bateriji (LiPo 2200mAh 3s 40C), po cca eni uri iskanja je napetost padla iz 11V na 6V nato v 2 minutah na 5.5V nato je signal izginil, kar pomeni da je baterija šla.
Zvečer sem preučil posnetke crash-a, včeraj zjutraj pa ga grem iskat in ga tudi dobim. Baterija popolnoma nenapihnjena in vizualno v odličnem stanju. Napetosti so bile pa katastrofalne, 0.7V po celici. Na oko bi rekel da je taka baterija samo še za v smeti. Začel sem vseeno z oživljanjem in jo priklopil na začetnih 10mA polnilnega toka, ko se je po parih urah pobrala in so napetosti prilezle čez 3V po celici, sem dvignil tok na 30mA in postopno povečeval, dokler niso bile napetosti 3.7V. Sledilo je običajno polnjenje z 1C ter balansiranje. Na koncu zgleda baterija kot nova, merjenje je pokazalo 2100mAh, kar pomeni 5% upada kapacitete, pod velikim praznilnim tokom se na petost seseda normalno, vizulano pa je baterija brez kakšnih anomalij, raznih napihnjenj in podobno.
Baterijo bom še naprej uporabljal za letenje, seveda jo bom večkrat vmes temeljito preveril, pri takh EL. karakteristikah bi jo bilo nespanetno kar vreči v smeti.
Poanta te izkušnje pa je, da soLiPo baterije bolj vzdržljive kot mogoče mislimo, brez kakšnih požarov, eksplozij in podobno. Namerno prenapolnjenje ali polnjenje z okvarjenim polnilcem pa je tu seveda izvzeto.

Objavljeno: 16 Sep 2011, 10:25
Napisal/-a T0RN4D0
Morda bo preživela, morda pa bo kmalu konec z njo. Malo bodi previden ko jo polniš, zna biti da bo hitro okrogla postala.

Objavljeno: 16 Sep 2011, 10:26
Napisal/-a SUKHOI
Kdaj se je pa od premajhne voltaže že kakšna napihnila? :wink:

Objavljeno: 16 Sep 2011, 10:46
Napisal/-a cero4
Mogoče je za napihnjenje kriva slaba kvaliteta baterije in se pod stresnimi pogoji zato raje napihne. Je pa tule je en primer: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=326796

Objavljeno: 16 Sep 2011, 13:03
Napisal/-a T0RN4D0
SUKHOI napisal/-a:Kdaj se je pa od premajhne voltaže že kakšna napihnila? :wink:
Napihne se ko jo napolniš :)

Objavljeno: 16 Sep 2011, 13:47
Napisal/-a carcar
T0RN4D0 napisal/-a:
SUKHOI napisal/-a:Kdaj se je pa od premajhne voltaže že kakšna napihnila? :wink:
Napihne se ko jo napolniš :)
Ali pa ko stoji v vreči pa napolnjena na 3/4 :oops:

Objavljeno: 19 Nov 2011, 20:16
Napisal/-a xeno
Ali lahko lipo akumulatorje shranjujem pri 28°C?

Objavljeno: 19 Nov 2011, 21:58
Napisal/-a T0RN4D0
Lahko, bodo pa malenkost hitreje propadali :)

Objavljeno: 17 Jan 2012, 19:15
Napisal/-a LaKi206
Eno vprašanje o prvem polnjenju. Na začetku teme je opisan vodič za LiPo, mene pa zanima kakšen je postopek pri LiFe (oddajniškem) paketu. Enako ali je kaj drugače?

Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Objavljeno: 08 Maj 2012, 22:01
Napisal/-a Sebastijan Kravos
Po dolgem moledovanju sem tudi jaz nabavil svojo prvo lipo baterijo Turnigy 2200mAh 2S 20C. Ko je prispela sem izmeril napetost clenov. Vsak ima 3,80V. Vse v redu in prav. Po dalsem prebiranju foruma sem se odlocil da bom baterijo polnil in praznil na nacin , ki je opisan na prvi strani te teme. Me pa bega to,ne vem ali naj jo prvic spraznim do 3,3V na clen in nato polnim, ali naj jo prvic samo dopolnim in nato praznim, po opisanem postopku. Aja pa kako lahko dosezes tako velike praznilne tokove tretji in cetrti-krat, ali je v redu tudi ce jo bolj pocasi praznis?

Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Objavljeno: 08 Maj 2012, 22:05
Napisal/-a Phoinix
Neee praznit tako nizko... 3,6 je povsem zadosti, z malo obremenitvijo pa 3,7.

Mihah, kaj ko bi updejtali ta tvoj uvod, da ne bo nesporazumov in da tema sluzi prvotnemu namenu.

Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Objavljeno: 09 Maj 2012, 18:03
Napisal/-a uvz123
Jaz prva praznjenja naredim kar v modelu... samo da ga s pol manj plina gonim pa zraku.
Ne vem, če ima tole ciklanje baterij preko polnilnikov sploh smisel (sploh ker je praznjenje pri osnovnih modelih obupno počasno).

Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Objavljeno: 09 Maj 2012, 18:33
Napisal/-a Alex 76
Nežno praznjenje pri utekanju ima nedvomno za akumulator in njegovo življenjsko dobo mnogo bolj uničujoče posledice, kot prva praznjenja z zelo visokimi tokovi.

V splošnem; nov akumulator se zgolj preveri, da so členi pravilno napolnjeni ~3.8 V/člen in, da so uravnoteženi. Če so, sledi pred uporabo polnjenje do 4.15 - 4.2 V/člen ter uporaba v modelu. Prve 3 - 5 praznjenj naj se akumulator nebi obremenjevalo z najvišjimi praznilnimi tokovi, temveč z nekaj manj. Sicer omenjeno priporočilo nima potrjene znanstvene osnove, se pa lahko s postopnim povečevanjem bolj nadzorovano ugotovi ali izpolnjuje naše potrebe in ali se obnaša skladno z našimi pričakovanji.

Prav tako je vedno potrebno upoštevati 80 % praznilo praznjenja, kar pomeni, da neobremenjen akumulator po uporabi naj nebi imel manj od 3,7 V/člen!. Kaj to pomeni v smislu napetosti med uporabo pa je odvisno od delavnih pogojev, predvsem od tokov in njegove tokovne sposobnosti, za običajnega uporabnika pa bi to pomenilo okoli 3,3 V/člen, raje več! Vse ostalo mu močno skrajšuje življenjsko dobo!

Praznjenje s pomočjo v polnilnik vgrajenega praznilnika je smiselno zgolj v smislu resnega testiranja akumulatorja, za kar pa mora biti le ta zadosti sposoben ali ustrezno prirejen. Druga možnost je ugotavljanje obnašanja po morebitnih manjših poškodbah. Tretja in najpogostejša, je pripravljanje akumulatorja na shranjevanje. Praznjenje zaradi drugih razlogov akumulatorju zgolj skrajšuje življenjsko dobo.

Naj ponovno napišem poziv vsem uporabnikom LiPo akumulatorjev. Le ti so za modelarstvo zanimiva tehnologija, ki pa terja kar nekaj znanja in doslednosti, napake pa običajno hitro kaznuje. Če se pravila pravilno upoštevajo pa je ravnanje z njimi in njihova uporaba pravo veselje za vsakega modelarja.


LP
Alex

P.S.
Fantje, plin, plin, ne gas.

Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Objavljeno: 09 Maj 2012, 21:18
Napisal/-a Sebastijan Kravos
Alex 76, uvz123, Phoinix, hvala vam za odgovore. Te vase misli bom uposteval!

Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Objavljeno: 08 Dec 2013, 22:24
Napisal/-a GKLURMAN
Ali mi lahko kdo pove naprimer imam lipo 1500mAH ko ga napolnim ter z polnilcem izpraznim na 3.30v na clen mi pokaze da sem izpraznil 1000mah. Koliko bi moralo pokazati pri novem lipotu do 3.30v praznjenja?

Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Objavljeno: 04 Maj 2015, 09:54
Napisal/-a The Edge
Zdravo,
Imam en problem...v 3s LiPo je ena celica odpovedal,drugidve sta ok. Ko sem razdrl sem pomotoma malo prevec odtrgal prikljucek srednjega akumulatorja. Ko sem hotel gor zalotati zico,se lot ni hotek prijeti. Ima mogoce kdo resitev,kako bi to resil?

Hvala,lp
Gasper

Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Objavljeno: 04 Maj 2015, 10:58
Napisal/-a LangusJ
Malo podmaži ali celo lotaj potopljeno v olje:

https://www.youtube.com/watch?v=FmjdXKyDEWY

P.S.: Sem se naučil na tem forumu pred parimi dnevi pa sem pozabil kdo točno je podal to informacijo...

Re: ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev

Objavljeno: 04 Maj 2015, 11:19
Napisal/-a The Edge
Super, hvala za nasvet :)