SZD-10 Czapla 1:5
Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig
Potrebno bo narediti nekaj popravkov. Najbrž bom naredil kar nov nosilec.
Razmisliti moram tudi o tem, kako "izolirati" servomotorje, ker se po nosilcu, kar malce preveč prenaša zvok godrnjanja servomotorjev na kamero. To moti posnetek, saj bi bilo lepše slišati samo šumenje vetra, ne pa tudi škrtanja servotov...
No, če niste pogledali posnetek iz aerozaprege v Ajdovščini, dajem link do filmčka še tukaj:
http://www.youtube.com/watch?v=kRBXroqzZRc
LP Mitja
Razmisliti moram tudi o tem, kako "izolirati" servomotorje, ker se po nosilcu, kar malce preveč prenaša zvok godrnjanja servomotorjev na kamero. To moti posnetek, saj bi bilo lepše slišati samo šumenje vetra, ne pa tudi škrtanja servotov...
No, če niste pogledali posnetek iz aerozaprege v Ajdovščini, dajem link do filmčka še tukaj:
http://www.youtube.com/watch?v=kRBXroqzZRc
LP Mitja
- Priponke
-
- turnigy.jpg (149.52 KiB) Pogledano 4730 krat
V Ajdovščini se je pokazalo, da je les "material s spominom"!
Namreč, ne glede na to, da sem desno krilo en teden prej grel s fenom za vroč zrak in hkrati torzijsko šponal krilo v pravo smer za zvitje, kar je imelo za rezultat pravilno zvitje po končanem posotopku, se je krilo s časom spet povrnilo skorajda v prvotno obliko. To sem opazil na prvem poletu, kjer sem moral spet klikati trimer krilc na desno.
V igri je napaka slabih 1,5° v (premajhnem) zvitju desne polovice krila.....
Sedaj mi ne preostane nič drugega, kot da slečem folijo s krila, dam na mizo, celega dobro navlažim, našponam pravo zvitje in pustim da se posuši. Ampak, to mi nič kaj ne diši....
Drugače, pa se mi ta model še kar dopade, saj leti veliko bolje, kot bi bilo za pričakovati. Namreč prava čaplja je imela fineso skromnih 17, kolikor dandanes z lahkoto dosegajo jadralni zmaji.
No, ko sem ravno pri performansah, naredim primerjavo podatkov med Čapljo, Blanikom in DG1000:
FINESA
Čaplja: 17,1
Blanik: 28
DG1000: 46,5
MINIMALNA HITROST PADANJA
Čaplja: 0,96 m/s
Blanik: 0,82 m/s
DG1000: 0,51 m/s
HITROST LETENJA (min-max)
Čaplja: 48-160 km/h
Blanik: 59-253 km/h
DG1000: 65-270 km/h
Sinoči sem že zrisal nov nosilec za kamero v kokpitu.
Pogled bo lahko obračala vse od levega do desnega krila. Krmiljena bo s pomočjo vrtljivega gumba na oddajniku (prosti kanal -8) in ne bo vezana za nobeno drugo komando. Slike nosilca sledijo, ko bo kaj materialnega za pokazati.
LP Mitja
Namreč, ne glede na to, da sem desno krilo en teden prej grel s fenom za vroč zrak in hkrati torzijsko šponal krilo v pravo smer za zvitje, kar je imelo za rezultat pravilno zvitje po končanem posotopku, se je krilo s časom spet povrnilo skorajda v prvotno obliko. To sem opazil na prvem poletu, kjer sem moral spet klikati trimer krilc na desno.
V igri je napaka slabih 1,5° v (premajhnem) zvitju desne polovice krila.....
Sedaj mi ne preostane nič drugega, kot da slečem folijo s krila, dam na mizo, celega dobro navlažim, našponam pravo zvitje in pustim da se posuši. Ampak, to mi nič kaj ne diši....
Drugače, pa se mi ta model še kar dopade, saj leti veliko bolje, kot bi bilo za pričakovati. Namreč prava čaplja je imela fineso skromnih 17, kolikor dandanes z lahkoto dosegajo jadralni zmaji.
No, ko sem ravno pri performansah, naredim primerjavo podatkov med Čapljo, Blanikom in DG1000:
FINESA
Čaplja: 17,1
Blanik: 28
DG1000: 46,5
MINIMALNA HITROST PADANJA
Čaplja: 0,96 m/s
Blanik: 0,82 m/s
DG1000: 0,51 m/s
HITROST LETENJA (min-max)
Čaplja: 48-160 km/h
Blanik: 59-253 km/h
DG1000: 65-270 km/h
Sinoči sem že zrisal nov nosilec za kamero v kokpitu.
Pogled bo lahko obračala vse od levega do desnega krila. Krmiljena bo s pomočjo vrtljivega gumba na oddajniku (prosti kanal -8) in ne bo vezana za nobeno drugo komando. Slike nosilca sledijo, ko bo kaj materialnega za pokazati.
LP Mitja
Naredil sem nov nosilec za kamero.
Premikanje levo-desno z vrtljivim gumbom na odajniku.
Premikanje levo-desno z vrtljivim gumbom na odajniku.
- Priponke
-
- Zobniški prenos 1:1,4.
Levi zobnik je nasajen na izhod servomotorja, desni, manjši pa je pritrjen na nosilec kamere. - IMG_4982.JPG (94.35 KiB) Pogledano 4382 krat
- Zobniški prenos 1:1,4.
-
- S kamero.
- IMG_4981.JPG (45.67 KiB) Pogledano 4382 krat
-
- Brez kamere. Zobnike je doniral odslužen videorekorder.
- IMG_4980.JPG (42.95 KiB) Pogledano 4382 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 21 Apr 2010, 19:58, skupaj popravljeno 2 krat.
Ideje so, samo časa za realizacijo vseh ni...
Evo, naredil sem posnetek, preden se je zmračilo.
Nisem imel časa nacentrirati kamere po višini in smeri, zato stoji noter malce postrani.
Da bom ujel levo in desno krilo v objektiv v skrajni legi, bom moral nastaviti EPA do konca. Sedaj je bilo na 120%, na 140 bo pa že vredu.
VIDEO (klik)
LP Mitja
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 299
- Pridružen: 02 Sep 2008, 13:25
- Kraj: Ljubljana
Na servo za premikanje kamere sem dodal še gyro. Sedaj se kamera rahlo obrača v smeri vrtenja nosu modela, da v bistvu malce "pogleduje" v smer zavoja. Zelo dobro izpade na posnetku.
Malce mi nagaja gyro drift, vendar ni hudo.
Po nekem času pogled zleze melenkost v levo, tako da se levo krilo vidi brez težav, desno pa izgine iz objektiva. No, itak raje vrtim v levo, tako da to ne bo imelo posledic na posnetke.
Malce mi nagaja gyro drift, vendar ni hudo.
Po nekem času pogled zleze melenkost v levo, tako da se levo krilo vidi brez težav, desno pa izgine iz objektiva. No, itak raje vrtim v levo, tako da to ne bo imelo posledic na posnetke.
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 22 Apr 2010, 12:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Ti ne zmanjka, ha?Ultralajt napisal/-a:Na servo za premikanje kamere sem dodal še gyro. Sedaj se kamera rahlo obrača v smeri vrtenja nosu modela, da v bistvu malce "pogleduje" v smer zavoja. Zelo dobro izpade na posnetku.
offtopic: Si predstavljas Citröena 2CV (spacek) z gyrotom?
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
Me veseli, da z zanimanjem spremljate tole in komentirate!
No, takole to zgleda tazadnja "pogruntavščina":
http://www.youtube.com/watch?v=W46coOllNMU
Samo še nekaj malih nastavitev bo treba in test na naslednjem šlepanju!
LP Mitja
Spravil sem se narediti konkretne konektorje za povezave med trupom in krilom, da jih ne bo treba stalno vtikat v sprejemnik.
Pred kakšno uro pa sem še preizkusil domet novega sprejemnika. Je enak kot pri prejšnjem, tako da bom sedaj letel z njim. Na poti pa je že tudi sprejemnik z dometom 1000-1600m, da bom bolj brez skrbi.
EDIT: Konektorji vgrajeni. Vse špila kot mora.
Sedaj sem pripravljen za srečanje v Novem mestu naslednji vikend.
Pred kakšno uro pa sem še preizkusil domet novega sprejemnika. Je enak kot pri prejšnjem, tako da bom sedaj letel z njim. Na poti pa je že tudi sprejemnik z dometom 1000-1600m, da bom bolj brez skrbi.
EDIT: Konektorji vgrajeni. Vse špila kot mora.
Sedaj sem pripravljen za srečanje v Novem mestu naslednji vikend.
Ker se mi v tem mrzlem in vetrovnem vremenu nekako ni dalo iti v Novo mesto, sem se spravil v delavnico (da bo dan vsaj malce modelarski).
Prebrskal sem po "smeteh" in poiskal različne kose aluminijastih profilov. Nažagal sem jih, zvijačil skupaj in zelo hitro je nastal snemljiv nosilec elektromotorja za Čapljo.
Za elektromotorni pogon sem se odločil zato, da bom lahko letel doma kadarkoli se mi bo zahotelo, in ne bom odvisen samo od stanja vetra in trave na hribu (ter ali je kmet vstal na levo ali desno nogo ) in od šleparskih srečanj. To mi bo omogočilo več "kilometrine" v krajšem časovnem obdobju, kar bo vsekakor pripomoglo, da si bova z modelom hitreje na "ti".
Sedaj moram še narediti ležišče za krmilnik vrtljajev, ter speljati kable k sprejemniku in pogonskemu akumulatorju.
Ker je pogonski akumulator težji od tega sprejemniškega, ki je noter sedaj, bom lahko vzel ven še malo svinca, pa bom z vzletno maso tu nekje, kot bi moral biti.
Kot osi propelerja ima pozitiven naklon po višini in nič po smeri.
Upam, da bo ta pozitiven kot dajal na višinskem repu, pod polnim plinom ravno toliko negativnega vzgona, da bo kompenziralo silo pogona, ki tišči nos letala navzdol zaradi dolge ročice. Smer zračnega toka od propelerja na višinski rep je namreč od zgoraj navzdol.
No, pa še kaka slika:
Prebrskal sem po "smeteh" in poiskal različne kose aluminijastih profilov. Nažagal sem jih, zvijačil skupaj in zelo hitro je nastal snemljiv nosilec elektromotorja za Čapljo.
Za elektromotorni pogon sem se odločil zato, da bom lahko letel doma kadarkoli se mi bo zahotelo, in ne bom odvisen samo od stanja vetra in trave na hribu (ter ali je kmet vstal na levo ali desno nogo ) in od šleparskih srečanj. To mi bo omogočilo več "kilometrine" v krajšem časovnem obdobju, kar bo vsekakor pripomoglo, da si bova z modelom hitreje na "ti".
Sedaj moram še narediti ležišče za krmilnik vrtljajev, ter speljati kable k sprejemniku in pogonskemu akumulatorju.
Ker je pogonski akumulator težji od tega sprejemniškega, ki je noter sedaj, bom lahko vzel ven še malo svinca, pa bom z vzletno maso tu nekje, kot bi moral biti.
Kot osi propelerja ima pozitiven naklon po višini in nič po smeri.
Upam, da bo ta pozitiven kot dajal na višinskem repu, pod polnim plinom ravno toliko negativnega vzgona, da bo kompenziralo silo pogona, ki tišči nos letala navzdol zaradi dolge ročice. Smer zračnega toka od propelerja na višinski rep je namreč od zgoraj navzdol.
No, pa še kaka slika:
- Priponke
-
- Pa še od blizu.
- SZD-10 pogon1.jpg (90.36 KiB) Pogledano 4612 krat
-
- Od daleč.
- SZD-10 pogon2.jpg (123.89 KiB) Pogledano 4612 krat
Seveda priznam, datole ni nič kaj "scale", ampak pogon je prišel domov in si je bilo treba na hitro nekaj izmisliti.
Še vedno pa lahko izdelam "mockup" boxer motor, ki ga nataknem prek pogona, da bo izgledalo bolj realistično.
Se pa bojim, da se bo to plačalo s precej povečanim zračnim uporom, ki se bo zagotovo poznal na minimalni hitrosti vertikalnega padanja.
Z drugimi besedami.... hitro gor in hitro dol
LP Mitja
Še vedno pa lahko izdelam "mockup" boxer motor, ki ga nataknem prek pogona, da bo izgledalo bolj realistično.
Se pa bojim, da se bo to plačalo s precej povečanim zračnim uporom, ki se bo zagotovo poznal na minimalni hitrosti vertikalnega padanja.
Z drugimi besedami.... hitro gor in hitro dol
LP Mitja