Stran 3 od 6

Objavljeno: 07 Nov 2007, 10:12
Napisal/-a Bevcan
Miha večina enokrilnikov v prvi svetovni je imela tudi žice za večjo stabilnost krila. Pomoje bi ti v tem primeru morali dati tistih 10 pik za žice. O katerem letalu pa razmišljaš? Sam pomoje je bolje če se odločiš za večkrilnika.

Objavljeno: 07 Nov 2007, 12:47
Napisal/-a Mipo
Seveda so imeli žice tudi enokrilniki tistega časa (verjetno kar vsi).
Mipo

Objavljeno: 07 Nov 2007, 13:24
Napisal/-a Bevcan
Pa še zelo dobro se obnese, zaradi bistveno manjšega upora. Je hitrejši, stabilnejši in lažji za letenje.
ravmo zaradi tega je prav da se ohrani veliko število točk za večkrilno letalo. Da ne bo postala večina modelov enokrilnih kar nebi več spominjalo na ww1.

Objavljeno: 07 Nov 2007, 13:30
Napisal/-a Mipo
Bevcan napisal/-a:ravmo zaradi tega je prav da se ohrani veliko število točk za večkrilno letalo. Da ne bo postala večina modelov enokrilnih kar nebi več spominjalo na ww1.
S tem se večina strinja. In dvomim, da bo tu kakšna sprememba.

Mipo

Objavljeno: 19 Nov 2007, 18:46
Napisal/-a RobertH
Ima še kdo kašne predloge? V kolikor ne, bi v nekaj dneh oblikoval nov osnutek in ga dal v pregled.

Lp R.

Objavljeno: 19 Nov 2007, 21:12
Napisal/-a ALEKSANDER
Predlagam, da pravilnik v glavnem ostane tak kot je.

Zato, ker omogoča, da se pod +/- enakimi pogoji v viteški borbi, s pridihom romantike, na starih dobrih dvokrilcih POMERIJO PILOTI.

Naj ta disciplina ostane taka kot je. Ohranimo različnost, pa naj si vsak izbere tekmovanje, ki mu najbolj ustreza.

Lep pozdrav,

Aleksander

Objavljeno: 09 Dec 2007, 20:44
Napisal/-a RobertH
Glede na letošnje izkušnje s tekmovanj, sem pripravil nov predlog pravil.
Prosim za komentar.... ( Kar je bilo spremenjeneo je rdeče barve)

Lp R.

Objavljeno: 10 Dec 2007, 17:37
Napisal/-a Mipo
Ključne spremembe so pri točkovanju. Nimam (še) mnenja ne za in tudi ne proti. Zdi se mi pa poseg kar rigorozen in ga moramo predebatirati. In to ne v paketu.

Torej:

Razmerje med talnimi cilji in rezom traku se spremeni iz 1:2 na 2:3. Ali to ustreza?
Uspešni napadi (rez, zemeljski cij) so vrednoteni več (50 oz 100%).
Vpliv štiritaktnega motorja se zmanjša iz 50 na 30 točk. Relativno pa še bolj, ker se dvigne točkovanje boja (rez, zemeljski cilj).
Vpliv klasične gradnje se skoraj izniči.

Pa še tabela z novimi in starimi vrednostmi:

USPEŠEN VZLET +20 +20
USPEŠEN REZ +150 +100
USPEŠEN NAPAD NA ZEM. CILJ +100 +50
CEL TRAK +50
PREČKANJE VARNOST. ČRTE -200 -200
USPEŠEN PRISTANEK +20 +20
UPORABJEN 4-T MOTOR +30 +50
VEČKRILNI MODEL +50 +50
MODEL KLASIČNE GRADNJE +10 +30
LUTKA PILOTA V MODELU +10 +10
VEZNE ŽICE MED KRILI +10 +10
PONAZORJENE STROJNICE +10 +10
IZOGIBANJE BOJU -50 -50

Prosim za razmišljanja.
Mipo

Malce sem popravljal pravila (nisem se dotaknil točkovanja).

Objavljeno: 10 Dec 2007, 19:12
Napisal/-a RobertH
Hej! Sem vesel, da si si vzel čas in prebral... Seveda je vse stvar debate in upam, da se bo še kdo vključil... Da najprej utemeljim moje predloge:

- procedura vzleta: preprosto zato, ker se mi letos kar nekajkrat zgodilo, da sem imel motor prižgan, model na stezi pripravljen na vzlet in nisem upal poletet, ker so na stezi stali drugi piloti/pomočniki/modeli... S tem, da so vsi modeli pripravljeni na vzlet to odpade, ker ni nikoga od ljudi na stezi. Morda to proceduro omejimo časovno - 1. minuta.
- manj točk za 4T: predvsem zato, ker so elektro modeli precej na slabšem in ni fajn it na tekmo, če veš, da samo zato ker imaš el. model dobiš 50 točk manj... Ravnotako bi se našel še kakšen 2,5cmm / 2T motor.
- več točk za rez: da bi bolj povdarili tudi kakšen "boj"...
- več točk za cilj: letala letijo počasi in nizko in to je publiki zelo interesantno (za publiko), hkrati pa vsi ki smo sodelovali na tekmi vemo kako težko je zadeti tisti stiropor...
- manj točk za klasično konstrukcijo: sem ga pihnil mimo, ker sem tako ali tako dal pudarek na boju...

Toliko o mojih predlogih:
Nimam nič proti 5" propu. Glede tega imam premalo znanja, da bi lahko rekel kaj konkretnega. Ne vem, če bo kakšen 5ccm 4T vrtel 9x5 ali 10x 5 na tako malih max obratih... Za elektro pa ne vem kaj to pomeni... Tukaj je verjetno mišljeno bolj za to.

Črn trak - hm, težava ker se ne vidi konec.... sicer pa ga še nisem videl na nobeni tekmi;

Vlet - šteje samo prvi vzlet v bitki;

Vse ostale napake so nastale, ker sem večino stvari dal "copy - paste" iz WW2 pravilnika..

Lp

R.

Objavljeno: 10 Dec 2007, 23:14
Napisal/-a mihasodja
Zdravo!
V pravilniku ki ga je Mipo spisal sem zasledil bonus točke za večkrilca in bonus točke za napenjalne žice med krili. Kako se to izide če imaš model ki je enokrilec in v originalu ni imel napenjalnih žic, sploh pa ne med dvema kriloma ker ima samo enega :wink: :wink: :wink:

Sporočite kaj mislite!

Lp Miha

Objavljeno: 11 Dec 2007, 09:22
Napisal/-a Mipo
RobertH napisal/-a: - procedura vzleta: preprosto zato, ker se mi letos kar nekajkrat zgodilo, da sem imel motor prižgan, model na stezi pripravljen na vzlet in nisem upal poletet, ker so na stezi stali drugi piloti/pomočniki/modeli... S tem, da so vsi modeli pripravljeni na vzlet to odpade, ker ni nikoga od ljudi na stezi. Morda to proceduro omejimo časovno - 1. minuta.
Lahko poizkusimo. S tem bomo izgubili eno od sedmih minut boja.
Sam bom vedno počakal na prosto stezo in šele potem nanjo postavil model. Tudi če izgubim par sekund. Raje kot model. :wink:
RobertH napisal/-a: - manj točk za 4T: predvsem zato, ker so elektro modeli precej na slabšem in ni fajn it na tekmo, če veš, da samo zato ker imaš el. model dobiš 50 točk manj... Ravnotako bi se našel še kakšen 2,5cmm / 2T motor.
Predlagam, da ostane 50 točk. Želimo se čimbolj približati vzornikom: pravim letalom iz WW1. Ob tem ni nepomembna dimenzija zvoka, ki je lahko dosegljiva -> 4 takter.
RobertH napisal/-a: Črn trak - hm, težava ker se ne vidi konec.... sicer pa ga še nisem videl na nobeni tekmi;
V pravilniku je pisalo:
Na kocu mora biti v dolžini približno 0,5 m označen z barvnim markerjem. (ali je črn tudi dober?)
Torej pisalo črne barve. Ni mišljen trak.
mihasodja napisal/-a:Zdravo!
V pravilniku ki ga je Mipo spisal sem zasledil bonus točke za večkrilca in bonus točke za napenjalne žice med krili. Kako se to izide če imaš model ki je enokrilec in v originalu ni imel napenjalnih žic, sploh pa ne med dvema kriloma ker ima samo enega :wink: :wink: :wink:
Po predloženem pravilniku: če ni žic, ni točk iz tega naslova. Cilj je podobnost avioni WW1. Večina letal je bila večkrilnih, zato se podpira take. Miha, katerega enokrilca pa bi ti izdelel, pa nima napanjalnh žic?
Sicer pa smo to temo obdelovali nekaj prispevkov višje: viewtopic.php?t=12747&postdays=0&postorder=asc&start=51
Prosim za konkretne argumente: kateri modeli izpadejo? :-k :roll:

Mipo

Objavljeno: 11 Dec 2007, 14:55
Napisal/-a mihasodja
Zdravo!
Izdelanega imam Fokkerja D VIII. Model je enokrilnik in je imal napenjalne žice samo na podvozju.To pa po mojem ne šteje za napenjalne žice v pravilniku in točkovniku.Še link kjer si lahko pogledate slike: http://www.primeportal.net/hangar/bill_ ... i_nx94100/

Objavljeno: 11 Dec 2007, 19:42
Napisal/-a Mipo
mihasodja napisal/-a:Zdravo!
Izdelanega imam Fokkerja D VIII. Model je enokrilnik in je imal napenjalne žice samo na podvozju.To pa po mojem ne šteje za napenjalne žice v pravilniku in točkovniku.Še link kjer si lahko pogledate slike: http://www.primeportal.net/hangar/bill_ ... i_nx94100/
Torej: potegni tistih nekaj žic in si na konju. Seveda se bodo štele točke. Če pa jih original ne bi imel, potem pač točk ni.

Sicer pa sem tako dopolnilo predlagal že v septembru 2006: viewtopic.php?t=12747&postdays=0&postorder=asc&start=1

Mipo

Objavljeno: 13 Dec 2007, 16:19
Napisal/-a RobertH
Hej!

Pri tisti minuti na začetku ne bi jemal od boja samega. To bi bila dodatna minuta, ki sicer ne bi štela v sam boj. Bila bi samo zato, da bi motorje "zakurblali" in letala postavili na start, medtem, ko ostalih 7 minut poteka boj. Mislim, da ne bo problem zaradi porabe goriva (motor dela na min. plinu), elektro pa lahko počaka na siglal in tako da samo gas.

Še več mnenj...

Lp R.

Objavljeno: 13 Dec 2007, 17:36
Napisal/-a Mipo
V tem primeru torej odpade "scramble", ki pomeni magnet za publiko in brizg adrenalina za tekmovalce in pomočnike.

Miselno preigrajmo tipičen začetek tekme.
- Motorji so ugasnjeni tekmovalci stojijo na startni črti (ne ob modelih).
- Sodnik da znak za vžig motorjev.
- Tekmovalci in pomočniki se premaknejo k modelom (ne stečejo). Sledijo jim sodniki. Štoparice še stojijo.
- Sodnikova ura odšteva minuto.
- Večina modelarjev še malce počaka. Vključi oddajnike, prižge sprejemnike in prične z zagonom motorjev. Pri večini zagon motorja ne traja več kot 5 sekund.
- Pomočniki modelel postavijo na stezo in se umaknejo.
- Počakamo še kakšnih 10 sekund in sodnik zapiska začetek sedem-minutne tekme. Razen če po stezi motovili kdo od zamudnikov. Znaka za štart pač ne more biti, dokler je kdo na stezi. Treba ga je spraviti z nje. Včasih bi bil za to potreben tudi kakšen legionar!
- Modeli se zaženejo po stezi. Tekmovalci upajo, da ne bo prišlo do trkov.
- Publika upa, da bo prišlo do trkov.
- Nekaj modelov vzleti. Njihovi sodniki vklopijo štoparice.
- Nekaj modelov (na travnatih tleh približno 50%) zakolovrati, nerodno poskoči in se postavi na nos. Ti lahko začnejo znova, po sodnikovi odobritvi.


Morda zanimivo, vendar mi nekaj ne štima. Prosim za pomoč. Morda bi bilo vredno poizkusiti v nedeljo na Ptuju. Žal me ne bo zraven.

Mipo

Pravila

Objavljeno: 10 Jan 2008, 09:39
Napisal/-a urke
Me zanima če se bo naredilo glasovanje za spremembo pravil glede točkovanja in samega načina štarta. Sezona je pred vrati in čas je da oblikujemo pravila.
Sam podpiram več točk za trak in zemeljski cilj. Tudi način štarta, ki ga je predlagal Robi se mi zdi varnejši.
Uroš

Objavljeno: 11 Jan 2008, 16:25
Napisal/-a RobertH
Prosil bi, da še ostali podate svoje menje. Kdo je za in kdo se s čem ne strinja... Da lahko štartamo v novo sezono...

Lp R.

Objavljeno: 11 Jan 2008, 18:19
Napisal/-a Bevcan
Morda pa zadeve nebi jemali tako kratkoročno in zadevo preprosto poizkusimo.

Čeprav bi rekel da bo več zmede predvsem pri tujch, če bodo tu pravila drugačna.

Objavljeno: 05 Feb 2008, 17:28
Napisal/-a RobertH
Pozdrav!

Ker ni bilo predlaganih novih predlogov, menim , da bi to leto (sezono) poizkusili s predlaganimi novostmi v pravilih. V kolikor bomo ugotovili, da niso vredu, pa bomo to sproti prilagodili.
WW1 je še vedno razmeroma nova disciplina in pravila so sicer podobna kot v WW2, vendar so med boji in tudi med modeli precejšnje razlike v primerjavi z WW2. Pravilnik, ki sem (smo ga) oblikovali temelji na pravilniku WW2, in ga moramo zagotovo še izpopolniti.

Primerjal sem pravilnike WW1 v nekaj ostalih državah in ugotovil, da so našemu precej podobni. Ravno tako tudi pri njih še iščejo najugodnejšo varianto. Smo pa pri nas v prednosti, predvsem glede števila tekem, modelov ter temu posledično tudi izkušenj v WW1 combatu.

Lp R.

Objavljeno: 05 Feb 2008, 19:27
Napisal/-a Big A
Mislim, da se je treba najprej na 'filozofskem' nivoju dogovoriti kako naprej.

WW1 naj bi se močno razlikoval od WW2.
Razlika naj bi bila predvsem po bistveno varnejši vožnji, kjer so trki bolj izjema kot pravilo!
Tekmovalni pravilnik in točkovanje pa bi morala poskrbeti, da bi varnejša vožnja bila nagrajena in ne obratno.

Poskrbeti bi morali, da bi modeli ostali počasni!
Prav gotovo to velja za klasično grajene večkrilce na 4-taktne motorje. Dvokrilca v merilu 1:8 v klasični gradnji zelo težko naredimo lažjega od 1200 gramov. 5 ccm 4-taktnik daje za take modele še dovolj moči, hitrost pa je majhna ne glede na izbrani propeler.

Kaj takega pa ne morem trditi za elektro pogon in za pogon na 2-taktne metanolarje. Z elektriko ali 2-taktnikom se da doseči precej višje hitrosti. Vertikale (vlečna sila je večja od mase modela) pri elektro pogonu niso noben problem, kar smo videli že lani. Če tak pogon namontiramo na enokrilca brez žic, dobimo model, ki bo po hitrosti in po manevru prekašal konkurenco. Res je, da bom s takim modelom prislužil manj statičnih točk (cca 100), ampak če bom s svojim modelom lahko delal kroge okrog 'počasnetov' v zraku, bom manjkajoče točke zlahka nadomestil z večjim številom rezov. Kaj pa je problem porezat par trakov, če se konkurenca komaj drži v zraku...

Kaj hočemo? Še eno kategorijo a la WW2?

Objavljeno: 06 Feb 2008, 08:58
Napisal/-a Princeska
RobertH napisal/-a:Prosil bi, da še ostali podate svoje menje. Kdo je za in kdo se s čem ne strinja...
Lp R.
Živjo!

Jaz sem za, da se WW1 in WW2 ne odvijata v istem dnevu. Imamo logistični problem (WW1 in WW2 zelo težko stlačimo v avto), časovni problem (tisti, ki vozi WW1 in WW2 je utrujen od ene kategirije in nato še od druge - tu nastane tudi problem varnosti).

Menim, da ko je bila WW1 for fun v oktobru 2007 na Vrhniki, da je bilo ozračje veliko bolj sproščeno. Ni se nam mudilo nikamor, lepo v miru je potekala tekma.

Upam, da boste moj predlog pretehtali.

LP, Nataša

Objavljeno: 06 Feb 2008, 13:48
Napisal/-a RobertH
Dobro razmišljanje Andrej! Imaš kakšen predlog? (Ali meniš, da omejitev obratov x korak ni dovolj?) Sam namreč ne vozim na elektro, zato bi bil vesel kakšenga predloga.

Nataša, strinjam se s tabo, da ww1 in ww2 v istem dnevu predstavlja VELIK logistični problem! Posebej, ker je WW1 modele težko ali pa sploh nemogoče razstavljat in zato že en model "poje" ves prostor v avtu. Vendar je ZELO težko dobiti še kje kakšen termin, predvsem pa stezo, ki jo ptrebujemo v WW1.
Popolnoma pa razumem vse organizatorje, ki so se odločili da bodo hkrati izpeljali ob tekmi, saj je organizacija tekem zelo podobna, ljudje so na voljo in tudi piloti smo na kupu.

Lp R.

Objavljeno: 06 Feb 2008, 15:32
Napisal/-a Big A
RobertH napisal/-a:Dobro razmišljanje Andrej! Imaš kakšen predlog? (Ali meniš, da omejitev obratov x korak ni dovolj?) Sam namreč ne vozim na elektro, zato bi bil vesel kakšenga predloga.
....
Mislil sem na spremembe točkovanja v enem od prejšnjih postov:
USPEŠEN VZLET +20 +20
USPEŠEN REZ +150 +100
USPEŠEN NAPAD NA ZEM. CILJ +100 +50
CEL TRAK +50
PREČKANJE VARNOST. ČRTE -200 -200
USPEŠEN PRISTANEK +20 +20
UPORABJEN 4-T MOTOR +30 +50
VEČKRILNI MODEL +50 +50
MODEL KLASIČNE GRADNJE +10 +30
LUTKA PILOTA V MODELU +10 +10
VEZNE ŽICE MED KRILI +10 +10
PONAZORJENE STROJNICE +10 +10
IZOGIBANJE BOJU -50 -50

Spremebe so označene z rdečo.

Povečano število pik za akcijo (rez in talni napad) stimulira bolj agresivno vožnjo.

Manj točk za 4-taktni motor zmanjšuje željo po takem motorju in posledično več hitrejših modelov.
Tudi jaz pripravljam elekto pogon za albatrosa DIII, vendar zato, ker je moj albatros precej težak (imel bo cca 1,8 kg) in bo s 4 taktnikom slabo letel. Zavedam se manjšega števila točk, ampak zaradi teže potrebujem močnejši pogon.

Točke za klasično gradnjo so zato, ker klasična gradnja zahteva več vloženega truda. Tudi to je povezano z varnostjo. Če nekdo porabi veliko časa za izdelavo modela, nima želje, da bi tvegano vozil.

Z modro sem označil točkovanje za nevpletenost v boj.
To točkovanje bi ukinil, ker zanj v WW1 ne vidim potrebe. Če kdo na tekmi samo leti v krogih in nič drugega.. pa kaj?

Novo točkovanje daje več točk za akcijo in manj točk za sam model in izdelavo.

To je seveda samo razmišljanje.

lp

Objavljeno: 06 Feb 2008, 18:48
Napisal/-a Mipo
Andrej,

hvala! Podpiram te v vsaki točki napisanega. Spadam pač med tiste, ki imajo raje angleški valček kot rock&roll.

Imaš moj glas.

Miloš

Objavljeno: 06 Feb 2008, 19:21
Napisal/-a urke
Zdravo.
Veliko omenjate točke za klasično gradnjo modela in vložen čas v gradnjo. A res misliš, da ker sem naredil krila v stiro/balsa tehniki da sem porabil veliko manj časa? Nisem prepričan, za ta način gradnje sem se odločil, ker so krila bolj trpežna, ne pa da bi porabil čim manj časa. Veliko tekmovalcev ima kit komplete, torej model sestavijo prej kot če ga gradiš iz nule, pa so kljub temu nagrajeni z bonus pikami in to samo zato ker so krila iz reberc/folija. Zato podpiram spremembo točkovanja:MODEL KLASIČNE GRADNJE +10 +30
Vsekakor pa bi ločil trmine tekem WWII od WWI.
Lp