ZA ZAČETNIKE - OBVEZNO PREBERI PREDEN IZGUBIŠ POGUM!!!!!
Moderatorji: Pisaneli, luigidon, JKSniper, alien2108
- ervinklemen
- Razpravljalec
- Prispevkov: 106
- Pridružen: 06 Jan 2005, 12:53
- Kraj: Šiška
Ello,
meni se pa porajata naslednji dve vprašanji. In sicer spravil sem se delat F5J modela Pingo iz TIMa. V timu je načrt v merilu 1:2 in dons sm šel v fotokopirnico in sem jim rekel, da bi pač rad tole imel na listu v merilu 1:1 in so rekl da tega oni ne znajo narest. Tega še nikol nisem počel skos sem delal iz načrta 1:1.
Tako, da bi prosil nekoga za obrazložitev kako se tej stvari streže?
Potem mam pa še eno manjše vprašanje. Na načrtu imam trup, ki naj bi bil iz enega dela vezane plošče dolg 90cm. V trgovinah (npr v mladem tehniku) pa se naj ne bi dobile tok dolge "šper plate". Kako to zadevo rešit?
Hvala za sledeče odgovore in pardon za malo "newbie" zastavljeni vprašanji!
meni se pa porajata naslednji dve vprašanji. In sicer spravil sem se delat F5J modela Pingo iz TIMa. V timu je načrt v merilu 1:2 in dons sm šel v fotokopirnico in sem jim rekel, da bi pač rad tole imel na listu v merilu 1:1 in so rekl da tega oni ne znajo narest. Tega še nikol nisem počel skos sem delal iz načrta 1:1.
Tako, da bi prosil nekoga za obrazložitev kako se tej stvari streže?
Potem mam pa še eno manjše vprašanje. Na načrtu imam trup, ki naj bi bil iz enega dela vezane plošče dolg 90cm. V trgovinah (npr v mladem tehniku) pa se naj ne bi dobile tok dolge "šper plate". Kako to zadevo rešit?
Hvala za sledeče odgovore in pardon za malo "newbie" zastavljeni vprašanji!
- ervinklemen
- Razpravljalec
- Prispevkov: 106
- Pridružen: 06 Jan 2005, 12:53
- Kraj: Šiška
- ervinklemen
- Razpravljalec
- Prispevkov: 106
- Pridružen: 06 Jan 2005, 12:53
- Kraj: Šiška
Ti kar pojdi v kopirnico in si daj zadevo povečat na 200% debelina črt ni nikakršna ovira
Kar se tiče pa šperplate pa je verjetno topolova in jo dobiš v Mantua model dolgo 120cm
Kar se tiče pa šperplate pa je verjetno topolova in jo dobiš v Mantua model dolgo 120cm
Topolovo ali bukovo vezano ploščo dobiš do velikosti 2500x2000 v skoraj vsaki lesni trgovini, npr. Hoby, Bauhaus, OBI... V večini trgovin ti jo odrežejo na željeno mero. Kolikor vem, samo v Hobyju v Vižmarjah ne režejo topolovih plošč, ampak prodajajo samo cele. Se pa najde tudi kakšen že odrezan ostanek.
Do sedaj v OBIju in Bauhausu pa tudi v Hobyju v Črnučah še nisem imel problema dobiti potrebnih dimenzij. Cene so običajno kar sprejemljive. Tudi nad kvaliteto se ne morem pritoževati.
Se pa topolove vezane plošče malo težje dobi, ker je po njih veliko povpraševanje.
Lp, Gorazd
Do sedaj v OBIju in Bauhausu pa tudi v Hobyju v Črnučah še nisem imel problema dobiti potrebnih dimenzij. Cene so običajno kar sprejemljive. Tudi nad kvaliteto se ne morem pritoževati.
Se pa topolove vezane plošče malo težje dobi, ker je po njih veliko povpraševanje.
Lp, Gorazd
najprej en lep pozdrav
sem čisti začetnik in bi rad "letel"
gledal sem PIPER J3 RTF (ready to fly), se pravi vse dobim kar rabim za letenje tega letala...
Cena se mi zdi ugodna...
Rad bi še kak vaš komentar, priporočilo...
sem čisti začetnik in bi rad "letel"
gledal sem PIPER J3 RTF (ready to fly), se pravi vse dobim kar rabim za letenje tega letala...
Cena se mi zdi ugodna...
Rad bi še kak vaš komentar, priporočilo...
Sam še vedno ostajam pri tem, da se splača začeti s takšnimi letali. JAz sem začel na podobni igrački, vendar je bil jadralec in tudi tebi priporočam jadralca. Sem pa enmu mulcu enkrat pomagal naredit prve letalne korake točno s tem modelom in moram reči, da je res tudi primeren za začetnike. Leti počasi in ostane gor in to je najbolj važno. Tako, da če boš tole kupil ne boš zelo brcnil v temo. Če te stvar ne bo zanimala si pač vrgel stran 30 jurjev, drugače pa kupiš nekaj orenk pa je.
lp
m
lp
m
---------------------
Tale Piper je sicer na oko lepa stvarca, ga imam tudi sam, popolnoma enak model iz iste trgovine, ki jo omenjaš. Žal mi ga kot začetniku ni uspelo spraviti več kakor kake 3m od tal za cca. 30 sek. Moje osebno mnenje kot začetnik uporabnik: zelo težko ga je spraviti v zrak, ko je v zraku, moraš paziti na delo s komandami, ker so zelo občutljive. Je precej nestabilen, če pa se še pojavi kak manjši vetrič, pa imaš lahko že resne težave v zraku. Pogonski akumulatorji v paketu so malo slabi, hitro jim pobere kapaciteto, moji so že fuč, kljub temu da so NiMh in sem vedno pazil na čas polnjenja. Kolesa na podvozju so premala in kot taka za pristajanje na kakem travniku popolnoma neuporabna. Za spuščanje iz roke moraš biti pravi umetnik, da ga že pri vzletu ne zrušiš na tla (meni je to uspelo že večkrat). Menim, da je za popolnega začetnika tudi malo prehiter, bolj primerna bi po mojem bila kaka jadrilica z elektro pogonom, ki tudi nima koles za pristajanje, o čemer tudi sam razmišljam. Kolesa so pač za začetnika samo dodatno breme pri pristajanju. Glede na lastne slabe izkušnje s tem modelom, ti nakup tega letala odsvetujem. Seveda še enkrat poudarjam, to je moje osebno mnenje kot začetnika, ki si nabira izkušnje s tem modelom.
Bom kar tukaj vprašal.
Imam trainerja kateri ima vgrajen 6.5 kubični motor. to letalo sem že dvakrat popravil na novo ker sem ga razsul in sem ga naredil od začetka kril(gledano od zadaj naprej) naredil novega vendar mi noče in noče leteti. Ko vzletim ga lepo počasi zavijem in pol sm mu malo odvzel gas nakar on začne iti proti tlom, zato mu potegnem višino vendar ne prevečampak on mi naredi luping ali se mi obrne postrani in pade v kovit ter naravnost vanapad za krtom . Mi lahko kdo pove v čem je finta da ta mojsa stvar ne leti. So kriva krila ki jih imam narejena iz stirodurja (so ojačana da se ne morejo zgibat in ravno tako čudno mi je šel v kovit tudi prej ko je imel komplet lesena krila) ali je razlog to ker sem ga vozil le po višini in smeri ali je mogoče krivo težišče (le to je nekje na 1/3 krila od spredaj nazaj),...
Najlepša hvala za odgovore.
Lp, Janez
Imam trainerja kateri ima vgrajen 6.5 kubični motor. to letalo sem že dvakrat popravil na novo ker sem ga razsul in sem ga naredil od začetka kril(gledano od zadaj naprej) naredil novega vendar mi noče in noče leteti. Ko vzletim ga lepo počasi zavijem in pol sm mu malo odvzel gas nakar on začne iti proti tlom, zato mu potegnem višino vendar ne prevečampak on mi naredi luping ali se mi obrne postrani in pade v kovit ter naravnost vanapad za krtom . Mi lahko kdo pove v čem je finta da ta mojsa stvar ne leti. So kriva krila ki jih imam narejena iz stirodurja (so ojačana da se ne morejo zgibat in ravno tako čudno mi je šel v kovit tudi prej ko je imel komplet lesena krila) ali je razlog to ker sem ga vozil le po višini in smeri ali je mogoče krivo težišče (le to je nekje na 1/3 krila od spredaj nazaj),...
Najlepša hvala za odgovore.
Lp, Janez
A) Preberi knjigo "radijsko vodeni modeli" od gospoda Cajhna. Ko jo boš prebral. Potem preberi svoj post; če ne veš odgovora, preberi knjigo še enkrat
B) najdi modelarje v svoji bližini, mogoče ti bo kdo pripravljen pomagati
C) če si samouk začni z jadralcem (po tem, ko si dvakrat prebral knjigo iz točke A)
Lp
J
B) najdi modelarje v svoji bližini, mogoče ti bo kdo pripravljen pomagati
C) če si samouk začni z jadralcem (po tem, ko si dvakrat prebral knjigo iz točke A)
Lp
J
Jest bi rekel, da si imel še premalo jadralcev, ter da je vse to skupaj le neznanje vožnje. To, da ti ko zategneš višino naredi luping in potem pade v kovit, se mi zdi, da je le to, da nimaš občutka za letenje. ČE so krila ravna, krmila lepo poravnana, odkloni normalni, ter težišče v redu, potem je skoraj gotovo pilotova napaka. MOrda ti bo pomagal EXP na komadnah, da zmehčaš komande...
lp
m
lp
m
---------------------
Kako lahko v enem stavku rečeš, da višine "ne zategneš preveč" in da letalo naredi luping!? In kaj pričakuješ od prevlečenega letala? Da bo naprimer naredilo elevator in nežno pristalo na tleh?Yanny napisal/-a:Ko vzletim ga lepo počasi zavijem in pol sm mu malo odvzel gas nakar on začne iti proti tlom, zato mu potegnem višino vendar ne prevečampak on mi naredi luping ali se mi obrne postrani
Brez zamere, tvoje pisanje daje občutek, da nimaš razčiščenih osnovnih pojmov letenja, zato je moj prejšnji dobronameren predlog na mestu.
Lp
J
Trainer model bi ne smel nikakor imeti takih "muh"!
Če je res, kot trdiš, da nimaš problemov z letenjem drugih modelov....
potem ne more biti drugega, kot je že poprej povedal Lugidon in sicer, da nekaj ni v redu na modelu:
- napačna geometrija krila (napačni vpadni koti, zvito krilo)
- nastavitev težišča - sumim da je težišče preveč zadaj! Bilo bi naj nekje na prvi tretini globine krila..ali tam nekje pri lokaciji glavnega krilnega nosilca..ali na lokaciji največje debeline profila... to čisto tako za prvo orientacijo...natančna lega mora pa itak biti navedena v navodilu za letalo, ali pa na načrtu)
- nastavitev velikosti (in smeri) odklonov krmil. Lahko, da so odkloni preveliki, pa pri velikih odklonih model prevedeš v zastoj..prevlečeni let, katerega posledica je potem da model omahne na nos ali se celo zasvedra .
- nestrokovno popravilo modela...tudi vpliva na vzdolžno in prečno ravnovesje modela, ter na aerodinamiko, če smo kaj zalepili nazaj pod drugačnim kotom, kot pa je bilo prej...
Vsekakor pa je težko takole na daljavo ugotoviti pravi razlog...treba bi bilo videti v živo in našel bi se odgovor v zelo kratkem času.
Zato je najbolje, da poiščeš kakega (dobrega) modelarja, da pogleda zadevo in ti pomaga.
LP Mitja
Če je res, kot trdiš, da nimaš problemov z letenjem drugih modelov....
potem ne more biti drugega, kot je že poprej povedal Lugidon in sicer, da nekaj ni v redu na modelu:
- napačna geometrija krila (napačni vpadni koti, zvito krilo)
- nastavitev težišča - sumim da je težišče preveč zadaj! Bilo bi naj nekje na prvi tretini globine krila..ali tam nekje pri lokaciji glavnega krilnega nosilca..ali na lokaciji največje debeline profila... to čisto tako za prvo orientacijo...natančna lega mora pa itak biti navedena v navodilu za letalo, ali pa na načrtu)
- nastavitev velikosti (in smeri) odklonov krmil. Lahko, da so odkloni preveliki, pa pri velikih odklonih model prevedeš v zastoj..prevlečeni let, katerega posledica je potem da model omahne na nos ali se celo zasvedra .
- nestrokovno popravilo modela...tudi vpliva na vzdolžno in prečno ravnovesje modela, ter na aerodinamiko, če smo kaj zalepili nazaj pod drugačnim kotom, kot pa je bilo prej...
Vsekakor pa je težko takole na daljavo ugotoviti pravi razlog...treba bi bilo videti v živo in našel bi se odgovor v zelo kratkem času.
Zato je najbolje, da poiščeš kakega (dobrega) modelarja, da pogleda zadevo in ti pomaga.
LP Mitja
no to je vsaj en konkreten odgovor - od ultralajta seveda. Bom probal poiskat tehnične karatkteristike le tega letala za točno določitev težišča,... Možno ja da so tudi odkloni preveliki, vendar ko sem vozil nisem potegnil nikoli smeri do konca. Ko se je model nagnil se mi je obrnil na stran in nato proti tlom (krmil sploh ni prijel) v zadnjem primeru pa ko sem malo premanil krmilo višine mi je pa naredil luping in mi ni bilo jasno na kakšen način ker nisem odlonil preveč in tudi ne sunkovito.
Zaenkrat hvala vsem ko pa ugotovim kaj je narobe pa povem
Lp, Janez
Zaenkrat hvala vsem ko pa ugotovim kaj je narobe pa povem
Lp, Janez
Malo prebrskaj forum.
Drugače so pa dobri modeli za začetnika movie star,easy star,elektro uhu,montana1800...
Ampakboš moral malce več odšteti ca.300-400€ kajti poceni robo se ponavadi plača z uničenim modelom.
Letiš pa lahko v Zalogu (pr`kurah) in tudi drugje kjer kakšen klub.Drugače pa prebrskaj forum
Drugače so pa dobri modeli za začetnika movie star,easy star,elektro uhu,montana1800...
Ampakboš moral malce več odšteti ca.300-400€ kajti poceni robo se ponavadi plača z uničenim modelom.
Letiš pa lahko v Zalogu (pr`kurah) in tudi drugje kjer kakšen klub.Drugače pa prebrskaj forum
Modelarstvo je droga ,ki škoduje predvsem finančnemu stanju odvisnika
lp Andrej
lp Andrej