DS - Dynamic soaring (No.2)

Gradnja in letenje DS modelov

Moderator: brejker

Odgovori
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Palica za balast?
Slika






Ne!



Sprejemniški paket baterij :wink: :lol: :lol:
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Tip je naredil planko iz polnega Hrastovega lesa ?!?! :o
Link do gradnje:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=984619

Video =D> :
http://www.youtube.com/watch?v=r0aHi-vF ... r_embedded
Priponke
DSC01268.jpg
DSC01268.jpg (191.25 KiB) Pogledano 4878 krat
Uporabniški avatar
modelarcina
Profesor
Prispevkov: 1038
Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
Kraj: kamnik

Odgovor Napisal/-a modelarcina »

www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

brejker napisal/-a:Tip je naredil planko iz polnega Hrastovega lesa ?!?! :o
Link do gradnje:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=984619

Video =D> :
http://www.youtube.com/watch?v=r0aHi-vF ... r_embedded
Awesome. Pa ravno kak teden nazaj sem razmišljal, da bi bila hrastova krila morda kul za kakšno DS stvar. Pa sem razmišljal naprej in poštudiral, da je zadeva precej nehvaležna za obdelovat.

Vsa čast za tako natančno izdelavo. =D>
Fly it like you stole it!
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a razkent »

brejker napisal/-a:Tip je naredil planko iz polnega Hrastovega lesa ?!?! :o
Link do gradnje:
hehe, naslednji bo iz keramičnih ploščic
loop
Razpravljalec
Prispevkov: 63
Pridružen: 14 Avg 2008, 21:10

Odgovor Napisal/-a loop »

brejker napisal/-a:Tip je naredil planko iz polnega Hrastovega lesa ?!?! :o
Link do gradnje:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=984619

Video =D> :
http://www.youtube.com/watch?v=r0aHi-vF ... r_embedded
Carsko; pa še kalup lahko mimogrede naredi =D>
Uporabniški avatar
modelarcina
Profesor
Prispevkov: 1038
Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
Kraj: kamnik

Odgovor Napisal/-a modelarcina »

www.okarbon.eu
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Za moje pojme najlepši DS model kar sem jih videl, ampak se bojim, da se oblika in predvsem profil krila samodejno prilagajajo trenutnim vremenskim razmeram in ta prilagoditev zna biti preveč izrazita.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Ali pa Opusa ter Dynamic 40, od Mihe ?

Zgleda, da ti nimaš primernega modela :D
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

Pozdrav,

@Coli
Pa je Miha že naredil kak krog s svojimi raketami?

Reaktivc-Sašo še ni dokončal svojega modela...

...drugih resnih modelov pa še nisem videl...

...zame to da narediš 2 lupinga na S strani pobočja ni DS... Nabijat moraš kroge do onemoglosti...

lp
razkent
Freak
Prispevkov: 910
Pridružen: 21 Mar 2006, 19:11
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a razkent »

Matjaž_Černivc napisal/-a:Pozdrav,


za DS si bo najprej potrebno naredit primerne modele; ker nihče od nas, ki se z tem ubada nima niti približbo primernega modela. Nakup novega je bedarija, ker ne dam 1k€; nemci kakega opusa prodajajo že za 400€ kar je še zmeraj veliko... Če bi se skupaj uzeli ni hudič, da najdemo kak kalup za trup modela z razpetino 2,5-2,8m...krila bi že spacal vsak sam...


lp
Tule se poskusi zmenit

viewtopic.php?t=22258&highlight=baboon
sasos
Freak
Prispevkov: 713
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a sasos »

Super, če je tako, kaj se čaka, takoj na hrib. Tudi danes piha ~15 m/s...
Glede na to, da so menda v Evropi samo 4je leteli hitreje od 500km/h, nekako dvomim, da je tistih 500 tako trivialnih.




Jaz sem imel v mislih vrednost končanega modela, ne pa ceno materiala. Če pogledam model na linku, je v gradnji že dve leti (in menda še ne leti). In če je ura dela samo 2 eur, potem je že vprašljivo, če končna cena ne preseže 400 ojrotov. Če vzamemo obrtniških 20/uro #-o

Tudi moj Piko je seveda lastne izdelave, a ga pripravljenega za let vseeno cenim na 700 ojrotov (pa še za 700 je noter elektronike). Če kdo dela, ker mu je to izključno in čisto veselje, potem lahko naredi še nekaj modelov zame :whistle:
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Slika Model je bil dokončan zelo hitro, a je zaradi drugih zadev odromal na čakanje.
Včasih mi pomeni izdelava modela večje veselje kot kasneje letenje z njim, ampak veselje je le dokler delam zase in teh ur nikakor ne štejem v končno ceno modela, ki bi bila v tem primeru zagotovo precej huda. Slika

To, da model prenese tudi 500 km/h ali več ne pomeni, da jih bo tudi kdaj videl, ampak če že delaš..., pa tudi vsak dodaten gram v tej panogi prav pride.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
matej rozman
Freak
Prispevkov: 852
Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a matej rozman »

sasos napisal/-a:pa še za 700 je noter elektronike
Na kakšen način ti pa to uspe :o
plp, Matej
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ej, točno!

Od "elektronike" je v mojem modelu le tole:
- 3x futaba S3150
- 4x NiMh aku 1.600 mAh
- poceni Futaba sprejemnik, ki ga dobiš skupaj z poceni oddajnikom.

Na hribu letiš več ali manj sam in ni panike zaradi nekih motenj, pa še relativno poceni je, če se slučajno pripeti kaka fizična "motnja" in model privariš na pobočje.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
RomanM
Tekmovalec
Prispevkov: 394
Pridružen: 02 Maj 2001, 01:00
Kraj: Il._Bistrica

Odgovor Napisal/-a RomanM »

velik model veliki servoti pa se nabere a ne,

Sasos kaj a bo kmalu Piko DS edition, jez sem tudi že pred kakim leto naredu trup in rep za ta namen testna krila sem pa zjeb... v Divaèi na burji, pa je zdaj treba nova naredit


viewtopic.php?t=36444&start=20

lp RomanM
KEEP AWAY FROM LAND
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

Pozdrav!

Home made DS mora biti zgrajen v manj kot 15 urah, če odštejemo trup in sredice. Bil bi vesel če bi nekdo, ki razume in oblada aerodinamiko na nekoliko višji stopnji, narisal preprost F3F-DS model razpetine 2,5-2,8m v smislu: Slika
Brez vsakih okraskov; 3 delno krilo za lažji transport; X rep, za lažjo izgotovitev...

lp
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Velik model potrebuje velike servote...

http://home.germany.net/100-173822/Rudermoment3.zip

Že navaden S3150 ob pravem ročičnem rezmerju prebavi večino DS mahedral.


@Matjaž;
Tvoja naloga je kar zahtevna. Želiš preprost DS model z trodelnim krilom. To bi za F3F še šlo, pri DSu pa ne gre brez karbonske oplate in bajonetov iz precej stisnjenega in dobro kuhanega laminata. To žal ni več tako enostavno.
po drugi strani pa "DS"anje skoraj do 200 km/h prenese vsak kompoziten F3J model, F3B pa še kakih 50 km/h več.
Potem je tu še zahteva F3F in DS. Ta naveza tudi deluje le do kakih 250 km/h, potem pa se pričnejo precejšni zapleti. (Ne rečem, da ne gre čez, a so težave.) F3F profilom se prične trgat in ti tudi karbonska oplata težko pomaga proti flatru, DS profili so pa povsem zanič v "počasnih" F3F zavojih.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

@Sašo
...glede na moj zadnji DS model kjer sem zagnoju z aerodinamiko repov; kar je posledično pomenilo nestabilen model- opletanje repa pri večjih hitrostih (seveda le v zavoju; v ravnem letu se je peljal brez problema... so moje želje za novi 2,5-2,8m model: relativna netendenčnost po kovitiranju (ne želim modela, ki pri nižjh ali višjih hitrostih takoj začne sukati rit, ko le malo potegneš višino) in stabiljonst pri višjih hitrostih (obremenitev med 50-70g/dm)...
lp
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Pri večjih hitrostih navadno opleta rep zaradi zvijanja materiala-nekje na večjih površinah se pričnejo kazat znaki flatra.
Po mojih izkušnjah seflater mnogo prej pokaže v zavoju kot v ravnem letu. Če zabrni z visoko frekvenco so krmila, če model najprej poplesava, potem pa zabrni z nizko frekvenco je zaflatralo krilo, rep ali trup.

Dvomim, da bi zaradi napačne aerodinamične odločitve v hitrem letu odpovedalo delovanje repa. To bi se zgodilo med počasnim letom, kajti hitreje letiš, bolj rep prime in to vse tja do problemov z zvočno hitrostjo. Tudi take brzine verjetno nisi dosegel, da bi moral rep umaknit iz turbulence, ki jo ustvari krilo.

Če me spomin ne vara si imel en hudo kratek model. Tudi to je lahko vzrok poplesavanja, ampak zopet so tu navori in čista mehanika, ne pa direktno aerodinamika. Ne spomnim se dobro a se mi zdi, da smo te opozarjali na kratek trup.

Če izdelaš model po osnovnih napotkih, ki jih je Helmut Quabeck pred dvema desetletjema izdal v svoji knjigi in sem jih pred leti povzel tudi nekje na tem forumu, potem ne boš zgrešil. Zadeva tudi pri tekmovalnih jadralnih modelih še vedno v glavnem velja.

Iz česa želiš izdelat model in na kake hitrosti računaš? Vsekakor ti priporočam model z razponom največ 2,4 m, kar je več je še večji hudič, če nimaš kalupov in veliko karbona.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

sasos napisal/-a: Vsekakor je bolj ali manj na sredini zlomilo centroplan. K sreči je bilo tam dovolj kevlarja, da se je centroplan še vedno držal trupa (eno uško je odneslo) in je model povsem upočasnil in v ploščatem zvrtu (menda se to zdaj tako napiše) padel na zemljo.
raktivec napisal/-a:Mene pa zanima zakaj kevlar v krilu?
Mogoče bo komu zanimivo:

Vsem dobro znani Jon Manor in njegov Dynamic 80
The wing has a kevlar/carbon wrapped endgrain balsa mainspar and the rearspar is wrapped with a carbon sleeve.
Slika

Več na povezavi: http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... ild+thread
www.okarbon.eu
sasos
Freak
Prispevkov: 713
Pridružen: 19 Sep 2003, 02:21
Kraj: Postojna
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a sasos »

matej rozman napisal/-a:
sasos napisal/-a:pa še za 700 je noter elektronike
Na kakšen način ti pa to uspe :o
V bistvu ni težko. V krilu so 4x90eur, rep 2x40, sprejemnik 140. Ostane še 120 za malenkosti, kot je servo za šlep kljuko, baterija in telemetrija (telemetrija je lastne izdelave, tako tukaj štejem samo material).

Je pa res, da letim kar pogosto in ponavadi z istim modelom nekaj let. Sicer sem pred davnimi leti tudi jaz letel s servoti za 20-30eur, ampak ko jih moraš menjati prej kot na 2 meseca, ugotoviš da so tisti malo dražji na koncu nekajkrat cenejši. Da o razliki v letenju s slabimi in kvalitetnimi servoti niti ne govorim.


S3150 so primerni svoji ceni. In modelom, kjer je v krilu na voljo samo 11mm. Sicer oglašujejo navor 37 Ncm, ampak je to precejšen nateg, saj meritve pokažejo 22 Ncm. V Pikotu gre z njimi do 200km/h, pa še tam se vlečejo kot smrkelj.

RomanM napisal/-a: Sasos kaj a bo kmalu Piko DS edition,
Eh, težko je najti čas. Žal sem bolj bukav in za izdelavo porabim nekajkrat več časa, kot pravi Matjaž. Vsekakor čakamo na tvojega.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

sasos napisal/-a: Sicer oglašujejo navor 37 Ncm, ampak je to precejšen nateg, saj meritve pokažejo 22 Ncm.

Na kaki voltaži?
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

@Sašo
V načrtu je da bi gradil po tej formuli:
Stirodur sredice + trak širine 10cm enosmircev + 1x 180 karbon + 1mm balza +1 (centroplan 2x) 180 karbon.
Nosilce bom izdelel sam; bodo identični kot polni (Esprit, Elipse) pri Jarotu Mullerju. Kalupu bodo cnc home made na faxu...
Trup Baboon...se moram že enkrat oglasiti pri Borisu...obljubljam 1 mesec...

Skratka rabim le še nekoga, ki mi naredi geometrijo kril, za katero da roke v ogenj da bo ok!

Futaba S3150 so po mojih standrdih raketa in to zgolj zato ker z uporabo ne dobijo skoraj nič lufta...pri Ripperju z njimi nisem imel čisto čisto nič lufta!

Bi si pa želel realno oceno MKS servomehanizmov; veliko je reklame vendar jaz ostajam skeptik...

lp
Odgovori

Vrni se na DS Letenje