DS - Dynamic soaring (No.2)
Moderator: brejker
Tip je naredil planko iz polnega Hrastovega lesa ?!?!
Link do gradnje:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=984619
Video :
http://www.youtube.com/watch?v=r0aHi-vF ... r_embedded
Link do gradnje:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=984619
Video :
http://www.youtube.com/watch?v=r0aHi-vF ... r_embedded
- Priponke
-
- DSC01268.jpg (191.25 KiB) Pogledano 4878 krat
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Awesome. Pa ravno kak teden nazaj sem razmišljal, da bi bila hrastova krila morda kul za kakšno DS stvar. Pa sem razmišljal naprej in poštudiral, da je zadeva precej nehvaležna za obdelovat.brejker napisal/-a:Tip je naredil planko iz polnega Hrastovega lesa ?!?!
Link do gradnje:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=984619
Video :
http://www.youtube.com/watch?v=r0aHi-vF ... r_embedded
Vsa čast za tako natančno izdelavo.
Fly it like you stole it!
Carsko; pa še kalup lahko mimogrede naredibrejker napisal/-a:Tip je naredil planko iz polnega Hrastovega lesa ?!?!
Link do gradnje:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=984619
Video :
http://www.youtube.com/watch?v=r0aHi-vF ... r_embedded
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Tule se poskusi zmenitMatjaž_Černivc napisal/-a:Pozdrav,
za DS si bo najprej potrebno naredit primerne modele; ker nihče od nas, ki se z tem ubada nima niti približbo primernega modela. Nakup novega je bedarija, ker ne dam 1k€; nemci kakega opusa prodajajo že za 400€ kar je še zmeraj veliko... Če bi se skupaj uzeli ni hudič, da najdemo kak kalup za trup modela z razpetino 2,5-2,8m...krila bi že spacal vsak sam...
lp
viewtopic.php?t=22258&highlight=baboon
Super, če je tako, kaj se čaka, takoj na hrib. Tudi danes piha ~15 m/s...
Glede na to, da so menda v Evropi samo 4je leteli hitreje od 500km/h, nekako dvomim, da je tistih 500 tako trivialnih.
Jaz sem imel v mislih vrednost končanega modela, ne pa ceno materiala. Če pogledam model na linku, je v gradnji že dve leti (in menda še ne leti). In če je ura dela samo 2 eur, potem je že vprašljivo, če končna cena ne preseže 400 ojrotov. Če vzamemo obrtniških 20/uro
Tudi moj Piko je seveda lastne izdelave, a ga pripravljenega za let vseeno cenim na 700 ojrotov (pa še za 700 je noter elektronike). Če kdo dela, ker mu je to izključno in čisto veselje, potem lahko naredi še nekaj modelov zame
Glede na to, da so menda v Evropi samo 4je leteli hitreje od 500km/h, nekako dvomim, da je tistih 500 tako trivialnih.
Jaz sem imel v mislih vrednost končanega modela, ne pa ceno materiala. Če pogledam model na linku, je v gradnji že dve leti (in menda še ne leti). In če je ura dela samo 2 eur, potem je že vprašljivo, če končna cena ne preseže 400 ojrotov. Če vzamemo obrtniških 20/uro
Tudi moj Piko je seveda lastne izdelave, a ga pripravljenega za let vseeno cenim na 700 ojrotov (pa še za 700 je noter elektronike). Če kdo dela, ker mu je to izključno in čisto veselje, potem lahko naredi še nekaj modelov zame
Model je bil dokončan zelo hitro, a je zaradi drugih zadev odromal na čakanje.
Včasih mi pomeni izdelava modela večje veselje kot kasneje letenje z njim, ampak veselje je le dokler delam zase in teh ur nikakor ne štejem v končno ceno modela, ki bi bila v tem primeru zagotovo precej huda.
To, da model prenese tudi 500 km/h ali več ne pomeni, da jih bo tudi kdaj videl, ampak če že delaš..., pa tudi vsak dodaten gram v tej panogi prav pride.
Včasih mi pomeni izdelava modela večje veselje kot kasneje letenje z njim, ampak veselje je le dokler delam zase in teh ur nikakor ne štejem v končno ceno modela, ki bi bila v tem primeru zagotovo precej huda.
To, da model prenese tudi 500 km/h ali več ne pomeni, da jih bo tudi kdaj videl, ampak če že delaš..., pa tudi vsak dodaten gram v tej panogi prav pride.
lp
Sašo
Sašo
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Ej, točno!
Od "elektronike" je v mojem modelu le tole:
- 3x futaba S3150
- 4x NiMh aku 1.600 mAh
- poceni Futaba sprejemnik, ki ga dobiš skupaj z poceni oddajnikom.
Na hribu letiš več ali manj sam in ni panike zaradi nekih motenj, pa še relativno poceni je, če se slučajno pripeti kaka fizična "motnja" in model privariš na pobočje.
Od "elektronike" je v mojem modelu le tole:
- 3x futaba S3150
- 4x NiMh aku 1.600 mAh
- poceni Futaba sprejemnik, ki ga dobiš skupaj z poceni oddajnikom.
Na hribu letiš več ali manj sam in ni panike zaradi nekih motenj, pa še relativno poceni je, če se slučajno pripeti kaka fizična "motnja" in model privariš na pobočje.
lp
Sašo
Sašo
velik model veliki servoti pa se nabere a ne,
Sasos kaj a bo kmalu Piko DS edition, jez sem tudi že pred kakim leto naredu trup in rep za ta namen testna krila sem pa zjeb... v Divaèi na burji, pa je zdaj treba nova naredit
viewtopic.php?t=36444&start=20
lp RomanM
Sasos kaj a bo kmalu Piko DS edition, jez sem tudi že pred kakim leto naredu trup in rep za ta namen testna krila sem pa zjeb... v Divaèi na burji, pa je zdaj treba nova naredit
viewtopic.php?t=36444&start=20
lp RomanM
KEEP AWAY FROM LAND
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Pozdrav!
Home made DS mora biti zgrajen v manj kot 15 urah, če odštejemo trup in sredice. Bil bi vesel če bi nekdo, ki razume in oblada aerodinamiko na nekoliko višji stopnji, narisal preprost F3F-DS model razpetine 2,5-2,8m v smislu:
Brez vsakih okraskov; 3 delno krilo za lažji transport; X rep, za lažjo izgotovitev...
lp
Home made DS mora biti zgrajen v manj kot 15 urah, če odštejemo trup in sredice. Bil bi vesel če bi nekdo, ki razume in oblada aerodinamiko na nekoliko višji stopnji, narisal preprost F3F-DS model razpetine 2,5-2,8m v smislu:
Brez vsakih okraskov; 3 delno krilo za lažji transport; X rep, za lažjo izgotovitev...
lp
Velik model potrebuje velike servote...
http://home.germany.net/100-173822/Rudermoment3.zip
Že navaden S3150 ob pravem ročičnem rezmerju prebavi večino DS mahedral.
@Matjaž;
Tvoja naloga je kar zahtevna. Želiš preprost DS model z trodelnim krilom. To bi za F3F še šlo, pri DSu pa ne gre brez karbonske oplate in bajonetov iz precej stisnjenega in dobro kuhanega laminata. To žal ni več tako enostavno.
po drugi strani pa "DS"anje skoraj do 200 km/h prenese vsak kompoziten F3J model, F3B pa še kakih 50 km/h več.
Potem je tu še zahteva F3F in DS. Ta naveza tudi deluje le do kakih 250 km/h, potem pa se pričnejo precejšni zapleti. (Ne rečem, da ne gre čez, a so težave.) F3F profilom se prične trgat in ti tudi karbonska oplata težko pomaga proti flatru, DS profili so pa povsem zanič v "počasnih" F3F zavojih.
http://home.germany.net/100-173822/Rudermoment3.zip
Že navaden S3150 ob pravem ročičnem rezmerju prebavi večino DS mahedral.
@Matjaž;
Tvoja naloga je kar zahtevna. Želiš preprost DS model z trodelnim krilom. To bi za F3F še šlo, pri DSu pa ne gre brez karbonske oplate in bajonetov iz precej stisnjenega in dobro kuhanega laminata. To žal ni več tako enostavno.
po drugi strani pa "DS"anje skoraj do 200 km/h prenese vsak kompoziten F3J model, F3B pa še kakih 50 km/h več.
Potem je tu še zahteva F3F in DS. Ta naveza tudi deluje le do kakih 250 km/h, potem pa se pričnejo precejšni zapleti. (Ne rečem, da ne gre čez, a so težave.) F3F profilom se prične trgat in ti tudi karbonska oplata težko pomaga proti flatru, DS profili so pa povsem zanič v "počasnih" F3F zavojih.
lp
Sašo
Sašo
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
@Sašo
...glede na moj zadnji DS model kjer sem zagnoju z aerodinamiko repov; kar je posledično pomenilo nestabilen model- opletanje repa pri večjih hitrostih (seveda le v zavoju; v ravnem letu se je peljal brez problema... so moje želje za novi 2,5-2,8m model: relativna netendenčnost po kovitiranju (ne želim modela, ki pri nižjh ali višjih hitrostih takoj začne sukati rit, ko le malo potegneš višino) in stabiljonst pri višjih hitrostih (obremenitev med 50-70g/dm)...
lp
...glede na moj zadnji DS model kjer sem zagnoju z aerodinamiko repov; kar je posledično pomenilo nestabilen model- opletanje repa pri večjih hitrostih (seveda le v zavoju; v ravnem letu se je peljal brez problema... so moje želje za novi 2,5-2,8m model: relativna netendenčnost po kovitiranju (ne želim modela, ki pri nižjh ali višjih hitrostih takoj začne sukati rit, ko le malo potegneš višino) in stabiljonst pri višjih hitrostih (obremenitev med 50-70g/dm)...
lp
Pri večjih hitrostih navadno opleta rep zaradi zvijanja materiala-nekje na večjih površinah se pričnejo kazat znaki flatra.
Po mojih izkušnjah seflater mnogo prej pokaže v zavoju kot v ravnem letu. Če zabrni z visoko frekvenco so krmila, če model najprej poplesava, potem pa zabrni z nizko frekvenco je zaflatralo krilo, rep ali trup.
Dvomim, da bi zaradi napačne aerodinamične odločitve v hitrem letu odpovedalo delovanje repa. To bi se zgodilo med počasnim letom, kajti hitreje letiš, bolj rep prime in to vse tja do problemov z zvočno hitrostjo. Tudi take brzine verjetno nisi dosegel, da bi moral rep umaknit iz turbulence, ki jo ustvari krilo.
Če me spomin ne vara si imel en hudo kratek model. Tudi to je lahko vzrok poplesavanja, ampak zopet so tu navori in čista mehanika, ne pa direktno aerodinamika. Ne spomnim se dobro a se mi zdi, da smo te opozarjali na kratek trup.
Če izdelaš model po osnovnih napotkih, ki jih je Helmut Quabeck pred dvema desetletjema izdal v svoji knjigi in sem jih pred leti povzel tudi nekje na tem forumu, potem ne boš zgrešil. Zadeva tudi pri tekmovalnih jadralnih modelih še vedno v glavnem velja.
Iz česa želiš izdelat model in na kake hitrosti računaš? Vsekakor ti priporočam model z razponom največ 2,4 m, kar je več je še večji hudič, če nimaš kalupov in veliko karbona.
Po mojih izkušnjah seflater mnogo prej pokaže v zavoju kot v ravnem letu. Če zabrni z visoko frekvenco so krmila, če model najprej poplesava, potem pa zabrni z nizko frekvenco je zaflatralo krilo, rep ali trup.
Dvomim, da bi zaradi napačne aerodinamične odločitve v hitrem letu odpovedalo delovanje repa. To bi se zgodilo med počasnim letom, kajti hitreje letiš, bolj rep prime in to vse tja do problemov z zvočno hitrostjo. Tudi take brzine verjetno nisi dosegel, da bi moral rep umaknit iz turbulence, ki jo ustvari krilo.
Če me spomin ne vara si imel en hudo kratek model. Tudi to je lahko vzrok poplesavanja, ampak zopet so tu navori in čista mehanika, ne pa direktno aerodinamika. Ne spomnim se dobro a se mi zdi, da smo te opozarjali na kratek trup.
Če izdelaš model po osnovnih napotkih, ki jih je Helmut Quabeck pred dvema desetletjema izdal v svoji knjigi in sem jih pred leti povzel tudi nekje na tem forumu, potem ne boš zgrešil. Zadeva tudi pri tekmovalnih jadralnih modelih še vedno v glavnem velja.
Iz česa želiš izdelat model in na kake hitrosti računaš? Vsekakor ti priporočam model z razponom največ 2,4 m, kar je več je še večji hudič, če nimaš kalupov in veliko karbona.
lp
Sašo
Sašo
sasos napisal/-a: Vsekakor je bolj ali manj na sredini zlomilo centroplan. K sreči je bilo tam dovolj kevlarja, da se je centroplan še vedno držal trupa (eno uško je odneslo) in je model povsem upočasnil in v ploščatem zvrtu (menda se to zdaj tako napiše) padel na zemljo.
Mogoče bo komu zanimivo:raktivec napisal/-a:Mene pa zanima zakaj kevlar v krilu?
Vsem dobro znani Jon Manor in njegov Dynamic 80
The wing has a kevlar/carbon wrapped endgrain balsa mainspar and the rearspar is wrapped with a carbon sleeve.
Več na povezavi: http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... ild+thread
www.okarbon.eu
V bistvu ni težko. V krilu so 4x90eur, rep 2x40, sprejemnik 140. Ostane še 120 za malenkosti, kot je servo za šlep kljuko, baterija in telemetrija (telemetrija je lastne izdelave, tako tukaj štejem samo material).matej rozman napisal/-a:Na kakšen način ti pa to uspesasos napisal/-a:pa še za 700 je noter elektronike
Je pa res, da letim kar pogosto in ponavadi z istim modelom nekaj let. Sicer sem pred davnimi leti tudi jaz letel s servoti za 20-30eur, ampak ko jih moraš menjati prej kot na 2 meseca, ugotoviš da so tisti malo dražji na koncu nekajkrat cenejši. Da o razliki v letenju s slabimi in kvalitetnimi servoti niti ne govorim.
S3150 so primerni svoji ceni. In modelom, kjer je v krilu na voljo samo 11mm. Sicer oglašujejo navor 37 Ncm, ampak je to precejšen nateg, saj meritve pokažejo 22 Ncm. V Pikotu gre z njimi do 200km/h, pa še tam se vlečejo kot smrkelj.
Eh, težko je najti čas. Žal sem bolj bukav in za izdelavo porabim nekajkrat več časa, kot pravi Matjaž. Vsekakor čakamo na tvojega.RomanM napisal/-a: Sasos kaj a bo kmalu Piko DS edition,
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
@Sašo
V načrtu je da bi gradil po tej formuli:
Stirodur sredice + trak širine 10cm enosmircev + 1x 180 karbon + 1mm balza +1 (centroplan 2x) 180 karbon.
Nosilce bom izdelel sam; bodo identični kot polni (Esprit, Elipse) pri Jarotu Mullerju. Kalupu bodo cnc home made na faxu...
Trup Baboon...se moram že enkrat oglasiti pri Borisu...obljubljam 1 mesec...
Skratka rabim le še nekoga, ki mi naredi geometrijo kril, za katero da roke v ogenj da bo ok!
Futaba S3150 so po mojih standrdih raketa in to zgolj zato ker z uporabo ne dobijo skoraj nič lufta...pri Ripperju z njimi nisem imel čisto čisto nič lufta!
Bi si pa želel realno oceno MKS servomehanizmov; veliko je reklame vendar jaz ostajam skeptik...
lp
V načrtu je da bi gradil po tej formuli:
Stirodur sredice + trak širine 10cm enosmircev + 1x 180 karbon + 1mm balza +1 (centroplan 2x) 180 karbon.
Nosilce bom izdelel sam; bodo identični kot polni (Esprit, Elipse) pri Jarotu Mullerju. Kalupu bodo cnc home made na faxu...
Trup Baboon...se moram že enkrat oglasiti pri Borisu...obljubljam 1 mesec...
Skratka rabim le še nekoga, ki mi naredi geometrijo kril, za katero da roke v ogenj da bo ok!
Futaba S3150 so po mojih standrdih raketa in to zgolj zato ker z uporabo ne dobijo skoraj nič lufta...pri Ripperju z njimi nisem imel čisto čisto nič lufta!
Bi si pa želel realno oceno MKS servomehanizmov; veliko je reklame vendar jaz ostajam skeptik...
lp