Moj prvi orenk 3D model
No ja če ni kaj boljšega za pokazat, bom pa tole. Na tejle polički so izrezani kosi oracover folije za prekritje zgornje polovice kril, skoraj vsi rdeče mi je namreč zmanjkalo
Izdelave kosov se lotim tako, da najprej zlepim skupaj kakšen plakat, na katerega narišem krilo 1:1 in dizajn, ki bo na krilu, nato pa te dele izrežem in uporabim za šablono. Za tem izrežem zrcalne kose za prekritje obeh kril. Na šablonah si označim, kje je zaradi prekritja potrebno rezati folijo širše kot je šablona.
Izdelava šablon, je bila tokrat kar zahtevna, saj tako velikega krivuljnika, kot bi ga rabil za risanje nekaterih linij, ki sem jih hotel, pač nimam . Pomagal sem si tako, da sem s pomočjo sina, ustrezno napel, oz ukrivil 3 mm debel trak jeklene pločevine, ob traku zarisal črto in po njej z Olfa nožem izrezal šablono Ni kot bi bilo računalniško izrezano dosti slabše pa tudi ni
Izdelave kosov se lotim tako, da najprej zlepim skupaj kakšen plakat, na katerega narišem krilo 1:1 in dizajn, ki bo na krilu, nato pa te dele izrežem in uporabim za šablono. Za tem izrežem zrcalne kose za prekritje obeh kril. Na šablonah si označim, kje je zaradi prekritja potrebno rezati folijo širše kot je šablona.
Izdelava šablon, je bila tokrat kar zahtevna, saj tako velikega krivuljnika, kot bi ga rabil za risanje nekaterih linij, ki sem jih hotel, pač nimam . Pomagal sem si tako, da sem s pomočjo sina, ustrezno napel, oz ukrivil 3 mm debel trak jeklene pločevine, ob traku zarisal črto in po njej z Olfa nožem izrezal šablono Ni kot bi bilo računalniško izrezano dosti slabše pa tudi ni
- Priponke
-
- Folija za prekritje kril zgoraj.jpg (49.17 KiB) Pogledano 6319 krat
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Pozdravljeni,
He, he, lepo je videt da se kaj dogaja .
Brane, zanimivo je tole glede designa .
Aleš, res je model kupljen pobarvan, sicer že v kalupu. Če se to dela naknadno, zahteva kar nekaj teže .
Sicer pa dela napredujejo . V ponedeljek bom lahko že pokazal kaj novega .
L.P.
Zdenko.
He, he, lepo je videt da se kaj dogaja .
Brane, zanimivo je tole glede designa .
Aleš, res je model kupljen pobarvan, sicer že v kalupu. Če se to dela naknadno, zahteva kar nekaj teže .
Sicer pa dela napredujejo . V ponedeljek bom lahko že pokazal kaj novega .
L.P.
Zdenko.
Its nice to be important,, but its more important to be nice...
Prav zanima me, kakšen sistem utekanja motorja uporabljaš, da traja 10 ur. Namreč marsikatera "resnica" o utekanju motorja se je že pokazala kot napačno in eno je prav gotovo, utekanje na stojalu. To je nepotrebno, če imamo možnost it letet. Saj ne trdim, da se motorja na stojalu ne da utečt, a treba je biti bolj pazljiv in prej naredimo kak kiks, kot če gremo enostavno letet, še posebej če je motor dovolj močan, tako da motorja med letenjem ni potrebno obremenjevati.JKP napisal/-a:jaz pa se trenutno ukvarjam z motorjem...
Treba ga je na postolju 10 ur vtečti...
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Načeloma ga ne bom 10 ur vtekoval....
5 ur pa je minimalno potrebnih....
V navodilih od motora piše, točen postopek, kako to opraviti....
Prvih 10 ur naj bi motor deloval na mešanico z mineralnim oljem v razmerju 1:30..To omogoča, da se motor minimalno obrabi-vteče in sproti sčisti...
Po 10 urah pa se začne uporablat sintetično 2T olje v razmerju 1:50 do 1:70 ...to naredi na motoru mikro film- proti obrabi....
Teh 5 ur je malenkost, proti škodi, katero si lahko narediš, če ti motor prime-zariba...
Upam da je tak...
Jože
5 ur pa je minimalno potrebnih....
V navodilih od motora piše, točen postopek, kako to opraviti....
Prvih 10 ur naj bi motor deloval na mešanico z mineralnim oljem v razmerju 1:30..To omogoča, da se motor minimalno obrabi-vteče in sproti sčisti...
Po 10 urah pa se začne uporablat sintetično 2T olje v razmerju 1:50 do 1:70 ...to naredi na motoru mikro film- proti obrabi....
Teh 5 ur je malenkost, proti škodi, katero si lahko narediš, če ti motor prime-zariba...
Upam da je tak...
Jože
aja...tu pe so še navodila o uporabi 3w motorja...
Angleščina:
http://www.3w-modellmotoren.com/mountin ... i_engl.pdf
Nemščina:
http://www.3w-modellmotoren.com/mountin ... W_80Xi.pdf
LP Jože
Angleščina:
http://www.3w-modellmotoren.com/mountin ... i_engl.pdf
Nemščina:
http://www.3w-modellmotoren.com/mountin ... W_80Xi.pdf
LP Jože
Zelo veliko bi moral napisati, da bi razložil vse vidike utekanja motorja, najbolj čudno je, da so navodila včasih precej različna, čudno pisana in včasih, poudarjam včasih, popolnoma nestrokovna.
Osnovni namen utekanja je zgladiti mikroskopske neravnine, ki ostanejo po strojni obdelavi drsnih površin. Ob današnji stopnji obdelave, serijsi proizvodnji na CNC mašinah, je najhujšega konec po nekaj minutah, vseeno pa se to od proizvajalca do proizvajalca zelo razlikuje.
Pravilno je, uporabiti večji procent olja, sintetičnega visokokvalitetnega, ne mineralnega, kot mnogi prakticirajo.
Pravilno in bistveno je ne obremenjevati motor , tako kar se tiče visokih vrtljajev, kot tega da ne dajemo do konca plin in prav tako, da pazimo na temperaturo motorja ( kar pomeni, da je prav da motor velikokrat vžgemo, zmerno dodajamo plin in motorja ne sučemo v visoke vrtljaje, ga kmalu ugasnemo in pustimo ohladit, NE pa, da ga dolgo pustimo teči in občasno nabijamo gas do konca).
Na tak način, gremo lahko letet (celo bolje je) po petih minutah, oz takoj ko smo motor tako nastavili, da zanesljivo dela. Prav je, da je nastavitev zmesi v začetku bogata, tako se motor manj greje.
Kakšna pravila, kot je to, da je potrebno v začetku uporabiti manjši propeler držijo, vendar samo, če vemo zakaj pri tem gre. Manjši propeler že, ker tako manj obremenimo motor, a ga tudi lahko spravimo v zelo visoke vrtljaje, kar je bolj škodljivo, kot če bi kar v začetku štartali s povsem normalnim propelerjem.
Torej je povsem zadosti, če povsem razumemo, kaj pomeni zlato pravilo. Med utekanjem, ne obremenjujmo motorja
Osnovni namen utekanja je zgladiti mikroskopske neravnine, ki ostanejo po strojni obdelavi drsnih površin. Ob današnji stopnji obdelave, serijsi proizvodnji na CNC mašinah, je najhujšega konec po nekaj minutah, vseeno pa se to od proizvajalca do proizvajalca zelo razlikuje.
Pravilno je, uporabiti večji procent olja, sintetičnega visokokvalitetnega, ne mineralnega, kot mnogi prakticirajo.
Pravilno in bistveno je ne obremenjevati motor , tako kar se tiče visokih vrtljajev, kot tega da ne dajemo do konca plin in prav tako, da pazimo na temperaturo motorja ( kar pomeni, da je prav da motor velikokrat vžgemo, zmerno dodajamo plin in motorja ne sučemo v visoke vrtljaje, ga kmalu ugasnemo in pustimo ohladit, NE pa, da ga dolgo pustimo teči in občasno nabijamo gas do konca).
Na tak način, gremo lahko letet (celo bolje je) po petih minutah, oz takoj ko smo motor tako nastavili, da zanesljivo dela. Prav je, da je nastavitev zmesi v začetku bogata, tako se motor manj greje.
Kakšna pravila, kot je to, da je potrebno v začetku uporabiti manjši propeler držijo, vendar samo, če vemo zakaj pri tem gre. Manjši propeler že, ker tako manj obremenimo motor, a ga tudi lahko spravimo v zelo visoke vrtljaje, kar je bolj škodljivo, kot če bi kar v začetku štartali s povsem normalnim propelerjem.
Torej je povsem zadosti, če povsem razumemo, kaj pomeni zlato pravilo. Med utekanjem, ne obremenjujmo motorja
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Kar sline se mi cedijo po tem kar vidim bo model fertik prej, preden odleze sneg. Sem mislil, da bom v miru delal svojo Extro, sedaj pa me takole rajcate živmunorcu pa tudi menda že na podvozju stoji
Se moram skulirat saj moja 2,3 m velika Extra čisto lepo leti pa še delat moram, da bom za motor zaslužil
Se moram skulirat saj moja 2,3 m velika Extra čisto lepo leti pa še delat moram, da bom za motor zaslužil
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Pa je spet nekaj ratalo torej kaj je tale čudna reč sprešana s cvingo To je orodje za izdelavo nosilca koleščka zadnjega podvozja. Orodje je sestavljeno iz dveh ravnih in dveh krivih plehov, da se pa nebi prijelo je pa vse skupaj prelepljeno s selotejpom. Da bi se hitro strdilo, sem dal vse skupaj v pečico in po eni uri je bilo trdo kot kamen kost Ne morem sicer reči da je kar padlo narazen, a z osnovnim orodjem (kladivom ) in izvijačem, sem vse brez pretiranih težav spravil narazen. Sledilo je še malo brušenja in kmalu sem v roki držal izdelek (druga in tretja slika) , s katerim sem bil nadvse zadovoljen sedaj rabim edino še primeren kolešček , ki bo pasal zraven
- Priponke
-
- DSC07645.JPG (57.62 KiB) Pogledano 5986 krat
-
- DSC07644.JPG (56.82 KiB) Pogledano 5986 krat
-
- Zadnje podvozje.jpg (30.72 KiB) Pogledano 5986 krat
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Pozdravljeni,
OOO , lepo Brane. Ravno tega sam še nimam rešenega .
Upam da bo tudi "živinorec" kaj pokazal svojo.... Sem slišal iz zaupnih virov da je začel pokrivat pa oblačit... .
Sicer pa sem včeraj fiksiral izpušne lonce :
L.P.
Zdenko.
OOO , lepo Brane. Ravno tega sam še nimam rešenega .
Upam da bo tudi "živinorec" kaj pokazal svojo.... Sem slišal iz zaupnih virov da je začel pokrivat pa oblačit... .
Sicer pa sem včeraj fiksiral izpušne lonce :
L.P.
Zdenko.
Its nice to be important,, but its more important to be nice...
Brane, ne vem, kako misliš izdelati vrtišče osi vilic zadnjega kolesa, zato se mi zdi škoda, da nisi v ta laminat vdelal na najdebelejšem mestu eno pušo (cevko) že kar takrat, ko si začel laminirati.
Sicer pa obema privoščim ta dva modela in z veseljem ju bom opazoval leteti, čim se bo pokazala prilika
LP Mitja
Sicer pa obema privoščim ta dva modela in z veseljem ju bom opazoval leteti, čim se bo pokazala prilika
LP Mitja
Ultralight, tam kjer je vrtišče sem enostavno prevrtal, če se bo pa čez čas pokazalo, da zadeva dobiva zračnost, bom pa vlepil medeninasto cevko. Ne verjamem, da bi dobro izpadlo če bi cevko šel laminirat že direkt, orodje je bilo narejeno v približno 5-10 minutah Sedaj zgleda kot na slikah in je skoraj kot original, da ne rečem, bolje
- Priponke
-
- DSC07648.JPG (60.59 KiB) Pogledano 5750 krat
-
- DSC07647.JPG (60.63 KiB) Pogledano 5750 krat
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
JUUUHHUUUHUUUUU
tok, tok,....je kdo doma....
Evo še mene...
Brane...a's že kej razmišljal, kako boš tisto stvar od havbe poštrihu??!!
..kakega metuljčka...tko, kot ga ima od .. ..žena na ritki...
...al pa bi zdej..k' je modern kako kuro narisal gor.... k' so strah in trepet.. (včasih so gor risali kake tigre..pa orle...)
Blisk:
Tiste reže ko so spodaj za hlajenje... a je to v redu...a se bo to kej luftal...al sam mal zrak mešal...
Mislim, da bi bilo treba narediti še kaka rebra, da bi v trupu ustvarjalo podtlak....
tok, tok,....je kdo doma....
Evo še mene...
Brane...a's že kej razmišljal, kako boš tisto stvar od havbe poštrihu??!!
..kakega metuljčka...tko, kot ga ima od .. ..žena na ritki...
...al pa bi zdej..k' je modern kako kuro narisal gor.... k' so strah in trepet.. (včasih so gor risali kake tigre..pa orle...)
Blisk:
Tiste reže ko so spodaj za hlajenje... a je to v redu...a se bo to kej luftal...al sam mal zrak mešal...
Mislim, da bi bilo treba narediti še kaka rebra, da bi v trupu ustvarjalo podtlak....
Pridemo tudi na dom...
Lep dan še naprej!
Živnorc.
Lep dan še naprej!
Živnorc.
JUhuhu, živnorec, še tretji kandidat za tako Extro se je prebudil iz zimskega spanja
Je pa tako da če se hočeš priključit Extra teamu so pa slikice na forumu obvezne .
Pa z strani forum-inšpektorjev bo redna kontrola če dela napredujejo, da ne bi preveč pa zabušaval , hehe. Če par dni ne bo vidnih napredkov se lahko zgodi da izgubiš Extra licenco, pol pa .
Pa še Maxi se je zbudil . Eroplana pa se je lotil na drugač način .
Kar pa se luknjic tiče pa menda da bo dobro. Eni naredijo takšne kot jaz (se mi zdijo lepše):
http://www.downonthedeck.com/review_comp-arf_2.6m.htm
http://morten.laugesen.nu/Extra_330L.htm
Drugi pa se odločijo za dve podolgovati luknjici kot je v navodilu in naprimer na tem videu:
http://www.composite-arf-world.de/video ... 6-bert.wmv
L.p.
Zdenko.
Je pa tako da če se hočeš priključit Extra teamu so pa slikice na forumu obvezne .
Pa z strani forum-inšpektorjev bo redna kontrola če dela napredujejo, da ne bi preveč pa zabušaval , hehe. Če par dni ne bo vidnih napredkov se lahko zgodi da izgubiš Extra licenco, pol pa .
Pa še Maxi se je zbudil . Eroplana pa se je lotil na drugač način .
Kar pa se luknjic tiče pa menda da bo dobro. Eni naredijo takšne kot jaz (se mi zdijo lepše):
http://www.downonthedeck.com/review_comp-arf_2.6m.htm
http://morten.laugesen.nu/Extra_330L.htm
Drugi pa se odločijo za dve podolgovati luknjici kot je v navodilu in naprimer na tem videu:
http://www.composite-arf-world.de/video ... 6-bert.wmv
L.p.
Zdenko.
Its nice to be important,, but its more important to be nice...
Jou Blisk vidm da je tvoj avijon že ves poštrihan
dej pokaž celo sliko da videm kakšen zgleda.
Juhu hu bomo prekopiral kakšno okrasno črtico
Škrati zdej na veliko trenirajo airbraššššš pa jim bi vsaka slikca prav pršla.
evo norc kaj pa kej v tem stilu čez haubo al pa krila
- Priponke
-
- al pa kašno rosco zraven zabrašeramo????
- IMG_0021.JPG (55.48 KiB) Pogledano 5610 krat
-
- IMG_0007.JPG (41.63 KiB) Pogledano 5610 krat