FAI F5J

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

Odgovori
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Logger meri višino zadosti pogosto, da lahko z nekaj dodatne logike zračuna še hitrost penjanja. Če je ta večja od x, enostavno izklopi motor. Trenutno se pogovarjamo kot da je x 10m/s.

Prednost te ideje je v tem, da če logger izklopi motor, pilot to opazi z zakasnitvijo in preden zine "stop" in potem časomerilec stisne štoparico, je takoj sekunda ali dve naokrog. Če si logger zapomne začetno višino (in jo po možnosti še prikaže, tako kot čisto ta prvi modeli za sale), so stvari precej bolj natančne in enostavne.

Te dni še spat nimam časa, prednosti te varjante so mi očitne, zanima me, če kdo vidi kake slabosti.
Uporabniški avatar
bray
Freak
Prispevkov: 927
Pridružen: 04 Maj 2006, 20:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a bray »

Kaj pa ce trup/logger primerno "zatesnis", da je vedno <10m/s ? ;)

ps: Da ne bo kdo tole narobe razumel...nocem nic izpodbijat, provocirat ali pa iskat lukenj...samo razmisljam
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d »

Zdravo.

Tole pravilo o 10m/s je sicer na oko v redu, praktično pa ...Priletimo v močno dviganje in loger izklopi, kljub temu, da pogon ustreza. Kako rešiti to?
Pri tem načinu merjenja časa; če ugasnemo motor v dviganju, smo lahko v 10 sekundah precej višje, kot je bila izhodiščna višina. To se tudi kaznuje, enako kot zoomanje.
Drug primer je namerno zbijanje višine in nabiranje hitrosti, če imamo markirano dviganje. Sigurno si bodo dobri jadralci upali reskirati par 10 metrov, da zbijejo par sekund motornega časa.

lp Samo
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Samo: če priletiš v tako močno dviganje, da ti motor izklopi, si lahko samo srečen :)
Kaj točno se šteje za izhodišno višino je stvar implementacije algoritma. Ja, tvoj pomislek je na mestu in mislim, da se ga da enostavno identificirati in ustrezno upoštevati.
Tvoj drugi primer mi je dal malo več za misliti. Bom seznanil skupino z njim, pa da vidimo odzive.

Če najdeš še kak tak issue, kar na plano z njim =D>
tender
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:26
Kraj: Slovakia
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a tender »

pegasus napisal/-a:Nazaj na temo ...
* časomerilec štopa od meta modela do dotika modela s tlemi
* logger si zapomne max višino v času od izklopa motorja do max 10s po tem
* časomerilec od izmerjenega časa odšteje desetino višine, ki si jo je zapomnil logger***
S tem dosežemo, da dejansko šteje izhodiščna višina (in tako do neke mere kaznujemo potencialno zoomanje), poleg tega pa je to bolj natančna meritev kot pilotov "stop" in sodnikov prst.
Mnenja?
***this is altitude penalty :-)

It seems, it can be good way... But I think, good way is also bonus for motor OFF in lower altitude... It will be ALTITUDE BONUS :-)

"A bonus" computing formula:
From standard OFF altitude (Ax) we will deduct real ALTITUDE 10 s after OFF (Ay) .
Result (Ax - Ay) will be multiplyed x 2 and we will receive ALTITUDE BONUS

Result of each competitors will be computed as sum of altitude bonus + duration of the flight + landing bonus.

Here is virtual example for the rules with max. 150 m or max. 20 s (and no more as +15 m/10 s after OFF motor) :


1/ Motor OFF in 145 m, 10 s after OFF 150 m , total flying time 600 s, landing points 100 >>>> standard result maximum: ___ + 600 + 100 = 700
- A-bonus mode maximum: *000 + 600 + 100 = 700 ...... because * (150 - 150) x 2 = 000

2/ Motor OFF in 105 m, 10 s after OFF 100 m, total flying time 600 s, landing points 100
- A-bonus mode maximum: *100 + 600 + 100 = 800 ...... because* (150 - 100) x 2 = 100

3/ Motor OFF in 15 m, 10 s after OFF 10 m, total flying time 600 s, landing points 100
- A-bonus mode maximum: *280 + 600 + 100 = 980 ..... because* (150 - 10) x 2 = 280

Teoretical maximum for 150m/20s will be 1000 points - if altitude 10 s after OFF motor will be 0 m :-)

We can debate about this in Hungary next week :-)

one short note: if FXJ is similar as F3J, then "virtual tow" must be 150 m long too... (not 200 as is usually today)
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Ahoy Palo,

This is just an idea we're toying with right now. It came up as a more precise way to measure motor run time assuming average 10m/s rate of climb. I wouldn't call it exactly "a penalty", at least not yet :)

I see the reasoning behind your idea here, I'm just not sure if it is really necessary. I'm sure the british guys would feel handicapped with it ;)

Btw, how was your trip to British Nationals? I've seen on your pictures that the old Dragon Rapide they have at Duxford is still in flying condition ... beautiful plane :)
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo;



Očitno vam lepo gre in lepo boste uredili vse skupaj.
Ob prebiranju me je prešinila misel zakaj.
V čem bi bil F5J dejansko drugačen od F3J, razen od načina prihoda na potrebno višino? Mar ne bo to na koncu le parazitska disciplina, ki bo zažirala F3J sceno? V kolikor je problem šlep ekipa bi se tudi tam lahko predpisalo recimo določeno gumico in določeno vrvico, pa bi bili vsi na enakem za male pare.
(To je le misel, ne pot v morebitni prepir.)
lp
Sašo
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Moje videnje:
Večina tistih, ki smo videli leta 2004 "F5J" kategorijo kot novo svežo in dostopno tekmovalno disciplino, ki je kar se tekmovalnega duha tiče zelo podobna F3J (elektromotorni pogon za vzpenjanje na neko višino, jadranje (bistveni del) in pristanek (dodatne točke), nismo več zraven. Seveda pa spremljamo dogajanja in upamo na najboljše.
To pa zato, ker je enostavna formula izpuhtela v vročih glavah in je tenutna garnitura, ki ustvarja nove smernice, pozabila na tisto bistvo s katerim se je vse skupaj začelo in daje težo povsem drugim vrednotam in dejavnikom.
Formula je postala komplicirana in nezanimiva. Obsojena je na propad, ali pa se bo izrodila v čisto nekaj drugega, kot pa je bilo leta nazaj zastavljeno.

My view:
Most of us, that we have seen the 2004 "F5J" category as a new fresh and accessible racing discipline that is as far as the competitive spirit very similar to F3J (electric way of the climbing, duration soaring (essential part) and landing (extra points), are no longer interested. Of course we follow what happens in hope for the best.
This is because the formula is simply evaporate in some hot heads and the actual aspect, which creates new guidelines, forgotten what the essence of which it all started and give full weight to other values and elements.
So, formula has become a complicated and uninteresting. It will certainly fail, or it will became something totally different, regarding to that was planned years ago.

Mitja
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

raktivec napisal/-a: (To je le misel, ne pot v morebitni prepir.)
lp
Sašo
tender
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:26
Kraj: Slovakia
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a tender »

pegasus napisal/-a:... how was your trip to British Nationals?
Trip was nice, but too short - 3 days only ... Weather was crazy and 8-9 m/s wind was much strong for our light models.
But we have seen 4200 caravans with more than 12 000 modellers and fans :wink:

For the pictures you can see here:
http://picasaweb.google.sk/111860016807468492126#

I´m looking forward to our meeting in Hungary.

Best regards

Palo
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

raktivec napisal/-a:V čem bi bil F5J dejansko drugačen od F3J, razen od načina prihoda na potrebno višino?
Na drugi strani te teme sem napisal:
pegasus napisal/-a:Skupini se razložil, da je termično jadranje v svojem bistvu igra upravljanja energije in da je vrednotenje te igre z merjenjem časa zelo neposrečeno in dejansko deluje le v enem scenariju, takem kot ga ima F3J. Iz česar sledi, da nam, če vztrajamo na merjenju časa, ne preostane drugega kot implementirati F3J z virtualno vitlo.
Realna situacija je taka, da je fizika raztegovanje gume ljudem še manj poznana in razumljiva kot ohmov zakon, je pa ideja mogoče zanimiva s stališča konzervativnosti in minimalnih sprememb. Boš predlagal F3Jjevcem? :) Itak ugotavljajo, da so tekme, kot je bilo letošnje svetovno prvenstvo, brez smisla, saj o vrstnem redu na vrhu odloča hitrost časomerilčevega prsta na štoparici.

Ta opazka je bila tudi motivacija, da smo začeli razmišljati o izhodiščni višini ...

Ultralajt: F5J se je pri nas začel kot tematsko druženje z nekaj letenja in je postal problematičen takoj, ko so posamezniki začeli na zadevo gledati kot na tekmo in se tudi tako obnašati. Mislim, da je to naravni razvoj dogodkov. F5J je sedaj predvsem tekma z nekaj druženja. To, kar delamo tu, je priprava terena, na katerem bodo imeli vsi enake možnosti in kar je še bolj pomembno, da bodo razumeli, da imajo enake možnosti. Verjamem, da ima tvoj predlog svoj smisel, a je dojemljiv le tebi in redkim podobno podkovanim, večina pa kot si pravilno ugotovil, ga še prebere ne. Tako je pač to v demokraciji ... in ja, tudi meni ni všeč.

Tender: 12000 people? Woah, must be there next year :)
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

pegasus napisal/-a: ...
Ultralajt: F5J se je pri nas začel kot tematsko druženje z nekaj letenja in je postal problematičen takoj, ko so posamezniki začeli na zadevo gledati kot na tekmo in se tudi tako obnašati. Mislim, da je to naravni razvoj dogodkov. F5J je sedaj predvsem tekma z nekaj druženja. To, kar delamo tu, je priprava terena, na katerem bodo imeli vsi enake možnosti in kar je še bolj pomembno, da bodo razumeli, da imajo enake možnosti.
...
Se strinjam!
tender
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:26
Kraj: Slovakia
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a tender »

pegasus napisal/-a:Tender: 12000 people? Woah, must be there next year :)
YES.... approximately :wink:
Uporabniški avatar
sly
Tekmovalec
Prispevkov: 380
Pridružen: 03 Jan 2005, 14:10
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a sly »

tender napisal/-a:
It seems, it can be good way... But I think, good way is also bonus for motor OFF in lower altitude... It will be ALTITUDE BONUS :-)

"A bonus" computing formula:
From standard OFF altitude (Ax) we will deduct real ALTITUDE 10 s after OFF (Ay) .
Result (Ax - Ay) will be multiplyed x 2 and we will receive ALTITUDE BONUS

Result of each competitors will be computed as sum of altitude bonus + duration of the flight + landing bonus.

Here is virtual example for the rules with max. 150 m or max. 20 s (and no more as +15 m/10 s after OFF motor) :


1/ Motor OFF in 145 m, 10 s after OFF 150 m , total flying time 600 s, landing points 100 >>>> standard result maximum: ___ + 600 + 100 = 700
- A-bonus mode maximum: *000 + 600 + 100 = 700 ...... because * (150 - 150) x 2 = 000

2/ Motor OFF in 105 m, 10 s after OFF 100 m, total flying time 600 s, landing points 100
- A-bonus mode maximum: *100 + 600 + 100 = 800 ...... because* (150 - 100) x 2 = 100

3/ Motor OFF in 15 m, 10 s after OFF 10 m, total flying time 600 s, landing points 100
- A-bonus mode maximum: *280 + 600 + 100 = 980 ..... because* (150 - 10) x 2 = 280

Teoretical maximum for 150m/20s will be 1000 points - if altitude 10 s after OFF motor will be 0 m :-)

We can debate about this in Hungary next week :-)

one short note: if FXJ is similar as F3J, then "virtual tow" must be 150 m long too... (not 200 as is usually today)
Well nowdays there are many F3J models which can launch to almost 200m, but most people start in normal conditions from 120-150m. In fly-offs usually even less than 100m.

I like your idea, but with such rules you will need at least two models: one regular model and one with 4+m wingspan with minimum sink for early mornings, evenings and other situations without thermals...

I would use your slightly modified formula and limit climb rate or current. In that way it is not important from what height you start. Other option is to use higher maximum height as a reference in bad conditions.

Please, do not forget that this is still motorized competition and motor run should be part of tactics.

If someone starts from 200m and flies 10 min and the other one starts from 20m and flies 6 minutes, the second one will win, but this is not fair, because the goal is to fly 10 minutes not 6 and it was just a bad decision to start only from 20m!!

I think theoretical maximum to theoretical minimum should not be weighted more as maybe one minute.

Silvester
Shadow-E
Xplorer

MX22
tender
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:26
Kraj: Slovakia
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a tender »

sly napisal/-a:Please, do not forget that this is still motorized competition and motor run should be part of tactics. Silvester
Hallo Silvester, I can accept your arguments, but - from my point of view - Altitude Limited eSoaring (or FXJ) is more "F3" as "F5"... :wink:
If motor run will be the same part of tactics as "human tow", then we can await the same problems as we can see this year in F3J :wink:
But - I think - metering of altitude is more precise as metering of time. It is reason, why I prefere FXJ.
I know, reality is more complicated... #-o
I hope, FAI-F5 working group bring the rules suitable for longer time. :wink:
If not, we have F5J-EURO... And we can continue with recent rules (maybe a bit modified).
Palo
Uporabniški avatar
sly
Tekmovalec
Prispevkov: 380
Pridružen: 03 Jan 2005, 14:10
Kraj: Krško

Odgovor Napisal/-a sly »

Palo I think you understand much in Slovenian language so for the rest of the readers it will be easier this way...

Eden od ciljev novih pravil mora biti tudi sledeče:
- čim enostavnejše sojenje, saj imamo pogosto sodnike, ki so se usposobili v nekaj minutah in od njih lahko zahtevamo le najenostavnejše "operacije"
- nikakor ne želimo imeti po vsakem turnusu čakalne vrste (kdo je že to omenil??)

Torej mora biti sodnik sposoben opraviti vse sam, kar bolj kot ne pomeni to, da mora biti štoparica (in meter za pristanke) dovolj za rezultat.

To, kar Palo predlaga je popolnoma enako, kot če omejimo hitrost vzpenjanja na neko vrednost med 10 in 15 m/s. To pa lahko dosežemo z logerjem ali pa omejitvijo toka. Pri slednji varianti ne bomo imeli vpliva dviganj ipd.

Je pa res, da ima vsaka varovalka faktor preobremenitve, torej v praksi lahko navadno kar za nekaj sekund presežemo nazivni tok tudi za 100% in več.
Tukaj bi testi pokazali, katera vrednost bi bila najbolj primerna za tekmovanja. Lahko uporabimo klasične avtomobilske ali pa cevne varovalke. Večina cevnik varovalk ima tudi podatek o hitrosti odklopa (npr. FF). Sicer so te varovalke navadno mišljene za tokove do nekaj A, vendar mi je že prvi vnos v iskalnik ponudil 60A cevno varovalko za 4,27€ (5 kos) :)

S svojim omejenim znanjen elektrotehnike menim, da bi nam cevne varovalke F 20A 5x20mm pri 6S celicah omogočale dviganja okoli 10 m/s.

Silvester
Shadow-E
Xplorer

MX22
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

sly napisal/-a: menim, da bi nam cevne varovalke F 20A 5x20mm pri 6S celicah omogočale dviganja okoli 10 m/s.

Silvester

Za tistega, ki mu varovalka pregori pa kazen, ki bo nanj vzgojno delovala in odvrnila čim več modelarjev od podobne skušnjave.
Ker je vsako varovalko precej enostavno "frizirat" bi bilo smiselno, da prireditelj pred tekmo odpre paket, jih ustrezno označi in razdeli tekmovalcem, ali pa kar vsakemu posebej vtakne v tulec in zapečati.
lp
Sašo
RoK-K
Tekmovalec
Prispevkov: 349
Pridružen: 04 Nov 2007, 16:51
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a RoK-K »

Živijo!

A se nebo pojavil problem, če bomo omejevali moč, da se bojo motorji pregrevali in crkvali, ker bodo uporableni na 30% moči? ...

Škoda, da bo postalo tako podobno F3J... Zakaj raje na grete tisti ki bi radi leteli F3J pravila kar v F3J?

Pa še do sedaj je vedno zmagal najbolši tekmovalec, ki zna najbolje leteti...

LP!
Rok
Slika
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

RoK-K napisal/-a:Živijo!

A se nebo pojavil problem, če bomo omejevali moč, da se bojo motorji pregrevali in crkvali, ker bodo uporableni na 30% moči? ...

Škoda, da bo postalo tako podobno F3J... Zakaj raje na grete tisti ki bi radi leteli F3J pravila kar v F3J?

Pa še do sedaj je vedno zmagal najbolši tekmovalec, ki zna najbolje leteti...

LP!
Rok
Rok, kaj ti ni jasno?

F5J naj bi bilo tekmovanje jadralnih letal "J" , ki pa za dvig na višino uporabijo lasten elektromotorni pogon "F5".

Kaj ti bi bilo bolj všeč, da je bistveno za dober rezultat jadranje, ali motoriranje?

Kot si že sam povedal, zmaga tisti, ki zna najbolje leteti... s tem razumem da si hotel reči "jadrati".

Torej je jadranje tista glavna postavka in se nima veze ubadati z neumno močnimi pogoni.

Praviš, da bi tisti, ki hočejo F3J pravila naj odidejo tekmovat v F3J...

Potem lahko rečem, tisti, ki bi radi gonili modele na vso moč, pojdite v F5B!

F5b is a type of remote control electric model aircraft contest that consists of doing as many laps as possible between 2 poles 150 meters apart in 200 seconds followed by 10 minutes of thermalling, and then landing on a 30 meter landing circle. The laps must be made while gliding only, no motor allowed, so the motor is used to rapidly climb and power into the course. There is a limit of 10 climbs, so to get more than 20 laps (a complete circuit- to the far pole & back- is 2 laps) the plane must climb high and glide 4 laps. To score more than 40 laps, the plane must glide a combination of 4 laps sets and 6 lap sets.

A typical F5b aircraft is commonly referred to as a hotliner. For more information on the rules, one may refer to Fédération Aéronautique Internationale(FAI) Sporting Code Volume F5 Radio Control - Electric Powered pg. 12 http://www.f5d.org/reglement/FAI/sc4.vol.f5.07.pdf
LP Mitja
RoK-K
Tekmovalec
Prispevkov: 349
Pridružen: 04 Nov 2007, 16:51
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a RoK-K »

Živijo!

:lol:

Ultralajt*

Seveda jadranje... Naslednji teden ( petek,sobota,nedelja) pridi na Eurocup Madžarske F5J pogledati kako izgleda F5J... Sam tekmujem že 4 leta in te nisem nikjer videl... Že veš da je to kategorjia 'motorirjanja'...

V kvalifikacjah so časi motorja max 8 sec če hočeš priti v finale...

Škoda bi bilo, da nebi izkoristili moderne pogone in da bi bila panoga zanimiva tako kot je sedaj, da se modeli hitro vzpenjajo in za to potrebovali 5 sec.

Tudi odgovora za pregrevanje motorjev nisem dobil...

LP!
Rok
Slika
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Rok, seveda me nisi videl. Si pač gledal drugam...
Jaz pa tebe sem.
Je pa bilo to tisto obdobje, ko si ti prišel noter, jaz (pa še kakih deset pilotov) pa odhajalo ven. In skupaj smo bili le kratek čas.

Bil sem pa do takrat zelo zagnan, in tekmoval v dveh takratnih kategorijah, kar priča tudi tale slika, tako da kaki tvoji smajliji namenjeni meni na temo jadranja niso primerna zbadljivka:
Slika
Seznam tekmovalcev:


F5J-400

1. Miha Holc, DMA Modra Ptica, K91, K83, K59
2. Mitja Seršen, LMD Kanja Hrastnik, K58, K51
3. Žiga Božič, MK Kamnik, K73, K76
4. Robi Mežnarič, MMK Logatec, K92, K50
5. Primož Košir, MK Kamnik, K81, K84
6. Milan Stropnik, DLM Celje, K70, K61
7. Tone Videnšek, MKT Dragomelj, K54, K90
8. Klemen Korošec, MMK Logatec, K76, K73
9. Nikolaj Činku, MD Čuk Škofja Loka, K71, K78
10. Niko Skočir, LMD Kanja Hrastnik, K90, K59
11. Tomaž Rogelj, MD Štorklja, K68, K71
12. Miha Močnik, K72, K70
13. Milan Jovičič, MD Štorklja, K50, K56
14. Feliks Mesarič, K52
15. Matjaž Brus, MMK Logatec, K66, K67
16. Rok Bordon, AK Celje, K405, K84
17. Primož Peternelj, MD Čuk Škofja Loka, K61, K80
18. Marjan Erklavec, MD Čuk Škofja Loka, K74


F5J-7

1. Miha Holc, DMA Modra Ptica, K91, K83, K59
2. Mitja Seršen, LMD Kanja Hrastnik, K58, K51
3. Robi Mežnarič, MMK Logatec, K92, K50
4. Jure Pečar, MK Kamnik, K88, K58
5. Nikolaj Činku, MD Čuk Škofja Loka, K71, K78
6. Sebatjan Hajnšek, MD Šentjur, K84, K82
7. Rok Vettorazzi, MK Kamnik, K55, K50
8. Roman Ložar, MK Kamnik, K53, K92
Pridem pa nazaj takrat, ko se mi bo zdelo, da so nova pravila zame in še za 35 drugih vabljiva.

Prav zato še vedno vsake toliko "pomešam", ker upam, da bo šlo v smer, ki mi bo zanimiva.

Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 04 Sep 2010, 12:54, skupaj popravljeno 3 krat.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@Korbar;
Namontiraš mali motor in model bo smrkljal na 10 m/s, pa bo vseeno polna moč. Če imaš preveč zmogljiv motor pa izdelaj resnično ogromen model in boš zopet smrkljal na 10 m/s in če natreniraš pristanke boš brez konkurence.


p.s.
Jaz tudi raje vidim, da model napravi švrc in je v petih sekiundah na ustrezni višini, a večina se očitno ima za najboljše snufler pilote in obenem mislijo, da hiter vzpon skrije ta njihvo talent...
Zadnjič spremenil raktivec, dne 04 Sep 2010, 12:49, skupaj popravljeno 1 krat.
lp
Sašo
RoK-K
Tekmovalec
Prispevkov: 349
Pridružen: 04 Nov 2007, 16:51
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a RoK-K »

Sem si tudi sam mislis da bo to edina rešitev...

Tekmovalcev, ki uporabljajo pogone ki potegnejo nekje 30 m/s je 100% nad 120.

Če bomo zamenjali motorčke, moramo tudi regler, baterije... Kar stane približno 250€ plus modele, ker bodo imeli težišče v riti.

...... Ali bi radi, da odločajo kako močno zabiješ ( pikneš= F3J) in kdaj časomerilec pritisne na štoparico. ( Prvih 10 mest v F3J je odločenih preko sodnikov).

Ultralajt*, se opravičujem ampak nisem vedel, da si tekmoval...Seveda se je bistveno spremenilo po 4 letih... Pridi kdaj opazovat.

LP!
Rok
Slika
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

RoK-K napisal/-a:
Ultralajt*, se opravičujem ampak nisem vedel, da si tekmoval...Seveda se je bistveno spremenilo po 4 letih... Pridi kdaj opazovat.

LP!
Rok
:o sine ti se hecaš 8) ko smo ultalajt in njemu podobni zanesenjaki dirkali v F5J pri vas doma še niste znali letet :o z modeli (žalostno da si že vrsto let na forumu in še vedno ne veš s kom komuniciraš in kdo je kdo)

Bistvenih sprememb v kategoriji ni, ste pa bistveno podražili vse skupaj, zaradi izumljanja pogonov invelikih in dragih frč niste pa nič kaj dosti naredili na kvaliteti jadranja, čemur naj bi klasa bila namenjena, pot, ki sem jo opisal v dveh besedah pa se pokaže kot rezultat na številu prijavljenih tekmovalcev na domačih tekmah

post ni namenjen prepiru!!!!!!
Uporabniški avatar
pan hlastek
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Dec 2006, 18:47
Kraj: Slov. Konjice

Odgovor Napisal/-a pan hlastek »

Ker vas očitno F3J in njegova pravila tako zelo moti vas vse skupaj lepo naprošam da se ne obregate ob to kategorijo in jo pustite na miru!!! Ne nakladat o tem, da o zmagovalcu v F3J odloča reakcijski čas sodnika ker se je ta vpliv z razdelitvijo pristajalnih točk v 99.9% izničil, poleg tega je ta pogrešek prisoten pri vseh sodnikih, in se med seboj minimalno razlikuje. Bistvo F3J je jadranje in pristajanje... In če si frajer pojadraš iz sekundnega štarta če pa ne znaš letet pa je to tvoj problem.
Mislim da je kompliciranje sedanjih F5J pravil absurdno! Ne vem kaj manjka štoparici in pristajalnim točkam?? Tako kot imate vi različno močne pogonske sklope, tako imamo tudi v F3J različno močne šleperje. Vse je odvisno od tekmovalca in njegovega interesa po zmagi oz. doseganju dobrih rezultatov. Vse to pa stane xxx € poleg tega pa je potreben trening jadranja- pa ne po internetu ampak na travniku!!!!
Tudi v F3J so ljudje ki pridejo na tekmo v prvi vrsti zaradi druženja pa se nihče od njih ne pritožuje kako pravila niso vredu ker oni z pirom v roki ne morejo zmagati. Bodite veseli da F5J postaja TEKMOVALNA kategorija ker je le to gonilo razvoja kategorije...

Upam da boste dovolj pametni da boste kategorijo "furali" v pravi smeri!!

Lp Jan Hlastec
There is no need to be Perfect, you just have to have a Vision!!
Odgovori

Vrni se na F5J