Mehanotehna EMT-2-V
Moderatorji: Intruder, A6_quattro
Mehanotehna EMT-2-V
Se mogoče, kdo spomni, kaj več o motorčku "Mehanotehna EMT-2-V" ?
Sem ga zasledil omenjenega v parih starih načrtih.
Na podlagi te umetniške slike Sem ugotovil, da verjetno gre za tole:
https://www.njuskalo.hr/rc-modeli/mehan ... s-14424653
Kako je narejen prenos od motorja do elise?
Ohišje zgleda kot, da bi se ga verjetno dalo dan danes kar doma 3D tiskat
Sem ga zasledil omenjenega v parih starih načrtih.
Na podlagi te umetniške slike Sem ugotovil, da verjetno gre za tole:
https://www.njuskalo.hr/rc-modeli/mehan ... s-14424653
Kako je narejen prenos od motorja do elise?
Ohišje zgleda kot, da bi se ga verjetno dalo dan danes kar doma 3D tiskat
Lp,
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
Re: Mehanotehna EMT-2-V
Jas sem premlad,sicer se ga spominjam,ampak je bil že takrat nedobavljiv ,vsaj jaz ga nisem dobil,mogoče si poglej tole......
Re: Mehanotehna EMT-2-V
Izgleda, kot da uporablja neke vrste pletenico. To so verjetno bili precej 'švoh' motorčki, tak da je verjetno bilikatera 'zajlica' držala, če se je le vrtela v pravo smer.
Bolj kot sam motor mi je pa všeč oblika čolnička. To bi bilo za naredit pa v kake pastelne barve dat.
p.s.
Toliko odprtih projektov, tukaj pa mi take 'lušte' delate
Bolj kot sam motor mi je pa všeč oblika čolnička. To bi bilo za naredit pa v kake pastelne barve dat.
p.s.
Toliko odprtih projektov, tukaj pa mi take 'lušte' delate
RC Addict!
Re: Mehanotehna EMT-2-V
Za sline cedit
Dokončaj odprte projekte pol pa dobiš sken tega čolnička
Ravno to sem tuhtal.. kaki poceni tipa Speed 300 no name?
Mika me iz vidika, da bi morebitna rekonstrukcija omogočila avtentično oživitev kakega čolnička.
Me pa bega zakaj je v navodilih vidni deli, kot da ima nek jermenski prenos.
Gred tudi zgleda, kot da ima neka dva "zgloba"
Lp,
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
Re: Mehanotehna EMT-2-V
Glih to sliko sem prej gledal. Zgleda kot pletenica z nameščenimi 'pušami' / ležaji...
Tako, da bi verjetno v ohišju mogla bit na istih mestih ležišča...
Tako, da bi verjetno v ohišju mogla bit na istih mestih ležišča...
RC Addict!
Re: Mehanotehna EMT-2-V
EMT-2 S
Zgleda precej podobno kot zgornji del EMT-2-V
4,5V
2000rpm
46x45x37mm
https://www.flickr.com/photos/morton190 ... 425532695/
Zgleda precej podobno kot zgornji del EMT-2-V
4,5V
2000rpm
46x45x37mm
https://www.flickr.com/photos/morton190 ... 425532695/
Lp,
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
Re: Mehanotehna EMT-2-V
Mehanotehnika je imela tri različne motorčke.
1. Tak kot je na sliki na škatli je bil za čolne kot je na prvi sliki zgoraj. Imel je kotni prenos z vijačno vzmetjo zvito pod kotom 90st od gredi motorja na gred propelerja.
Ta čoln sem naredill v osnovni šoli, načrt je bil v zbirki IGRA IN DELO (kostr. Peter Burkeljc).
2. Motor DELFIN tudi izvenkrmni, je imel kotni zobniški prenos v peti motorja. Malo močnejši je bil, zobnika sta bila bolj slabo uležajena in ni bil prav zanesljiv.
3. Motor z reduktorjem za dvigala je bil namenjen za pogon konstrukcij MEHANO. Ta je na gornji sliki na navodilh pod škatlo. Ta je dobro delal.
Tudi v enem čolnu se je dobro obnesel.
Imel sem vse tri motorje.
LP, J.
1. Tak kot je na sliki na škatli je bil za čolne kot je na prvi sliki zgoraj. Imel je kotni prenos z vijačno vzmetjo zvito pod kotom 90st od gredi motorja na gred propelerja.
Ta čoln sem naredill v osnovni šoli, načrt je bil v zbirki IGRA IN DELO (kostr. Peter Burkeljc).
2. Motor DELFIN tudi izvenkrmni, je imel kotni zobniški prenos v peti motorja. Malo močnejši je bil, zobnika sta bila bolj slabo uležajena in ni bil prav zanesljiv.
3. Motor z reduktorjem za dvigala je bil namenjen za pogon konstrukcij MEHANO. Ta je na gornji sliki na navodilh pod škatlo. Ta je dobro delal.
Tudi v enem čolnu se je dobro obnesel.
Imel sem vse tri motorje.
LP, J.
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 262
- Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09
Re: Mehanotehna EMT-2-V
Zdravo!
Tovarna Mehanotehnika je leta 1959 poslala nekaj prototipov elektromotorčkov na Brodarsko zveze Slovenije, da bi jih nekateri modelarji preizkusili.Tako se dobil motor za vgradnjo v model EMT-2/14 z dodatkom 170 mm osi, dvema ležajema, vijakom in špiralno vezjo z motorjem in zunanji motor EMT-2-V. Naslednje leto so motorji prišli v prodajo in omogočili razmah ladijskega modelarstva v šoli in društvih.
Motorji so bili po izvedbi enaki in so pri 6V razvili cca. 4000 obr./min., ki pa so pod obremenitvijo padli na cca. 2000 obr./min. in porabi 225mA toka. Rotor motorja je bil tropolni.
Kasneje je nastal še Delfin, ki je bil lepše oblikovan in namesto špiralne povezave z vijakom zobniški prenos. Bil je tudi močnejši.
LP
Peter
Tovarna Mehanotehnika je leta 1959 poslala nekaj prototipov elektromotorčkov na Brodarsko zveze Slovenije, da bi jih nekateri modelarji preizkusili.Tako se dobil motor za vgradnjo v model EMT-2/14 z dodatkom 170 mm osi, dvema ležajema, vijakom in špiralno vezjo z motorjem in zunanji motor EMT-2-V. Naslednje leto so motorji prišli v prodajo in omogočili razmah ladijskega modelarstva v šoli in društvih.
Motorji so bili po izvedbi enaki in so pri 6V razvili cca. 4000 obr./min., ki pa so pod obremenitvijo padli na cca. 2000 obr./min. in porabi 225mA toka. Rotor motorja je bil tropolni.
Kasneje je nastal še Delfin, ki je bil lepše oblikovan in namesto špiralne povezave z vijakom zobniški prenos. Bil je tudi močnejši.
LP
Peter
Re: Mehanotehna EMT-2-V
Vse tri motorje sem kupil pri Mladem tehniku v Stari Ljubljani.
LP, J.
LP, J.
Re: Mehanotehna EMT-2-V
Jaz sem imel Baby-ja iz @miharix povezave:
https://www.flickr.com/photos/morton190 ... 425532695/
https://www.flickr.com/photos/morton190 ... 425532695/
Lep pozdrav,
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Re: Mehanotehna EMT-2-V
Tega Delfina sem dobil skupaj z plastičnim gliserjem vred, ko sem hodil v malo šolo, ali prvi razred osnovne šole, ne vem več, tam 4-6 let. Moj je bil bel, imel je modrega delfina in moder propeler. Čoln je imel bel trup in mislim, da rdečo palubo. Doma v bani je startal ko šus in v 2x3 provizori bazenčku je tudi lepo izgledalo, ampak ko sem ga vzel na morje v Portorož je bilo treba dat not paralelno dve 4,5v bateriji, da se je premikal, pa še to le ob zelo mirnem morju. Ko je malo zavalovilo, je šel naprej-nazaj.
Po prihodu iz počitnic je zadeva obstala..., pač nihče ni imel pojma kaj morje napravi takim zadevam.
Doler je bil živ je precej hitro popupal elektriko iz 4,5 V baterij.
Po prihodu iz počitnic je zadeva obstala..., pač nihče ni imel pojma kaj morje napravi takim zadevam.
Doler je bil živ je precej hitro popupal elektriko iz 4,5 V baterij.
lp
Sašo
Sašo