Lipo servisni priključki
Objavljeno: 29 Okt 2006, 21:33
Zakaj so namenjeni servisni priključki na Lipo akumulatorjih?
Namenjeni so predvsem za izenačevanje (balansiranje) napetosti posameznih akumulatorjev v paketu med polnjenjem in kontrolo napetosti med praznjenjem.
Sem čisto zmeden, katere Lipoje naj kupujem, da bodo "najbolj kompatibilni" servisni priključki?
Med proizvajalci praktično ni dogovorov. Vsak večji proizvajalec/konfekcioner uporablja svoje tipe priključkov
Ne bom našteval vseh, vendar so pri nas najbolj razširjeni akumulatorski paketi:
Kokam/Graupner
Polyquest
Xcell
Hyperion
Impulse
Flight Power
XPower
Thunder Power
Identični servisni prikjučki
Kokam/Graupner/sedanji Xcell
Polyquest/starejši Xcell/Hyperion/Impulse
Še vedno pa se pojavljajo "novi" tipi servisnih priključkov in odgovarjajoči lipo vmesniki ter balanserji. Zmeda je še večja... Ali pač?
Vsem zgoraj naštetim Lipo paketom je skupno to, da uporabljajo servisne priključke, ki imajo enak raster, to je 1/10 inče (2,54 mm).
Če ste elektronec, dobro veste, da je to standard, in da se lahko servisne priključke dobi v vsaki trgovini z elektroniko.
Naj kar začnem na praktičnih primerih, v tem primeru na svoji Lipo "orožarni"
Kot prvo balanser. Najbolj razširjen pri nas je Graupnerjev Lipo Balanser Plus. 2-5 Lipo, prenese polnjenje/praznenje do 10 A, možna povezava v zaporednem načinu in tako polnjenje 6 do 10S, kar je trenutno puna kapa. Seveda so tudi drugi in tudi že 2-6s balanserji, ki imajo še output na polnilnik, pa še taki (npr. Schulze), ki balansirajo akuje tako, da tiste z višjo kapaciteto izrabljajo za polnjenje akujev z nižjo napetostjo...
Večina slovenskih modelarjev nas uporablja 2-3 S, malo manj 4S, še manj 5S , ostalih na 6 in več S je za prste ene roke, no mogoče dveh (stanje okt 06).
Takole izgleda moj Graupnerjev balanser.
BEC priključke sem kar pocvikal, ker jih ne uporabljam pri nobenem pogonskem akumulatorju. Namesto 4 mm bananc sem dal Deansove priključke samo zaradi kompatibilnosti. Dolga leta sem pri pogonskih akumulatorjih v čolnih uporabljal te priključke in bilo jih je res veliko. Veliko je ostalo polnilnih kablov. Zato sem druge priključke (MP JET 1.8 mm, 2.5 mm, 3.5 mm, banance G2, G3.5 , G4, MPX, itd) uporabljal kar vmesnike. Na sliki se vidi priključek G2.
Servisni kabel je Muldental (kupljen naknadno) in sicer priključek Kokam za 6S za balanser, na drugi strani pa običajna letvica s pozlačenimi pini.
Servisni priključek v balanserju
Pini v balanserju
Nekateri že veste, kam pes taco moli
Tole je letvica z ženskimi priključki (nekoč na NiMH akujih - priključek za kekce)
Seveda, totalno kompatibilno!
Tako letvico je zelo težko dobiti (ženski priključki imajo v notranjosti drobna pozlačena peresa), če ve kdo za zanesljiv vir, naj mi nemudoma sporoči.
Pini na koncu servisnega podaljška iz balanserja:
Takole izgleda polnjenje dveh 3S PQ 2150XP paketov, prirejenih za posebno aplikacijo (ne spraševat, več o tem enkrat do konca leta...)
Tisto kar nas zanima pri tem:
Zgornji je še Polyquestov, spodnji pa domača predelava s cenejšo letvico
Pri Polyquestu sem zadnji minus priključek oz kabel premaknil eno pozicijo višje. S tem je kompatibilnost zagotovljena. To pomeni po domače, da pri Graupnerju vedno začnemo pri minusu in končamo pri plusu. Dva pina sta prosta (4 in 5S)
Malo v pomoč, tole je bil npr. vmesnik, ko sem uporabljal še Hyperionov balancer, pri katerem se dobi vmesnike Polyquest
Sledijo primeri:
2S2P Kokam 350, moje najstarejše lipojke, 3 leta, domače konfekcioniranje (zadnje čase gledam na čisto uporabnost in zalo malo na izgled... uporaba ličarskega traku...plus je na zunanju strani)
Xcell 480 2S1P. Uporabljen kar servo kabel od Dymond D47 servomehanizma. Plus je signal kabel - beli.
Polyquest 1200 XP 2S1P. Kompletna odstranitev skrčke in originalnih (dolgih in nerodnih servisnih kablov ter priključka). Ponovno uporaba
servokabla.
Nadaljevanje sledi.
Namenjeni so predvsem za izenačevanje (balansiranje) napetosti posameznih akumulatorjev v paketu med polnjenjem in kontrolo napetosti med praznjenjem.
Sem čisto zmeden, katere Lipoje naj kupujem, da bodo "najbolj kompatibilni" servisni priključki?
Med proizvajalci praktično ni dogovorov. Vsak večji proizvajalec/konfekcioner uporablja svoje tipe priključkov
Ne bom našteval vseh, vendar so pri nas najbolj razširjeni akumulatorski paketi:
Kokam/Graupner
Polyquest
Xcell
Hyperion
Impulse
Flight Power
XPower
Thunder Power
Identični servisni prikjučki
Kokam/Graupner/sedanji Xcell
Polyquest/starejši Xcell/Hyperion/Impulse
Še vedno pa se pojavljajo "novi" tipi servisnih priključkov in odgovarjajoči lipo vmesniki ter balanserji. Zmeda je še večja... Ali pač?
Vsem zgoraj naštetim Lipo paketom je skupno to, da uporabljajo servisne priključke, ki imajo enak raster, to je 1/10 inče (2,54 mm).
Če ste elektronec, dobro veste, da je to standard, in da se lahko servisne priključke dobi v vsaki trgovini z elektroniko.
Naj kar začnem na praktičnih primerih, v tem primeru na svoji Lipo "orožarni"
Kot prvo balanser. Najbolj razširjen pri nas je Graupnerjev Lipo Balanser Plus. 2-5 Lipo, prenese polnjenje/praznenje do 10 A, možna povezava v zaporednem načinu in tako polnjenje 6 do 10S, kar je trenutno puna kapa. Seveda so tudi drugi in tudi že 2-6s balanserji, ki imajo še output na polnilnik, pa še taki (npr. Schulze), ki balansirajo akuje tako, da tiste z višjo kapaciteto izrabljajo za polnjenje akujev z nižjo napetostjo...
Večina slovenskih modelarjev nas uporablja 2-3 S, malo manj 4S, še manj 5S , ostalih na 6 in več S je za prste ene roke, no mogoče dveh (stanje okt 06).
Takole izgleda moj Graupnerjev balanser.
BEC priključke sem kar pocvikal, ker jih ne uporabljam pri nobenem pogonskem akumulatorju. Namesto 4 mm bananc sem dal Deansove priključke samo zaradi kompatibilnosti. Dolga leta sem pri pogonskih akumulatorjih v čolnih uporabljal te priključke in bilo jih je res veliko. Veliko je ostalo polnilnih kablov. Zato sem druge priključke (MP JET 1.8 mm, 2.5 mm, 3.5 mm, banance G2, G3.5 , G4, MPX, itd) uporabljal kar vmesnike. Na sliki se vidi priključek G2.
Servisni kabel je Muldental (kupljen naknadno) in sicer priključek Kokam za 6S za balanser, na drugi strani pa običajna letvica s pozlačenimi pini.
Servisni priključek v balanserju
Pini v balanserju
Nekateri že veste, kam pes taco moli
Tole je letvica z ženskimi priključki (nekoč na NiMH akujih - priključek za kekce)
Seveda, totalno kompatibilno!
Tako letvico je zelo težko dobiti (ženski priključki imajo v notranjosti drobna pozlačena peresa), če ve kdo za zanesljiv vir, naj mi nemudoma sporoči.
Pini na koncu servisnega podaljška iz balanserja:
Takole izgleda polnjenje dveh 3S PQ 2150XP paketov, prirejenih za posebno aplikacijo (ne spraševat, več o tem enkrat do konca leta...)
Tisto kar nas zanima pri tem:
Zgornji je še Polyquestov, spodnji pa domača predelava s cenejšo letvico
Pri Polyquestu sem zadnji minus priključek oz kabel premaknil eno pozicijo višje. S tem je kompatibilnost zagotovljena. To pomeni po domače, da pri Graupnerju vedno začnemo pri minusu in končamo pri plusu. Dva pina sta prosta (4 in 5S)
Malo v pomoč, tole je bil npr. vmesnik, ko sem uporabljal še Hyperionov balancer, pri katerem se dobi vmesnike Polyquest
Sledijo primeri:
2S2P Kokam 350, moje najstarejše lipojke, 3 leta, domače konfekcioniranje (zadnje čase gledam na čisto uporabnost in zalo malo na izgled... uporaba ličarskega traku...plus je na zunanju strani)
Xcell 480 2S1P. Uporabljen kar servo kabel od Dymond D47 servomehanizma. Plus je signal kabel - beli.
Polyquest 1200 XP 2S1P. Kompletna odstranitev skrčke in originalnih (dolgih in nerodnih servisnih kablov ter priključka). Ponovno uporaba
servokabla.
Nadaljevanje sledi.