Stran 1 od 5

Lipo servisni priključki

Objavljeno: 29 Okt 2006, 21:33
Napisal/-a mihah
Zakaj so namenjeni servisni priključki na Lipo akumulatorjih?

Namenjeni so predvsem za izenačevanje (balansiranje) napetosti posameznih akumulatorjev v paketu med polnjenjem in kontrolo napetosti med praznjenjem.

Sem čisto zmeden, katere Lipoje naj kupujem, da bodo "najbolj kompatibilni" servisni priključki?


Med proizvajalci praktično ni dogovorov. Vsak večji proizvajalec/konfekcioner uporablja svoje tipe priključkov

Ne bom našteval vseh, vendar so pri nas najbolj razširjeni akumulatorski paketi:


Kokam/Graupner
Polyquest
Xcell
Hyperion
Impulse
Flight Power
XPower
Thunder Power

Identični servisni prikjučki

Kokam/Graupner/sedanji Xcell
Polyquest/starejši Xcell/Hyperion/Impulse

Še vedno pa se pojavljajo "novi" tipi servisnih priključkov in odgovarjajoči lipo vmesniki ter balanserji. Zmeda je še večja... Ali pač?

Vsem zgoraj naštetim Lipo paketom je skupno to, da uporabljajo servisne priključke, ki imajo enak raster, to je 1/10 inče (2,54 mm).

Če ste elektronec, dobro veste, da je to standard, in da se lahko servisne priključke dobi v vsaki trgovini z elektroniko.

Naj kar začnem na praktičnih primerih, v tem primeru na svoji Lipo "orožarni" ;)

Kot prvo balanser. Najbolj razširjen pri nas je Graupnerjev Lipo Balanser Plus. 2-5 Lipo, prenese polnjenje/praznenje do 10 A, možna povezava v zaporednem načinu in tako polnjenje 6 do 10S, kar je trenutno puna kapa. Seveda so tudi drugi in tudi že 2-6s balanserji, ki imajo še output na polnilnik, pa še taki (npr. Schulze), ki balansirajo akuje tako, da tiste z višjo kapaciteto izrabljajo za polnjenje akujev z nižjo napetostjo...

Večina slovenskih modelarjev nas uporablja 2-3 S, malo manj 4S, še manj 5S , ostalih na 6 in več S je za prste ene roke, no mogoče dveh (stanje okt 06).

Takole izgleda moj Graupnerjev balanser.

Slika

BEC priključke sem kar pocvikal, ker jih ne uporabljam pri nobenem pogonskem akumulatorju. Namesto 4 mm bananc sem dal Deansove priključke samo zaradi kompatibilnosti. Dolga leta sem pri pogonskih akumulatorjih v čolnih uporabljal te priključke in bilo jih je res veliko. Veliko je ostalo polnilnih kablov. Zato sem druge priključke (MP JET 1.8 mm, 2.5 mm, 3.5 mm, banance G2, G3.5 , G4, MPX, itd) uporabljal kar vmesnike. Na sliki se vidi priključek G2.

Servisni kabel je Muldental (kupljen naknadno) in sicer priključek Kokam za 6S za balanser, na drugi strani pa običajna letvica s pozlačenimi pini.

Servisni priključek v balanserju

Slika

Pini v balanserju

Slika

Nekateri že veste, kam pes taco moli ;)

Tole je letvica z ženskimi priključki (nekoč na NiMH akujih - priključek za kekce)

Slika

Seveda, totalno kompatibilno!

Slika

Tako letvico je zelo težko dobiti (ženski priključki imajo v notranjosti drobna pozlačena peresa), če ve kdo za zanesljiv vir, naj mi nemudoma sporoči.


Pini na koncu servisnega podaljška iz balanserja:

Slika


Takole izgleda polnjenje dveh 3S PQ 2150XP paketov, prirejenih za posebno aplikacijo (ne spraševat, več o tem enkrat do konca leta...)

Slika


Tisto kar nas zanima pri tem:

Slika


Zgornji je še Polyquestov, spodnji pa domača predelava s cenejšo letvico
Pri Polyquestu sem zadnji minus priključek oz kabel premaknil eno pozicijo višje. S tem je kompatibilnost zagotovljena. To pomeni po domače, da pri Graupnerju vedno začnemo pri minusu in končamo pri plusu. Dva pina sta prosta (4 in 5S)

Malo v pomoč, tole je bil npr. vmesnik, ko sem uporabljal še Hyperionov balancer, pri katerem se dobi vmesnike Polyquest

Slika

Sledijo primeri:

2S2P Kokam 350, moje najstarejše lipojke, 3 leta, domače konfekcioniranje (zadnje čase gledam na čisto uporabnost in zalo malo na izgled... uporaba ličarskega traku...plus je na zunanju strani)


Slika


Xcell 480 2S1P. Uporabljen kar servo kabel od Dymond D47 servomehanizma. Plus je signal kabel - beli.

Slika

Polyquest 1200 XP 2S1P. Kompletna odstranitev skrčke in originalnih (dolgih in nerodnih servisnih kablov ter priključka). Ponovno uporaba
servokabla.

Slika

Slika

Nadaljevanje sledi.

Objavljeno: 31 Okt 2006, 19:24
Napisal/-a mihah
Nadaljevanje.

Nekaj lipo paketkov, vsak s svojim priključkom, vsi pa kompatibilni "na letvico".


Slika


Zraven brenčača 47G pridejo lipoti z "eksotični" servisnimi priključki, vendar je raster povsod enak, 1/10" ;)

Slika

Ta poceni ženska letvica na 3S Lipo

Slika


"Custom" paket 5S2P PQ 1800XP sestavljen iz dveh 3S in dveh 2S, "ta draga" ženska letvica



Slika

Slika

Kokam priključek

Slika

Polyquest 4S ima vse zapolnjenje konektorje na 5 polnem servisnem priključku. Tako je popolnoma kompatibilen z običajnim Kokam priključkom.

Slika

Tule se si nalotal gor na 2S še BEC priključek za externi BEC.


Slika

Podobno je na 3S Kokam 4800 paketu.

Slika

Zaenkrat bi bilo to vse. :)

Objavljeno: 03 Nov 2006, 22:19
Napisal/-a 2248
Zdravo, jaz sem podobne letvice kupil v trgovini LOTOS v Kranju. C Jaka Platiše 13 zraven restavracije Mona LIsa na Planini 3. Mislim, da bi se kaj našlo.

Lp Grega

Objavljeno: 04 Nov 2006, 09:03
Napisal/-a TECHNiC
Zdravo!

Zanima me ali je spodnja vezava za balancer vredu? :wink:

Slika

Hvala! 8)

Glede letvic, morda bi se tukaj kaj našlo:
http://b2c.hte.si/classification.asp?ClassID=0500120002

Sam imam doma 40P ženskih in moških letvic, ampak so tiste "ta poceni", namreč se ne dajo lomiti lepo ...

Objavljeno: 10 Nov 2006, 15:00
Napisal/-a Električar
Prosim, če bi nekdo na kratko razložil različne razporeditve na servisnih priključkih Graupner/Kokam in Polyquest/Hyperion. Npr. če hočes celice Polyquest/Hyperion priključiti na lipo balancer tipa Graupner/Kokam. Saj je v bistvu že zgoraj napisano, vendar se ne znajdem najbolje.

Objavljeno: 11 Nov 2006, 16:54
Napisal/-a mihah
Če imaš 2 ali 3S Hyperion/Polyquest premakneš samo zadnji minus na sosednjo od predzadnjega. Noben kunšt :wink:

Objavljeno: 11 Nov 2006, 19:03
Napisal/-a belovic
Tudi meni tezko gre tole desifriranje... :oops:
Ali bi lahko za lazjo predstavo na risbi oznacil po zicah s puscicami kam katero priklopiti [-o< [-o< [-o< (Graupnerjev balanser in Polyquest 3S prikljucek)
in se enkrat [-o< [-o< [-o<

najlepsa hvala... nebi rad ze na zacetku unicil akumulatorjev :oops:

Objavljeno: 11 Nov 2006, 19:10
Napisal/-a mihah
Ta spodnja črna je prvi minus na akuju. Graupner balanser hoče imeti GND (Ground, prva črna, prvi minus) za začetek.

Torej konektor priključi kot prikazano. Minus naj bo spodaj, plus naj bo "na vrhu".

Offtopic:
Prosim, malo common sense oz zdrave pameti. S temile servisni priključki ste kot otroci v prvem razredu ... 1+1 je ? Berite navodila, poskušajte razumeti!!
Če bo kdo vprašal za eksotično izpeljavo polnjenja 10S3P preko balanserjev, ajde, tule se gre pa za 2 ali 3S

#-o

Objavljeno: 11 Nov 2006, 19:32
Napisal/-a kos
ce bi se vsi proizvajaci drzali rdecih BEC prikljuckov, kjer je vsak MINUS in vsak PLUS od vsake celice, ne bi bilo nobene zmede.

Objavljeno: 11 Nov 2006, 20:30
Napisal/-a jokeR
Seveda je ni ce vzames v roke V-meter!

Objavljeno: 13 Nov 2006, 14:48
Napisal/-a mihah
kos napisal/-a:ce bi se vsi proizvajaci drzali rdecih BEC prikljuckov, kjer je vsak MINUS in vsak PLUS od vsake celice, ne bi bilo nobene zmede.

Velja enak sistem kot pri kekcih za NIMH.

Če začneš pri minusu:

Prva žička: Minus prve celice
Druga žička: Plus prve celice, minus druge celice
Tretja žička: Plus druge celice, minus tretje celice
itd.

Če želiš imeti pravi balancer (npr schulze)

Slika

Slika


Moraš pa imeti za balansiranje akujev (ko balanser polni bolj prazne akuje iz bolj polnih) po plus in minus iz vsakega akuja.

Število kablov pri 3S je namesto 4 potem 6.

Taki balanserji balansirajo do 2 A, običajni bolj zmogljivi pa do 1 A. Če imaš tako razbalansirane akuje, da potrebuješ stalno 2 A je že res skrajna kriza in verjetno bodo kmalu šli po gobe.

Npr. Graupner Balancer ima tok balansiranja 200 mA, kar zadostuje za akuje do kapacitet 5 Ah.

Objavljeno: 24 Nov 2006, 23:32
Napisal/-a mihah
EVO Flightpower lipeti z "novimi" V-balance High rate servisni priključki (na sliki je vmesnik, dejansko gre na lipo ta desni - moški)

Slika


Servisni priključek ima drug raster :o #-o

Slika


No compatiblos - letvica 2,54 mm raster niente da gre notri

Slika

Vzamem kljunasto merilo v roke in pomerim čez pine - raster 2 mm! :D

OK, kje bi to našel? Grem razdirat star HD, in evo, na tiskanini najdem pine z rastrom 2 mm - čez so "jumperčki". In veselo že dremel laufa, ko pa sem fino obdeloval pa se mi ploščica s 5 polni pini izmuzne izpod prstov, švigne čez lase v stropno neonko, potem pa vse tiho. Ni šans, da bi po delavnici (vsaj v tem stanju) našel tisti košček 10 mm x 2 mm.

Hop za računalnik, vtipkam www.hte.si in veselo posurfam. Ti šment, evo, najdem takoj letvico 40P 2 mm raster =D> Na zalogi!

Objavljeno: 24 Nov 2006, 23:35
Napisal/-a mihah
Danes pa hop v trgovino!

In evo, jutri gremo lotat!

Objavljeno: 24 Nov 2006, 23:36
Napisal/-a mihah
Jutri bom naredil vmesnik. Potem imam na Graupner balancerju kompatibilen sistem za:

Polyquest
Hyperion
Xcell
Kokam
Flightpower
in
Thunder Power
pa mogoče še kaj?!

:D

Objavljeno: 24 Nov 2006, 23:46
Napisal/-a Intruder
Miha, ti si se pa specializiral za Macro a ne? :D Predvsem me je impresirala tista tvoja serija slik mini helikopterčka :D

Jan

Objavljeno: 25 Nov 2006, 00:04
Napisal/-a mihah
Jernej je predstavil še bolj elegantno rešitev:
Živjo,

jaz sem zadevo rešil s priključki, ki sem jih dobil v Lotosu v Kranju. Stari priključek snameš in žičke vtakneš v novega (lepo po vrsti, eno po eno žičko, da ne narediš kratkega stika!). Paše na Bantamov polnilec in na Graupnerjev LipoSaver :D
Slika

Slika

Objavljeno: 25 Nov 2006, 22:22
Napisal/-a mihah
Zlotal sem si vmesnike. Ker pini iz letvice radi malo ven zdrsijo, uporabim kar sekundno lepilo za fiksirajnje. Ker sem neučakan uporabim aktivator.
Ni lepo, deluje pa! 8)

Objavljeno: 25 Nov 2006, 22:23
Napisal/-a mihah
In že v akciji!

Objavljeno: 25 Nov 2006, 22:26
Napisal/-a mihah
Kar precej modelarjev me je zadnje čase spraševalo kaj je z barvami žic na servisnih priključkih.

Npr.

PQ označuje prvi plus, Flightpower pa prvi minus. Črna - minus, rdeča - plus.

Graupnerjev balanser začne pri GND - minus, zato se pri PQ premakne zadnji minus k drugemu minusu, pri Flightpower pa se itak "začne" pri minusu...

Slika

Objavljeno: 14 Dec 2006, 07:56
Napisal/-a Notic
Pozdravljeni! Rad bi povedal, da sem zelo zelen v elektro vodah in prosim, da jemljete moj post z malo rezerve oz. strpnostjo. :oops:

Prebral sem vse kar se je dalo, ampak rešitve svojega problema nisem nikjer zasledil.

Stvar je sledeča. Problem imam pri povezavi LiPo Balacerja (Graupner LiPo Plus) in akumolatorja (X-Power 1100 mAh). Sumim, da je za vse težave kriv servisni priključek (Polyquest?).

Zanima me predvsem, če je treba izdelat oz. kupit kakšen pretvornik med tema dvema konektorjema? Namreč zdaj mi polnilec in balanser javita oba "connection error".

Servisni priključek akumolatorja sem priklopil tako kot je bilo napisano v začetnih postih, torej črno na gnd itd.

Hvala za pomoč

Še slika za lažjo predstavo
Slika

Objavljeno: 14 Dec 2006, 10:05
Napisal/-a mihah
priključiti moraš še glavni minus akuja na minus balancerja in enako plus. Na sliki sploh še nimaš priključkov na glavnih kablih! :o

Objavljeno: 14 Dec 2006, 11:04
Napisal/-a Notic
Se opravičujem (slika je nastala pred lotanjem). Pomembno se mi je zdelo, da se vidi tisti servisni priključek.

Evo tu so čisto sveže slike

Akumolator je zdaj v takem stanju.
Slika

Če priključim servisnega tako, mi javi error (connection error)
Slika

Objavljeno: 14 Dec 2006, 11:08
Napisal/-a mihah
Hmm.

1. Neizolirani moški priključki na akujih - no-no [-X [-X
2. Najprej priključki servisne priključke, nato glavne
3. Ali deluje?

Objavljeno: 14 Dec 2006, 11:21
Napisal/-a Notic
Hvala. Za nasvet, ampak mi žal še zmeraj isto javi.

Na balancerju mi najprej vtripajo lučke pri celici 1 (rdeča),2(svetlo zelena),3 (rdeča) pol pa se po par sekundah izklopijo. Polnilec mi izpiše naslednje "output battery connection error" (intelli v3.1). :oops:

za moške priključke sem si izdelal take čepice prej sem samo pokazal kak je zadeva narejena skupaj.

Nove slike, bom zaradi prazne baterije, žal lahko naredil šele čez 3-4h.

Hvala za vsako pomoč!


p.s.: baterija sicer dela bp, sem jo poskusil na regulator+motor vklopit

Objavljeno: 14 Dec 2006, 15:13
Napisal/-a Notic
še slike

Slika

Slika

Slika

Če bi še mogoče kdo rabil kako sliko za lažjo predstavo naj samo pove, ker sam nimam več pojma kaj še naj naredim, da bo delalo.

Hvala