Stran 1 od 7

TIM - Terra 400 F5J

Objavljeno: 17 Dec 2004, 20:58
Napisal/-a legenda
Čudovit model ampak mi nekaj manjka; kakšen je zamik oz. kot elektromotorčka...? - pa nastavni kot krila...? :-k

Objavljeno: 17 Dec 2004, 21:36
Napisal/-a MC GAYVER
kot zamika EL motorja je odvisen od velikosti krakov :o

pri plavajočem (pendel) repu ni kota krila ker je stalno spremenljiv :o

Objavljeno: 17 Dec 2004, 22:49
Napisal/-a Ultralajt
Kaj storiti v tvojem primeru? #-o
Trup je treba povečati 2,5x :^o
Kar se tiče kota krila in motorja, ni druge variante, kakor da natančno prekopiraš kakor je narisano. Torej, motor postaviti tako kot je narisano, pa magari ni napisano koliko je to v ° , glavno da se ti bo os motorja pokrivala z osjo narisano na pairju.
Drugače je pa ena srednja varianta da ima krilo vpadni kot glede na os trupa 2° in motor okoli -4°
Lp Mitja

Objavljeno: 18 Dec 2004, 00:09
Napisal/-a extremist1
Naris ima sicer na načrtu narisano centralno črto motorja?
Ali je koto odrezal tiskarski škrat?
Glede repa se strinjam glede(gugalnice)!
Ampak Ä‘žabe če fališ ogromni kot krilo+gugalnica+motor.

Objavljeno: 18 Dec 2004, 10:57
Napisal/-a Big A
Ultralajt napisal/-a:Mislim da ni primerno (upam da Sašo bere) objaviti načrt v prilogi TIM-a, ki ni v merilu 1:1, ker to marsikomu povzroči težave pri izdelavi modela, saj je treba iti v fotokopirnico in povečavati kose za kosom do merila 1:1, ker so fotokopirnice ki fotokopirajo na velike plahte papirja le v večjih krajih in ne vsepovsod. Pa še dopovedati ti8stemu ki fotokopira, kako naj poveča, da pridemo do prave velikosti..brrrr…

Kaj storiti v tvojem primeru?
Trup je treba povečati 2,5x
Kar se tiče kota krila in motorja, ni druge variante, kakor da natančno prekopiraš kakor je narisano. Drugače je pa ena srednja varianta da ima krilo vpadni kot glede na os trupa 2° in motor okoli -4°

Lp Mitja
Ja, res je tako. Težava je v tem, da ima TIM za prilogo predpisan format papirja A2 (420 X 594 mm). Zato se lahko načrt večjega modela objavi le v pomanjšanem merilu.

Kopiranju načrtov v izbrano merilo se ne da izogniti. Jaz nosim načrte v WTC na Dunajski cesti v Ljubljani, kjer ima Canon kopirnico z možnostjo kopiranja do formata A0.


A

načrt

Objavljeno: 18 Dec 2004, 14:52
Napisal/-a gusar
Prav gotovo se strinjam z predhodnimi ugotovitvami. Marsikoga odvrne od gradnje, pa četudi gre za čudovit model, predvsem manj iskušene. Avtor se je sicer potrudil koliko se je. Res pa je, da v načrtu manjka še marsikater bistven podatek.
lp :D

Objavljeno: 18 Dec 2004, 16:29
Napisal/-a Ultralajt

Objavljeno: 18 Dec 2004, 16:57
Napisal/-a Andrej Petrovčič
Načrt je "risal" Sašo Babič, avtor članka. Sašu sem osebno prepustil moje načrte v CADu katere je sam obdelal, priredil in sčaral kar je vidno na načrtih

Objavljeno: 18 Dec 2004, 18:31
Napisal/-a Andrej Petrovčič
okej..

zakaj grde besede, hude misli in da popenim....
Tedensko sem dobival PM ali maile od "mladeži" s sledečo bogato vsebino:
" ej, a mi lahk pošleš načrt za f5j"
Si mislim, ma klinc okej... se je nekje v širnem spletu izgubilo par uvodnih in končnih besed vsebine mejla, ki jih vključuje bonton, poleg vsega pa se že verjetno od nekje poznava, ker se tikava. Pa pošljem.... okej, odgovorov ni, ne hvala, ne nič... rezultatov pa tudi nikjer ne vidim. Človek se naveliča ...

Pa sem rekel, da bom podaril idejo, če je že povpraševanje po simpel in dovolj konkurečnem modelu. Sem s kolegom Mejačem Matejem pripravil izdelek za rezkanje... Pa si je vsak lahko po mili volji naročil pri g.Cesarju krila za drobižek.
Okej ...
Pa da ne bomo polovičarji, bom naredil komplet načrt z lesenim trupom. Sem naredil na 3/4 , pa ni blo več časa in je Sašo priskočil na pomoč ter spravil do te faze, da je za objavo v EDINI slovenski modelarski reviji z OMEJENIM formatom načrta.

In kaj ima Petrovčič od tega ?
1. podari idejo
2. pripravi komplet za rezkanje
3. pripravi načrt

ČISTO NIČ ....
In se ne pritožujem.
Pol pa še se kdo spravi name za "hvala lepa".

Me zanima kdo od F5J-ašev bo objavil konkurenčen načrt.

Mogoče vsebina tega posta nima nobene zveze s tematiko, ampak res imam poln k.... tega in onega branja v katerem med vrsticami preberem svoje ime.

Kljub temu, da vsebina posta ni primerna.... sem jo ohranil... Daje vpogled v zgodovino nastanka modela za katerega upam da se bo veliko mladih odločilo... dodal moderator rock

Objavljeno: 18 Dec 2004, 22:53
Napisal/-a Andrej Petrovčič
Rad bi videl prvi izdelek ali več izdelkov izdelanih po načrtu iz TIM-a... potem bom vesel, še bolj vesel pa bom, ko jih bom srečal kot konkurente na tekmah drugo leto.
Mimogrede, pripravljat bom začel nov model in hkrati tudi načrt, kateri bo na razpolago vsem. Zaenkrat imam samo bežni koncept v glavi, kar pa se bo videlo na prvih tekmah, če je kaj vreden...

*****del brisan s strani moderatorja******

Objavljeno: 19 Dec 2004, 14:19
Napisal/-a Lenko
Zdravo!
Motorček bi zamaknil za 4 stopinje navzdol, v desno pa nič. O ostalem ti pa ne znam svetovati. Veliko sreče pri gradnji.

Lep pozdrav!

Objavljeno: 20 Dec 2004, 00:30
Napisal/-a rock
Pozdravljeni

V obvestilo vsem bralcem.

V temi sem zbrisal 21 sporočil. V vseh 21 sporočilih ni bilo niti enega pametnega nasveta za izgradnjo modela iz naslova teme. V vseh sporočilih je šlo samo za medsebojno prerekanje, ki ni vodilo nikamor.

Vsa sporočila so avtorji najprej sami popravili ali pobrisali. V dveh, sta še objavljena, sem pa sam osebno naredil manjši poseg.
Bi iskoristil priložnost in se vsem "grešnikom" zahvalil, za sodelovanje.

Uspeli ste ohraniti temo za katero verjamem, da se boste v prihodnosi raje potrudili in kaj koristnega napisali vsem bodočim izdelovalcem, ki bodo naleteli na težave pri izgradnji...

Hvala za razumevanje

lp, rok

PS: obvezno preberi

Objavljeno: 26 Dec 2004, 11:02
Napisal/-a mucek
LP!
Glede tega letala imam par vprašanj:
Kateri profil je na krilu (MH32?)?
Je že kdo poskusil zadevo predelat tko, da bi imel še flap na centroplanu in kako se zadeva obnese (oz. naj bi se obnesla); spet problem, k ne vem kater profil je...

LP, Grega

Objavljeno: 26 Dec 2004, 12:21
Napisal/-a MC GAYVER
Profil ni MH

Če nima flapa na centroplanu ga ni blem naredit in pa splača se

Objavljeno: 26 Dec 2004, 12:27
Napisal/-a Andrej Petrovčič
Profil je S-3021.
A ne piše na načrtu !?

Flap, ..moja prva verzija teha modela je bila s flapom. Osebne imam raje "spoiler" zavoro iz večih razlogov.

Objavljeno: 26 Dec 2004, 12:52
Napisal/-a Big A
Andrej Petrovčič napisal/-a:.....
Flap, ..moja prva verzija teha modela je bila s flapom. Osebne imam raje "spoiler" zavoro iz večih razlogov.
Lahko, prosim, tvojo trditev razložiš?
Zadeve nisem sprobal, ampak meni se po občutku zdi boljši flap. Pač zato, ker z njim lahko v termiki povečam uvitost profila in s tem pridobim večji vzgon.

Lep pozdrav

A

Objavljeno: 26 Dec 2004, 13:02
Napisal/-a Andrej Petrovčič
Meni se spreminjanje uvitosti za "boljše" jadranje ni zdela toliko pomembna kolikor točke pristanek, zato mi je spoiler bolj všeč. Zakaj.....
Če pri pristajanju izvlečeš flap na max., se model upočasni in začne padat, ampak problem se pojavi če si malo "prekratek" in flap spet pospraviš, potem model rabi malo višine, da dobi spet hitrost in spet ostaneš "prekratek".
Pri spoilerju je pa ravno obratno... Če ga izvlečeš model malo pospeši (ob zadostnem zmiksanem odklonu višinca navzgor), ko pa ga pospraviš, pa ima še vedno tisto tapravo hitrost in nisi prekratek pa še vedno lahko zbremzaš do pike.
To temelji na mojih izkušnjah, kako podoživljate ostali pristajanje s flapom, ne vem....meni bolj odgovarja spoiler.

" ker z njim lahko v termiki povečam uvitost profila in s tem pridobim večji vzgon. "
Stvar okusa ! Sem eksperimentiral, pa... kaj pa vem no. Ni bilo nekega efekta razen opaznega poskoka modela ob vključitvi flapa (5mm) zaradi hitrosti.

Objavljeno: 26 Dec 2004, 13:23
Napisal/-a mihah
Mogoče bubam, ampak ali ni tako, da so nekateri profili "boljši" za zvijanje, nekateri pa manj oz sploh ne?

Objavljeno: 26 Dec 2004, 14:40
Napisal/-a Big A
mihah napisal/-a:Mogoče bubam, ampak ali ni tako, da so nekateri profili "boljši" za zvijanje, nekateri pa manj oz sploh ne?
Zvijanje zadnjega dela profila je zelo običajna zadeva, ki se uporablja pri veliki večini kril, saj na tak način funkcionirajo krilca (aileroni), pa tudi flapi.
Flapi spreminjajo vzgonske lastnosti profila. Pri njih mora biti vrtišče precej globlje, kot pri krilcih. Ponavadi na 25 - 30% globine krila.
Z odklanjanjem flapa navzdol se povečuje uvitost profila (chamber), s tem pa tudi koeficient vzgona (Cy) in upora (Cx).
Za koliko? To je odvisno od profila. Nekaj o tem piše na http://www.mh-aerotools.de/airfoils/vel ... efficients
Za natančen odgovor je potreben vetrovnik.
Namesto vetrovnika (ker ga ponavadi nimamo), lahko uporabimo 'teoretični vetrovnik': program XFOIL, ki ima tudi možnost, da raziskujemo lastnosti krila pri različnih odklonih flapa. Program se dobi na: http://raphael.mit.edu/xfoil/

Za posamezne profle dostikrat dobimo priporočila za izdelavo flapa kar na Internetu in lastna preračunavanja niso potrebna.
Na primer za MH-32 sem našel, da mora biti krilo zelo natančno narejeno,
da je dobro vgraditi turbulatorje in da naj bodo flapi široki 28% globine krila.

LP

A

Objavljeno: 26 Dec 2004, 19:30
Napisal/-a frcac
Za vse ki jih to pač zanima - iz načrta je pri konverziji iz meni neznanih razlogov shodilo par detajlov in šrafure. Ker je zanimanje za načrt ogromno načrt pripravljam kot TIMov načrt v merilu 1:1 ki se ga bo dalo naročiti. Ker tu nisem omejen z dolžino formata tudi trup ne bo pokrajšan in ker bom plot za kopiranje delal sam bo na njem vse kar mora biti.

Sicer pa - kdor dela se lahko zmoti, kdor pa ne dela je pa že v štartu zajebal :lol:

Lp, Sašo

Objavljeno: 08 Feb 2005, 22:06
Napisal/-a Lupek
Danes sem se lotil izdelave Terre 400, vendar so me zmotile govorice da je model dokaj krhek. Zanima me ali priporočate kakšne ojačitve, in če jih, kakšne naj bodo. Sem namreč eden tistih, ki so se pripravjeni odreči kakšni točki na tekmovanju na račun zadostne trdnosti.

Lp: Luka

Objavljeno: 08 Feb 2005, 23:37
Napisal/-a rock
Eno ojačitev bi dodal... Vsaj po vsem centroplanu, če že ne po celem krilu, bi dodal tako imenovan D-box iz balze...lahko iz 1mm, čeprav lahko dobiš 2mm enake teže s katero boš model še bolj ojačal..

Ne pozabi da moraš D-box zapreti z zgornje in spodnje strani, če ne nisi naredil nič. Prirastka na teži se ne ustraši bo minimalen in brez skrbi zaradi tega se ti ni potrebno odreči kakršni koli točki na tekmovanju.

lp, rok

Objavljeno: 09 Feb 2005, 00:46
Napisal/-a Lupek
OK, bom naredil tako kot praviš. Na srečo imam narejena samo rebra za centroplan, tako da še ni velike škode.

Objavljeno: 17 Feb 2005, 19:53
Napisal/-a Vsenafarbos
Jaz bi imel samo dve vprašanji:

1)Nekako sem dobil trup, ki je spodaj na sliki, sam problem je ker je mal prekratek, če bi se hotel držati mer trupa Terre. Trup s palčko je dolg 1020mm, dolžina modela Terra F5J pa je 1300mm. Če rep, tak kot je na načrtu Terra na prekratek trup, a lahko pričakujem kakršne koli probleme, razen z lovljenjem težišča...

2)Nameravam narediti flap. Širina flapa piše zgoraj 20-30%. OK. Kaj pa dolžina? Čez cel centroplan, al manj?

LP, Klemen

Objavljeno: 17 Feb 2005, 21:09
Napisal/-a Roberto
Trup mi je zelo znan. Mislim, da izhaja iz mojega kalupa, verjetno pa ga je naredil Bogdan, ker sem bil takrat še vajenec :)

Problem bo samo s težiščem. Jaz sem imel podobno krilo na tem trupu in sem servota za višino (V-lom) vgradil kar v rep, tako da je težišče štimalo. Sedaj imam sicer daljšo palico, tako da težave s težiščem odpadejo, vendar bi, če bi še enkrat sestavljal model s tako palico, postavil servota v trup, zadaj pa dodal par gramov balasta.

Če boš model naredil na direkten pogon z motorjem tipa 400, se bo verjetno tudi težišče nekako izšlo s servoti v trupu (manjša teža pogona, manjša teža propelerja).

Če rabiš še kakšno informacijo glede trupa mi lahko pišeš tudi na ZS.

Robi