Dinamo DS
Moderator: brejker
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Dinamo DS
Lep pozdrav!
Začel se projekt DS modela,katerega upam da bom pripeljal do konca .
Podatki:
KRILO:
-profil RG15
-enodelno krilo
-globina korena=200mm
-globina vrha=113mm
-razpon 1400mm
-površina=22 dm2
REP:
-V rep kot 110°
-površina=2.8 dm2=12.7% pov. krila
TRUP:
-dolžina 960mm
-pozitiv bo iz stirodurja,čez pride stekleni stunf+2 karbonska,nato pa se najbrš 50g steklena tkanina.
Predvidena masa končanega modela bo cca 1500g
lp simon
Začel se projekt DS modela,katerega upam da bom pripeljal do konca .
Podatki:
KRILO:
-profil RG15
-enodelno krilo
-globina korena=200mm
-globina vrha=113mm
-razpon 1400mm
-površina=22 dm2
REP:
-V rep kot 110°
-površina=2.8 dm2=12.7% pov. krila
TRUP:
-dolžina 960mm
-pozitiv bo iz stirodurja,čez pride stekleni stunf+2 karbonska,nato pa se najbrš 50g steklena tkanina.
Predvidena masa končanega modela bo cca 1500g
lp simon
- Priponke
-
- din.JPG (16.4 KiB) Pogledano 11746 krat
-
- zakaj dinamo? :)
- di.jpg (57.58 KiB) Pogledano 11746 krat
www.okarbon.eu
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Tokrat sem začel pri repu,sredica je iz 3mm trde balze prušene v simetrično obliko.
Na prednji rob sem s pomočjo lepila v pršilki pritrdil pas karbonske tkanine,katero sem pred vakumeranjem prepojil z epoxijom.
Na balzo sem dal najprej 160g stekleno tkanino,karbon 160g nato pa še 50g stekleno tkanino -zgoraj in spodaj
Na zadnji rob sem položil roving.
Na prednji rob sem s pomočjo lepila v pršilki pritrdil pas karbonske tkanine,katero sem pred vakumeranjem prepojil z epoxijom.
Na balzo sem dal najprej 160g stekleno tkanino,karbon 160g nato pa še 50g stekleno tkanino -zgoraj in spodaj
Na zadnji rob sem položil roving.
- Priponke
-
- folije
- 1.JPG (18.71 KiB) Pogledano 11696 krat
-
- 2.JPG (51.16 KiB) Pogledano 11696 krat
-
- okoli sem polozil filc..
- 3.JPG (52.52 KiB) Pogledano 11696 krat
www.okarbon.eu
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Če še nimaš sredic raje vzemi SD 2030 ali RK 40. Oba sta precej boljša pri višjih hitrostih in predvsem trdnejša.
Čim bolj ignoriraj steklo in ga daj le kot dodatno povezavo karbonu, ki mora prevladovat.
Nosilec daj tak, da boš lahko sedel na krilo.
Za DS mora biti tudi na repu karbon pod kotom 45 sropinj in hudičevo dobro zlepi oba dela, ter ju po možnosti zlaminiraj na trup. Šment je v tem, da mora biti DS model težak, to pa pomeni hitre pristanke, navadno v robato pokrajino in rep mora to prenesti. (45 st. seveda zaradi torzije v letu.)
Čim bolj ignoriraj steklo in ga daj le kot dodatno povezavo karbonu, ki mora prevladovat.
Nosilec daj tak, da boš lahko sedel na krilo.
Za DS mora biti tudi na repu karbon pod kotom 45 sropinj in hudičevo dobro zlepi oba dela, ter ju po možnosti zlaminiraj na trup. Šment je v tem, da mora biti DS model težak, to pa pomeni hitre pristanke, navadno v robato pokrajino in rep mora to prenesti. (45 st. seveda zaradi torzije v letu.)
lp
Sašo
Sašo
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Sredice so že naročene...
Nosilec bo prečno rezana 6mm balza+pasnice okoli 10-15 rovingov tex1600.
Na repu sem "ponucal" tole tkanino http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=87950
ki ni navadno pletena in je cel hudič narezat pod 45°,ampak me trdnost samih polovičk ne skrbi.
Teža polovičk na sliki je 80g
lp
Nosilec bo prečno rezana 6mm balza+pasnice okoli 10-15 rovingov tex1600.
Na repu sem "ponucal" tole tkanino http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=87950
ki ni navadno pletena in je cel hudič narezat pod 45°,ampak me trdnost samih polovičk ne skrbi.
Teža polovičk na sliki je 80g
lp
www.okarbon.eu
Kjer režeš najprej nalepi krep papir-tisti ličarski papirnat selotejp. Ko prepojiš tkanino počakaš kakih pet minut in nato papir lepo potegneš iz tkanine.
Balso daj raje 10 mm. Trdo bo mnogo bolj, težko pa skoraj enako.
Vsaj en roving daj med plankanjem tudi na "izlazno ivico", da boš lahko zbrusil v nulo.
Balso daj raje 10 mm. Trdo bo mnogo bolj, težko pa skoraj enako.
Vsaj en roving daj med plankanjem tudi na "izlazno ivico", da boš lahko zbrusil v nulo.
lp
Sašo
Sašo
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Katero lepilo v pršilki pa uporabljaš za pritrjevanje karbonske tkanine?modelarcina napisal/-a:Tokrat sem začel pri repu,sredica je iz 3mm trde balze prušene v simetrično obliko.
Na prednji rob sem s pomočjo lepila v pršilki pritrdil pas karbonske tkanine,katero sem pred vakumeranjem prepojil z epoxijom.
Na balzo sem dal najprej 160g stekleno tkanino,karbon 160g nato pa še 50g stekleno tkanino -zgoraj in spodaj
Na zadnji rob sem položil roving.
Ni težko uspeti. Razumeti zakaj je mnogo težje.
Jaz z kontaktnim lepilom vlepim stojino v peno, po potrebi malce razširim kanal nad in pod njo za pasnico, namočim vse rovinge naenkrat z smolo in jih položim na stojino, ter zvakumiram skupaj z oplatami.modelarcina napisal/-a:haha,sam da se razumemo.
10mm se mi zdi kar huda ,pa še to ali je lhko pasnica na sredini "zlomljena" ker gre krilo v stožec če ga gledamo čelno,ali je potrebno ze narediti pasnico z kotom?
lp
Pramene resnično dobro prepojim z epoxijem in jih nato zavijem v nekaj brisač, ter zvakumiram za 5 minut in nič več.
Nato stojino tanko premažem z epoxijem in dam gor to "pasnico".
Čez položim plank in v vrečko pod vakum. Če bo površina balse nad pasnico malce bunkasta se nič ne bat, odbrusi jo z grobim 80-100 papirjem v ravno površino, saj boš itak še enkrat laminiral čez.
Na tak način lahko lomiš krilo kolikokrat želiš in bo močno kot bi bilo ravno.
Pasnice se mi ne zdi dobro delat posebej. Na opisan način je precej lažje in močnejše.
Okrog 10 mm balse ne skrbi, daj jo not in bo tudi torzija boljša. Jaz raje uporabim čim bolj debelo sredico iz zelo lahke balse. Če vzameš tršo in tanjšo je večja nevarnost delaminacije in še nižja je, da dobiš dovolj velik kanal za pramena. V mehko balso se epoxi bolje vpije in ob krešu boš videl, da ne bo delaminiralo, temveč razcepilo balso, kar pomeni, da je bilo dobro izdelano.
lp
Sašo
Sašo
Uporabljava nekaj podobnega temu...legenda napisal/-a: Katero lepilo v pršilki pa uporabljaš za pritrjevanje karbonske tkanine?
*Znamka je ista. Le slika je drugačna.
www.okarbon.eu
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Sepravi vlepim stojino,prepojim rovinge jih zvakumeram za 5min,nato premažem stojino in položim rovinge gor.Nato gor zvakumeram "oplato"sepravi samo folijo brez tkanin? Ko je suho ubrusim roving ga po potrebi pobrusim in pokitam,potem pa se enkrat zvakumeram skupaj z tkaninami?
Jaz z kontaktnim lepilom vlepim stojino v peno, po potrebi malce razširim kanal nad in pod njo za pasnico, namočim vse rovinge naenkrat z smolo in jih položim na stojino, ter zvakumiram skupaj z oplatami.
Pramene resnično dobro prepojim z epoxijem in jih nato zavijem v nekaj brisač, ter zvakumiram za 5 minut in nič več.
Nato stojino tanko premažem z epoxijem in dam gor to "pasnico".
Čez položim plank in v vrečko pod vakum. Če bo površina balse nad pasnico malce bunkasta se nič ne bat, odbrusi jo z grobim 80-100 papirjem v ravno površino, saj boš itak še enkrat laminiral čez.
Na tak način lahko lomiš krilo kolikokrat želiš in bo močno kot bi bilo ravno.
lp simon
Koliko prostora moram narediti za rovinge,če jih bo prb. po 13 tex1600.
Sepravi 10mm stojina+1mm,2mm v višino?
www.okarbon.eu
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Danes sem naredil pante,zgoraj sem zbrusil z krožnim brusilnim diskom od dremla do karbona,spodaj pa pobrusil 2mm z šmerglom prav tako do karbona kot je priporočal reaktivec .Zadeva deluje odlično!!
lp simon
lp simon
- Priponke
-
- spodaj
- 22.JPG (49.83 KiB) Pogledano 11081 krat
-
- zgoraj
- 11.JPG (49.98 KiB) Pogledano 11081 krat
www.okarbon.eu
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Folija je debela cca 0.4mm kupil v zorrotu v Domžalah http://www.pirs.si/Subject/Profile/4825 ... prodajalna
Barva je v spreju ampak sem narobe kupil ,more bit akrilna!!!
lp
Barva je v spreju ampak sem narobe kupil ,more bit akrilna!!!
lp
www.okarbon.eu
thnxmodelarcina napisal/-a:Folija je debela cca 0.4mm kupil v zorrotu v Domžalah http://www.pirs.si/Subject/Profile/4825 ... prodajalna
Barva je v spreju ampak sem narobe kupil ,more bit akrilna!!!
lp
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Počasi napredujemo
Vlepil sem ojačitve pregiba z 10mm balze,treba še na fino pobrusit in pokitat.
Danes pa sem izdelal stojino iz 10mm balze in izrezal utor v sredico.
Mogoče gdo ve če bo 12 rovingov tex 1600 zadostovalo za pasnico 10x1.5mm ??
lp simon
Vlepil sem ojačitve pregiba z 10mm balze,treba še na fino pobrusit in pokitat.
Danes pa sem izdelal stojino iz 10mm balze in izrezal utor v sredico.
Mogoče gdo ve če bo 12 rovingov tex 1600 zadostovalo za pasnico 10x1.5mm ??
lp simon
- Priponke
-
- 222.JPG (46.61 KiB) Pogledano 10037 krat
-
- najman 30let star oblč,uporabna zadeva!!
- 111.JPG (55.56 KiB) Pogledano 10037 krat
www.okarbon.eu
A to pomeni, da vakumiraš tkanino čez krilo, ko je že zlepljeno iz več segmentov, lomljeno ? Kako to izvedeš ?raktivec napisal/-a: Jaz z kontaktnim lepilom vlepim stojino v peno, po potrebi malce razširim kanal nad in pod njo za pasnico, namočim vse rovinge naenkrat z smolo in jih položim na stojino, ter zvakumiram skupaj z oplatami.
Pramene resnično dobro prepojim z epoxijem in jih nato zavijem v nekaj brisač, ter zvakumiram za 5 minut in nič več.
Nato stojino tanko premažem z epoxijem in dam gor to "pasnico".
Čez položim plank in v vrečko pod vakum. Če bo površina balse nad pasnico malce bunkasta se nič ne bat, odbrusi jo z grobim 80-100 papirjem v ravno površino, saj boš itak še enkrat laminiral čez.
Na tak način lahko lomiš krilo kolikokrat želiš in bo močno kot bi bilo ravno.
Pasnice se mi ne zdi dobro delat posebej. Na opisan način je precej lažje in močnejše.
Okrog 10 mm balse ne skrbi, daj jo not in bo tudi torzija boljša. Jaz raje uporabim čim bolj debelo sredico iz zelo lahke balse. Če vzameš tršo in tanjšo je večja nevarnost delaminacije in še nižja je, da dobiš dovolj velik kanal za pramena. V mehko balso se epoxi bolje vpije in ob krešu boš videl, da ne bo delaminiralo, temveč razcepilo balso, kar pomeni, da je bilo dobro izdelano.
[quote="razkent"
A to pomeni, da vakumiraš tkanino čez krilo, ko je že zlepljeno iz več segmentov, lomljeno ? Kako to izvedeš ?[/quote]
Lažje kot razložim. Tudi elipso se da lepo zvakumirat.
Načeloma se izogibam laminiranja direkt na stiropor ali stirodur, ker se na tak način izgubi veliko dobrih lastnosti laminata. Pena je namreč premehka in se upogiba pod laminatom, kar ni ravno najbolje. Navadno na sredico najprej zvakumiram 1-1,5 mm mehko balso, pod katero dam eno plast tkanine, nosilec, nalepim nosno letev in vse skupaj zbrusim. Nato dam čez vrhnji laminat in dobim trdnost podobno ali boljšo krilu iz kalupov. Za slednjim zaostaja v glavnem le po natančnosti izdelave.
Če paziš kako delaš dobiš z oplato iz balse ter tkanine približno enako maso kot z oplato iz tkanine, ampak trdnost je nekaj povsem drugega. Predvsem tako krilo bolje prenaša torzijo.
Poizkusil sem tudi že z balso direkt na peno, brez laminata in lepljeno z mitopurjem. Pasnico iz karbona sem vlepil naknadno v izrezkan utor in potem čez vse skupaj plankal z karbonom. To se je lepo obneslo pri pilonu, ki nikakor ne zaflatra, tudi pri okrog štirikrat po sto km/h je krilo čisto mirno. (Po zvoku in vodljivosti sodeč, vidiš ga itak ne.)
A to pomeni, da vakumiraš tkanino čez krilo, ko je že zlepljeno iz več segmentov, lomljeno ? Kako to izvedeš ?[/quote]
Lažje kot razložim. Tudi elipso se da lepo zvakumirat.
Načeloma se izogibam laminiranja direkt na stiropor ali stirodur, ker se na tak način izgubi veliko dobrih lastnosti laminata. Pena je namreč premehka in se upogiba pod laminatom, kar ni ravno najbolje. Navadno na sredico najprej zvakumiram 1-1,5 mm mehko balso, pod katero dam eno plast tkanine, nosilec, nalepim nosno letev in vse skupaj zbrusim. Nato dam čez vrhnji laminat in dobim trdnost podobno ali boljšo krilu iz kalupov. Za slednjim zaostaja v glavnem le po natančnosti izdelave.
Če paziš kako delaš dobiš z oplato iz balse ter tkanine približno enako maso kot z oplato iz tkanine, ampak trdnost je nekaj povsem drugega. Predvsem tako krilo bolje prenaša torzijo.
Poizkusil sem tudi že z balso direkt na peno, brez laminata in lepljeno z mitopurjem. Pasnico iz karbona sem vlepil naknadno v izrezkan utor in potem čez vse skupaj plankal z karbonom. To se je lepo obneslo pri pilonu, ki nikakor ne zaflatra, tudi pri okrog štirikrat po sto km/h je krilo čisto mirno. (Po zvoku in vodljivosti sodeč, vidiš ga itak ne.)
lp
Sašo
Sašo
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Hvala ti razkent.
Danes sem spravil trup pod vakum..
Obrušen pozitiv iz stirodura sem oblekel z lepilnim trakom in nanj prepojil stekleni štunf.Ko je bilo suho sem ga pobrusil,da bo sloj karbona bolje "prijel",
stekleni štunf sem dal predvsem za to da mi vakum nebi pokrivil trupa .
Najprej sem na "špico" pritrdil 2 konca 200g karbon tkanine in nato položil še 2 sloja čez cel trup pod 45°.
Trup sem obložil z abrajzo in dvema slojema brisačk,lahko bi bila kakšna več
lp simon
Danes sem spravil trup pod vakum..
Obrušen pozitiv iz stirodura sem oblekel z lepilnim trakom in nanj prepojil stekleni štunf.Ko je bilo suho sem ga pobrusil,da bo sloj karbona bolje "prijel",
stekleni štunf sem dal predvsem za to da mi vakum nebi pokrivil trupa .
Najprej sem na "špico" pritrdil 2 konca 200g karbon tkanine in nato položil še 2 sloja čez cel trup pod 45°.
Trup sem obložil z abrajzo in dvema slojema brisačk,lahko bi bila kakšna več
lp simon
- Priponke
-
- prvi sloj pritjen z lepilom v pršilki
- t3.JPG (46.92 KiB) Pogledano 10677 krat
-
- črnina
- t2.JPG (97.3 KiB) Pogledano 10677 krat
-
- štumf
- t1.JPG (58.05 KiB) Pogledano 10677 krat
www.okarbon.eu
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Trup sem zdrusil in prekital z epoxy-jem kjer je bilo potrebno,epoxy-ju sem dodal kar karbonski prah ki je nastal ob brušenju.
Bilo je nekaj gub,katerih bi se verjetno izognil če bi uporabil kuhinsko folijo ki se dobro prilagaja oblikam
Naj trup pobrusim na fino in prevlečem z epoxy-jom ali naj natapkam še eno prast 50g steklenke,jo obrusim in nato premažem?
Kakšen nasvet?
lp simon
Bilo je nekaj gub,katerih bi se verjetno izognil če bi uporabil kuhinsko folijo ki se dobro prilagaja oblikam
Naj trup pobrusim na fino in prevlečem z epoxy-jom ali naj natapkam še eno prast 50g steklenke,jo obrusim in nato premažem?
Kakšen nasvet?
lp simon
www.okarbon.eu