Stran 1 od 2

FES vs KTW

Objavljeno: 15 Sep 2011, 12:53
Napisal/-a Klemen SU27
Pri nas je KTW(klapttriebwerk) še vedno zelo eksotična zadeva. Tovrsten pogon si je izdelalo-vgradilo le nekaj modelarjev.
Največji problemi, ki se pri tovrstnem pogonu pojavljajo so po moje:
- velika dodatna teža
- komplicirana izvedba, vzdrževanje in vgradnja mehanizma
- težave pri štartu iz tal(premikanje kolesa naprej, težišče...)
- en kup napeljave, ki marsikoga odvrne od vgradnje
- serijski sistemi imajo vrtoglave cene
- in še in še
Misel na avtonomnost jadralnega letala je zelo mikavna, še posebno če vgrajeni sistemi ne kazijo silhuete letala.
Že pred časom me je pritegnila izvedba domačega proizvajalca na Lak-u, ki pa sploh ni tako vsiljiva na pogled in skoraj neopazna. http://www.front-electric-sustainer.com/index.php Kar se tiče izvedbe je zadeva sila preprosta.
Toda, motor je v nosu in ima zelo majhen propeler v primerjavi z našimi navadami o velikih latah in prenosih...
Ali bi bila tovrstna izvedba sploh mogoča na 5-6m modelu in 11-12kg?

Objavljeno: 15 Sep 2011, 12:59
Napisal/-a Klemen SU27
Zadeve, ki jih je potrebno rešiti:
- verjetno nekoliko dvigniti podvozje, da se dobi kakšen cm za prop
- kateri motor izbrati? Okvirno naj bi bilo okoli 150W/kg potiska, torej okoli 1700-1800W
- kje najti ustrezno majhen prop (2,3,4 kraki?)
- koliko celic?
- dviganje bi moralo biti za začetek okoli 3-4m/s

Odprto za sugestije :wink:

Objavljeno: 15 Sep 2011, 13:22
Napisal/-a mihah
Ker sem pred kratkim sodeloval pri elektrifikaciji 15 kg jadralca ti lahko odgovorim že na prvo vprašanje:
- verjetno nekoliko dvigniti podvozje, da se dobi kakšen cm za prop
Najbolje bo naresti voziček. Uporabljal boš lahko >17 colske prope, ki ti bodo zagotovil dovolj potega. Večkraki manjši propi so dobri za štart, ampak potem imajo v letu preslab izkoristek.
- kateri motor izbrati? Okvirno naj bi bilo okoli 150W/kg potiska, torej okoli 1700-1800W
Najbolje preverjeno robo, npr. AXI velikosti 5325 ali kaj podobnega.
- koliko celic?
Čim več, zato da je tok majhen, izkoristek pa velik. 12S recimo v 4 x 3S ali 3 x 4S, da jih potem lahko uporabljaš tudi v manjših modelih.

Objavljeno: 15 Sep 2011, 13:22
Napisal/-a matej rozman
Jaz osebno nikoli FES, samo KTW. Mel bi pa imel, samo zaenkrat mokra želja =P~
Sicer pa še nisem videl tega heca v živo, ampak kolikor so mi kolegi iz družbe GPS letnja pravili, z KTW-ji ni nekih težav, samo dosleden moraš biti pri vgradnji. In ja, delujeta zares dobro samo dva sistema, to sta pa od Thome in pa od Schambeka (ali nekaj podobnega).
Upam, da bomo v Italiji videli kakšnega v živo =P~

lp, Matej

Objavljeno: 15 Sep 2011, 13:35
Napisal/-a Klemen SU27
Miha:
Hvala za izhodišča.
Razmišljal sem tudi o vozičkih, ampak zadeva izgubi svoj čar :wink:

Matej, verjetno misliš tele mokre sanje =P~
http://www.dr-martin-thoma.com/
http://www.klapptriebwerk.de/

Objavljeno: 15 Sep 2011, 14:19
Napisal/-a matej rozman
Klemen SU27 napisal/-a:
Matej, verjetno misliš tele mokre sanje =P~
http://www.dr-martin-thoma.com/
http://www.klapptriebwerk.de/
Točno ta dva =P~
Sicer pa sam sem pred časom imel idejo ta hec spravit v realnost, pa nažalost ne najdem pravega časa. Seveda sem imel v mislih samogradnjo. Zadeva pravzaprav sploh ni tako komplicirana kot zgleda, samo lotit bi se jo bilo treba.
V glavnem je na "to do" listi :D

Objavljeno: 15 Sep 2011, 16:15
Napisal/-a Klemen SU27
Osebno mi je bil KTW do sedaj krasna zadeva, tudi načrt se nekje valja, ampak sem vseeno začel razmišljati o FES varianti. Za enkrat "začetniško" vidim zadevo takole:
FES + :
- enostavna montaža
- odpade teža, cena in izdelava KTW roke+elektronike, servotov, ojačitve trupa,... = vsaj 500-1000g
- predvidevam da ni težav, ki se pojavljajo pri KTW, kjer ima motor na ročici določen moment na štartu i pritiska model na nos. Zaradi tega moraš prestaviti podvozje cca 3-5cm naprej. To pomeni pri narejenem modelu pošten poseg
- kratki kabli med motorjem, regulatorjem in lipeti, če ti uspe vse natlačiti bolj spredaj, kar pa zavisi od modela

FES -:
- prop spredaj, ki zelo verjetno rad kosi travo
:D
- možna vgradnja manjšega propa
- mogoče rahlo moteč videz
- pogoj je čim bolj okrogel trup, zaradi prehoda v spiner
- potrebno povišati podvozje

Če vzamem za primer mojega Ventusa, lahklo pri trenutni situaciji montiram prop velikosti 13,5", če dvignem kolo za 2cm, pa bi lahko vgradil prop 16"-17". Po grobih meritvah bi bil prop pri normalno dvignjenem repu še vedno 5-6cm od tal.
Zadeva je sicer na meji, ampak odprta za razmišljanje
:-k

Objavljeno: 15 Sep 2011, 20:19
Napisal/-a Pisaneli
Je pa še ena možnost, turbina. :D

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 06 Sep 2013, 07:58
Napisal/-a Klemen SU27
Lep spinerček za FES. Na slikah se mi zdi da je Topmodelov Ventus ;-)
http://www.klapptriebwerk.de/produkte/z ... e-spinner/

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 07 Sep 2013, 08:04
Napisal/-a raktivec
Izberi tako kombinacijo, da bodo špičke propelerja med letom dosegale okrog 250 m/s in premer propelerja ne bo več tak bav bav. Tudi trokraki 13" premera ti dvigne teh 10 kg. Ob 1,8 Kw bi moralo biti vsaj 4,5 kg statičnega potiska!

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 10 Sep 2013, 23:54
Napisal/-a Riot88
Poleti na pisti v krtini sem videl delujoc home made KTW,pa me zanima ce imamo avtorja zadeve(Seme) tudi na forumu, ker bi me zanimalo nekaj podrobnosti tega sistema.


Lp

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 11 Sep 2013, 08:16
Napisal/-a branek
V tej temi je predstavil svoj vrhunski izdelek:
viewtopic.php?f=42&t=80471

Re:

Objavljeno: 12 Sep 2013, 20:24
Napisal/-a matej rozman
matej rozman napisal/-a:Jaz osebno nikoli FES, samo KTW. Mel bi pa imel, samo zaenkrat mokra želja =P~
lp, Matej
Kak že pravijo, da se zarečenega kruha največ poje :-&
http://www.robbe.de/fes-antrieb-ventus-2-cx-6m.html

Že v paci :D

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 13 Sep 2013, 08:15
Napisal/-a Ultralajt
Cajhnov Apis gre na ta sistem pogona odlično!

http://youtu.be/2jSEptu60GY?t=8m27s

Seveda pa je Dori že nekaj let nazaj letel na aerozapregah s pogonom modela v nosu, le s to razliko, da ga je uporabljal le v zraku, na primer, če je bila gneča na pristanku, pa se je potegnil malo više, da je s tem pridobil nekaj časa.

Mitja

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 13 Sep 2013, 20:07
Napisal/-a Klemen SU27
Matej, sem glih zadnjič mislil nate kdaj si boš premislil :D
Naslednja sezona bo FES sezona.
Simpl je tanartabolš :wink: pa sej propelerja na nosu še vidiš ne, pa nobenih ktw sitnosi in eno karjolo manj denarja. Moja želja je nekje okoli 6m/s, tako da tale kombinacija sploh ni slaba, pa še na 8s je, kar mi odgovarja. Samo tisti spiner ki ga ti pri švajgiju gledaš mislim, da ne bo ta prav. Ne boš oblike trupa Ventusa ujel. Poglej link zgoraj ki sem ga pripel, ta se še najbolj ujema. Idealno bi bilo če bi Robbe prodajal samo spiner+prop :-k

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 14 Sep 2013, 06:40
Napisal/-a Ultralajt
S ceno Robbejevega sistema (579€) je nekaj hudo narobe! :wink:
- Roxxy BL-Motor D 50-65-07
- Roxxy BL-Control 975-12 Opto
- Klappluftschraube CFK 14x10 weiĂź
- Scale-Spinner, weiß, mit Mitnehmer � 42 mm
- Einbauteile fĂĽr Motor und Akku
- Fahrwerkumbausatz
- Rad für Einziehfahrwerk � 100 mm
- Stecker- und Buchsen-Set
- Montagezubehör
- Montageanleitung

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 15 Sep 2013, 15:44
Napisal/-a matej rozman
Jah, situacija me sili v to, namreč časa je vedno manj in posledično tudi letenja. Se mi pa zdi hudo neumno, da z modelom za 3kE letim 5-10ur/leto, zato pa takšna odločitev. Odločil sem se pa tudi in predvsem zato, ker imam še en trup, ki ga bo sicer treba popraviti od 1.modela in trefalta v Italiji. V tega gre FES :-k

Naj se najprej zahvalim raktivcu kar tukaj za nasvet keri vmesnik vzet, namreč vedno ko naročam po spletu naročim narobnega. Sem pa danes malo razmišljal o tej reči in sem se odločil, da naredim spiner in vmesnik kar sam. Pa ne zaradi videza ampak zato ker sem videl tole sliko kako je ta konkretni spiner narejen in kar kliče po katastrofi: http://www.paritech-shop.de/RC-und-Elek ... verse.html

@Ultralajt, s cenami ni čisto nič narobe, treba je pač razumet, da to niso velike serije in so cene temu ustrezne. Meni se zdi čisto fer, če daš od te cene 55% stran dobiš znesek ki ga robbe verjetno odšteje za ta komplet, ostalo je razvoj, marže trgovcev, reklamacije, .......v glavnem čisto normalna cena, je pa za Slovenske razmere visoka, s tem bi se pa strinjal.

No, da ne zaidem preveč, imam ravno 2 urce časa in vso tehnologijo pri roki, pa da vidimo kaj bo ratalo :wink:

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 15 Sep 2013, 16:14
Napisal/-a raktivec
Tile spinerji so čisto varni in v zraku se jim nič ne bo zgodilo. Ob trčki kapisa odpade od mostička in zopet ni katastrofalno, le nerodno je. To so spinerji, kakršne Freudenthaler že desetletje prodaja za svoje. So super lahki, a Leichtspiner je trpežnejši in verjetno lažji.

Pri teh mostičkih z navojnim zatičem kot varovalom nikoli ne zaupam v kvaliteten spoj in nalepim mostiček na gred motorja z kemičnim varovalom. Na začetku tega nisem delal in sem brusil sedeže v gredi motorjev, ampak vseeno rado spusti, lepilo nikoli. Meni so najbolj všeč mostički z konusnim vpetjem.

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 15 Sep 2013, 20:46
Napisal/-a Klemen SU27
Če bo spiner z nosilcem cca 42x25mm se prijavim :whistle:

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 16 Sep 2013, 08:12
Napisal/-a Klemen SU27
Kolikor sem raziskoval po spletu jih večina za 5-6m modele uporablja elise 14x10 in ustrezen motor. 14-15 velikost je še tista, ki se jo nekako da stlačiti na model z manjšo predelavo podvozja, tako da ga zgolj dvigneš za cca 2-3cm, kar še ni optično moteče.
Robbe za svoj pogon sicer obljublja dviganje cca 6m/s, kar je solidno.
Je pa zanimiv za to eliso tudi OS-ov motorček OMA-5025-375, 14x10 in 8s
http://www.osengines.com/motors/motors/ ... ations.pdf
http://www.graupner.de/mediaroot/files/ ... OMA_DE.pdf
primer iz prakse na LAK-u 17
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... ient/page2

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 23 Sep 2013, 10:11
Napisal/-a Klemen SU27

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 08 Okt 2013, 13:03
Napisal/-a Klemen SU27

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 22 Nov 2013, 09:51
Napisal/-a Klemen SU27
Opis predelave na mojem Ventusu viewtopic.php?f=29&t=46790&start=125

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 26 Jan 2014, 21:42
Napisal/-a Klemen SU27
Mal ktw-jev v akciji. Ni glih simpl.
http://www.youtube.com/watch?v=VW-BpNhn0g0

Re: FES vs KTW

Objavljeno: 25 Feb 2014, 18:26
Napisal/-a Riot88
Odlocam se za nakup tega modela

http://www.der-schweighofer.at/en/produ ... ptriebwerk

Ima kdo izkusnje z delovanjem in zanesljivostji tega sistema pogona?