Razlika med dvema "brašles" motorjema

Splošna elektro debata

Moderator: alien2108

Uporabniški avatar
Štuki-5
Tekmovalec
Prispevkov: 373
Pridružen: 17 Mar 2009, 09:39
Kraj: Loče - SENOŽET

Razlika med dvema "brašles" motorjema

Odgovor Napisal/-a Štuki-5 »

Oj

Mene zanima zakaj se pri enem motorčku, takrat ko ga z rokami obrneš (ne vem kako se naj izrazim) "čutijo magneti" (rahlo preskakuje), dejansko imaš občutek da bi jih lahko štel, na drugem motorčku pa kot da gre za navaden (npr. krtačni) motorček?

P.s.: Gre pa za dva različna inrunner motorčka namenjena za avte...

hvala
Lp, Dani
Uporabniški avatar
matjaz123modelar
Razpravljalec
Prispevkov: 166
Pridružen: 07 Maj 2011, 08:09
Kraj: črenšovci

Odgovor Napisal/-a matjaz123modelar »

to je za brezkrtačnike normalno eni "poskakujejo" eni pa ne od česa je to odvisno????? :praskam:
funtick
easy star
alpha 1500
atlantis f5j
F-22
boom
jak-55
cap-580
mono 2
kolibri
alpha yet
HLG
LRP S10BLAST bx


mx-12 2.4ghz
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Od razmerja števila magnetov proti št. nogic za tuljave... Tisti ki teče gladko ima 2 pola, tisti ki se (zatika) pa 4 ali 6.
Uporabniški avatar
Štuki-5
Tekmovalec
Prispevkov: 373
Pridružen: 17 Mar 2009, 09:39
Kraj: Loče - SENOŽET

Odgovor Napisal/-a Štuki-5 »

matjaz123modelar napisal/-a:to je za brezkrtačnike normalno eni "poskakujejo" eni pa ne od česa je to odvisno????? :praskam:
A res? Tega pa res nism vedu #-o



@Coil

Thanks za odgovor
Lp, Dani
Uporabniški avatar
profesjonalc
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 27 Sep 2011, 20:35
Kraj: Slovenj Gradec

Odgovor Napisal/-a profesjonalc »

To se dogaja tudi ko imaš na enem motorčku vključeno ''bremzo'' (zavoro al kako nej se izrazim) drugi pa ne. Npr ( tisti ki ma bremzo se mu propeler med letom ne vrti razen če je motor vključen, tisti ki pa je nima pa se tut potem ko se ugasne motor propeler vrti ) :wink: :lol:
See you in the air :)

Govoriti da znaš leteti ni težko, težje je ostati v zraku.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Tudi taki z 60 poli lahko tečejo gladko, le naviti morajo biti tako in pravo razmerje med poli statorja, ter poli rotorja mora biti.
Imel sem priložnost gledat in tipat brezkrtačnik z 64 poli in 16 Kw trajne nazivne moči. Vrti se kot bi ne imel magnetov, pa so hudičevo močni.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 900
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Jaz sem opazil, da se magneti bolj "čutijo" takoj po uporabi motorčka. Če pa se motorček ne uporablja nekaj časa (nekaj tednov), potem se tudi magneti manj čutijo.
Lp,
Andreo
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Andreo29 napisal/-a:Jaz sem opazil, da se magneti bolj "čutijo" takoj po uporabi motorčka. Če pa se motorček ne uporablja nekaj časa (nekaj tednov), potem se tudi magneti manj čutijo.
Lp,
Motor, ki ni uničen ima vseskozi enako magnetno polje. Tisti z neodim magneti je ob 40-60 oC malce "trši", ampak ne toliko, da bi to čutil, ko ga zavrtiš.
Tisti motor, ki "čez nekaj tednov" bolj mirno teče je skurjen.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Andreo29
Freak
Prispevkov: 900
Pridružen: 13 Avg 2007, 20:43
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a Andreo29 »

Hm, skurjen ravno ni, ker mi še vedno dela.
Nisem pa s tem mislil, da po nekaj tednih magnetov sploh ni čutiti. Čuti se jih še vedno, vendar manj in, ko ga priklopim ter "zalaufam" je po uporabi občutna razlika v moči magnetov.
Nekih bistvenih razlik v delovanju tudi nisem opazil. Bom poizkušal kaj pomeriti.
Lp,
Andreo
Uporabniški avatar
lrade
Razpravljalec
Prispevkov: 132
Pridružen: 06 Okt 2010, 19:57
Kraj: Maribor, Brezje

Odgovor Napisal/-a lrade »

Andreo29 napisal/-a:Jaz sem opazil, da se magneti bolj "čutijo" takoj po uporabi motorčka. Če pa se motorček ne uporablja nekaj časa (nekaj tednov), potem se tudi magneti manj čutijo.
Lp,
Meni se isto dogaja, po letu z letalom, je "upor" (al kak naj se izrazim..) motorčka večji, težje gre zavrtet propeler.
Kake 2 uri po tem pa spet gre lažje, razlika pa je konkretno opazna.
Je pa to tak pri vseh brezkrtačnikih, ki jih imam, pa ni noben skurjen... ;)
Optic 6 Sport 35MHz ---> Ch. 66
Uporabniški avatar
lrade
Razpravljalec
Prispevkov: 132
Pridružen: 06 Okt 2010, 19:57
Kraj: Maribor, Brezje

Odgovor Napisal/-a lrade »

raktivec napisal/-a:
Andreo29 napisal/-a:Jaz sem opazil, da se magneti bolj "čutijo" takoj po uporabi motorčka. Če pa se motorček ne uporablja nekaj časa (nekaj tednov), potem se tudi magneti manj čutijo.
Lp,
Motor, ki ni uničen ima vseskozi enako magnetno polje. Tisti z neodim magneti je ob 40-60 oC malce "trši", ampak ne toliko, da bi to čutil, ko ga zavrtiš.
Tisti motor, ki "čez nekaj tednov" bolj mirno teče je skurjen.
Pomojem ni tak. Ker se pri vseh motorčkih, na katerih sem po poletu probal zavrtet propeler dogaja, da gre dosti težje zavrtet, kot pa čez par ur.
Potem so vsi moji motorčki skurjeni, čeprav od novega do zdaj isto delajo? #-o
Optic 6 Sport 35MHz ---> Ch. 66
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Vsi enako veliki in enaki motorji z enakimi magneti imajo ob enaki temperaturi popolnoma enak cogging. Ko motor segreješ nad temperaturo, ki jo magneti še dovoljujejo, se cogging za vedno zmanjša, ampak zmanjšata se tudi moč in izkoristek takega motorja. Ob nadaljni uporabi se zadeva le še slabša do usodnega belega oblačka, izboljša se pa sama od sebe ne.

Jaz takemu mehkeje tekočemu rečem skurjen motor, ti pa lahko imenuješ kakor hočeš, tudi "utečen motor" če hočeš.

Je pa res, da se magneti-cogging bolj čutijo takoj po uporabi, če so ravno prav topli. Feritni imajo najboljše magnetne lastnosti do 40 oC, tist iz redkih zemelj pa kakih 20 oC višje.
Tvoj motor ima verjetno že nekaj minut ali največ pol ure po uporabi, ko se shladi, povsem enak cogging kot takrat, ko je bil še nov in ni treba čakat nekaj tednov.



p.s.
Zadnjič sem površno prebral in sem razumel, da motor izgubi cogging po nekaj tednih uporabe, sorry.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Po poletu imaš ti še baterije priklopljene in bremzo prižgano :D
Uporabniški avatar
lrade
Razpravljalec
Prispevkov: 132
Pridružen: 06 Okt 2010, 19:57
Kraj: Maribor, Brezje

Odgovor Napisal/-a lrade »

Coil napisal/-a:Po poletu imaš ti še baterije priklopljene in bremzo prižgano :D
Ne [-X :lol: :lol: :lol:
Optic 6 Sport 35MHz ---> Ch. 66
Uporabniški avatar
AlesZ
Dr. Modelar
Prispevkov: 3221
Pridružen: 22 Maj 2002, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a AlesZ »

V osnovi imaš pri notranje vrtečih motorjih dva stila.Imaš normalen stator iz statorske pločevine in v utorih navitrj in tu čutiš magnete.Drug način je golo navitje in statorska pločevina nad navitjem,na zunanji strani ,tu ne čutiš magnetov......
Priponke
IMGP0896.JPG
IMGP0896.JPG (119.04 KiB) Pogledano 5335 krat
IMGP0899.JPG
IMGP0899.JPG (131.17 KiB) Pogledano 5335 krat
Slika
scrat
Profesor
Prispevkov: 1942
Pridružen: 04 Jun 2011, 11:59

Odgovor Napisal/-a scrat »

profesjonalc napisal/-a:To se dogaja tudi ko imaš na enem motorčku vključeno ''bremzo'' (zavoro al kako nej se izrazim) drugi pa ne. Npr ( tisti ki ma bremzo se mu propeler med letom ne vrti razen če je motor vključen, tisti ki pa je nima pa se tut potem ko se ugasne motor propeler vrti ) :wink: :lol:

Na motorju ne moreš imeti prižgane zavore. To se nastavi na ESC-ju.
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9307
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

raktivec napisal/-a: Feritni imajo najboljše magnetne lastnosti do 40 oC, tist iz redkih zemelj pa kakih 20 oC višje.
Kje si pa to pobral?
www.lipo.si
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

scrat napisal/-a:
profesjonalc napisal/-a:To se dogaja tudi ko imaš na enem motorčku vključeno ''bremzo'' (zavoro al kako nej se izrazim) drugi pa ne. Npr ( tisti ki ma bremzo se mu propeler med letom ne vrti razen če je motor vključen, tisti ki pa je nima pa se tut potem ko se ugasne motor propeler vrti ) :wink: :lol:

Na motorju ne moreš imeti prižgane zavore. To se nastavi na ESC-ju.
Seveda imaš "prižgano" zavoro na motorju, ne glede na to da pri tem sodeluje ESC. :) Ravno na to so ciljali nekateri, da imaš po poletu še priklopljeno baterijo (in delujoč/zabremzan ESC, da boš vesel). :)

Ampak mislim da je bistvo tu najbolje zadel AlesZ.
Fly it like you stole it!
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9307
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Zakaj tako radi pišete "ESC"? Stvar se imenuje po slovensko elektronski regulator vrtljajev.
www.lipo.si
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

mihah napisal/-a:
raktivec napisal/-a: Feritni imajo najboljše magnetne lastnosti do 40 oC, tist iz redkih zemelj pa kakih 20 oC višje.
Kje si pa to pobral?

Ma ja, šlamparija pač.

Mišljeno je bilo, da imajo motorji z feritnimi magneti najboljši izkoristek nekje do 40 oC, neodimski pa gredo še kakih 20 oC višje. Na teh temperaturah je tudi tole cukanje najmočnejše.
To sem pobral po forumih, se mi zdi da tudi na tem.
lp
Sašo
symch999
Tekmovalec
Prispevkov: 362
Pridružen: 17 Jun 2011, 22:26
Kraj: Primorska

Odgovor Napisal/-a symch999 »

mihah napisal/-a:Zakaj tako radi pišete "ESC"? Stvar se imenuje po slovensko elektronski regulator vrtljajev.
Elektronski krmilnik obratov. :wink:
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

mihah napisal/-a:Zakaj tako radi pišete "ESC"? Stvar se imenuje po slovensko elektronski regulator vrtljajev.
3je znaki proti 30 znakom, zakaj le? Lahko bi pisali tudi ERV, samo to je potem neko zmšljevanje kratic in preseravanje.
Fly it like you stole it!
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Mi jim rečemo reglerji.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

Sem hotel napisat, samo tega izraza raje ne omenjam grammar nazzijem kot primeren izraz. :)
Fly it like you stole it!
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ja, ampak dokler jih kvakanje v mladinskih oddajah na vseh tv programih ne moti, naj kar poslušajo o reglerjih, štumfih in podobnem.
lp
Sašo
Odgovori

Vrni se na Splošni pogovori o elektro modelih