Po nekaj letih sem zopet vzel model letala (mustang P51 maketa) in se odpravil na travnik na par poletov, vendar sem ugotovil da pri nagli smeri nase oz. pri izvedbi lupinga letalo nekako zvije in naredi npr. še pol role zraven, tako da izvedba lepega lupinga je bila skoraj nemogoča, pa me zanima kaj je najpogostejši vzrog tega. Je naprimer višinsko krmili, ki je deljeno in ga potiska samo en servo, druga stran pa je z leseno letvijo zlepljena s prvo, ali so eleroni ki jih prav tako poganja 1 servo motor in ne 2, oz je vzrok kje drugje.
Za vaše izkušnje in odgovore se vam najlepše zahvaljujem.
Zavijanje modela letala v lupingu
Re: Zavijanje modela letala v lupingu
-smisel lupinha ni hiter luping da ves model zvije po vseh oseh. Smisel lupinga je da je velik, lepo viden ter v kolikor narediš večji luping imaš možnosti korekcije, torej ga popraviš če hoče kam silit.
Torej odgovor na tvoje vprašanje: model je narejen iz stiroporja. Ko ti model dobesedno zategneš v luping se model zvije. Torej malo bolj nežno letenej z njim pa bo Tudi za v bodoče ti bo ta nasvet koristil, saj enega park fly-erja ne moreš kar tako zategnit ker bo razpal v zraku
L.P.
Torej odgovor na tvoje vprašanje: model je narejen iz stiroporja. Ko ti model dobesedno zategneš v luping se model zvije. Torej malo bolj nežno letenej z njim pa bo Tudi za v bodoče ti bo ta nasvet koristil, saj enega park fly-erja ne moreš kar tako zategnit ker bo razpal v zraku
L.P.
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Re: Zavijanje modela letala v lupingu
Če se to zgodi pri lepem okroglem in velikem lupingu, je najpogostejši vzrok nezbalansiran model po vzdolžni osi (beri različno težki konci kril), seveda ob predpostavki, da geometrjija štima.axe napisal/-a:Po nekaj letih sem zopet vzel model letala (mustang P51 maketa) in se odpravil na travnik na par poletov, vendar sem ugotovil da pri nagli smeri nase oz. pri izvedbi lupinga letalo nekako zvije in naredi npr. še pol role zraven, tako da izvedba lepega lupinga je bila skoraj nemogoča, pa me zanima kaj je najpogostejši vzrog tega. Je naprimer višinsko krmili, ki je deljeno in ga potiska samo en servo, druga stran pa je z leseno letvijo zlepljena s prvo, ali so eleroni ki jih prav tako poganja 1 servo motor in ne 2, oz je vzrok kje drugje.
Za vaše izkušnje in odgovore se vam najlepše zahvaljujem.
Če se to zgodi ob negli spremembi, kot razlagaš ti, je to bolj ali manj normalen pojav (išči snap role).
Lep dan,
Matej
plp, Matej
Re: Zavijanje modela letala v lupingu
Tu je skrit ampak zelo pomemben matejev stavek seveda ob predpostavki, da geometrjija štima.
Fly it like you stole it!
Re: Zavijanje modela letala v lupingu
Enak problem imam tudi jaz. Stvar sem poskusil popraviti tako, da sem za višino naredil dve povezavi (vsako krilce posebaj). Sedaj se oba višinska krilca enako premikata in se ne krivita. Za elerone sem dodal močnejše servote in še zmeraj enako. Če dam model malo močneje "nase" oz višino na gor. mi model obrne v levo stran.
Re: Zavijanje modela letala v lupingu
To je dinamični vrij (ali dinamični zvrt).Trzinc napisal/-a:Če dam model malo močneje "nase" oz višino na gor. mi model obrne v levo stran.
Zgodi se, ko je na krilu premajhen vzgon, da bi lahko nosil letalo, klub temu da imamo visoko hitrost. Z letalom je namreč možno narediti le končno majhen luping - ko to mejo presežemo, letalo "v ovinku odnese ven" (podobno kot odnese avto v (pre)ostrem ovinku, le da je pri avtu vsak ovinek drugačen zaradi trenja, tu pa je radij bolj ali manj konstanten).
Čez prst lahko rečemo, da večja kot je površina kril, večji kot je vzgonski količnik profila in nižja kot je masa letala, pozneje se bo to zgodilo (oz. s takim letalom lahko naredimo krog z manjšim polmerom).
Če se to dogaja, je edino smiselno zmanjšati hod višinskega krmila (da niti ne bomo poizkušali izvesti tako majhnih lupingov, ki jih model ni zmožen narediti).
V teoriji je enaka možnost, da se bo model pri tem zvrnil v levo ali desno stran, pač odvisno od trenutnega režima letenja. V praksi pa se večkrat obrne vedno v isto stran zaradi nesimetrične gradnje.
Re: Zavijanje modela letala v lupingu
Če so odkloni višinca in eleronov veliki, se lahko tudi zgodi da med vlečenjem višine potegneš komando tudi po eleronih in to rezultira v spačen luping. (Samo MODE 2).
LP!
Jure
LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si