Carson Specter - Brushless conversion
Objavljeno: 27 Jun 2012, 00:45
Ze nekaj casa si lastim Carson-ov model Specter 21. Gre za buggy v velikosti 1:8 in z 4-kolesnim pogonom.
Od nekdaj me nekako bolj privlaci elektro kot t.i. nitro scena, zato sem iskal kaksno alternativo temu modelu.
Ker pa se zadeva ni prodala v zadanem casu, sem se odlocil, da ga nadgradim oz. predelam v elektro model z brezkrtacnim pogonom.
Torej za osnovo sluzi ze omenjeni Carson Specter. Na modelu je dodatno vgrajenih nekaj komponent.
Nastel bom tiste najbolj opazne:
- alu nosilci rok zadaj
- sway bar spredaj
- sway bar zadaj
- alu nosilec zgornjih rok spredaj
Vse skupaj pripomore k boljsi legi na cesti, kot tudi k vzdrzljivosti modela.
Toliko o osnovi.
Stanje pred predelavo:
Predelava se je zacela tako, da sem celoten model razdrl do zadnjega vijaka. Nato sem vse skupaj ocistil in pocasi sestavil nazaj. Ko je bil model sestavljen, sem si ogledal kaksno postavitev imajo elektro buggy-i taksnih mer.
Ena izmed boljsih kombinacij se mi je zdela ta:
- motor zadaj desno
- akumulator spredaj levo
- servo spredaj desno
- regulator hitrosti (ESC) zadaj levo
Tako sem torej imel zamisel kako mora vse skupaj na koncu izgledati. V roke sem vzel "upper deck" in ker je bil mocno predolg (nosilec za servo - plin/zavora), sem se odpravil v delavnico. Oznacil sem, koliko slednjega potrebujem. Seveda je bilo prvo potrebno orodje zaga za zelezo, kot drugo pa pila za zelezo.
Oznacen "upper deck":
Koncan in zmontiran "upper deck":
Iskal sem primeren nosilec za motor, pa sem informativno povprasal Megane-a (ALZA racing) za mnenje in moznost izdelave, ker je bila njegova ponudba vec kot zadovoljiva, sem se odlocil, da ga dam izdelat po narocilu. Model sem zrisal v programu Google SketchUp, z nekaj spremembami pa je prisel do proizvodnje. Gre za dvodelni nosilec, ki lahko sprejme katerikoli 36xx motor.
Nosilec motorja v programu Google SketchUp:
Nikakor pa ne gre brez nosilca akumulatorja. Torej potrebno je bilo izbrati tudi tega. Odlocil sem se, da ga ne bom izdelal sam, temvec bom uporabil preverjen izdelek. Izbral sem nosilec znamke HPI in sicer iz modela Vorza (kataloska stevilka: HPI 103675). Zapenjanje na trakce in prilagodljiva dolzina/sirina sta me prepricala.
Nosilec akumulatorja:
Za nosilec motorja in nosilec akumulatorja, sem bil primoran izvrtati nove luknje v samo sasijo modela, vendar to ni nikakrsen problem. Vrtalni stroj ter svedra debeline 3 in 4mm so opravili svoje delo. Da pa vijaki ne bi strleli iz sasije na spodnji strani, sem izbral take z vgrezno glavo. Zaradi njih, sem luknje na sasiji malo povecal na vrhu ( pofrzenkal), da glave lepo sedejo notri. Na novo izvrtane luknje so oznacene na spodnji sliki.
Na novo izvrtane luknje:
Ko sem model provizoricno sestavil skupaj, sem opazil, da obstaja nevarnost, da regulator oz. vodniki, ki potekajo iz le tega, pride v stik z kardanom. Zaradi tega sem se odlocil vgraditi malo, vendar ucinkovito resitev - L profil. Zaradi nosilca motorja, pa sem moral odstraniti tudi ojacitev zadaj. Sedaj pa se mi poraja vprasanje, predelati staro ali izdelati novo..
Zascitni L-profil:
Toliko za danes, vec pa v prihodnjih dneh..
Od nekdaj me nekako bolj privlaci elektro kot t.i. nitro scena, zato sem iskal kaksno alternativo temu modelu.
Ker pa se zadeva ni prodala v zadanem casu, sem se odlocil, da ga nadgradim oz. predelam v elektro model z brezkrtacnim pogonom.
Torej za osnovo sluzi ze omenjeni Carson Specter. Na modelu je dodatno vgrajenih nekaj komponent.
Nastel bom tiste najbolj opazne:
- alu nosilci rok zadaj
- sway bar spredaj
- sway bar zadaj
- alu nosilec zgornjih rok spredaj
Vse skupaj pripomore k boljsi legi na cesti, kot tudi k vzdrzljivosti modela.
Toliko o osnovi.
Stanje pred predelavo:
Predelava se je zacela tako, da sem celoten model razdrl do zadnjega vijaka. Nato sem vse skupaj ocistil in pocasi sestavil nazaj. Ko je bil model sestavljen, sem si ogledal kaksno postavitev imajo elektro buggy-i taksnih mer.
Ena izmed boljsih kombinacij se mi je zdela ta:
- motor zadaj desno
- akumulator spredaj levo
- servo spredaj desno
- regulator hitrosti (ESC) zadaj levo
Tako sem torej imel zamisel kako mora vse skupaj na koncu izgledati. V roke sem vzel "upper deck" in ker je bil mocno predolg (nosilec za servo - plin/zavora), sem se odpravil v delavnico. Oznacil sem, koliko slednjega potrebujem. Seveda je bilo prvo potrebno orodje zaga za zelezo, kot drugo pa pila za zelezo.
Oznacen "upper deck":
Koncan in zmontiran "upper deck":
Iskal sem primeren nosilec za motor, pa sem informativno povprasal Megane-a (ALZA racing) za mnenje in moznost izdelave, ker je bila njegova ponudba vec kot zadovoljiva, sem se odlocil, da ga dam izdelat po narocilu. Model sem zrisal v programu Google SketchUp, z nekaj spremembami pa je prisel do proizvodnje. Gre za dvodelni nosilec, ki lahko sprejme katerikoli 36xx motor.
Nosilec motorja v programu Google SketchUp:
Nikakor pa ne gre brez nosilca akumulatorja. Torej potrebno je bilo izbrati tudi tega. Odlocil sem se, da ga ne bom izdelal sam, temvec bom uporabil preverjen izdelek. Izbral sem nosilec znamke HPI in sicer iz modela Vorza (kataloska stevilka: HPI 103675). Zapenjanje na trakce in prilagodljiva dolzina/sirina sta me prepricala.
Nosilec akumulatorja:
Za nosilec motorja in nosilec akumulatorja, sem bil primoran izvrtati nove luknje v samo sasijo modela, vendar to ni nikakrsen problem. Vrtalni stroj ter svedra debeline 3 in 4mm so opravili svoje delo. Da pa vijaki ne bi strleli iz sasije na spodnji strani, sem izbral take z vgrezno glavo. Zaradi njih, sem luknje na sasiji malo povecal na vrhu ( pofrzenkal), da glave lepo sedejo notri. Na novo izvrtane luknje so oznacene na spodnji sliki.
Na novo izvrtane luknje:
Ko sem model provizoricno sestavil skupaj, sem opazil, da obstaja nevarnost, da regulator oz. vodniki, ki potekajo iz le tega, pride v stik z kardanom. Zaradi tega sem se odlocil vgraditi malo, vendar ucinkovito resitev - L profil. Zaradi nosilca motorja, pa sem moral odstraniti tudi ojacitev zadaj. Sedaj pa se mi poraja vprasanje, predelati staro ali izdelati novo..
Zascitni L-profil:
Toliko za danes, vec pa v prihodnjih dneh..