Varjenje pločevine

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Odgovori
schmeti
Začetnik
Prispevkov: 7
Pridružen: 10 Nov 2011, 17:13

Varjenje pločevine

Odgovor Napisal/-a schmeti »

Pozdravljeni, zanima me če kdo pozna kakšno firmo ki vari zelo tanke nerjavne pločevine (0,5 mm), prosim za kakšen link ali ime firme ali pa kontakt.

Lp Miha
Lp miha
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Varjenje pločevine

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Pošlji mi zs kaj bi natančno rad, kakšno obdelavo zvarov si si zamislil, kakšno nerjavno pločevino bi uporabil in kdaj bi to rad imel. (Vsekakor ne pred novim letom.) :D
lp
Sašo
pidalc
Tekmovalec
Prispevkov: 308
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Varjenje pločevine

Odgovor Napisal/-a pidalc »

pozdravljeni.
Verjetno si že našel, če ne je eden takšnih Fric&Ramovš iz Sevnice. Drugače pa to sploh ni problem. Vari ti lahko vsak ki ima varilni aparat po TIG postopku. :D
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Varjenje pločevine

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Če hočeš, da drži kot je predpisano za določen material, da ne nastanejo mikro razpoke in, da recimo ne rjavi v morski vodi sploh ni tako enostavno in ni šans, da ti to ustrezno spravi skupaj vsak, ki ima Tig aparat. Zlepi že, zavari z ustrezno trdnostno in kemijsko odpornostjo zvara ti pa redko kdo. Na splošno nerjavna jekla "lepo tečejo" med varjenjem in večinoma se te tanke pločevine uporabljajo bolj v okrasne namene in iz tega izhaja malce napačno mnenje o enostavnosti tovrstnega varjenja, ker za nek gostinski pult je resnično dovolj dober vsak, ki ima Tig aparat.
lp
Sašo
pidalc
Tekmovalec
Prispevkov: 308
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Varjenje pločevine

Odgovor Napisal/-a pidalc »

Ja, varjenje konstrukciji ni enostavno, kdor pa si kupi TIG ,ve kako se kakšna stvar zavari. Z nekaj prakse zadeva lepo teče. Tudi sam sem preizkusil, ko sem še delal v papirnici na vzdrževanju. Kar pa se tiče odpornosti na rjavenje, zvar je treba očistiti, pa ne z jekleno žično ščetko. Pri rostfraju je uporaba žežeznih orodji problematična, ker se "okuži" z navadnim jeklom in posledično rjavi.( preizkušeno, če potegneš z žebljem po nerjavni pločevini, bo ta tam rjavela).
Zvar se očisti z ANTOKSOM - pazi, močna kislina in še strupeno je =; #-o - nakar se opere z vodo. Pomagaš si še z medeninasto žično ščetko.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Varjenje pločevine

Odgovor Napisal/-a raktivec »

pidalc napisal/-a:Ja, varjenje konstrukciji ni enostavno, kdor pa si kupi TIG ,ve kako se kakšna stvar zavari. Z nekaj prakse zadeva lepo teče. Tudi sam sem preizkusil, ko sem še delal v papirnici na vzdrževanju. Kar pa se tiče odpornosti na rjavenje, zvar je treba očistiti, pa ne z jekleno žično ščetko. Pri rostfraju je uporaba žežeznih orodji problematična, ker se "okuži" z navadnim jeklom in posledično rjavi.( preizkušeno, če potegneš z žebljem po nerjavni pločevini, bo ta tam rjavela).
Zvar se očisti z ANTOKSOM - pazi, močna kislina in še strupeno je =; #-o - nakar se opere z vodo. Pomagaš si še z medeninasto žično ščetko.



Ne, nisem imel v mislih tega, to upošteva "vsak", temveč:

- predpriprava zvarjenca glede na njegovo kemično analizo in tu not štejem tudi predgretje na ustrezno temperaturo, ter kasnejše kontrolirano ohlajanje.
- uporabo pravilnega zaščitnega plina, ki je pri nekaterih nerjavnih jeklih tudi vodik.
- uporaba pravih varilnih palic, ki niso vedno enake kemične sestave kot osnovni material. Zelo dobro moraš vedet, koliko legirnih elementov ti bo zgorelo med varjenjem.
- pravilno doziranje dodajnega materiala in točno določeno število zvarov, ki gredo eden čez drugega, da ne pride do fatalnih notranjih napetosti.
- normalizacija zvarjencev, ali vsaj zvara, ki zna biti svinjsko zakompliciran posel.
- na koncu pasivacija zvarjenca, navadno z potapljanjem v ustrezno zmes kislin glede na sestavo zvarjenca.
- od časa do časa obnavljanje znanja in preverjanje zvarov tudi z pomočjo elektronskega mikroskopa, da vidiš kdaj si varil brez feritnih vključkov v obliki kvarnih lističev...

Brez zamire, a redki, ki imajo TIG znajo resnično dobro variti nerjavna in ostala legirana jekla! Za domačo uporabo, ali gostinske pulte že, za kaj resnega pa ni šans. In ob zlomljeni gredi, ali še čim nevarnejšim se navadno okrivi konstrukcijska napaka, "material, ki ga ni mogoče variti", napačne varilne palice..., vse, le lastno znanje ni krivo. Kvalitetno varjenje legiranih jekel je milo rečeno znanost, ki se je malokdo zaveda, "umetnost" tu not nima prostora, vsaj v industriji ne. :D
lp
Sašo
pidalc
Tekmovalec
Prispevkov: 308
Pridružen: 12 Mar 2013, 20:26

Re: Varjenje pločevine

Odgovor Napisal/-a pidalc »

LP
Verjetno si zelo podkovan v varilstvu in nobena tvoja izjava ni brez temeljev. Za zahtevne elemente res potrebuješ vse kar si opisal. A vseeno mislim da schmeti ne rabi vesolske tehnike. verjetno gre za rezervoar ali kaj podobnega. Tu ni nevemkakšne znanosti. :D
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Re: Varjenje pločevine

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Recimo rezervoar za navtiko potrebuje točno to o čemer pišem, rezervoar za kurilca pa ne. Zopet vprašanje kak rezevoar potrebuje.
Navtični kesl ti mimogrede prerjavi, če pri varjenju ne upoštevaš zgradbe materiala in, če zvarov ne pasiviraš. Navtični izpu ti recimo mimogrede poči, če ob vsem naštetem ne uporabiš pravilne zaščite z zaščitnim plinom in še marsičesa drugega.
To o čemur pišem je povsem življenska tehnika varjenja in nič vesoljskega. Res pa je, da ni potrebno za inox ograje, točilniške pulte in podobno. :D

Schmeti ni navedel za kak namen potrebuje varjenje in nisem mogel dat drugačnega odgovora.
lp
Sašo
crc
Začetnik
Prispevkov: 1
Pridružen: 06 Feb 2014, 12:54

Re: Varjenje pločevine

Odgovor Napisal/-a crc »

AnteJ, Miha

Če še vedno iščete mojstra za varjenje se oglasite nam na telefon 041/241 633 ali pišite na [email protected] ter napišite/opišite svoje želje.
Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike