Profil krila Pilatus PC-9M
Moderator: Pisaneli
Profil krila Pilatus PC-9M
Lep pozdrav vsem skupaj!
Jaz pa imam eno prošnjo oziroma vprašanje glede profila krila pri Pilatusu PC9M. Zadeva je sledeča:
Originalni profil v korenu krila je PIL15M825, ki pa na koncu kril preide v profil PIL12M850. Ta profil so razvili pri pilatusu posebej za PC-9A in PC-9M.
Zanima me ali je mogoče kje dobiti, oziroma ima kdo ta profil v *.dxf ali *.dwg formatu oziroma koordinate v *.dat ali *.txt tatoteki. Mogoče pa obstaja kakšna zamenjava z drugim profilom (nekje sem prebral da je izpeljanka iz NACA 6X profila-vendar o tem nisem prepričan).
Še en info: Višinski stabilizator ima v korenu krila profil NACA 0012, ki ob koncu preide v NACA 0008.
Smerni stabilizator pa ima v korenu NACA 0012-64 na vrhu pa NACA 0008-64.
Za vsako pomoč se vnaprej zahvaljujem.
Jaz pa imam eno prošnjo oziroma vprašanje glede profila krila pri Pilatusu PC9M. Zadeva je sledeča:
Originalni profil v korenu krila je PIL15M825, ki pa na koncu kril preide v profil PIL12M850. Ta profil so razvili pri pilatusu posebej za PC-9A in PC-9M.
Zanima me ali je mogoče kje dobiti, oziroma ima kdo ta profil v *.dxf ali *.dwg formatu oziroma koordinate v *.dat ali *.txt tatoteki. Mogoče pa obstaja kakšna zamenjava z drugim profilom (nekje sem prebral da je izpeljanka iz NACA 6X profila-vendar o tem nisem prepričan).
Še en info: Višinski stabilizator ima v korenu krila profil NACA 0012, ki ob koncu preide v NACA 0008.
Smerni stabilizator pa ima v korenu NACA 0012-64 na vrhu pa NACA 0008-64.
Za vsako pomoč se vnaprej zahvaljujem.
Jaz tudi mislim, da boš težko uspel uspešno uporabiti originalni profil na modelu kot je npr. na pravem letalu. Je občutna razlika v velikosti in teži gledano na vzgon. Predpostavljam, da ne boš gradil modela v merilu 1:1 . Saj čisto enostavno lahko pogledaš po netu pa po jadralnih modelih, in kaj hitro ugotoviš, da niso profili identični originalu. Sicer pa je bil načrt Pilatusa pred leti objavljen v reviji TIM ( pred leti so še kaj objavili o modelarstvu ). Sicer pa je ta model pred leti imel Toni Bitenc pa se obrni na njega, ti bo najbolje pomagal. Verzija M pa je razlika v smernem stabilizatorju in elektroniki v kokpitu, dodan je HUD pa par zaslonov ( iz športnega videza so naredili videz "fajterja" ). Drugač pa je to zelo lepo letalo, prej lepo kot uporabno ( mislim na prave ). Tudi v moji delavnici počiva na pol zgrajeni trup in še nekaj delov repa, da se enkrat konča ( po načrtu Tonija ).
In še to. Toni je ta model letel s posebnim občutkom, tako mehko, da je dajal videz pravega in to me je fasciniralo.
In še to. Toni je ta model letel s posebnim občutkom, tako mehko, da je dajal videz pravega in to me je fasciniralo.
Toni je ta avion tud v resnici vozil tako kot ti opisujes, ce se ne motim, ane Antonov:Dgoldi napisal/-a:In še to. Toni je ta model letel s posebnim občutkom, tako mehko, da je dajal videz pravega in to me je fasciniralo.
No tud zategoval ga je...zato je bil v vojski....
http://datingsidorsingel.com/
- AIRGHANADA
- Freak
- Prispevkov: 976
- Pridružen: 30 Nov 2006, 22:41
- Kraj: Marburg
- Kontakt:
Kaj si reko, "videz fajtera". Stari to zgleda ko nas pes, misicasto in hudobno! (-: Mislim, da bolj agresivnega propelernika se niso naredli, tako letalo lahko pilotiras samo v iberzugu brez cesarkoli spodaj. Pizda pa zadnji sedez ma fraj, jaz pa tu ...........
- Priponke
-
- fajter.jpg (43.57 KiB) Pogledano 5559 krat
veni, vici, vomiti
Pozdravljeni
Najprej hvala za vaše odgovore. Zadeva je sledeča:
Izdelati želim letečo maketo Pilatusa PC-9M v merilu 1:5 (razpon 2m, vendar resno razmišljam, da bi prešel na merilo 1:4 - razpon 2,54m) in sicer čim bolj podobnega pravemu letalu (near scale). Trenutno sem pri izdelavi načrta (3D modeliranje) in se res sprašujem ali bo originalen profil uporaben pri taki velikosti. Želel pa bi, da bi s letalo v zraku obnašalo čimbolj podobno pravemu. Konstrukcijsko je predvidena uporaba zakrilc, flapov, zračna zavora, uvlačljivo in vzmeteno podvozje, odpiranje kabine (če bo izvedljivo ???), uporaba signalnih luči, ...
Ali mogoče ima kdo kakšen predlog oziroma izkušnje pri podobnem modelu (Tucano, Texan II), da mi lahko svetuje kakšen profil bi lahko uporabil pri tem razponu kril. Vsaka razprava je dobrodošla.
Še enkrat hvala.
Najprej hvala za vaše odgovore. Zadeva je sledeča:
Izdelati želim letečo maketo Pilatusa PC-9M v merilu 1:5 (razpon 2m, vendar resno razmišljam, da bi prešel na merilo 1:4 - razpon 2,54m) in sicer čim bolj podobnega pravemu letalu (near scale). Trenutno sem pri izdelavi načrta (3D modeliranje) in se res sprašujem ali bo originalen profil uporaben pri taki velikosti. Želel pa bi, da bi s letalo v zraku obnašalo čimbolj podobno pravemu. Konstrukcijsko je predvidena uporaba zakrilc, flapov, zračna zavora, uvlačljivo in vzmeteno podvozje, odpiranje kabine (če bo izvedljivo ???), uporaba signalnih luči, ...
Ali mogoče ima kdo kakšen predlog oziroma izkušnje pri podobnem modelu (Tucano, Texan II), da mi lahko svetuje kakšen profil bi lahko uporabil pri tem razponu kril. Vsaka razprava je dobrodošla.
Še enkrat hvala.
Jaz sem mislil predvsem na kokpit. HUD zaslon je Head Up Display, kjer ima pilot določene podatke, ima katodne zaslone....kup elektronike in to sem mislil da zgleda kot fajter, drugače pa je videz Pilatusa bolj dinamično športen ( Ferrari videz med letali ).AIRGHANADA napisal/-a:Kaj si reko, "videz fajtera"....
Pa še to....to sem vedno želel javno povedat To kar imamo mi v slovenski vojski je spomenik Jelka Kacina. Mater, da mu vidim. Kupili smo jih za mitinge, ker za drugo niso!
- Priponke
-
- pc9m.jpg (74.48 KiB) Pogledano 5521 krat
asdominik napisal/-a: Trenutno sem pri izdelavi načrta (3D modeliranje) in se res sprašujem ali bo originalen profil uporaben pri taki velikosti.
Žal ne bo dobro letel!
Pravo letalo ima 5 kratno globino krila in 5kratno hitrost letenja modela. To ti da nekaj tisočkrat drugačne lastnosti zračnega obtoka okrog profila.
Če želiš verodostojno letenje, torej hitrosti med 80 in 120 km/h je najbolje iskat med Naca 24xx enake debeline kot je originalni profil. Verjetno boš moral modificirat tudi globino krilc in jih prilagodit modelarskim profilom.
p.s.
Si že konstruiral in izdelal kako podobno letalo?
Tako na oko ti zna pilatus dat bage. Ima namreč dolg nos, ki ne pomeni česa dobrega in če ne obvladaš skrivnosti letečih maket znaš biti ob prvem vzletu pečeno kuhan.
lp
Sašo
Sašo
Pozdravljen!asdominik napisal/-a: Konstrukcijsko je predvidena uporaba zakrilc, flapov, zračna zavora, uvlačljivo in vzmeteno podvozje, odpiranje kabine (če bo izvedljivo ???), uporaba signalnih luči, ...
Kot prvo....zakrilca=flapi.....
Kar se tice podvozja....peljal sm pravega pilatusa in ti povem da podvozje ni cist nic vzmeteno...nasprotno, zelo trdo je in pri pristajanju moras biti zelo natancen, ker te drugace lahko zacne odbijat. Tudi gume so zelo trde. Vec o tem ti lahko pove Toni Bitenc (Antonov).
Drugac pa zelim uspesno gradnjo, pa upam da bos tukej gor nalepil kaj slikc
LP Luka
http://datingsidorsingel.com/
Goldi, a si ti malo fouš enim ko ga lahko vozijo in se ti ne mors pelat, a,a?goldi napisal/-a:Jaz sem mislil predvsem na kokpit. HUD zaslon je Head Up Display, kjer ima pilot določene podatke, ima katodne zaslone....kup elektronike in to sem mislil da zgleda kot fajter, drugače pa je videz Pilatusa bolj dinamično športen ( Ferrari videz med letali ).AIRGHANADA napisal/-a:Kaj si reko, "videz fajtera"....
Pa še to....to sem vedno želel javno povedat To kar imamo mi v slovenski vojski je spomenik Jelka Kacina. Mater, da mu vidim. Kupili smo jih za mitinge, ker za drugo niso!
Drugac bi pa res lahko naredil spet eno akro grupo tako kot jo imajo Hrvati in hodil okol po mitingih.
http://datingsidorsingel.com/
- AIRGHANADA
- Freak
- Prispevkov: 976
- Pridružen: 30 Nov 2006, 22:41
- Kraj: Marburg
- Kontakt:
$$$$$ je vzrok za akrogrupo, pa kmalu bojo brez šoferjev ostali. Od vseh ki so leteli je ostal se mi zdi da samo še Ä�ani. Za tak denar noče nobeden niti pilatusa letet, grejo rajši v Linxa pa v Adrijo Pred let je bilo govora da bodo zline razdelili po klubih, na koncu bo še res tako
Pa lep dan še naprej............Aleš
Sorry: Namesto zakrilca, flapi ... je bilo mišljeno zakrilca-flapi.
Vem, da Pilatus nima vzmetenja vendar me nekako moti poskakovanje modelov pri vožnji predvsem po neravni in grobi površini (kar se vidi potresenju koncev kril), zato sem si nekako v grobem zastavil, da bi celo zadevo malo "pofederiral", ter s tem dobil malo bolj gladko in mehko vožnjo. Mogoče pretiravam, ampak je še cela zadeva le v glavi tako, da bomo videli kakšne bodo celotne konstrukcijske rešitve, pa teža, pa še x. stvari ...
Prosim da se zaenkrat držimo teme. Ker originalni profili ne bodo dobri vas naprošam, da izrazite vaše mnenje oziroma izkušnje pri podobnih modelih z podobnim razponom in katere profile je najbolje uporabit.
Sedaj po nasvetu g. "reaktivca" primerjam NACA 2415, ki na koncu kril preide v NACA 2412.
Če ima še kdo kakšno mnenje, nasvet ali zkušnjo kar na dan z njo.
Lep pozdrav!
Vem, da Pilatus nima vzmetenja vendar me nekako moti poskakovanje modelov pri vožnji predvsem po neravni in grobi površini (kar se vidi potresenju koncev kril), zato sem si nekako v grobem zastavil, da bi celo zadevo malo "pofederiral", ter s tem dobil malo bolj gladko in mehko vožnjo. Mogoče pretiravam, ampak je še cela zadeva le v glavi tako, da bomo videli kakšne bodo celotne konstrukcijske rešitve, pa teža, pa še x. stvari ...
Prosim da se zaenkrat držimo teme. Ker originalni profili ne bodo dobri vas naprošam, da izrazite vaše mnenje oziroma izkušnje pri podobnih modelih z podobnim razponom in katere profile je najbolje uporabit.
Sedaj po nasvetu g. "reaktivca" primerjam NACA 2415, ki na koncu kril preide v NACA 2412.
Če ima še kdo kakšno mnenje, nasvet ali zkušnjo kar na dan z njo.
Lep pozdrav!
pilko 1:4
Se morem oglasit!
V delavnici je pred leti pričel nastajat Pilko v merilu 1:4. Izdelan je bil kalup za trup in vsi pramodeli kril. potem pa je zadeva odšla na čakanje!?
Upam, da bom v bližnji prihodnosti našel malo volje in zadevo dokončal.
Je pa trup narejen z vsemi kovicami.
evo slikce:
V delavnici je pred leti pričel nastajat Pilko v merilu 1:4. Izdelan je bil kalup za trup in vsi pramodeli kril. potem pa je zadeva odšla na čakanje!?
Upam, da bom v bližnji prihodnosti našel malo volje in zadevo dokončal.
Je pa trup narejen z vsemi kovicami.
evo slikce:
- Priponke
-
- pilko s kaputazem.JPG (38.01 KiB) Pogledano 4214 krat
-
- pilko detajli1.JPG (23.25 KiB) Pogledano 4214 krat
-
- kalup trupa.JPG (43.27 KiB) Pogledano 4214 krat
BREZ LETENJA NI ŽIVLJENJA
L.P. Luka
L.P. Luka
Re: pilko 1:4
Hvala za lepe slikce in čestitke za projekt.Luka S. napisal/-a:Se morem oglasit!
V delavnici je pred leti pričel nastajat Pilko v merilu 1:4. Izdelan je bil kalup za trup in vsi pramodeli kril. potem pa je zadeva odšla na čakanje!?
Upam, da bom v bližnji prihodnosti našel malo volje in zadevo dokončal.
Je pa trup narejen z vsemi kovicami.
evo slikce:
Kakšen profil je izbran?
Mipo
- AIRGHANADA
- Freak
- Prispevkov: 976
- Pridružen: 30 Nov 2006, 22:41
- Kraj: Marburg
- Kontakt:
Zdaj pa mi povej če gledamo logično. Zakaj ima Slovenija te Pilatuse?!!? Za šolanje pilotov?!?! In kam potem gredo piloti ko se izšolajo? Za pehoto s turškimi puškami igrat, al pa mogoče patrije vozit, al pa v Rola bolnišnico operirat, mogoče pa se igrat na Poček s haubicami, .... Ej vojska razmetava z davkoplačevalskim denarjem tako, da glava boli. Če bi kdo že imel namen "ruknit" po Sloveniji, se ti Pilatusi niti iz hangerja ne bi imeli možnosti za postavit.....pa še bi lahko. Da bi vsaj denar dali v helikopterje, katere bi imeli za reševanje v gorah, reševanje poškodovanih ob nesrečah....ne za to pa ni denarja. Sicer pa sem bil v SLO armiji nekaj časa in sem ugotovil, da prekleto drži ena zadeva ( Zakaj ima vojska ograjo in stražo?!? Da ne pride logika noter! ).darksider napisal/-a:Goldi, a si ti malo fouš enim ko ga lahko vozijo in se ti ne mors pelat, a,a?
Luka tebi pa pohvalno za lep izdelek iz kalupa in ne razumem zakaj za vraga to ne dokončaš. Vem koliko truda je bilo potrebno da si do tega prišel ( več kot je potrebno da iz tega narediš model ), no mogoče si pa hraniš nek projekt za penzijon letalo pa se splača narediti in to z eno dobro barvno shemo ( ne v močerada! )
... Mama ... to mi delaj ...
To pa je
Če je scale in v merilu 1:4 je razpon kril okoli 2,54m +/- kakšna dlaka.
Ne morem verjet!
Profil je kot navajate 63xx ali lahko poveste malo bolj natančno glede samega profila, prehoda na koncu, in naklona .
Ali bi se dalo tole kupit in za kakšno ceno (odlitek seveda) in kaputaž zraven. Kontakt na ZS.
To pa je
Če je scale in v merilu 1:4 je razpon kril okoli 2,54m +/- kakšna dlaka.
Ne morem verjet!
Profil je kot navajate 63xx ali lahko poveste malo bolj natančno glede samega profila, prehoda na koncu, in naklona .
Ali bi se dalo tole kupit in za kakšno ceno (odlitek seveda) in kaputaž zraven. Kontakt na ZS.
- AIRGHANADA
- Freak
- Prispevkov: 976
- Pridružen: 30 Nov 2006, 22:41
- Kraj: Marburg
- Kontakt:
Ta mali Pilatus iz TIMa (1720mm čez krila) je imel NACA 2415 - in res je lahko ketel, kot "po olju", če je bil le pilot iz pravega testa. Tisti, ki smo imeli priložnost videt Tonija, kako ga leti, smo bili več ali manj pečenj (no, ja, mislim, da bi Toni tako odpeljal karkoli mu daš v roke ). Naredil sem ga tudi sam, pa lahko rečem, da je letel noro,in za svoje 4,7 kg je fenomenalno jadral (vem, je velikokrat crknu moped).
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----