Pozdravljeni!
Danes sem nabavil model PIPER J-3 CUB od SIG-a, 1:5 scale, kot kit komplet za gradnjo ( balsa trup in krila z rebri ). Žal so navedbe za motor zelo skope - proivajalec priporoča od 0.40 2 taktni naprej. Model ima razpetino 2146 mm in težo ca 3200 g. Površina kril znaša 62 dm2, torej ima majhno krilno obremenitev in je zelo počasen, kot original To meni kot ponovnemu začetniku sicer zelo ustreza. Hotel pa sem 4 taktni motor. Nekako mi je trgovec svetoval ali dvotaktnega 0.52 ali štiritaktnega po moči ekvivalentnega. Izbira štiritaktnega torej pade na 0.61 ( malo šibkejši ) ali 0.70 ( malo močnejši ) in vzel sem kitajčka SY FS 70AR. Žal pa sem doma ugotovil, da seže propeler kakšnih 10 mm bolj naprej od v načrtu vrisane pozicije. Predvsem zaradi uplinjača, ki podaljša motor. Tako vgrajen bi imel cel krožnik elise zunaj pokrova motorja.
1.) Naj pustim, ker razen izgleda ne bo vplivalo na letalne sposobnosti model ( razen nekoliko več teže spredaj, kar lahko izničim z akumulatorji prestavljenimi bolj nazaj )
2.) Motor je prvelik, zadostuje nekoliko krajši 0.61 štiritaktnik
3.) Zamenjam motor za dvotaktnega 0.52 aki 0.61
4.) Rešim zadevo z izrezom v motorno steno 20 x 10 mm, v katerega pade mehanizem čoka motorja in tako motor montiram nekoliko zadaj ( potem je dolžina motorja ravno pravšnja ). Od zadaj bi steno pokril,da ne olji notranjosti modela.
Meni se zdi zadnja rešitev najboljša, majhen poseg in še vedno dovolj motorne moči. Ampak morda sem le pretiraval z motorjem.
Mnenja izkušenejših bibila zelo dobrodošla.
Pa še nasvet glede servota za višinsko krmilo. Je precej veliko in vzel sem servote Graupner 5077. Originalen načrt predvideva en servo in togo push/pull povezavo za višinsko krmilo. Meni se zdi malo veliko za en servo. Bi bilo bolje vsako polovico višinskega krmila vezati na svoj servo? Ali pa dva servota zaporedno ? RV mi to dovoljuje, nabavil sem MX 16 S.
Hvala vnaprej!
Piper j-3 cub 1:5 - velikost motorja
Piper j-3 cub 1:5 - velikost motorja
LP!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Hvala za nasvet! Sem včeraj med goro balse v kartonu najdel tudi list z natančnejšimi navedbani za motor. Tam navajajo 0.65 za štiritaktnika, torej je bila izbira pravilna.
Kar se tiče komentarja pa si narobe razumel - ravno zato smo brez ficka, ker je to drag hobi No, letenje samo je seveda še dražje ( motorno ), jadralno je še nakako znosno, ko enkrat opraviš potreben nalet in si nabereš izkušnje. Jaz sem nehal že zdavno in me trenutno ne vleče več nazaj. Predvsem časovno pomeni aktivno jadralno letenje konstatno odsotnost čez vikende, kar si laho privoščiš dokler si brez obveznosti.
Kar se tiče komentarja pa si narobe razumel - ravno zato smo brez ficka, ker je to drag hobi No, letenje samo je seveda še dražje ( motorno ), jadralno je še nakako znosno, ko enkrat opraviš potreben nalet in si nabereš izkušnje. Jaz sem nehal že zdavno in me trenutno ne vleče več nazaj. Predvsem časovno pomeni aktivno jadralno letenje konstatno odsotnost čez vikende, kar si laho privoščiš dokler si brez obveznosti.
LP!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Iztok
Leti vse, kar ima dovolj močan motor!