Piper j-3 cub 1:5 - velikost motorja

... pogovori radijsko vodenih pomanjšanih različicah pravih letal

Moderatorji: Pisaneli, igi

Odgovori
Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Piper j-3 cub 1:5 - velikost motorja

Odgovor Napisal/-a iztok_p »

Pozdravljeni!
Danes sem nabavil model PIPER J-3 CUB od SIG-a, 1:5 scale, kot kit komplet za gradnjo ( balsa trup in krila z rebri ). Žal so navedbe za motor zelo skope - proivajalec priporoča od 0.40 2 taktni naprej. Model ima razpetino 2146 mm in težo ca 3200 g. Površina kril znaša 62 dm2, torej ima majhno krilno obremenitev in je zelo počasen, kot original :D To meni kot ponovnemu začetniku sicer zelo ustreza. Hotel pa sem 4 taktni motor. Nekako mi je trgovec svetoval ali dvotaktnega 0.52 ali štiritaktnega po moči ekvivalentnega. Izbira štiritaktnega torej pade na 0.61 ( malo šibkejši ) ali 0.70 ( malo močnejši ) in vzel sem kitajčka SY FS 70AR. Žal pa sem doma ugotovil, da seže propeler kakšnih 10 mm bolj naprej od v načrtu vrisane pozicije. Predvsem zaradi uplinjača, ki podaljša motor. Tako vgrajen bi imel cel krožnik elise zunaj pokrova motorja.

1.) Naj pustim, ker razen izgleda ne bo vplivalo na letalne sposobnosti model ( razen nekoliko več teže spredaj, kar lahko izničim z akumulatorji prestavljenimi bolj nazaj )

2.) Motor je prvelik, zadostuje nekoliko krajši 0.61 štiritaktnik

3.) Zamenjam motor za dvotaktnega 0.52 aki 0.61

4.) Rešim zadevo z izrezom v motorno steno 20 x 10 mm, v katerega pade mehanizem čoka motorja in tako motor montiram nekoliko zadaj ( potem je dolžina motorja ravno pravšnja ). Od zadaj bi steno pokril,da ne olji notranjosti modela.

Meni se zdi zadnja rešitev najboljša, majhen poseg in še vedno dovolj motorne moči. Ampak morda sem le pretiraval z motorjem.

Mnenja izkušenejših bibila zelo dobrodošla.

Pa še nasvet glede servota za višinsko krmilo. Je precej veliko in vzel sem servote Graupner 5077. Originalen načrt predvideva en servo in togo push/pull povezavo za višinsko krmilo. Meni se zdi malo veliko za en servo. Bi bilo bolje vsako polovico višinskega krmila vezati na svoj servo? Ali pa dva servota zaporedno ? RV mi to dovoljuje, nabavil sem MX 16 S.

Hvala vnaprej!
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Uporabniški avatar
bruhpilot
Profesor
Prispevkov: 1431
Pridružen: 14 Dec 2004, 17:38
Kraj: blizu Šentilja

Odgovor Napisal/-a bruhpilot »

4. varijanta bo OK.

S podpisom pa se ne bi strinjal. Pravi letalski modelar je to zato, ker si to najbolj želi in ne zato, ker ne bi imel ficka [-X . Pravzaprav ga za malo bolj resne modele potrebuje kar precej :wink:

lp
lp Aleš
Jet fan, acro fan, scale fan, heli fan, glider fan
GSM 031 387 358
Uporabniški avatar
iztok_p
Tekmovalec
Prispevkov: 363
Pridružen: 04 Dec 2007, 17:38
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a iztok_p »

Hvala za nasvet! Sem včeraj med goro balse v kartonu najdel tudi list z natančnejšimi navedbani za motor. Tam navajajo 0.65 za štiritaktnika, torej je bila izbira pravilna.
Kar se tiče komentarja pa si narobe razumel - ravno zato smo brez ficka, ker je to drag hobi :lol: No, letenje samo je seveda še dražje ( motorno ), jadralno je še nakako znosno, ko enkrat opraviš potreben nalet in si nabereš izkušnje. Jaz sem nehal že zdavno in me trenutno ne vleče več nazaj. Predvsem časovno pomeni aktivno jadralno letenje konstatno odsotnost čez vikende, kar si laho privoščiš dokler si brez obveznosti.
LP!

Iztok

Leti vse, kar ima dovolj močan motor!
Odgovori

Vrni se na RV makete letal