Nastavitev motorja Webra speed 50 aereo

Splošna debata o motorjih in modelih z eksplozijskim pogonom

Moderator: Mipo

Odgovori
s57ra
Razpravljalec
Prispevkov: 148
Pridružen: 29 Nov 2004, 10:32
Kraj: pod Vremščico

Nastavitev motorja Webra speed 50 aereo

Odgovor Napisal/-a s57ra »

Ziv,
Z omenjenim motorjem imam tezave #-o kako pravilno nastaviti minimum in zmes (iglo maksimuma). Motor je deloma utečen, predvsem ima težavo da noče delovati na srednjih obratih, na full pa potrebuje nekaj časa da se "pobere" pol pa divje vleče, pravzaprav preveč za 2.2 kg težak 1.4m nizkokrilni model in seveda pilota ki se šele dobro uči.
Zaenkrat uporabljam 20% ricinus gorivo, nimam vgrajenega dodatnega gretja, temperatura zraka pa je tam okoli 5 stopinj C.

Hvala za nasvet,
s57ra
Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 704
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Webra speed gt 50

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk »

Pavle hoj.

Mam z webro enake probleme, kot ti. Sicer vrti obupno hitro , pa tudi moči je več kot dovolj, vendar mi nagaja v prehodih iz minimalnih v maximalne obrate. Letim, letim, dam gas..., štejem ena..., dva..., tri..., štiri..., tja do petih sekund, motor sploh ne prime, pola pa kr naenkrat, kot bi mu dal hudiča za povohat... znori ! Sem ga dal mal v roke Svoljšku, ki mi je res nastavil uplinjač, tko da je štand gas zdaj res nizek, pa tudi pri polnem plinu motor ne dela težav, kot sem rekel imam probleme samo v prehodih, ravno takrat ko rabim odzivnost motorja. Sem pri prijatelju naročil gretje svečke, sem prepričan, da bo to odpravilo težave...

LP Darko
Uporabniški avatar
Matjaz
Tekmovalec
Prispevkov: 381
Pridružen: 22 Jan 2003, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Matjaz »

Resitev je!?!

Dynamix! :D

LP

Matjaz
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Webra speed gt 50

Odgovor Napisal/-a Mipo »

slo-warhavk napisal/-a:Sem pri prijatelju naročil gretje svečke, sem prepričan, da bo to odpravilo težave...
Žal gretje svečke ne bo popravilo odzivnosti motorja. Na nizkih vrtljajih motor lepo dela = torej svečka ni podhlajena. V prehodu je zelo verjetno mešnica prebogata. To se delno rešuje s "sušenjem" motorja s spodnjo iglo (siromašimo mešanico) in ustrezno spreminjamo odprtje uplinjača (s servomotorjem), da so vrtljaji še vedno zanesljivi. Ko tukaj zmanjka je rešitev v "sušenju" srednjega območja, kar pa omogoča v prejšnji pošti omenjeni dynamix (Matjaž, popravi me, če sem že pozabil kako deluje Dynamix).

Miloš
Uporabniški avatar
Matjaz
Tekmovalec
Prispevkov: 381
Pridružen: 22 Jan 2003, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Matjaz »

Pravzaprav je mesanica v trenutku dodajanja plina presuha. Tlak v rezervoarju zaradi vrtenja v prostem teku pade, igla je precej priprta in ker ni dovolj goriva, motor pokasljuje in se ne zavrti. Dynamix je imel ob loputi za plin se batek v cilindrcku, ki je dodatno vbrizgal gorivo v vplinjac, tako kot pri velikih vplinjacih. Poskusita zmanjsati tlak v rezervoarju. Naprimer s T clenom v cevki med rezervoarjem in izpusnim loncem. In seveda veliko potrpljenja pri nastavitvi. Webra Speed 50 je precej podivjan motor, tudi njegov "porting" je narejen za veliko moc pri polnih obratih, ne pa za fijakanje pod srednjimi obrati. Za to slednje je boljsi kak OS.

LP

Matjaz
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Na, Matjaž, zdej bova pa naredila eno malo zmede: mešanica presuha, mešanica prebogata.

Torej: če motor pri hitrem dodajanju plina grgra, pljuva iz izpuha (malce izkušenj in posluha ne škodi), potem je "spodaj" premasten. V primeru, da se obotavlja in divje pospeši, če mu za trenutek pokrijemo izpušno cev (povečamo nadtlak v rezervoarju), potem je presuh.

Drugi način za določanje pravilne mešanice na spodnji strani je:
snemimo cev za dovod goriv, ali pa jo stisnimo, tako, da preprečimo dovod goriva:
1. vrtljaji narastejo in nato ugasne => mešanica prebogata
2. Vrtljaji takoj upadejo, motor ugasne => mešanica prerevna
3. motor še nekaj trenutkov deluje z nespremenjenimi vrtljaji in nato ugasne => mešanica je pravilna

Miloš
Uporabniški avatar
Matjaz
Tekmovalec
Prispevkov: 381
Pridružen: 22 Jan 2003, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Matjaz »

:D Ha, ha, ha....

Ne, ne bova delala zmede. Vse kar si napisal popolnoma drzi, ce le ne gre za kaj izjemnega in posebnega. In ta Webra je nekaj takega. Kote odpiranja in kanale ima taksne, da jo v srednjih obratih vsaka se tako mala rec zelo zmede.

Govorim cisto iz izkusenj, ker sem jo pred leti celo imel, a se je bilo treba najprej malo spomnit na probleme. Spomnim se, da je vedno imela previsok tlak v v rezervoarju. Za moj okus noben motor ne sme imeti v rezervoarju vec kot toliko pritiska, da porine gorivo pol metra do meter visoko po cevki. Ce se prav spomnim, je Webra rinila gorivo v prvo nadstropje. Potem je izredno tesko nastaviti vplinjac.

LP

Matjaz
s57ra
Razpravljalec
Prispevkov: 148
Pridružen: 29 Nov 2004, 10:32
Kraj: pod Vremščico

Prevelik tlak

Odgovor Napisal/-a s57ra »

Hm,
bom poizkusil izmeriti tlak, kot prvi ukrep pa zmanjšati količino goriva v rezervoarju, ki je bil ob neuspelem nastavljanju čisto poln, kar pa pomeni da je tlak še toliko večji. Rešitve s T členom pa ne razumem čisto, kaj naj bi dal na dodatno vejo, neke vrste kompenzacijsko posodo? enak efekt dosežem z manj goriva. Vsekakor hvala za koristne izkušnje.

LP, s57ra
Uporabniški avatar
Matjaz
Tekmovalec
Prispevkov: 381
Pridružen: 22 Jan 2003, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Matjaz »

Pavle!

:D
No, pomeri, pa ce je prevec, potem naredi takole:
Vzemi medeninasto cevko fi 3.5 mm, naredi iz nje T clen velik 10 X 20mm. Potem v eno od cevk 5mm od konca cevke zvrtaj luknjo 1.5mm pravokotno skozi cevko, torej dve luknji... V preluknjano cevko vrezi M3 navoj. Iz vijaka M3x10 naredis iglico tako, da jo na koncu zbrusis v 5mm dolgo konico. Potem to privij iskupaj in vtakni v cevko nekam na sredino med rezervoar in izpusni lonec. Tako bos lahko nastavljal koliko zraka naj uide iz cevke in s tem posredno tlak v rezervoarju..
Ja, pa ne dat potem tega v letalo, ker bo vse umazano okoli... #-o

Se to... Tlak v rezervoarju rabimo zato, da cimbolj iznicimo razliko tlaka zaradi nivoja goriva in/ali polozaja rezervoarja glede na polozaj vplinjaca vs rezervoar. Se najboljsa resitev je seveda crpalka, ampak to je ze druga zgodba.

LP

Matjaz
Uporabniški avatar
Matjaz
Tekmovalec
Prispevkov: 381
Pridružen: 22 Jan 2003, 01:00
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Matjaz »

Pudabu... :roll:

In ce se ti ne da lotati, potem stopi v trgovino z opremo za akvariste. Tam bos nasel to rec ze narejeno v medeninasti in plasticni verziji.

LP

Matjaz
Odgovori

Vrni se na Splošni pogovori o modelih z eksplozijskim pogonom