![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Slika](http://www.strancar.net/learningtofly/arowbeli.jpg)
![Slika](http://www.strancar.net/learningtofly/arowmoder.jpg)
![Slika](http://www.strancar.net/learningtofly/arowsrsen01.jpg)
![Slika](http://www.strancar.net/learningtofly/arowsrsen02.jpg)
![Slika](http://www.strancar.net/learningtofly/arowbelordec01.jpg)
![Slika](http://www.strancar.net/learningtofly/arowbelordec02.jpg)
![Slika](http://www.strancar.net/learningtofly/booby01.jpg)
![Slika](http://www.strancar.net/learningtofly/booby02.jpg)
Moderator: carcar
Ultralajt napisal/-a:Izmeri tisto tetivo krila (debela svetlomodra črta) ki je na presečišču poševnih črt.
Recimo da si izmeril 13 cm. Sedaj od njenega prednjega roba odmeri 15-17%. To bi v tem primeru bilo 13 cm * 0,15=~2 cm. Označi to točko na tej črti (torej od prednjega dela profila odmeriš nazaj po črti 2 cm), sedaj pa potegneš od te črte pravokotnico na simetralo krila (zam kjer sta zlepljeni polovički krila). Tam kjer ta črta seka simetralo krila, tam naj bi bilo težišče.
http://www.msm-rc.net/forum/download.php?id=11533
Vendar pa je treba vedeti, da tako preprosto iskanje težišča daje pri letečem krilu le približno lego kje naj bi bilo, saj je dejanska lega težišča zelo odvisna od uporabljenega profila (kolikšen ima moment...torej od oblike skeletne linije profila), od aerodinamičnega in (ali) geometrijskega zvitja krila, ter tudi od tega, ali je v načrtu predvideno kako naj stojijo krilca...včasih se zakrivijo za določen kt navzgor, kar v bistvu poveča "avtostabilnost".
Zadnjo besedo pri reglaži letečega krila, za katerega v načrtu ni nazorno vse razjasnjeno,a li pri prototipu, ima preizkus na terenu, ter naknadno uravnavanje težišča s premikanjem komponent ali dodajanjem obtežitve.
Najbolj opazen pokazatelj da imamo na letečem krilu težišče preveč zadaj je ta, da se nam model ob dodajanju višine, hoče nenadno zavrteti v kovit...torej nahitro se zvrne na eno krilo in se zasvedra navzdol.
Seveda pa moramo paziti, da na oddajniku "zmiksamo" odklone krilc tako, da se za nagib odklanjajo bolj kakor pa za višino.
LP Mitja
Cevecs napisal/-a: V načrtu je napačno težišče 153mm od spodnjega roba.
LP
Gre za načrt ARROW, ki sem ga navedel v naslovu sporočila.Ultralajt napisal/-a:Cevecs napisal/-a: V načrtu je napačno težišče 153mm od spodnjega roba.
LP![]()
Lahko poveš o katerem načrtu govoriš, in kaj konkretno je mišljeno "od spodnjega roba".
Mitja
Ultralajt napisal/-a:Če pozorno prebereš moj tekst, boš videl, da gre pri izračunu za približen informativni izračun, ker ta upošteva samo tlorisno obliko krila in ne še drugih pomembnih dejavnikov kot so : tip profila v korenu, tip profila na koncu, aerodinamično zvitje, geometrijsko zvitje, velikost in oblika krilc, vrsta krilnega zaključka (z wingleti ali brez)....
Ravno zato tudi piše, da se natančnejša lega težišča nastavi potem na preizkusnih poletih.
Tako se je pokazalo pri testiranju mojega letečega krila ARROW, da ima težišče tako kakor je oznalčeno na načrtu, zato prosim, ne navajaj tega podatka kot napačnega!
Mitja