F3J servoti
F3J servoti
Kakšne servote uporabljate za flape, kaj za elerone, višina, smer? Kaj bi uporabljali če ne bi bilo finannčnih omejitev? Navadni ali digitalni servoti?
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Re: F3J servoti
bavmir napisal/-a:Kakšne servote uporabljate za flape, kaj za elerone, višina, smer? Kaj bi uporabljali če ne bi bilo finannčnih omejitev? Navadni ali digitalni servoti?
Če ni finančnih omejitev... http://www.volz-servos.de/ht/servo/servos_en.html
118€ za servo...no, sedaj definitivno so...
lp
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Ne dojamem... s 3150 so klasa zase v svojem cenovnem razredu...fs550 je zgolj 15€ cenejši, le enkrat uležajen, ni digitalc... Sicer gre na 6V...no_name napisal/-a:Za naslednji F3X model sem se ognil Hitec125 za elerone ter Hitec85 za flape.
Uporabil sem S3150 za elerone ter Fs550MG za flape.
Vedeti pa je treba da ni vse v servomotorju. Veliko pripomore tudi "pravilna" povezava serva z krmilno površino...
Je bisto, da lahko veliko drži 80N+?
lp
P.s. kako je z zračnostjo pri obeh?
P.s.s. Hitec ima naprimer probleme z tem, da servo počasi dobiva luft...sploh mg...v mislih imam 81-tko... Kako je z futabo?
Po izkušnjah, ki sem jih z omenjenima Hitecoma imel sem se odločil za drugega proizvajalca.
S3150 ter FS550 MGBB imata oba minimalno zračnost.
S3150 ima manjšo kot HS125 že v štartu. Pri HS125 se ta še nekoliko poveča.
FS550 pa ima zračnosti v zobnikih nekoliko več kot Hs85MG v štartu, vendar po izkušnjah bo po 2h letenja imel HS85 ravno tako oz. večjo zračnost.
To so predvidevanja, ki sem jih spravil skupaj po tem kar sem videl na drugih modelih ter svojih, več bom lahko napisal ko bo model poletel.
Hitrost meni ne igra bistvene vloge, največ mi pomeni zadrževalna sila, ter točnost.
Za flape sem se za cenejši servo odločil zato ker se držim načela da vedno vstavim notr največji možen servomotor. Zato se mi zdi neumno dajati 46€ za 10,8mm, če se 13mm za 13€ manj popolnoma skrije v krilo.
Tudi premer glavnega zobnika je pri debelejšem servu večji, kar pomeni manjšo silo na zobnike, pa še absolutna zračnost zob. zveze rezultira v manjšem kotu...
S3150 ter FS550 MGBB imata oba minimalno zračnost.
S3150 ima manjšo kot HS125 že v štartu. Pri HS125 se ta še nekoliko poveča.
FS550 pa ima zračnosti v zobnikih nekoliko več kot Hs85MG v štartu, vendar po izkušnjah bo po 2h letenja imel HS85 ravno tako oz. večjo zračnost.
To so predvidevanja, ki sem jih spravil skupaj po tem kar sem videl na drugih modelih ter svojih, več bom lahko napisal ko bo model poletel.
Hitrost meni ne igra bistvene vloge, največ mi pomeni zadrževalna sila, ter točnost.
Za flape sem se za cenejši servo odločil zato ker se držim načela da vedno vstavim notr največji možen servomotor. Zato se mi zdi neumno dajati 46€ za 10,8mm, če se 13mm za 13€ manj popolnoma skrije v krilo.
Tudi premer glavnega zobnika je pri debelejšem servu večji, kar pomeni manjšo silo na zobnike, pa še absolutna zračnost zob. zveze rezultira v manjšem kotu...
Babooni so ponovno med nami !
Tole o zračnost HS125 servov sem tudi jaz opazil in sumim, da precej pripomore k flatru. Povezave so popolnoma brez zračnosti, pa mi krilca vseeno migljajo gor dol za cel milimeter. Sicer vedno obstojijo v enem položajo, toda z roko jih zamigaš in čutiš zrak.
Se da morda kaj založit, ali natolčt, da se je znebiš?
Se da morda kaj založit, ali natolčt, da se je znebiš?
lp
Sašo
Sašo
Moje izkušnje s S3150.
Imam en par izjemno "mučenih" S3150 servotov.
Najprej tišanje v Enigmi do daske v Dolomitih in nekajkrat doma, potem pa direta v zemljo s sapojemajočo hitrostjo, delali so BP (btw ostali D60 oz B109 so bili dobesedno uprašeni, enega sploh nisem našel). Potem pa v Swifta, ki sem ga tudi stresel na Dovški. Sedaj opravljajo delo v uškah na Visionu, BP. Zračnost taka kot na začetku.
Zelo zadovoljen.
Imam en par izjemno "mučenih" S3150 servotov.
Najprej tišanje v Enigmi do daske v Dolomitih in nekajkrat doma, potem pa direta v zemljo s sapojemajočo hitrostjo, delali so BP (btw ostali D60 oz B109 so bili dobesedno uprašeni, enega sploh nisem našel). Potem pa v Swifta, ki sem ga tudi stresel na Dovški. Sedaj opravljajo delo v uškah na Visionu, BP. Zračnost taka kot na začetku.
Zelo zadovoljen.
www.lipo.si
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Po tujih forumih so zelo skritizirali hitec-ove 5125 digitalce. Zobniki naj bi se pri f3f-f3b lomili-drobili kot za stavo. Vedno je bilo kot alternativa napisan prav s3150... tudi za zakrilca!mihah napisal/-a: Imam en par izjemno "mučenih" S3150 servotov.
Ima mogoče kdo kake izkušnje tudi z uporabo s3150 na zakrilcih?
lp
Ja 3150 je res eden boljših servomehanizmov za te modele, pa tud ta crkne, kot je meni na tekmi, za DP v Kranju. Enostavno več ne drži nule tako, da gre vn in nov noter. Crknil je po kakih petik urah delovanja.
Imam pa v krilih za alerone kar navadne HS 125 in držijo. Če bodo še naprej bom začel pošteno sumit (to že sumim), v vse nakladanje okoli, tega, da za v jotico pa nič drugega kot digitalci, ki pa niso prav poceni. Zdi se mi, da je ves špas v tem, da nam spretni trgovci ponujajo dražje stvari, zaslužek je že večji.
Prepričan sem, da v jotice in podobne modele ni potrebno vstavljat dragih digitalnih servomehanizmov, važno je, da ima dva ležaja in metalne getribe in seveda dovolj moči.
Imam pa v krilih za alerone kar navadne HS 125 in držijo. Če bodo še naprej bom začel pošteno sumit (to že sumim), v vse nakladanje okoli, tega, da za v jotico pa nič drugega kot digitalci, ki pa niso prav poceni. Zdi se mi, da je ves špas v tem, da nam spretni trgovci ponujajo dražje stvari, zaslužek je že večji.
Prepričan sem, da v jotice in podobne modele ni potrebno vstavljat dragih digitalnih servomehanizmov, važno je, da ima dva ležaja in metalne getribe in seveda dovolj moči.
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Pozdravljeni,
Graupner je dal na trg cel kup novih nizkocenovnih (22-26€) digitalnih servomehanizmov.
Npr: http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=78319
Pa me zanima če je mogoče že kdo preizkusil katerega od njih?
Dosedaj sem bil z poceni standrdnimi digitalnimi graupnerjevimi mehanizmi zelo zadovoljen; tako da jih imam namen uporabiti za v-rep in zakrilca pr prihajajočem f3x projektu...
lp
Graupner je dal na trg cel kup novih nizkocenovnih (22-26€) digitalnih servomehanizmov.
Npr: http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=78319
Pa me zanima če je mogoče že kdo preizkusil katerega od njih?
Dosedaj sem bil z poceni standrdnimi digitalnimi graupnerjevimi mehanizmi zelo zadovoljen; tako da jih imam namen uporabiti za v-rep in zakrilca pr prihajajočem f3x projektu...
lp
Da nebom otpirao nove teme me zanima kateri kabli so naj bol primerni za f3j modele?
Nekako se nagibam k tem 0,14Qmm http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... 4qmm_robbe ?
Nekako se nagibam k tem 0,14Qmm http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... 4qmm_robbe ?
Ta je dobra!miholič napisal/-a:Da nebom otpirao nove teme me zanima kateri kabli so naj bol primerni za f3j modele?
Nekako se nagibam k tem 0,14Qmm http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... 4qmm_robbe ?
Modelom ne moreš določit primernih kablov, temveč jim določiš primerne servote. Ko si jih našel pogledaš koliko amperov vlečejo, koliko se jih bo napajalo v liniji preko enega kabla, kako so oddaljeni od vira napajanja in nato izračunaš presek tega kabla.
Prav lahko se zgodi, da bi bila krmilna žila 0,14 mm2 dovolj, težko pa verjamem, da bi napajalni žici kabla v krilu, kjer krmita vsaj dva servota ustrezali. Predvsem digitalci potegnejo odločno preveč!
Zračunaj, saj ni težko.
lp
Sašo
Sašo
Raktivec, izračuni kažejo, da so lahko žice tudi 0,14 mm2, saj je padec napetosti minimalen, pregrevanje pa je tudi zanemarljivo...
Če goniš zadevo na 5 celic ali s kakim drugim virom, potem to itak ni kritično.
Sam sicer uporabljam 0,25 mm2... saj je razlika v masi cca. 10g pri celem krilu.
Lp,
Silvester
Če goniš zadevo na 5 celic ali s kakim drugim virom, potem to itak ni kritično.
Sam sicer uporabljam 0,25 mm2... saj je razlika v masi cca. 10g pri celem krilu.
Lp,
Silvester
Shadow-E
Xplorer
MX22
Xplorer
MX22
@Sly;
Morda, če imaš za vsak servo svojo žico in analogne servote, ampak to na koncu pripelje do večje mase kot ena napajalna žica za polovico krila.
p.s.
Če en servo potegne 5 A ob 5V imaš na koncu 1,5 m dolge A=0,14 mm2 žice okrog 1,8 V padca, za dva kar 3V (flap + eleron), to pa ni več mačji kašelj. In digitalci menda mimogrede potegnejo krepko čez 5A. Zaradi padca verjetno potegnejo še več in padec se množi. Ob pristankih celo krilo dela z polno paro in jaz ne bi šel v tak riziko.
u = (2l*q*P)/(A*U)
u = končna napetost
U = začetna napetost
P = moč v watih
l = dolžina v metrih
A je presek v mm
q = 0,01724 za baker
Morda, če imaš za vsak servo svojo žico in analogne servote, ampak to na koncu pripelje do večje mase kot ena napajalna žica za polovico krila.
p.s.
Če en servo potegne 5 A ob 5V imaš na koncu 1,5 m dolge A=0,14 mm2 žice okrog 1,8 V padca, za dva kar 3V (flap + eleron), to pa ni več mačji kašelj. In digitalci menda mimogrede potegnejo krepko čez 5A. Zaradi padca verjetno potegnejo še več in padec se množi. Ob pristankih celo krilo dela z polno paro in jaz ne bi šel v tak riziko.
u = (2l*q*P)/(A*U)
u = končna napetost
U = začetna napetost
P = moč v watih
l = dolžina v metrih
A je presek v mm
q = 0,01724 za baker
lp
Sašo
Sašo
No ja, glede 5A bi se pa dalo dolgo debatirati...
BEC-i so danes večinoma 5A, 4 Eneloopke se že pri 3A sesedejo na 1V po celici...
Glede na to, da že dve leti letim s temi kombinacijami, lahko zagotovim, da se praktično nikoli ne zgodi, da bi servo potegnil več kot 0,5A, kar pa privede do padca napetosti, ki je 10 krat manjša od te, ki si jo navedel.
Teoretično in praktično obstajajo ternutki, ko se ta obremenitev poveča (npr. drsanje s flapi po tleh pri pristanku, F3J štarti ipd), vendar so to izredno kratkotrajne obremenitve.
Padec napatosti imamo v obeh primerih in v obeh je ta praktično zanemarljiv.
Večja težava je padec napetosti na viru, kot pa je ta na vodnikih.
Osebno uporabljam 0,25 mm2 zato, ker je:
1. večji presek in verjetnost, da žica kje poči (npr. na lotu), je manjša
2. imam je na pretek doma
3. padec napetosti je manjši
4. lažje jo lotam
5. ...
Lp,
Silvester
BEC-i so danes večinoma 5A, 4 Eneloopke se že pri 3A sesedejo na 1V po celici...
Glede na to, da že dve leti letim s temi kombinacijami, lahko zagotovim, da se praktično nikoli ne zgodi, da bi servo potegnil več kot 0,5A, kar pa privede do padca napetosti, ki je 10 krat manjša od te, ki si jo navedel.
Teoretično in praktično obstajajo ternutki, ko se ta obremenitev poveča (npr. drsanje s flapi po tleh pri pristanku, F3J štarti ipd), vendar so to izredno kratkotrajne obremenitve.
Padec napatosti imamo v obeh primerih in v obeh je ta praktično zanemarljiv.
Večja težava je padec napetosti na viru, kot pa je ta na vodnikih.
Osebno uporabljam 0,25 mm2 zato, ker je:
1. večji presek in verjetnost, da žica kje poči (npr. na lotu), je manjša
2. imam je na pretek doma
3. padec napetosti je manjši
4. lažje jo lotam
5. ...
Lp,
Silvester
Shadow-E
Xplorer
MX22
Xplorer
MX22
Ravno zaradi Enelop celic sem prišel do sklepa, da zna priti do občutnih padcev napetosti. Še vedno jih krivim, da sem bil pred leti povsem brez moči, ko je 3,2 kg elipsa z polnim šusom podrla spomenik in popolnoma demolirala dekoracijo sosednjih dveh grobov na krajevnem pokopališču. (Celice sem našel kakih 30 m naprej.) Je pa res, da sem imel na tistem modelu namenoma trše pante, da zaradi zračnosti v S3150 ne bi zaflatralo.
Ob gibkih pantih bi polžasto leteči F3J modeli verjetno res lahko imeli tanjše kable.
Ob gibkih pantih bi polžasto leteči F3J modeli verjetno res lahko imeli tanjše kable.
lp
Sašo
Sašo