nasvet za letalo po meri..

Pomembne informacije, pomoč, vprašanja&odgovori začetnikom z modeli letal/helikopterjev

Moderatorji: Pisaneli, luigidon, JKSniper, alien2108

Odgovori
Uporabniški avatar
queef
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 05 Sep 2011, 16:04

nasvet za letalo po meri..

Odgovor Napisal/-a queef »

pozdravljeni, pred kratkim sem se odločil da nabavim eno letalo, ker vem da vas je tukaj večina zelo izkušenih, bi prosil za kakšen dober nasvet, glede na moje želje katere bom naštel spodaj:

- rad bi jadralno letalo z električnim motorjem (majhna poraba el, tiho delovanje)
- premer kril nekje 2 metra (sklepam zaradi nosilnosti dodatne teže - glej naprej)
- v nadaljevanju sem nameraval nanj pritrditi kamero, za začetek obrnjeno navzdol, za 90 stopinjske posnetke iz zraka (verjetno za začetek kar telefon v primerno zaščitenem ohišju, za zajem slike bom spisal aplikacijo za android in jo prožil kar prek mobilnega omrežja ali na časovnik)
- kasneje bi preizkusil tudi z POV, vendar to za zdaj pustimo..
- kar se tiče cenovnega razreda bi vzel nekaj srednjega, tudi rabljeno

Če prav razumem potrebujem enega uredu gliderja, en električni motor, akumilator + polnilec, dva servota za krmiljenje in en sprejemnik. Tramsmitter/konzolo se bom zaenkrat sposojal od prijatelja, zato to za sedaj pustimo - nastaviš samo pravo frekvenco pri novem sprejemniku.

Kot sem rekel sem začetnik, kar se tiče elektrotehnike mi ni problem, zato bom kasneje preiskusil tudi pov, vendar bi rad kakšen dober nasvet da za začetek dobim eno ok letalo. Aja, pa ne potrebujem za kakšne hude akrobacije, kot sem rekel bo uporaba najbolj za fotografijo, tako da rabim kakega easy-riderja.. Hvala vnaprej za nasvete! :D
You know, sometimes people ask me, "Are you angry at God for making disabled people?" I say, "No, I think the world is better with President Bush."
Uporabniški avatar
nitrometan
Freak
Prispevkov: 761
Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
Kraj: Kranj

Odgovor Napisal/-a nitrometan »

Se pravi si začetnik brez izkušen v pilotiranju takih mašinc ... ali se pač motim ?

Če imam prav bom rekel da je zate EasyStar, Beta1400, HawkSky in podobni, predvsem ker jih ni problem vozit, so tudi sami po sebi precej stabilni, imajo pa tudi dobre letalne lastnosti. Razpon kril je približno 1,3m.
Tudi kar se tiče nosilnosti nislo slabi. Na mojega EasyStarja (originalna konfiguracija - šibak motor) mi je uspelo obesiti tudi 150g dodatne teže s tem da je bilo letalo še zmeram sposobno nekega zmernega vzpenjanja. Z močnejšim pogonskim sistemom se bi lahko tudi hitreje vzpenjal.

Močna opcija je tudi EasyGlider ki ima 1,8m razpon kril ampak to letalo je že nadaljevalna stopnja. Vsi omenjeni avioni so narejeni iz na udarce odpornega materiala, ki tudi za popravilo ni preveč zahteven.

Ampak preden se preveč zaletiš v to stvar naj te še opozorim, da učenje letenja ni kar samoumevno in zahteva trening na simulatorju ali pa spremstvo izkušenega modelarja. Upoštevanje tega nasveta ti lahko prihrani precej živcev in denarja.

Če boš nakupoval vso opremo ne vidim razloga zakaj bi si oddajnik sposojal od prijatelja, sicer si pa kar pomislil na vso potrebno opremo, dodal bom še regulator vrtljajev motorja in to, da je število servotov odvisno od letala.
Obstajajo tudi kompleti, kjer dobiš vse kar potrebuješ, stavr samo povežeš in sestaviš.

To je moje mnenje za enkrat, pa le preberi po forumu, ker o teh stvareh že veliko piše :wink:
NE KLIČ HUDIČA !!!

It just MIGHT be IDIOT RESISTANT but NOTHING is IDIOT PROOF !! :lol:

LP Andraž
MHribi
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 13 Feb 2008, 14:49
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MHribi »

Jaz bi ti priporočal easystar-ja vendar ker želiš pritrditi kasneje tudi kamero ti priporočam tole:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... Plane.html

ne vem ali želiš voziti fpv ali samo snemati to bi ti jaz priporočal. če pa še sploh nisi letel potem pa probaj najprej z easystarjem in kakšnim izkušenim modelarjem :)
LP
Matevž
Uporabniški avatar
queef
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 05 Sep 2011, 16:04

Odgovor Napisal/-a queef »

:P najprej hvala za nasvete..
jp kar se tiče izkušenj samo nekaj na simulatorju aerofly prof deluxe z pravo kontrolo za upravljanje.. samo pač vem da to ni čisto isto zaradi vetra, termike in takih stvari ki v simulaciji niso predvidene

drugače ja, na forumu sem že pridobil veliko informacij, sam še vseeno raje dodatno vprašam :)
Kar se tiče kamere in konzole za upravljanje bi nabavil kasneje, ker je pač to malo večji finančni zalogaj, poleg tega potrebuješ dodaten transmitter in receiver za video.. drugače pa fpv zagotovo zmaga ko imaš dovolj izkušenj da ne razbiješ letala oz koga ubiješ :)

kar se tiče el motorja, ne bom nabajvljal, ker jih imam že kar nekaj doma in bom probal čimveč home-made scimprat skupaj.. easyglider, easystar in hawksky mi zgledajo kr uredu - mislim da bo to ožji izbor..

Če praw razumem ponavadi rabiš 2 servota za krmiljenje krilc na repu, gor/dol in levo/desno; če imaš krilca tudi na krilih, potrebuješ še 2 servota ki imata odmik ravno v nasprotnih smereh, ali to počne samo eden?

Nenazadnje, glede robustnosti, vsi našteti modeli so iz umetne mase, predvidevam da stiropor, kako je z modeli iz balze? Sklepam da so za jadranje boljši, zaradi manjše teže, ampak bolj krhki v primeru trkov in zato slabši za začetnika?
You know, sometimes people ask me, "Are you angry at God for making disabled people?" I say, "No, I think the world is better with President Bush."
MHribi
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 13 Feb 2008, 14:49
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MHribi »

no za motor ti priporočam da ga kupiš prav tako regulator hitrosti ker je to najbolj sigurno. jaz ne bi dal 100€ v zrak z home made motorjem rajš dam še neki evrov več pa kupim novega

kar se tiče materialov je stiroporu podoben material zelo odber saj je tako rekoč neuničljiv.

lahko me dodatno kontaktiraš preko zs
LP
Matevž
Uporabniški avatar
queef
Začetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: 05 Sep 2011, 16:04

Odgovor Napisal/-a queef »

no, mal narobe sm se izrazil, pač ni home-made motor, sam so bili že uporabljeni.. mal bi pač preveril moči in porabo in bi se odločil za čimboljšega.. konec koncev če si na planjavi, lahko še zmeraj pristaneš tudi če motor odpove ane - kar pa mislim da je malo verjetno

a imaš kakšne izkušnje kako je z modeli iz balze, so dosti bolj krhki, al je kakšen drug trik (da ga sploh ni) - ali se mogoče za modele iz balze odločajo ker ga pač sam narediš in tudi to dosti velja?
You know, sometimes people ask me, "Are you angry at God for making disabled people?" I say, "No, I think the world is better with President Bush."
Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1369
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a tomazslo »

Lahko ti napišem moje izkušnje......po nekaj desetletjih premora sem se ponovno lotil modelarstva..
Nabavil HawkSky-ja, simulator in pač probaval srečo....... res da leta nekaj bolj upočasnijo vse skupaj, a rabil sem kar nekaj mesecev, da nisem več pristajal na nos in v kovit...prebral in preštudiral tudi kaj nekaj zapisanega okrog termike in podobno (čeprav sem že v mojih mladih letih modelaril in metal avione)....Po dobrem letu sem prešel tudi na druge modele, visokokrilce , nizkokrilce, čeprav mi določeni, predvsem hitrejši, še vedno delajo težave. Na Hawka sem tudi namontiral FPV in se s tem malo igral, sicer je šel bolj počas v luft in hitreje dol (dodatna teža oddajnika, kamere in močnejše baterije)...
Je pa predpogoj, da obvladaš komando v tej meri, da ne gruntaš več kaj moraš storiti, ampak, da to delaš podzavestno (tako kot voziš avto in ne gruntaš kdaj moraš na sklopko prtisnt). Ko osvojiš komando, gre vse ostalo veliko hitreje naprej in stopničke do zahtevnejših modelov veliko hitreje preskakuješ, kot si jih na začetku, ko si se na prvem modelu kalil. Pa še eno je pomembno, vedno si moraš priznati svoje napake, ker jih edino tako lahko tudi popraviš, pa čim manj za padce in nesreče išči napake v modelu in tehniki, ker je 99% napak posledica pilota..

Če pa kdaj kaj okol Kranjske Gore hodiš se pa oglasi, pa kako v živo rečemo, lahko tudi na pisti, z Račko sva skor vsak dan tam...
Zadnjič spremenil tomazslo, dne 06 Sep 2011, 11:03, skupaj popravljeno 2 krat.
MHribi
Razpravljalec
Prispevkov: 57
Pridružen: 13 Feb 2008, 14:49
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MHribi »

no jaz imam iz balze zgolj akrobatske model, jadralne mam tudi enega iz balze (ga še nisem probal) za na pobočje. mam pa pol še enga kitajskega jadralca iz stiropora (trenutno ni v uporabi utrpel težke poškodbe) in je čist uredu. če si začetnik nimaš kej za razmišljat easystar, jaz nebi uzel easyglider-ja ker ma ailerone (nagib) in je zato težji za vožnjo za začetnika. pel se v ljubljano ali v logatec v modelarsko trgovino in ti bodo tam iz prve roke svetovali. ali pa povprašaš kakšnega lokalnega modelarja. razlaganje letenja in nakupa je lažja če nekomu razlagaš kot pa pišeš po forumu.

modeli iz balze letijo veliko lepše kot modeli iz stiropora so pa dražji. najverjetneje so tudi malje bolj krhki. predvsem jih je pa težje popravlat.
LP
Matevž
mzakelj
Profesor
Prispevkov: 1171
Pridružen: 24 Nov 2009, 12:27
Kraj: Godowich

Odgovor Napisal/-a mzakelj »

Definitivno easy star za začetek. Drugače pa kako leteče krilo, Arrow je kar zanimivo za letenje in poceni. Ampak še zmerom je easy star lažji za učit se. Svetujem ti pa da si nabaviš tudi kak simulator in vadiš par ur pred prvim poletom, vsaj da dobiš kot je rekel že nekdo pred mano komando v roke, ne da bi tuhtal kako obrniti ročico. Če si kje iz okolice Idrije ali Logatca je kar dosti modelarjev kateri ti bodo radi pomagali. Če ne boš nobenega našel se lahko tudi name obrneš in ti bomo radi pomagali. Vtisni si v glavo rek : kdor besede špara kruga strada. Če to preneseš v modelarski jezik bi bilo nekako tako : Če ne vprašaš imaš hitro trske na mizi :)
Uporabniški avatar
Alex 76
Profesor
Prispevkov: 1189
Pridružen: 27 Okt 2006, 08:14
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Alex 76 »

Kot pri večini stvari je pri začetku potrebno upoštevati vrstni red dogodkov, sicer kaj radi trpijo tako naši živčki kot tudi denarnica. Pravilen vrstni red je nekje bolj, nekje manj pomemben faktor in za letenje nedvomno je. Ne glede na talent in izkušenost posameznika se nesreče dogajajo, je pa res, da se njihovo število z izkušnjami močno zmanjšuje. Zaradi tega je na začetku piroriteta najti letalo s katerim se je najhitreje, najenostavneje in najceneje naučiti prvih korakov upravljanja modela. Obstaja velika verjetnost, da bo modela pri tem utrpel kar nekaj poškodb in razmišljanje o kakih obešanjih dodatne opreme je smotrno šele, ko postane letenje bolj kot ne rutinsko opravilo. Zavedati se je namreč potrebno, da dodatna teža pomeni slabšo upravljivost modela, poveča se minimalna hitrost s katero lahko le ta leti, poveča se inercija pri manevrih, vse to pa terja pilota z nekoliko več znanja. Ne nazadnje pomeni padec modela z veliko dodatne opreme veliko verjetnost, da se le ta uniči, kar predstavlja dodaten problem.
Če je cilj upravljati letalo za daljinsko snemanje, potem bi bila prava pot sledeča; prebiranje strokovno literature (teorija) nakup preprostega letala za učenje (predhodniki so napisali nekaj predlogov) ter veliko treniga, nakup novega letala primernega za nošenje predvidene opreme (dotedanje bo verjetno že precej utrujeno), letenje do uletenosti brez vgrajene opreme, oprema modela zgolj z ustreznimi utežmi ter ponoven trening in šele na koncu oprema modela s pravo opremo za snemanje/prvoosebno vodenje. Morda izgleda pot dolga in nepotrebno zapletena, vendar se bo na dolgi rok tak pristop nedvomno obrestoval tako časovno, kot tudi finančno.

LP
Alex
Odgovori

Vrni se na Oddelek za začetnike