Enigma F5B

Debate o hitrih modelih pylon in hotlinerjih

Moderatorji: Pisaneli, AD

Odgovori
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Enigma F5B

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!


Na RC Group je ena zanimiva tema o novem Mibovem modelu F5B Enygma.

Tujci na vse pretege hvalijo trdnost Flashev in pravijo, da bo Enygma odlično letalo, če bo vsaj tako trdna kot njeni predhodniki. Ob vsej tej hvali mi je resnično žal, da so vrli Mibovi mojstri za marketing ignorirali ta forum in se potrudili z predtavitvijo le na RC Groups.
Sicer je pa z Mibove strani več govora o vgrajenem setupu kot o modelu samem.





p.s.

Nadaljujem po dvanajsti uri.Slika
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

Najbrž vsi, ki ste se kdaj zanimali za mibotove modele poznate tole stran http://www.nanmodels.com/ , no za tiste, ki pa jo ne le malo za rezširitev obzorja...

LP MAtjaž
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Zdravo!



Ura je dvanajst in ne smemo se več hecat!

V mojem postu o Enygmi je bilo res vse, razen tega, da so hvalili trdnost izdelka. Vrli modelarji so celo predlagali razno razne izboljšave, da ne bi prihajalo do podobnih lomov kot pri prejšnjih modelih.
Vse skupaj je vsaj po moje izpadlo tako kot pri slabih politikih, ki gredo najprej v tuji kurnik, kjer jih petelini v trenutku okljuvajo, žal.



@Matjaž:

Kot kaže sem popolni novinec, ki se še nikdar ni zanimal za Mibove modele.Slika Modela ni predstavil Nanmodels ampak Mibo! Reakcije kupcev prejšnjih izdelkov so pa na žalost vidne na Rc Groups forumu.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9307
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Sašo kaj te zanima točno okoli modela? Z veseljem ti bom odgovoril.

Fol karbo verzija čaka na obdelavo... Z veseljem bom tule poročal kako gre na F5B setup :)


P.S. Naslov teme sem spremenil, da ne bo kakšnih nesporazumov. :)
Priponke
enigma2.jpg
enigma2.jpg (63.19 KiB) Pogledano 5577 krat
enigma1.jpg
enigma1.jpg (117.07 KiB) Pogledano 5577 krat
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9307
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Evo še ena snežna.
Priponke
IMGP2443.jpg
IMGP2443.jpg (78.75 KiB) Pogledano 5561 krat
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

mihah napisal/-a:Sašo kaj te zanima točno okoli modela? Z veseljem ti bom odgovoril.

Fol karbo verzija čaka na obdelavo... Z veseljem bom tule poročal kako gre na F5B setup :)



Lepo!Slika



Nihče od sodelujočih ni imel nobenih pripomb okrog aerodinamičnih lastnosti Flasha in da tudi o tem novem letalu ne dvomijo, moti jih trdnostna konstrukcija krila, ki je resnici na ljubo okrog nosilca in (nosilec sam) precej nerodna. To nerodnost se da seveda precej enostavno odpravit.

Zanima me predvsem kake ima ta zadeva profile, koliko g naj bi zdržalo krilo v končni fazi, koliko celic gre v trup, kakšna bo masa končnega izdelka in podobne klasične zadeve.

Po slikah sodeč ne bo nobenih pripomb na umetniški vtis. Izgleda lep in bi se prav rad postavil v čakalno vrsto, vendar pa od takega modela pričakujem da trdnostno prenese vsaj toliko kot moja doma izdelana strelica.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9307
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

1. Profil je NN1 8,2 %

2. G obremenitve - tu je precej neposrečeno govoriti, verjamem pa, da vedno več, v kolikor bo nosilec po celotni višini.

Krilo je že dosedaj dovolj trdno za veliko večino potencialnih uporabnikov, da se ne more zlomit kar tako, problem prototipa (nekoliko večjega torzijskega zvijanja krila) je odpravljen z polno karbonsko različico krila.

3. Masa mojega praznega karbonskega modela:

Krilo: 470 g (ja, precej :))
Trup: 170 g
Višina: 56 g

Za F5B torej malce preveč "rejen", je pa za "šov" odlična masa, za kar bo model prvenstveno tudi namenjen. Sicer pa je Enigma namenjena tudi prvim korakom v kategoriji F5B, tudi po ceni.

Mere:

Razpetina: 1780 mm
Dolžina: 1305 mm
FAI površina: 29.2 dm2
Maks masa FAI F5B: 2190 g

4. V trup gre BP 16 SC akujev. Ker je servo v repu, se da pobasat notri do 20 SC akujev, vendar bi bil to nesmisel.

Ker je trup pri akumulatorskem delu pravokotne oblike ni problema dat do 8S (4S2P) Kokam 3200 ali podobne.

Nos sprejme tudi 19 colsko lato če je potrebno.

V trup - rep gre BP B109 servo, ki se popolnoma skrije. V krila pa na flape S3150, na elerone pa B109 oz servomehanizmi podobnih debelin.


P.S. Kot zanimivost naj povem, da se pravimi F5B modeli (Surprise, Raketenwurm, Avionik) naredi od 30 do 50 tekmovalnih poletov. Modeli so narejeni na meji trdnosti pri čim manjši masi.

Modeli se lomijo na tekmah ... klik.

Se pa zato naredi fol karbo orenk krila in se tiši na šovih.. klik

Pojavlja se tudi problematika vedno težjih akumulatorjev, modeli morajo biti venomer večji (čez 1.8 m, verjetno v kratkem tudi preko 1.9 m).

Več o tovrstni tematiki.
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

mihah napisal/-a:1. Profil je NN1 8,2 %

2. G obremenitve - tu je precej neposrečeno govoriti, verjamem pa, da vedno več, v kolikor bo nosilec po celotni višini.


P.S. Kot zanimivost naj povem, da se pravimi F5B modeli (Surprise, Raketenwurm, Avionik) naredi od 30 do 50 tekmovalnih poletov. Modeli so narejeni na meji trdnosti pri čim manjši masi.

Zanimivi podatki!


Zanima me, zakaj nazaj k 8,2% profilu? Že pred desetletjem so imeli F5B modeli profile med 7% in 7,5%, F5F pa še manj.

G obremenitev?
Bolje bi bilo vprašat kakšno silo prenese krilo, če je vpeto v težišču posamezne polovice in enakomerno obremenjeno na sredini. Po moje je nosilec zgrešen tudi drugače ne le zaradi višine. Ogljik je namreč zgoraj, spodaj, levo in desno. Vztrajnostnemu momentu nosilca, obremenjenega na upogib koristi le material, ki je na skrajnih točkah v smeri upogiba. V tem primeru ogljik, ki je okrog oplate. Ogljik, ki je na razrezu viden po globini preseka tvori le odvečen balast, kar je hotel povedat tisti, ki je na RC Groups pripopal prerez drugega krila. Po moje je uspel na šolski način!
Vem, da se čohljem kjer me ne srbi, vendar bi nadaljeval z oplato. Nerazumljiv mi je podatek, da je kljub opazni masi in debelemu profilu, krilo pretežko. Očitno polnilo popije toliko epoxija, da zmanjka masne rezerve še za en sloj stekla. Dobro bi bilo uporabiti drugačna, lahko precej cenejša polnila. Po moje bi bila boljša lakirana mehka balsa, stirodur, epp... Vsi ti materiali so mogoče manj trdni od uporabljenega, toda dovolj lahki za še kako dodatno plast stekla. Končni izid bi bil po moje precej trdnejše krilo z podobno ali pa še nižjo ceno. Po mojih izkušnjah pri modelih z profilom nad 7,5% in tako malo vitkostjo, kot jo ima ta ni potrebno uporabi za oplato niti grama ogljika.
(Na pozitivu sem izdelal že kar nekaj modelov z npr. 80 ter 50 g/m2 stekleno tkanino, 2 mm polnilom iz stirodurja ali 1 mm mehke balse, ter 50 g tkanino znotraj. Izdelava je bila dolgotrajna in zaradi kitanja površine nekaj težja, toda v zraku mi niti enega ni uspelo zlomit.)

Trup 170g? Ta mora biti za krte ubijat.
Pri mojem novem modelu je trup zagotovo večji, pa ima borih 100g in prenese ogromno. Naj bo iz ogljika ali stekla z ogljikovim rovingom, obakrat ima enako maso in obakrat je zelooo močan.



Vem, da so tekmovalni F5B modeli povsem na meji in neuporabni za zabavo, za povrhu pa je njihova končna obdelava milo rečeno neestetska. Zato pa predvsem nemško govoreči proizvajalci ponujajo civilne verzije, ki prenesejo hudiča in pol. Po želji ti za malenkostno doplačilo dodatno ojačajo model glede na namen uporabe. Npr. Trup za letenje v gorah, krilo za pikiranja, nos profila dodatno ojačajo, česar pri razrezu Enigme ni videti...





P.S.


Na sliki Kontronika sem videl izrezkane hladilne luknje v zadnji pokrov motorja. Z enako idejo se že kar nekaj časa ukvaram. Na Hackerju, ki ga uporabljam za impeler sem to tudi že realiziral, mika pa me, da bi enako storil Z Kontronikom Fun 500-27-5,2. Za koliko odstotkov misliš, da se lahko ob takem prijemu poveča moč motorja ob uporabi turbo spinerja?
Ima Kontronik stranska pokrova privita v ohišje, ali le nataknjena kot pri Hackerju?
Ne bom te držal za besedo.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
peugeot1
Freak
Prispevkov: 924
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:05
Kraj: Selca

Odgovor Napisal/-a peugeot1 »

Se pa zato naredi fol karbo orenk krila in se tiši na šovih..

LP.



Koliko m/s pa potegne takle model. #-o

LP,Klemen
Ljubezen: ime ji je letenje!!!
Uporabniški avatar
mihah
Dr. Modelar
Prispevkov: 9307
Pridružen: 27 Apr 2001, 01:00
Kraj: Gmajnica
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mihah »

Včeraj je bil krst, hvala Juretu za včerajšnji in današnji štart.

Pri 2300 in še nekaj g se presenetljivo dobro pelje po zraku in se da celo malo pozeglat :D

Setup:
Kontronik FAI 18 motor + krmilnik
16 GP3700 (čisto običajne!)
RFM 16x16 široka (krst), 16x17 (danes)
Sprejemniški akuji 4x350 mAh KAN

Štart:
Slika
1maj010.jpg

Slika
1maj043.jpg

Slika
1maj053.jpg


Še je cel...

Slika
1maj055.jpg
www.lipo.si
Odgovori

Vrni se na Visokozmogljivi modeli