75w pogoni
75w pogoni
V debati okrog 75w smo prišli do ideje, da se sestavi tabela primernih pogonov, torej motor-prop-akku kombinacij, ki so znotraj naših željenih 75w. Ideja je ta, da bi se kasneje (naslednjo sezono?) dovolilo letenje samo z "uradno poštempljanimi" pogoni, ki bodo popisani tu. V pomoč so vam Žigove meritve.
Začenjam s svojim:
Welgard C28/30/12, aeronaut 9x5, 3S LiPo 1800mAh 8C ... ~8800rpm.
Začenjam s svojim:
Welgard C28/30/12, aeronaut 9x5, 3S LiPo 1800mAh 8C ... ~8800rpm.
Zadnjič spremenil pegasus, dne 06 Mar 2010, 00:51, skupaj popravljeno 1 krat.
Axi 2212/34 gold, aeronaut 11/8, 3S Li-Po 1200mah .... 5600 obratov (+100obr prve sekunde, +/- 0 med 5-10(15)sec, -100 po dobrih 10, 15sec)
http://www.modelmotors.cz/index.php?pag ... &line=GOLD
(idealno: 10celic ni-xx, 11/8. točno 75W)
naj napišem še bratov pogon, ki je sicer nekje 60W?
LP!
Jure
http://www.modelmotors.cz/index.php?pag ... &line=GOLD
(idealno: 10celic ni-xx, 11/8. točno 75W)
naj napišem še bratov pogon, ki je sicer nekje 60W?
LP!
Jure
Re: 75w pogoni
pegasus napisal/-a: Ideja je ta, da bi se kasneje (naslednjo sezono?) dovolilo letenje samo z "uradno poštempljanimi" pogoni, ki bodo popisani tu.
Ideja kot taka, je popolnoma zgrešena. V enem letu se pojavi zelo veliko novih motorjev različnih proizvajalcev, konec koncev, zakaj prepovedati recimo samogradnje (čeprav je ekonomska upravičenost slednjih ob poplavi poceni kitajčkov vprašljiva),
Podobno, oziroma še slabše, kot če bi v kombatu omejili izbor motorja na enega samega proizvajalca. Namesto tega so omejili delovno prostornino motorja, velikost elise, izpuh, ter število vrtljajev. Čeprav bi po mojem skromnem mnenju bilo dovolj, če bi omejili vrtljaje, ter eliso. Ampak tukaj ni govora o kombatu, ampak o F5j.
lp
Kaj pa ti dve verziji:
- na začetku sezone oziroma pred prvim sodelovanjem na tekmi se prijaviš, dobiš "certifikat" za pogon in od tega celo sezono ne odstopaš.
- najde se "sponzor", ki za ugodno ceno ponudi "nacionalni razred" pogona. Ta pogon nato vsi uporabljajo, v zameno pa ta prodajalec nekaj primakne k organizaciji tekem, ter dobi pravice do promocije svojih izdelkov. Trenutno nekateri nerodno vsiljujoče zastonj propagirajo svoje izdelke in zakaj ne bi kaj primaknili, saj je tekma strošek za vse ostale sodelujoče, ki tako krijejo stroške zastonjkarjem.
V zvezi z tem bi bilo v prihodnje dobro določit cenik koliko stane tak ali drugačen način reklamiranja izdelkov v raznih foto reportažah iz tekem. Spet bo kdo hud in me šimfal, toda meni se okrog obrača ko vidim kako židovsko se nekateri šlepajo na ramenih entuziastov, ob tem pa izjavljajo, da jih drek briga domača scena.
- na začetku sezone oziroma pred prvim sodelovanjem na tekmi se prijaviš, dobiš "certifikat" za pogon in od tega celo sezono ne odstopaš.
- najde se "sponzor", ki za ugodno ceno ponudi "nacionalni razred" pogona. Ta pogon nato vsi uporabljajo, v zameno pa ta prodajalec nekaj primakne k organizaciji tekem, ter dobi pravice do promocije svojih izdelkov. Trenutno nekateri nerodno vsiljujoče zastonj propagirajo svoje izdelke in zakaj ne bi kaj primaknili, saj je tekma strošek za vse ostale sodelujoče, ki tako krijejo stroške zastonjkarjem.
V zvezi z tem bi bilo v prihodnje dobro določit cenik koliko stane tak ali drugačen način reklamiranja izdelkov v raznih foto reportažah iz tekem. Spet bo kdo hud in me šimfal, toda meni se okrog obrača ko vidim kako židovsko se nekateri šlepajo na ramenih entuziastov, ob tem pa izjavljajo, da jih drek briga domača scena.
lp
Sašo
Sašo
no, upam da se bodo izgredi pobrisali, pristavil bi le, da ni treba sicer, da je točno to zdaj pravilo: Moraš imeti enega izmed teh pogonov...
ampak s temi dovoljenimi pogoni lahko sodnik samo pogleda če imaš v modelu res to in ni treba nič merit, polek tega pa vsak začetnik in še kako potreben "podmladek" klasi točno ve, kaj vzeti in koliko katiri pogon stane.
LP!
Jure
ampak s temi dovoljenimi pogoni lahko sodnik samo pogleda če imaš v modelu res to in ni treba nič merit, polek tega pa vsak začetnik in še kako potreben "podmladek" klasi točno ve, kaj vzeti in koliko katiri pogon stane.
LP!
Jure
@Pegasus;
Nobene zarote ne vidim, so le opažanja kako se da tudi na tvojih ramenih zastonj terat reklamo! Če me imaš ob vsem tem za spletkarja si slep. V zdravem kapitalizmu nič ni zastonj, zakaj bi bila reklama?
Sicer je bila to le moja ideja okrog rešitve gordijskega vozla, ki ga po moje ne boste kar tako presekali.
Nobene zarote ne vidim, so le opažanja kako se da tudi na tvojih ramenih zastonj terat reklamo! Če me imaš ob vsem tem za spletkarja si slep. V zdravem kapitalizmu nič ni zastonj, zakaj bi bila reklama?
Sicer je bila to le moja ideja okrog rešitve gordijskega vozla, ki ga po moje ne boste kar tako presekali.
lp
Sašo
Sašo
Ker mi kitajci več kot dva meseca niso bili sposobni poslat enih že plačanih lipotov, sem se razjezil nanje in jim rekel, naj mi namesto njih pošljejo pest malih vrtavk, ki sem se jih namenil pregledati za ustreznost v 75w. Tako sem dobil štiri igračke:
1. nekaj rdečega
2. pol piksne s hladilnikom?
3. nekaj črnomodrega z vrečko drobnarij in
4. nekaj sivega z vrečko drobnarij in celo listkom papirja.
Primerjal sem jih s svojim welgardom c28-30-12.
Vsi motorčki imajo premer 28mm, dolžina magnetov na rotorju pa se razlikuje: 1 in 2 imata rotor dolg 10mm, 3 12mm in 4 16mm. Welgard ima rotor dolg 14mm. Osi so 3mm, izstopata le 3 in welgard, ki sta 3.17mm. Dva izmed njih imata na osi navoj. Preseneti 4, ki ob največjih dimenzijah v tej zbirki in z njimi obljubljeno največjo močjo preseneti z zelo tankimi žicami, ki so celo tanjše kot pri povprečnem servomotorju, poleg tega pa so nanje nataknjeni neki iz zvite medenine narejeni kvazi konektorji. Kasneje se izkaže še, da motor pri določenih obratih grdo trese. Šrot.
Meritve sem opravil na že znani način. Vir energije so bili 3S FP2170, ki so mi bili slučajno pri roki.Rezultati so nekako takšni:
1 vrti 9x5 na 9200 in 11x4 na 7500
2 vrti 9x5 na 8500 in 11x4 na 7300
3 vrti 9x5 na 8700 in 11x4 na 7700
4 vrti 9x5 na 8400 in 11x4 na 7400
Za primerjavo, welgard vrti 9x5 na 8600 in 11x4 na 7800.
Vidimo, da je za 9x5 motorček 3 skoraj natanko to, kar hočemo. A če upoštevamo, da so tekme poleti na 30 stopinjah, sedaj pa je zunaj 7 stopinj in da so temu ustrezno lipoti dali manj od sebe, smo raje malce bolj "na varnem" in se odločimo za motorček 2. Ta je že po svojem dizajnu namenjen bolj depronkotom - sploh mi ni jasno, kako bi ga lahko kamorkoli pritrdil. Škoda, da motorčka 1 ne delajo s kakim ovojem ali tremi več, ker izgleda res simpatično. Za motorček 3 je že iz imena vidno, kje so se "zgledovali". Mogoče je tudi zato dodatni pribor pri njem res impresiven, dobimo celo rezervno os. Motorček 4 pa je, kot sem že omenil, kljub dodatnemu priboru, šrot.
Ugotovitev: "made in china" kompleten pogon za 75w F5J model nas pride nekih $55 + poštnina in davek, kar je toliko, kot nas stane samo dober prenos za speed 400. Zelo verjetno je tudi po trpežnosti več vreden, predvsem pa nudi več zabave. Še kdo misli, da je eco dobra ideja?
1. nekaj rdečega
2. pol piksne s hladilnikom?
3. nekaj črnomodrega z vrečko drobnarij in
4. nekaj sivega z vrečko drobnarij in celo listkom papirja.
Primerjal sem jih s svojim welgardom c28-30-12.
Vsi motorčki imajo premer 28mm, dolžina magnetov na rotorju pa se razlikuje: 1 in 2 imata rotor dolg 10mm, 3 12mm in 4 16mm. Welgard ima rotor dolg 14mm. Osi so 3mm, izstopata le 3 in welgard, ki sta 3.17mm. Dva izmed njih imata na osi navoj. Preseneti 4, ki ob največjih dimenzijah v tej zbirki in z njimi obljubljeno največjo močjo preseneti z zelo tankimi žicami, ki so celo tanjše kot pri povprečnem servomotorju, poleg tega pa so nanje nataknjeni neki iz zvite medenine narejeni kvazi konektorji. Kasneje se izkaže še, da motor pri določenih obratih grdo trese. Šrot.
Meritve sem opravil na že znani način. Vir energije so bili 3S FP2170, ki so mi bili slučajno pri roki.Rezultati so nekako takšni:
1 vrti 9x5 na 9200 in 11x4 na 7500
2 vrti 9x5 na 8500 in 11x4 na 7300
3 vrti 9x5 na 8700 in 11x4 na 7700
4 vrti 9x5 na 8400 in 11x4 na 7400
Za primerjavo, welgard vrti 9x5 na 8600 in 11x4 na 7800.
Vidimo, da je za 9x5 motorček 3 skoraj natanko to, kar hočemo. A če upoštevamo, da so tekme poleti na 30 stopinjah, sedaj pa je zunaj 7 stopinj in da so temu ustrezno lipoti dali manj od sebe, smo raje malce bolj "na varnem" in se odločimo za motorček 2. Ta je že po svojem dizajnu namenjen bolj depronkotom - sploh mi ni jasno, kako bi ga lahko kamorkoli pritrdil. Škoda, da motorčka 1 ne delajo s kakim ovojem ali tremi več, ker izgleda res simpatično. Za motorček 3 je že iz imena vidno, kje so se "zgledovali". Mogoče je tudi zato dodatni pribor pri njem res impresiven, dobimo celo rezervno os. Motorček 4 pa je, kot sem že omenil, kljub dodatnemu priboru, šrot.
Ugotovitev: "made in china" kompleten pogon za 75w F5J model nas pride nekih $55 + poštnina in davek, kar je toliko, kot nas stane samo dober prenos za speed 400. Zelo verjetno je tudi po trpežnosti več vreden, predvsem pa nudi več zabave. Še kdo misli, da je eco dobra ideja?
- Priponke
-
- motorcki1.jpg (80.46 KiB) Pogledano 5479 krat
Še vedno.. in vedno bom..pegasus napisal/-a:Še kdo misli, da je eco dobra ideja?
Letel sem veliko kategorij, a zaradi enostavnosti pravil, skorajda popolne izenacenosti in enakovrednosti tehnike, mi je ECO kategorija ena najbolj priljubljenih in jo izredno rad letim, še posebej ker tu pride res do izraza PILOT in NE tehnika (resda tekmujem v sosednji drzavi, kjer smo jo celo spravili pod okrilje nacionalne zveze in imamo poleg pokalnih tekem tudi uradno drzavno prvenstvo )
ECO kategorija je (poleg HLG-klasik) najcenejsa RC kategorija
se opravicujem za off topic, ampak Jure me je kar nekako izzval s svojim vprasanjem
Očitno nisi sledil F5J tem izpred enega leta.jernejk napisal/-a:OT:
Hmm.... a ni F5J-75w isto?
BTW: mi lahko prosim nekdo razloži, kaj za vraga pomeni "ECO"
Lp
J
F5J ECO= Speed 400 motorček in propeler brez reduktorja
Sedajle se pa žal na pamet ne spomnem, kaka je omejitev za akumulator... mislim da 8 x NiMH ali 3xlipeti....(naj me kdo popravi)
LP Mitja
-
- Freak
- Prispevkov: 914
- Pridružen: 02 Dec 2004, 23:38
- Kraj: Mlajtinci
Zadnjič spremenil Borut Talian, dne 20 Nov 2007, 09:45, skupaj popravljeno 1 krat.
Aha, mogoče sem bil malo nejasen... mislil sem na tale del
Lp
J
Se mi zdi, daje tudi 75w kategorija bolj boj med piloti kot tehniko, ne?Letel sem veliko kategorij, a zaradi enostavnosti pravil, skorajda popolne izenacenosti in enakovrednosti tehnike, mi je ECO kategorija ena najbolj priljubljenih in jo izredno rad letim, še posebej ker tu pride res do izraza PILOT in NE tehnika
Lp
J
No, da zadeve razložim in pri tem upam da rossija ne spravimo v jok (sigurno za to, ker je vse to že napisano v obsežni ECO temi iz prejšne zime).
Takole gre zadeva, Jernej. Nekdo je dal idejo za ECO kategorijo prejšno leto... tak čas kot sedaj ali malenkost prej. Nato je tema raslaaaa... in raslaaa... in narasla mislim da preko 30 strani , in ko se začnejo tekme, se jasno organizira F5J, F5J 400 in ECO... no... žal so se do konca leta vedno odeležili po trije v ECO kategoriji (od 30 strani popisanih na forumu!), razen tekme v Krškem, kjer so CELO leteli svoje štarte, saj jih je bilo 5! No, smo mislili da bo kaj bolje in smo naredili model, odleteli eno tekmo, zmagali in se je zadeva zaključila. (omejitev je bila Sp400 direkt, 6X3, 2X servo in 7cells je max. )
Na hitro povzeto, veliko predebatirano na to temo, nič iz nje!
75W zna biti zelo zanimiva naslednje leto , tehnika (bolje fizika - aerodinamika) špila vlogo le pri tem, kdo sestavi in zdizajnira boljši model, kar se motorjev tiče so odstopanja minimalna in se poznajo v zraku le zaradi ostalih nastavitev in lastnosti (teža, razpon, primernost propa in fina nastavitev eleronov/flapov). No, pa ne da bi koga ustrašil, če že vzameš enega od priporočenih pogonov nimaš kaj zgrešiti, neglede na model in (ne)-nastavitve (in se vidim zadnje čase ustvarjajo novi, ravno v tej temi ("so we are fully out" s temi pogovori) ).
Mislim da nebi smeli toliko gledati kaj so razlike od prejšne kategorije 400, saj obstajajo pri 75W dvojna pravila....
- ena za poljuben pogon do 75W in min. teža modela 600g.
- druga, ki so identična za modele 400, torej speed 400(lahko getribi), 2s ali 8celic (in manj, jasno), omejitve teže kolikor mi je znano, ni.
Torej, vsi ECO, vsi 400 modeli spadajo v 75W kategorijo in BP tekmujejo zraven, predvsem 400, nima načeloma skoraj nič hendikepa, razen to, da čepiš več pri laderju.... včasih so leteli 400g modeli teh razponov.... not bad!
Uf, sem bil spet dolg....
P.S.: 400 modeli še niso odpisani.... pridite in preverite da so še konkurenčni... saj pa je ja Rok dokazal da lahko nabriše s staro 400-tko celi kup BK-jev !
LP!
Jure
Takole gre zadeva, Jernej. Nekdo je dal idejo za ECO kategorijo prejšno leto... tak čas kot sedaj ali malenkost prej. Nato je tema raslaaaa... in raslaaa... in narasla mislim da preko 30 strani , in ko se začnejo tekme, se jasno organizira F5J, F5J 400 in ECO... no... žal so se do konca leta vedno odeležili po trije v ECO kategoriji (od 30 strani popisanih na forumu!), razen tekme v Krškem, kjer so CELO leteli svoje štarte, saj jih je bilo 5! No, smo mislili da bo kaj bolje in smo naredili model, odleteli eno tekmo, zmagali in se je zadeva zaključila. (omejitev je bila Sp400 direkt, 6X3, 2X servo in 7cells je max. )
Na hitro povzeto, veliko predebatirano na to temo, nič iz nje!
75W zna biti zelo zanimiva naslednje leto , tehnika (bolje fizika - aerodinamika) špila vlogo le pri tem, kdo sestavi in zdizajnira boljši model, kar se motorjev tiče so odstopanja minimalna in se poznajo v zraku le zaradi ostalih nastavitev in lastnosti (teža, razpon, primernost propa in fina nastavitev eleronov/flapov). No, pa ne da bi koga ustrašil, če že vzameš enega od priporočenih pogonov nimaš kaj zgrešiti, neglede na model in (ne)-nastavitve (in se vidim zadnje čase ustvarjajo novi, ravno v tej temi ("so we are fully out" s temi pogovori) ).
Mislim da nebi smeli toliko gledati kaj so razlike od prejšne kategorije 400, saj obstajajo pri 75W dvojna pravila....
- ena za poljuben pogon do 75W in min. teža modela 600g.
- druga, ki so identična za modele 400, torej speed 400(lahko getribi), 2s ali 8celic (in manj, jasno), omejitve teže kolikor mi je znano, ni.
Torej, vsi ECO, vsi 400 modeli spadajo v 75W kategorijo in BP tekmujejo zraven, predvsem 400, nima načeloma skoraj nič hendikepa, razen to, da čepiš več pri laderju.... včasih so leteli 400g modeli teh razponov.... not bad!
Uf, sem bil spet dolg....
P.S.: 400 modeli še niso odpisani.... pridite in preverite da so še konkurenčni... saj pa je ja Rok dokazal da lahko nabriše s staro 400-tko celi kup BK-jev !
LP!
Jure
Predmet današnjega testa so motorči, sorodni tistemu, ki mi je bil najbolj všeč zadnjič. Gre pa za eno krajšo varjanto, eno srednjo varjanto (z ovojem ali tremi več kot zadnjič) in eno daljšo varjanto. Vsi trije imajo okrog 1000 obratov na volt, ker kitajci na žalost še nočejo (ne znajo?) delati takih z manj obrati na volt, ki bi nas bolj mikali.
Tokrat sem meritve opravljal v garaži, pred propelerjem je bil vir svetlobe na enosmerno elektriko (pomembno!), temperatura je bila skoraj sobna, LiPo pa je bil skoraj 5Ah, kar pomeni, da je pod obremeitvijo precej bolje držal napetost kot manjši paketki. Tako sem nekako simuliral poletne razmere in/ali pogrete manjše paketke.
Pa poglejmo ...
Najmanjši S, zavrti 9x5 na 6700 rpm pri 70w vhodne moči in 10x7 na 5000rpm pri 80w vhodne moči, pri čemer že po nekaj sekundah začne dišati po laku na navitju.
Srednji, M, zavrti 9x5 na 8200 rpm pri 100w vhodne moči, 10x7 na 6800 rpm pri 130w in 11x4 na 7100 pri 120w vhodne moči.
Dolgi, L, zavrti 9x5 na 9000 rpm pri 120w, 10x7 na 7600 pri 180w in 11x4 na 8200 pri 150w.
Če sedaj pobrskamo po pravilih, vidimo, da je sredji motorček na 11x4 skorajda idealka. Hkrati se lahko zgrožamo o izkoristkih teh kitajčkov - vidimo namreč, da moramo za 75w na izhodu vložiti skoraj 120w na vhodu ... kar vas mora motivirati v to, da svojega f5j-75w modela ne motorirate v nebo dolge minute
Tokrat sem meritve opravljal v garaži, pred propelerjem je bil vir svetlobe na enosmerno elektriko (pomembno!), temperatura je bila skoraj sobna, LiPo pa je bil skoraj 5Ah, kar pomeni, da je pod obremeitvijo precej bolje držal napetost kot manjši paketki. Tako sem nekako simuliral poletne razmere in/ali pogrete manjše paketke.
Pa poglejmo ...
Najmanjši S, zavrti 9x5 na 6700 rpm pri 70w vhodne moči in 10x7 na 5000rpm pri 80w vhodne moči, pri čemer že po nekaj sekundah začne dišati po laku na navitju.
Srednji, M, zavrti 9x5 na 8200 rpm pri 100w vhodne moči, 10x7 na 6800 rpm pri 130w in 11x4 na 7100 pri 120w vhodne moči.
Dolgi, L, zavrti 9x5 na 9000 rpm pri 120w, 10x7 na 7600 pri 180w in 11x4 na 8200 pri 150w.
Če sedaj pobrskamo po pravilih, vidimo, da je sredji motorček na 11x4 skorajda idealka. Hkrati se lahko zgrožamo o izkoristkih teh kitajčkov - vidimo namreč, da moramo za 75w na izhodu vložiti skoraj 120w na vhodu ... kar vas mora motivirati v to, da svojega f5j-75w modela ne motorirate v nebo dolge minute
- Priponke
-
- IMG_1325a.JPG (103.05 KiB) Pogledano 5273 krat
pozdravljeni
Sem začetnik v letenjum pa sem se odločil za to kategorijo f5j pa me zanima če bi bil tale motor primeren za tole kategorijo
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2105
Sem začetnik v letenjum pa sem se odločil za to kategorijo f5j pa me zanima če bi bil tale motor primeren za tole kategorijo
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=2105
Sovražnik tvojega sovražnika je tvoj prijatelj!