V knjigi »Magnetni valovi« avtorja Andreja Detele je v zadnjem poglavju kar nekaj zanimivega napisano o DD (direct drive) motorjih, ki jih je razvijal in tesno sodeloval z Japonci. To so motorji zelo podobni LRK motorjem - veliki specificni navori in majhna teza sta glavni odliki.
Poglavje sem na hitro preletel, ker knjiga ni bila moja. Na koncu avtor se malo opise kaksni tipi motorjev ze obstajajo v teorijah … konstrukcije se res samo zreducirajo na pretvarjanje elektricne energije v mehansko delo. Sicer so misljene seveda za ogromne specificne navore, ki jih dejansko potrebujemo v zivljenju (brez odvecnih izgub pri prenosih), vendar sigurno obstajajo podobne ideje za malce bolj visokovrtece se motorje. Danasnja tehnologija je kvecjemu zacetek….pa damo zraven tiste akuje na tehnologiji nanocevk z 1 Ah/1g….
Knjiga je sicer tudi sila zanimiva saj avtor prepleta fiziko z naravo, filozofijo itd.
Kdor hoce knjigo kupiti bo moral stopiti direktno do avtorja. Najdete ga na IJS, oddelku F-2 http://www.ijs.si bolj v popoldanskem casu.
http://www.google.com/search?hl=en&q=An ... tela+motor
http://www.ijs.si/slo/foto/bb/pan/detela/index.html-l1
Malo o prihodnosti motorjev
Moderator: Coil
Zanimivo Miha!
Kako si to nasel ... Slucajno sem imel ogromno opravka ravno z g. Detelo in tem motorjem. Naj ti povem, da je prototip tega motorja (koda Cmrlj, lol) nastal na moji risalni deski davnega leta 1994. Kar se tice same konstrukcije seveda. Elektroniko so delali drugi.
Takratne nase meritve so pokazale, da ni vse zlato kar se sveti....
Kako si to nasel ... Slucajno sem imel ogromno opravka ravno z g. Detelo in tem motorjem. Naj ti povem, da je prototip tega motorja (koda Cmrlj, lol) nastal na moji risalni deski davnega leta 1994. Kar se tice same konstrukcije seveda. Elektroniko so delali drugi.
Takratne nase meritve so pokazale, da ni vse zlato kar se sveti....
Zivijo!
Omenjena knjiga se je znajdal tudi na moji delovni mizi. Prav tako sem malo natancneje pregledal poglavje z naslovom Razvoj elektromotorjev po nacelih zena.
Avtor je nekoliko drugace povzel bistvo vsakega elektro motorja. To je, da njegov navor v grobem doloca "aktiven volumen". To je valj, cigar plasc poteka v sredini zracne reze, osnovni ploskvi pa sta ob zakljickih rotorja. Razumljivo je, da bo navor vecji, ce geometrijo motorja tako preoblikujemo, da v dan fizicni volumen uspemo vgraditi vecji efektivni volumen.
LP, Andrej
Omenjena knjiga se je znajdal tudi na moji delovni mizi. Prav tako sem malo natancneje pregledal poglavje z naslovom Razvoj elektromotorjev po nacelih zena.
Avtor je nekoliko drugace povzel bistvo vsakega elektro motorja. To je, da njegov navor v grobem doloca "aktiven volumen". To je valj, cigar plasc poteka v sredini zracne reze, osnovni ploskvi pa sta ob zakljickih rotorja. Razumljivo je, da bo navor vecji, ce geometrijo motorja tako preoblikujemo, da v dan fizicni volumen uspemo vgraditi vecji efektivni volumen.
LP, Andrej
@Miha: Najprej moras vedeti, kaj pravzaprav hoces. Obrate ali navor. Morda oboje?? Vse skupaj povezuje moc motorcka, ki raste s cetrto potenco linearnih dimenzij motorcka (ali bolj splosno vseh el. strojev). No, to je ze mimo vprasanja.
Sam si tezko predstavljam kaksne hude izboljsave na samem principu. Zgleda, da (skoraj) vse stoji na malenkostih. Se vedno imamo magnetno polje in gibajoce vodnike s tokom v tem magnetnem polju (ali obratno pri BK motorju).
Izkoristki teh motorjev so ze danes zelo visoki.
LP, Andrej
Sam si tezko predstavljam kaksne hude izboljsave na samem principu. Zgleda, da (skoraj) vse stoji na malenkostih. Se vedno imamo magnetno polje in gibajoce vodnike s tokom v tem magnetnem polju (ali obratno pri BK motorju).
Izkoristki teh motorjev so ze danes zelo visoki.
LP, Andrej
V mislih sem imel druge materiale kot so magneti in baker….vem, da se kar nekaj dogaja pri piezo motorckih, vendar so to zaenkrat miniturni motorcki ali pa imajo “gromozanske” navore.
Mene prevsem zanimajo alternativni motorji podobnih zmogljivosti kot danasnji BK. Se pravi moci od 100 do 1000 W, 20k do 30k obratov @ 20 do 50 A.
Mene prevsem zanimajo alternativni motorji podobnih zmogljivosti kot danasnji BK. Se pravi moci od 100 do 1000 W, 20k do 30k obratov @ 20 do 50 A.
www.lipo.si