Predelava Elektro skuterja
Moderator: mucek
- matejmat46
- Začetnik
- Prispevkov: 39
- Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
- Kraj: Šentrupert
Predelava Elektro skuterja
Pozdravljeni.
Ker imam počitnice, sem se odločil za prav posebn projekt Rad bi povečal moč bratovega elektro skuterja.
Rabil bi pomoč pri izbiri motorja za skuter,
Malo drugačne barve
V skuterju sta 2 Pb akumulatorja zaporedno vezana, torej skupna napetost 24V in tok 12Ah. Za kontroler ne vem kakšen je, ker je to vse skupaj vezano v eni majhni škatlici, ki je ne morem odpreti. Trenutno ga poganja 250/350W motor, me pa zanima, če je možna kakšna menjava motorja in posledično tudi regulatorja hitrosti motorja. Prosil bi vas tudi za kakšen link do poceni 24 V akumulatorja(čim več Ah) mer 10cm x 30cm ter višine 10cm, ker sta ta dva, ki sta sedaj notri skoraj mrtva.
Najraje bi videl, če mi kdo prilepi link do kita, ki bi bil primeren(se pravi akumulator, regulator in motor)
Za pomoč se vam že v naprej zahvaljujem,
Matej Kalčič
Ker imam počitnice, sem se odločil za prav posebn projekt Rad bi povečal moč bratovega elektro skuterja.
Rabil bi pomoč pri izbiri motorja za skuter,
Malo drugačne barve
V skuterju sta 2 Pb akumulatorja zaporedno vezana, torej skupna napetost 24V in tok 12Ah. Za kontroler ne vem kakšen je, ker je to vse skupaj vezano v eni majhni škatlici, ki je ne morem odpreti. Trenutno ga poganja 250/350W motor, me pa zanima, če je možna kakšna menjava motorja in posledično tudi regulatorja hitrosti motorja. Prosil bi vas tudi za kakšen link do poceni 24 V akumulatorja(čim več Ah) mer 10cm x 30cm ter višine 10cm, ker sta ta dva, ki sta sedaj notri skoraj mrtva.
Najraje bi videl, če mi kdo prilepi link do kita, ki bi bil primeren(se pravi akumulator, regulator in motor)
Za pomoč se vam že v naprej zahvaljujem,
Matej Kalčič
Matej
- matejmat46
- Začetnik
- Prispevkov: 39
- Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
- Kraj: Šentrupert
Zanimiv se mi zdi tudi spodnji, vendar bi sam rad naredil veliko močnejšega kot je spodnji. Mogoče se mi dejansko bolj splača vezati 4 Pb akumulatorje zaporedno, saj bom pri tem imel manjšo porabo toka za isto moč (kolikor sam razumem P= U * I )
http://slovenskabistrica.olx.si/elektri ... d-68296352
http://slovenskabistrica.olx.si/elektri ... d-68296352
Matej
- KolarModelar
- Freak
- Prispevkov: 994
- Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
- Kraj: Letuš
Po mojih izkušnjah (http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=16515) boš že z menjavo akujev z LiPolymer precej pridobil, saj svinčeni niso namenjeni obremenitvam, kot jih tak skuter dejansko ima.
Pri tvojem skuterju pazi, ker ni delan za neke hitrosti in so tudi zavore temu primerne - ne se hecat in pretiravat z močjo!
Sicer pa, kot je predhodnik rekel, to bo kar v redu rešitev - le pazi, da obvezno prigradiš hlajenje motorja, saj so večinoma ti motorji namenjeni za na avione, kjer jih hladi propeler. Tudi regler pomontiraj tako, da se hladi.
LP, Grega
Pri tvojem skuterju pazi, ker ni delan za neke hitrosti in so tudi zavore temu primerne - ne se hecat in pretiravat z močjo!
Sicer pa, kot je predhodnik rekel, to bo kar v redu rešitev - le pazi, da obvezno prigradiš hlajenje motorja, saj so večinoma ti motorji namenjeni za na avione, kjer jih hladi propeler. Tudi regler pomontiraj tako, da se hladi.
LP, Grega
- KolarModelar
- Freak
- Prispevkov: 994
- Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
- Kraj: Letuš
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... Kv_/_1580w
Z 70% izkoristkom in nekaj izgub na jermenu, da okoli 1000W moči.
Hm gnal bi ga na 2 zaporedno vezana Pb akumulatorja ali 6S Lipo. To je 25V.
Pri obremenitvi recimo okoli 20.
Z 580 obrati na volt je to 11600 obratov v minuti.
Hm recimo, da ima premer kolesa 20cm.
Obseg kolesa je 62cm.
11600/ 60 je 193,3 obratov na sekundo.
193,3 * 0,62m je 120m/s je 432kmh.
Torej mora biti prenos okoli 1:18 za dovoljenih 24kmh.
To je le moje laično razmišljanje!
lp, Metod
Z 70% izkoristkom in nekaj izgub na jermenu, da okoli 1000W moči.
Hm gnal bi ga na 2 zaporedno vezana Pb akumulatorja ali 6S Lipo. To je 25V.
Pri obremenitvi recimo okoli 20.
Z 580 obrati na volt je to 11600 obratov v minuti.
Hm recimo, da ima premer kolesa 20cm.
Obseg kolesa je 62cm.
11600/ 60 je 193,3 obratov na sekundo.
193,3 * 0,62m je 120m/s je 432kmh.
Torej mora biti prenos okoli 1:18 za dovoljenih 24kmh.
To je le moje laično razmišljanje!
lp, Metod
Nč bat, sam žgat...
- matejmat46
- Začetnik
- Prispevkov: 39
- Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
- Kraj: Šentrupert
Z skoraj nič oziroma slabim hlajenjem bi jaz za na skuter/kolo kupil vsaj 2x večji motor za moč okoli 1kW ali manj.
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=7710
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=7710
- matejmat46
- Začetnik
- Prispevkov: 39
- Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
- Kraj: Šentrupert
No zdaj se bom pa še sam malo razpisal ...
Naročil bom 5000mAh 6S1P 22,4 V 20C Lipo baterijo za 54,60 $.
Največja obremenitev je lahko 150A, dejansko bo največja 100A s regulatorjem Hobbyking SS Series 90-100A ESC za samo $24.83. Regulator ne napaja sprejemnika, kar tudi nočem, saj ne bom uporabljal sprejemnika ampak Turnigy Servo Tester za $7.28. Servo tester bom napajal z ZIPPY 850mAh 20C single cell za $3.67(mora biti samo 1S, ker drugače je prevelika napetost) Servo tester bom uporabljal za reguliranje hitrosti skuterja in sicer tako, da ga bom povezal na ročico za plin.(upam da bo šlo ) Pri izbiri motorja sem se odločil za TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 380Kv / 1820w $24.83.
Skupaj me bo prišlo $130.33 s težo 1589g .
Sedaj pa k računanju.
Največja moč, ki bi jo dosegel brez izgube bi bila 22,4V * 100A = 2240 W
s 380 vrtljaji na V --> 380 * 22,4 V = 8512 vrtljajev na minuto
= 142 vrtljajev na sekundo
obseg kolesa je 2 * 3,14 * 30 = 188,4 cm
Na el. skuterju je trenutno prenost 11: 66 = 1:6
torej se zadnja guma v sekundi obrne približno 23 krat
Končna hitrost bi s tem prenosom dosegala ...
23 x 1,884 m = 44,588 m/s --> 160 km/h
Prosim za vaša mnenja ...
Naročil bom 5000mAh 6S1P 22,4 V 20C Lipo baterijo za 54,60 $.
Največja obremenitev je lahko 150A, dejansko bo največja 100A s regulatorjem Hobbyking SS Series 90-100A ESC za samo $24.83. Regulator ne napaja sprejemnika, kar tudi nočem, saj ne bom uporabljal sprejemnika ampak Turnigy Servo Tester za $7.28. Servo tester bom napajal z ZIPPY 850mAh 20C single cell za $3.67(mora biti samo 1S, ker drugače je prevelika napetost) Servo tester bom uporabljal za reguliranje hitrosti skuterja in sicer tako, da ga bom povezal na ročico za plin.(upam da bo šlo ) Pri izbiri motorja sem se odločil za TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 380Kv / 1820w $24.83.
Skupaj me bo prišlo $130.33 s težo 1589g .
Sedaj pa k računanju.
Največja moč, ki bi jo dosegel brez izgube bi bila 22,4V * 100A = 2240 W
s 380 vrtljaji na V --> 380 * 22,4 V = 8512 vrtljajev na minuto
= 142 vrtljajev na sekundo
obseg kolesa je 2 * 3,14 * 30 = 188,4 cm
Na el. skuterju je trenutno prenost 11: 66 = 1:6
torej se zadnja guma v sekundi obrne približno 23 krat
Končna hitrost bi s tem prenosom dosegala ...
23 x 1,884 m = 44,588 m/s --> 160 km/h
Prosim za vaša mnenja ...
Matej
Raje šparaj za izpit A kategorije in si kupi pravi motocikelmatejmat46 napisal/-a:
Končna hitrost bi s tem prenosom dosegala ...
23 x 1,884 m = 44,588 m/s --> 160 km/h
Prosim za vaša mnenja ...
Kaj pa montaža motorja? Šrauf na šrauf nebo pasalo.
Si že izdeloval podoben nosilec za podobno obremenitev ali moč?...
www.okarbon.eu
Za take skuteristične experimente vzameš največji in najtežji motor, ki ti paše v budget ter ga uporabljaš nekje na 20-30% deklarirane moči.
Problem je predvsem način uporabe in izkoristek ... če se motor v 10min segreje do 80 stopinj, je to za modelarske razmere ok, če ga pa v skuterju ob veliko slabšem hlajenju kot npr. v modelu letala tiščiš v istih pogojih kako uro, bo rezultat samo smrdeč kup neuporabnega pleha.
Problem je predvsem način uporabe in izkoristek ... če se motor v 10min segreje do 80 stopinj, je to za modelarske razmere ok, če ga pa v skuterju ob veliko slabšem hlajenju kot npr. v modelu letala tiščiš v istih pogojih kako uro, bo rezultat samo smrdeč kup neuporabnega pleha.
- matejmat46
- Začetnik
- Prispevkov: 39
- Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
- Kraj: Šentrupert
Mah imam doma kr dobr motocikelj, to delam le zarad tega, ker mam preveč časa, pa ful mi zanimivo deluje .brejker napisal/-a:Raje šparaj za izpit A kategorije in si kupi pravi motocikelmatejmat46 napisal/-a:
Končna hitrost bi s tem prenosom dosegala ...
23 x 1,884 m = 44,588 m/s --> 160 km/h
Prosim za vaša mnenja ...
Kaj pa montaža motorja? Šrauf na šrauf nebo pasalo.
Si že izdeloval podoben nosilec za podobno obremenitev ali moč?...
Nosilec pomojm ne bo tak problem izdelati, saj je ogrodje skiroja železno, če se ne motim. Mi bo oče pomagal, pa bomo navarili s CO2 nosilec. Me pa skrbi zaradi vibracij...
Zadnjič spremenil matejmat46, dne 21 Feb 2010, 22:52, skupaj popravljeno 2 krat.
Matej
- matejmat46
- Začetnik
- Prispevkov: 39
- Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
- Kraj: Šentrupert
Potem je bolje vzeti 3kW motor? Glede hlajenja bi se dalo gotovo kake hladilne reže dobit. Kakšen regulator predlagaš? Ter kakšn akumulator?Coil napisal/-a:S tega motorja se bo tako kadilo da bo kar veselje Ker nimaš nič hlajenja mora biti motor primerno velik. Pri 100A bo izkoristek motorja ki si ga izbral zelo slab, baterija pa bo zdržala celih 180s.
Matej
- matejmat46
- Začetnik
- Prispevkov: 39
- Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
- Kraj: Šentrupert
Kaj pa spodnji motor? Glede na to, da imam sedaj v skuterčku 350W motor, bi moral skoraj 10x močnejši motor popolnoma zadostovati.
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... Kv_/_3250W
Skrbita me, samo prva dva komentarja. Je mogoče, da se pri meni podobno zgodi?
http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... Kv_/_3250W
Skrbita me, samo prva dva komentarja. Je mogoče, da se pri meni podobno zgodi?
Matej
Poglej prispevek od @pegasus-a. Ker to ne bo letalo je nemogoče vedeti kakšen tok bo vleklo, dokler ne boš vse skupaj sestavil. Baterije bodo za nek dogleden čas vožnje zagotovo drage (poglej LiFePo4). Sam bi izbral vsaj 700g motor več je bolje ter 12S baterije vsaj 10Ah in temu primeren regler.
Najbolje bo da s malo po googlaš, zagotovo je že veliko takih dokončanih projektov in lahko ubereš kako preverjeno metodo...
Za začetek KLIK
Najbolje bo da s malo po googlaš, zagotovo je že veliko takih dokončanih projektov in lahko ubereš kako preverjeno metodo...
Za začetek KLIK
- matejmat46
- Začetnik
- Prispevkov: 39
- Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
- Kraj: Šentrupert
Kako da tega nisem prej našel? Najlepša hvala za pomoč. Tole mi bo dosti pomagalo ...pegasus napisal/-a:Vzemi tole, med komentarji imaš že primere setupov za skuterje & co.
Matej
- matejmat46
- Začetnik
- Prispevkov: 39
- Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
- Kraj: Šentrupert
Če vzamem ta motor ---> http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=5142
in da nebi nakupoval Lipo akumulatorjev, ampak uporabim, te ki jih imam doma( 2x Pb akumulatorja - Skupaj 24 V in 12Ah zaporedno vezana)
Kakšen regulator mi potem priporočate? 100A, 150 A, 200A ??
Če bom jst tole kdaj sestavu, oblubm d vam pokažem video in slike
in da nebi nakupoval Lipo akumulatorjev, ampak uporabim, te ki jih imam doma( 2x Pb akumulatorja - Skupaj 24 V in 12Ah zaporedno vezana)
Kakšen regulator mi potem priporočate? 100A, 150 A, 200A ??
Če bom jst tole kdaj sestavu, oblubm d vam pokažem video in slike
Matej
Mene pa nekaj zanima. Imam doma zelo podobnega e-skuterja, in sem imel parkiranega v kleti od jeseni. Ko sem obrnil ključ, sem ugotovil, da je čisto prazen. Niti ena lučka ne gori. Zato sem ga priklopil na polnilca, ki pa je pokazal zeleno luč! Indikator je seveda kazal, da je baterija polna. Zato sem med polnjenjem dal malo gasa, kolo se je zavrtelo, indikator napolnjenosti je šel dol, lučka na polnilniku pa je rdeča. Zdaj pa kako naj akumolatorja napolnim, če pa polnilec kaže da sta polna, pa čeprav sta čisto prazna.
- matejmat46
- Začetnik
- Prispevkov: 39
- Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
- Kraj: Šentrupert
-
- Začetnik
- Prispevkov: 41
- Pridružen: 29 Dec 2012, 20:02
Re: Predelava Elektro skuterja
Lepo pozdravljeni
imam 160w elektro motor za skiro. motor je 24v. poganjal pa bi ga z dvema 12v 12ah akumulatorjema. Kaj se vam zdi bo 12 ah dovolj?
imam 160w elektro motor za skiro. motor je 24v. poganjal pa bi ga z dvema 12v 12ah akumulatorjema. Kaj se vam zdi bo 12 ah dovolj?
Re: Predelava Elektro skuterja
Tvoj motor vleče pri 160w in 24V približno 6,7A. To pomeni, da bi 12Ah porabil v malo manj kot 2 urah. Ker v praksi ne boš vozil ves čas s polno močjo, se bo ta čas še podaljšal. Po drugi strani pa tudi ne boš praznil baterij čisto do "nule", zato bo čas vožnje sorazmerno krajši. Če upoštevaš oboje, bo čas vožnje okrog 2 uri.
Lp
Lp
-
- Začetnik
- Prispevkov: 41
- Pridružen: 29 Dec 2012, 20:02
Re: Predelava Elektro skuterja
Sedaj mam en drug problem, ali lahko vezem en akumulator ki je 12v in12ah ter drugega ki je 12v in7ah, da bosta mela skupaj 24v? Bo to slo, pomojem razmisljanju bi moglo, samo da bo un k je 7ah prej prazen, imam prav?
Re: Predelava Elektro skuterja
To je sicer možno, normalno pa se to ne dela. Ko bo manjši prazen, bo vožnje konec. Vsaka veriga je močna, kolikor je močan najšibkejši člen, pri baterijah je pa prav tako.
Lp
Lp
Re: Predelava Elektro skuterja
Tako kot zgornji post pravi, je možno, je pa to primer slabe prakse. Zakaj?
Ker ko bo akumulator 7Ah čisto prazen, bo v drugem ostalo še 5Ah.
Torej boš v enem akumulatorju vedno pustil določeno kapaciteto za brez veze== mrtva teža.
drugi primer: Ko ju boš polnil, ko bo prvi že poln bo se drugi šele natričetrt napolnil.
Tretji primer: Ko bo se en akumulator tokovno sesedal bo drugi normalno držal, in bo zato manjši prej odpovedal.
Ker ko bo akumulator 7Ah čisto prazen, bo v drugem ostalo še 5Ah.
Torej boš v enem akumulatorju vedno pustil določeno kapaciteto za brez veze== mrtva teža.
drugi primer: Ko ju boš polnil, ko bo prvi že poln bo se drugi šele natričetrt napolnil.
Tretji primer: Ko bo se en akumulator tokovno sesedal bo drugi normalno držal, in bo zato manjši prej odpovedal.