Predelava Elektro skuterja

Pogovori o splošni elektroniki, vezjih, usmernikih, samogradnjah, itd.

Moderator: mucek

Odgovori
Uporabniški avatar
matejmat46
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
Kraj: Šentrupert

Predelava Elektro skuterja

Odgovor Napisal/-a matejmat46 »

Pozdravljeni.

Ker imam počitnice, sem se odločil za prav posebn projekt :D Rad bi povečal moč bratovega elektro skuterja.
Rabil bi pomoč pri izbiri motorja za skuter,
Slika Malo drugačne barve :wink:

V skuterju sta 2 Pb akumulatorja zaporedno vezana, torej skupna napetost 24V in tok 12Ah. Za kontroler ne vem kakšen je, ker je to vse skupaj vezano v eni majhni škatlici, ki je ne morem odpreti. Trenutno ga poganja 250/350W motor, me pa zanima, če je možna kakšna menjava motorja in posledično tudi regulatorja hitrosti motorja. Prosil bi vas tudi za kakšen link do poceni 24 V akumulatorja(čim več Ah) mer 10cm x 30cm ter višine 10cm, ker sta ta dva, ki sta sedaj notri skoraj mrtva.

Najraje bi videl, če mi kdo prilepi link do kita, ki bi bil primeren(se pravi akumulator, regulator in motor)

Za pomoč se vam že v naprej zahvaljujem,

Matej Kalčič
Matej
Uporabniški avatar
matejmat46
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
Kraj: Šentrupert

Odgovor Napisal/-a matejmat46 »

Zanimiv se mi zdi tudi spodnji, vendar bi sam rad naredil veliko močnejšega kot je spodnji. Mogoče se mi dejansko bolj splača vezati 4 Pb akumulatorje zaporedno, saj bom pri tem imel manjšo porabo toka za isto moč (kolikor sam razumem P= U * I )

http://slovenskabistrica.olx.si/elektri ... d-68296352
Matej
Uporabniški avatar
KolarModelar
Freak
Prispevkov: 994
Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a KolarModelar »

Vzemi en brezkrtačni motor, regler in servo tester iz hobbycitya.

lp, Metod
Nč bat, sam žgat...
mucek
Freak
Prispevkov: 499
Pridružen: 09 Avg 2003, 22:42
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a mucek »

Po mojih izkušnjah (http://www.elektronik.si/phpBB2/viewtopic.php?t=16515) boš že z menjavo akujev z LiPolymer precej pridobil, saj svinčeni niso namenjeni obremenitvam, kot jih tak skuter dejansko ima.

Pri tvojem skuterju pazi, ker ni delan za neke hitrosti in so tudi zavore temu primerne - ne se hecat in pretiravat z močjo!

Sicer pa, kot je predhodnik rekel, to bo kar v redu rešitev - le pazi, da obvezno prigradiš hlajenje motorja, saj so večinoma ti motorji namenjeni za na avione, kjer jih hladi propeler. Tudi regler pomontiraj tako, da se hladi.

LP, Grega
Uporabniški avatar
KolarModelar
Freak
Prispevkov: 994
Pridružen: 19 Okt 2007, 15:52
Kraj: Letuš

Odgovor Napisal/-a KolarModelar »

http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... Kv_/_1580w

Z 70% izkoristkom in nekaj izgub na jermenu, da okoli 1000W moči.

Hm gnal bi ga na 2 zaporedno vezana Pb akumulatorja ali 6S Lipo. To je 25V.
Pri obremenitvi recimo okoli 20.

Z 580 obrati na volt je to 11600 obratov v minuti.

Hm recimo, da ima premer kolesa 20cm.

Obseg kolesa je 62cm.

11600/ 60 je 193,3 obratov na sekundo.

193,3 * 0,62m je 120m/s je 432kmh.

Torej mora biti prenos okoli 1:18 za dovoljenih 24kmh.

To je le moje laično razmišljanje!

lp, Metod
Nč bat, sam žgat...
Uporabniški avatar
matejmat46
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
Kraj: Šentrupert

Odgovor Napisal/-a matejmat46 »

Najlepša ti hvala za tako razlago.
Matej
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Z skoraj nič oziroma slabim hlajenjem bi jaz za na skuter/kolo kupil vsaj 2x večji motor za moč okoli 1kW ali manj.

http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=7710
Uporabniški avatar
matejmat46
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
Kraj: Šentrupert

Odgovor Napisal/-a matejmat46 »

No zdaj se bom pa še sam malo razpisal ...

Naročil bom 5000mAh 6S1P 22,4 V 20C Lipo baterijo za 54,60 $.

Največja obremenitev je lahko 150A, dejansko bo največja 100A s regulatorjem Hobbyking SS Series 90-100A ESC za samo $24.83. Regulator ne napaja sprejemnika, kar tudi nočem, saj ne bom uporabljal sprejemnika ampak Turnigy Servo Tester za $7.28. Servo tester bom napajal z ZIPPY 850mAh 20C single cell za $3.67(mora biti samo 1S, ker drugače je prevelika napetost) Servo tester bom uporabljal za reguliranje hitrosti skuterja in sicer tako, da ga bom povezal na ročico za plin.(upam da bo šlo :D) Pri izbiri motorja sem se odločil za TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 380Kv / 1820w $24.83.

Skupaj me bo prišlo $130.33 s težo 1589g .

Sedaj pa k računanju.

Največja moč, ki bi jo dosegel brez izgube bi bila 22,4V * 100A = 2240 W :o

s 380 vrtljaji na V --> 380 * 22,4 V = 8512 vrtljajev na minuto
= 142 vrtljajev na sekundo

obseg kolesa je 2 * 3,14 * 30 = 188,4 cm

Na el. skuterju je trenutno prenost 11: 66 = 1:6
torej se zadnja guma v sekundi obrne približno 23 krat

Končna hitrost bi s tem prenosom dosegala ...
23 x 1,884 m = 44,588 m/s --> 160 km/h :wink: :wink:

Prosim za vaša mnenja ...
Matej
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

matejmat46 napisal/-a:
Končna hitrost bi s tem prenosom dosegala ...
23 x 1,884 m = 44,588 m/s --> 160 km/h :wink: :wink:

Prosim za vaša mnenja ...
Raje šparaj za izpit A kategorije in si kupi pravi motocikel :wink:
Kaj pa montaža motorja? Šrauf na šrauf nebo pasalo.
Si že izdeloval podoben nosilec za podobno obremenitev ali moč?...
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

S tega motorja se bo tako kadilo da bo kar veselje :) Ker nimaš nič hlajenja mora biti motor primerno velik. Pri 100A bo izkoristek motorja ki si ga izbral zelo slab, baterija pa bo zdržala celih 180s.
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Za take skuteristične experimente vzameš največji in najtežji motor, ki ti paše v budget ter ga uporabljaš nekje na 20-30% deklarirane moči.
Problem je predvsem način uporabe in izkoristek ... če se motor v 10min segreje do 80 stopinj, je to za modelarske razmere ok, če ga pa v skuterju ob veliko slabšem hlajenju kot npr. v modelu letala tiščiš v istih pogojih kako uro, bo rezultat samo smrdeč kup neuporabnega pleha.
Uporabniški avatar
matejmat46
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
Kraj: Šentrupert

Odgovor Napisal/-a matejmat46 »

brejker napisal/-a:
matejmat46 napisal/-a:
Končna hitrost bi s tem prenosom dosegala ...
23 x 1,884 m = 44,588 m/s --> 160 km/h :wink: :wink:

Prosim za vaša mnenja ...
Raje šparaj za izpit A kategorije in si kupi pravi motocikel :wink:
Kaj pa montaža motorja? Šrauf na šrauf nebo pasalo.
Si že izdeloval podoben nosilec za podobno obremenitev ali moč?...
Mah imam doma kr dobr motocikelj, to delam le zarad tega, ker mam preveč časa, pa ful mi zanimivo deluje :D .
Nosilec pomojm ne bo tak problem izdelati, saj je ogrodje skiroja železno, če se ne motim. Mi bo oče pomagal, pa bomo navarili s CO2 nosilec. Me pa skrbi zaradi vibracij...
Zadnjič spremenil matejmat46, dne 21 Feb 2010, 22:52, skupaj popravljeno 2 krat.
Matej
Uporabniški avatar
matejmat46
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
Kraj: Šentrupert

Odgovor Napisal/-a matejmat46 »

Coil napisal/-a:S tega motorja se bo tako kadilo da bo kar veselje :) Ker nimaš nič hlajenja mora biti motor primerno velik. Pri 100A bo izkoristek motorja ki si ga izbral zelo slab, baterija pa bo zdržala celih 180s.
Potem je bolje vzeti 3kW motor? Glede hlajenja bi se dalo gotovo kake hladilne reže dobit. Kakšen regulator predlagaš? Ter kakšn akumulator?
Matej
Uporabniški avatar
matejmat46
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
Kraj: Šentrupert

Odgovor Napisal/-a matejmat46 »

Kaj pa spodnji motor? Glede na to, da imam sedaj v skuterčku 350W motor, bi moral skoraj 10x močnejši motor popolnoma zadostovati.

http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... Kv_/_3250W

Skrbita me, samo prva dva komentarja. Je mogoče, da se pri meni podobno zgodi? :D
Matej
Uporabniški avatar
Coil
Profesor
Prispevkov: 1145
Pridružen: 22 Mar 2008, 00:00
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Coil »

Poglej prispevek od @pegasus-a. Ker to ne bo letalo je nemogoče vedeti kakšen tok bo vleklo, dokler ne boš vse skupaj sestavil. Baterije bodo za nek dogleden čas vožnje zagotovo drage (poglej LiFePo4). Sam bi izbral vsaj 700g motor več je bolje ter 12S baterije vsaj 10Ah in temu primeren regler.

Najbolje bo da s malo po googlaš, zagotovo je že veliko takih dokončanih projektov in lahko ubereš kako preverjeno metodo...

Za začetek KLIK
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Vzemi tole, med komentarji imaš že primere setupov za skuterje & co.
Uporabniški avatar
matejmat46
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
Kraj: Šentrupert

Odgovor Napisal/-a matejmat46 »

pegasus napisal/-a:Vzemi tole, med komentarji imaš že primere setupov za skuterje & co.
Kako da tega nisem prej našel? :-? Najlepša hvala za pomoč. Tole mi bo dosti pomagalo ...
Matej
Uporabniški avatar
matejmat46
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
Kraj: Šentrupert

Odgovor Napisal/-a matejmat46 »

Če vzamem ta motor ---> http://www.hobbycity.com/hobbyking/stor ... oduct=5142

in da nebi nakupoval Lipo akumulatorjev, ampak uporabim, te ki jih imam doma( 2x Pb akumulatorja - Skupaj 24 V in 12Ah zaporedno vezana)

Kakšen regulator mi potem priporočate? 100A, 150 A, 200A ??

Če bom jst tole kdaj sestavu, oblubm d vam pokažem video in slike :D :D :D
Matej
klima49
Freak
Prispevkov: 542
Pridružen: 21 Mar 2009, 18:00
Kraj: Sv. Tomaž / Pršetinci

Odgovor Napisal/-a klima49 »

Mene pa nekaj zanima. Imam doma zelo podobnega e-skuterja, in sem imel parkiranega v kleti od jeseni. Ko sem obrnil ključ, sem ugotovil, da je čisto prazen. Niti ena lučka ne gori. Zato sem ga priklopil na polnilca, ki pa je pokazal zeleno luč! Indikator je seveda kazal, da je baterija polna. Zato sem med polnjenjem dal malo gasa, kolo se je zavrtelo, indikator napolnjenosti je šel dol, lučka na polnilniku pa je rdeča. Zdaj pa kako naj akumolatorja napolnim, če pa polnilec kaže da sta polna, pa čeprav sta čisto prazna.
LP Klemen

Ceniš tisto, kar narediš sam.
Slika
Uporabniški avatar
matejmat46
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 10 Nov 2008, 17:16
Kraj: Šentrupert

Odgovor Napisal/-a matejmat46 »

Jaz sem oba akumulatorja vzel ven iz skuterja in napolnil vsakega posebej s polnilcem za avtomobilske akumulatorje. Tisti polnilec, ki ga dobiš zraven ni vreden nič.
Matej
NinjaAnsmann
Začetnik
Prispevkov: 41
Pridružen: 29 Dec 2012, 20:02

Re: Predelava Elektro skuterja

Odgovor Napisal/-a NinjaAnsmann »

Lepo pozdravljeni

imam 160w elektro motor za skiro. motor je 24v. poganjal pa bi ga z dvema 12v 12ah akumulatorjema. Kaj se vam zdi bo 12 ah dovolj?
robar
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 13 Dec 2008, 17:42
Kraj: Škofja Loka

Re: Predelava Elektro skuterja

Odgovor Napisal/-a robar »

Tvoj motor vleče pri 160w in 24V približno 6,7A. To pomeni, da bi 12Ah porabil v malo manj kot 2 urah. Ker v praksi ne boš vozil ves čas s polno močjo, se bo ta čas še podaljšal. Po drugi strani pa tudi ne boš praznil baterij čisto do "nule", zato bo čas vožnje sorazmerno krajši. Če upoštevaš oboje, bo čas vožnje okrog 2 uri.
Lp
NinjaAnsmann
Začetnik
Prispevkov: 41
Pridružen: 29 Dec 2012, 20:02

Re: Predelava Elektro skuterja

Odgovor Napisal/-a NinjaAnsmann »

Sedaj mam en drug problem, ali lahko vezem en akumulator ki je 12v in12ah ter drugega ki je 12v in7ah, da bosta mela skupaj 24v? Bo to slo, pomojem razmisljanju bi moglo, samo da bo un k je 7ah prej prazen, imam prav?
robar
Tekmovalec
Prispevkov: 294
Pridružen: 13 Dec 2008, 17:42
Kraj: Škofja Loka

Re: Predelava Elektro skuterja

Odgovor Napisal/-a robar »

To je sicer možno, normalno pa se to ne dela. Ko bo manjši prazen, bo vožnje konec. Vsaka veriga je močna, kolikor je močan najšibkejši člen, pri baterijah je pa prav tako.
Lp
ttadej
Razpravljalec
Prispevkov: 66
Pridružen: 08 Maj 2009, 20:50

Re: Predelava Elektro skuterja

Odgovor Napisal/-a ttadej »

Tako kot zgornji post pravi, je možno, je pa to primer slabe prakse. Zakaj?
Ker ko bo akumulator 7Ah čisto prazen, bo v drugem ostalo še 5Ah.
Torej boš v enem akumulatorju vedno pustil določeno kapaciteto za brez veze== mrtva teža.
drugi primer: Ko ju boš polnil, ko bo prvi že poln bo se drugi šele natričetrt napolnil.
Tretji primer: Ko bo se en akumulator tokovno sesedal bo drugi normalno držal, in bo zato manjši prej odpovedal.
Odgovori

Vrni se na Elektronika