SABRE - Mali elektro helikopter

Debata o modelih: PicoZ, Hummingbird, Sabre, Dragonfly, MicroBell, Ikarus Piccolo, Walkera in podobnih
Odgovori
Nebec
Razpravljalec
Prispevkov: 65
Pridružen: 11 Dec 2004, 00:07
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

SABRE - Mali elektro helikopter

Odgovor Napisal/-a Nebec »

To zimo so Kitajci preplavili trg z malimi in poceni elektro helikopterji. Ker se je Sabre znašel v ponudbi enega izmed mojih dobaviteljev, sem se odločil da ga pred začetkom prodaje preiskusim, saj se mi zdi da moram vsaj približno poznati izdelke, ki jih prodajam.

Pri tem modelu je najbolj privlačna cena kompleta 49.900,00 SIT, v njem pa je popolnoma vse, razen 8 baterij velikosti AA za oddajnik.

Slika
S pomožnim podvozjem za treniranje, je model mnogo bolj stabilen, zato se je lebdenja preprosto naučiti

Ker o helikopterjih ne vem veliko, tega modela ne morem primerjati z drugimi, predvsem pa ga ne moremo primerjati z modeli, ki so 2x, 4x ali celo večkrat dražji. Model je namenjen vsem, ki za helikopter niso pripravljeni odšteti več denarja, ob tem pa se zavedajo, da to nikakor ni enostavna igrača, ampak je model za vodenje še bolj zahetven od dražjih in natančnejših helikopterjev, od večinoma plastične mehanike, ki ima kroglične ležaje le na najbolj pomembnih delih pa seveda velike natančnosti tudi nisem pričakoval.

Slika
Model s podvozjem za treniranje, pripravljen na letenje

Za začetek sem si prebral zelo popolno navodilo, ki si ga lahko ogledate na tejle povezavi:

http://media.hobbypeople.net/manual/163130.pdf

Navodilo še prevajam v Slovenščino in bo kmalu na voljo vsem kupcem modela.

Po branju navodil sem model vzel iz škatle, napolnil priložen 650 mAh akumulator in se lotil letenja.

Prvi poskusi vzleta so se seveda končali s prevračanji in padci na tla, kmalu pa mi je uspelo nekaj par sekund dolgih žabjih poskokov. Vodenje je bilo zahtevnejše, kot sem pričakoval, kmalu pa sem spoznal najboljšo lastnost tega modela: Ob padcu na tla se plastični deli ne polomijo, ampak se le razstavijo, zato jih je po padcu treba le pobrati skupaj, saj je konstrukcija narejena »na mehko«, ogrodje podvozja in nekaj nosilcev pa je narejenih iz 2mm ogljikovih palic, zato je zelo enostavno izdelati nove.

Slika
Repni rotor s fiksnim korakom in lastnim pogonom odlično opravlja svojo nalogo, zaradi preproste in poceni mehanike pa so tudi padci poceni

Po dveh tednih zelo nerednega letenja in po izpraznjenih približno 20 akumulatorjih mi je tako uspelo polomiti le en glavni rotor in nekaj palic na podvozju. Če ob padcih na tla ne bi pravočasno ugasnil motorja, bi verjetno poškodoval tudi repni rotor in prečko glavnega rotorja. Vse ti deli so razmeroma poceni in dostopni. Če bi si takšno »metanje« ob tla privoščil s kakšnim bolj resnim helikopterjem bi škodo prešteval v nekaj 10.000 SIT, tako pa mi je po 14 dneh uspelo polomiti le za dobrih 5.000,00 SIT delov.

Slika
V mali črni škatlici so skriti sprejemnik, žiroskop, dva regulatorja vrtljajev in mešalnik

Po 14 dneh pa se je zgodil »čudež«. Prijatelj, ki si je omislil enak helikopter mi je povedal, da je nanj namestil podvozje za trening (križ z žogicami za namizni tenis). Rekel je, da se je model po tem čudežno umiril in da po dveh dneh že lebdi. Takoj sem ga ubogal in si tudi sam naredil križ, za katerega sem bil do zdaj prepričan, da je uporaben le za preprečevanje škode pri trših pristankih. Model se s pomočjo tega pripomočka zelo umiri, zato mi je takoj po namestitvi uspelo lebdeti, kar je osnova za vse ostalo.

Slika
Preprosta mehanika poskrbi za upravljanje z modelom

Pripomnim naj, da je za trening treba izbrati veliko parkirišče in brezvetrje. Sam sem ves dosedanji trening opravil na prostoru širokem slabih 5m med dvema stavbama, zato se je prevečkrat zgodilo, da je »hiša skočila v helikopter«.

Slika
Priložen 6-kanalni FM oddajnik deluje na 35MHz območju. Z njim je mogoče upravljati tudi modele letal, helikopter pa je možno upravljati tudi z drugimi oddajniki.

Prva ocena:

Model se mi vsekakor zdi vreden svoje cene. Kljub temu, da ima rotor fiksni korak (kar pomeni velike spremembe vrtljajev ob dodajanju »plina«), vgrajeni žiroskop zelo dobro opravlja svojo nalogo, repni rotor s fiksnim korakom se dovolj hitro odziva na spremembe vrtljajev, zato je smer, komanda na katero lahko vsaj v začetku pozabimo. Krmiljenje po nagibu je natančno in občutljivo, vendar se s pomočjo »križa« na podvozju da hitro naučiti lebdenja. Preprosta mehanika se je izkazala za zelo odporno na udarce, poceni za popravila, nastavitve, ki jih je treba opraviti po vsakem padcu pa je možno narediti »od oka«, brez posebnih inštrumentov.

Začetnikom ta model omogoča, da se seznanijo z načinom delovanja komand na helikopterju in najbolj osnovno tehniko lebdenja in letenja. Zaradi padcev, ki so poceni ali zastonj, z modelom letim brez strahu. Če bi vedel, da bom ob vsakem padcu polomil za 10.000,00 ali več SIT delov, na katere bom moral čakati bi se zadeve lotil bolj previdno in bi verjetno napredoval bolj počasi. Ko se bom naučil osnov letenja si bom omislil zahtevnejši (in seveda nekajkrat dražji) model, za začetek verejtno nekaj podobnega kot priljubljeni Zoom 400...

Predelave:


V bližnji prihodnosti, bom na model vgradil LiPo akumulatorje, ki bodo omogočali daljše čase letenja. Najprej bom poskusil z 2 celicama, kasneje pa še s 3mi (11,1V) in opazoval kako bo večjo napetost prenesla drobna elektronika in serijski motor tipa 400. Tu se je seveda treba ustaviti. Natančnejši žiroskopi, servo motorji in brezkrtačni elektro motorji sodijo na zmogljivejše modele, ki pa so zaradi tega nekajkrat dražji.

Sabre torej zares leti in ni le še ena trgovska potegavščina, vendar je letenje z njim vseeno zahtevno (vendar ne nemogoče).

Če ima kdo kakšno vprašanje bom nanj z veseljem odgovoril, kasneje pa pride na vrsto objava še kakšnega video posnetka.
Janez Nebec
Uporabniški avatar
Odisej
Freak
Prispevkov: 506
Pridružen: 06 Jul 2005, 17:00
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Odisej »

No, jaz sem pri isti firmi (sklepam po oddajniku :wink: ) kupil malo boljši model - brez repnega motorja -> ima prenos iz glavnega motorja na repnega, ki ga krmili z naklonom.
Slika

Bi vas pa vprašal sledeče: Imam tudi tak model, kot je na vaši sliki, pa mi je crknil pogon obeh motorjev?? Servoti delujejo normalno, motorja pa sta preprosto mrtva (pa še delujeta, sem preveril). Imate morda tudi kaj rezervnih delov - cena?

S katerimi oddajniki pa ste preizskusili heli? Meni namreč preprosto ne dela (imam Futaba Fx14 in FC 16).

p.s.: komanda je 4-kanalna [-X -> poglejte v notranjost :lol:

p.s.s.: za nadgradnjo proizvajalec priporoča dve celici Li-Ion, tri bodo pa že preveč - raje dve zmogljivejši, kot mi je bilo pojasnjeno

Kar se pa lomljivosti tiče, bi ga pa skoraj lahko primerjal s simulatorjem... edino, kar mi je uspelo polomiti je bila glava rotorja, pa še to po bližanjem srečanju z drogom, v katerega sem zapeljal. Odškrtnil sem tudi nekaj manjših delčkov na treh krakih rotorja, polomil sanke - popravil s termo-skrčljivo cevko 8) ).

Sicer pa je glede na ceno helikopter super! Sem se ga naučil leteti brez kakih večjih težav, najprej pa seveda na simulatorju s priloženim kablom 8)


lp
Peter
Uporabniški avatar
saxx20
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 24 Maj 2005, 18:16
Kraj: Rakek

Odgovor Napisal/-a saxx20 »

Zanimiva igrača, ali bo video kmalu......ali ''križ'' za trening pride zraven ali je lastne izdelave??
SAXX
Uporabniški avatar
saxx20
Začetnik
Prispevkov: 39
Pridružen: 24 Maj 2005, 18:16
Kraj: Rakek

Odgovor Napisal/-a saxx20 »

Zanimiva igrača, ali bo video kmalu......ali ''križ'' za trening pride zraven ali je lastne izdelave??
SAXX
Uporabniški avatar
capo
Tekmovalec
Prispevkov: 356
Pridružen: 19 Sep 2005, 15:28
Kraj: okolica Domžal

Odgovor Napisal/-a capo »

tudi mene so navdušili ti modelčki pa sem se odločil da si bom enega omislil, nekje v rangu do 50 tisoč tolarjev.

Zanima me če poznate katerega izmed teh modelov in katerega mi priporočate:

1. http://www.hobbyjapan2000.com/store/pro ... d=DRAFL22E

2. http://www.hobbyjapan2000.com/store/pro ... d=ESKY3D6B

3. http://www.hobbyjapan2000.com/store/pro ... od=DRAFL35

4. http://www.hobbyjapan2000.com/store/pro ... ALK6CH36BT


glede na video posnetke, katerih je možen ogled na tej strani se je še najbolj izkazal helikopter pod št. 2

ker sm začetnik na tem področju in nepoznavalec omenjenih modelčkov bi bil zelo vesel kakršnega koli predloga



hlava

lp capo
Uporabniški avatar
�unijor
Razpravljalec
Prispevkov: 195
Pridružen: 11 Dec 2004, 21:11

Odgovor Napisal/-a Ä�unijor »

Jest sm si za foro omislu http://www.hobbyjapan2000.com/store/pro ... od=DRAFLYE ...mah, leti...
:D
Primož PETERNEL
Never underestimate the power of stupid people in very large groups
Uporabniški avatar
Odisej
Freak
Prispevkov: 506
Pridružen: 06 Jul 2005, 17:00
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Odisej »

Tudi jaz sem ga imel, pa nisem bil tolko navdušen... sem vzel raje enega malo boljšega klik
NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Problem s Sabre-tom - ekscentričnost pomožnih lopatic

Odgovor Napisal/-a NeoTO »

Predvidevam, da mi helikopter zaradi tega trese in sem zaradi tega uničil nosilec repa. Helikopter je takšen že od začetka in ker piše, da je ready-to-fly, sem mislil, da je to narejeno namensko, a vedno bolj dvomim. Problem je, ker tega ne znam poravnat. Nikjer ni nobenega vijaka, a palice se vseeno ne da premakniti niti v eno niti v drugo smer. Imate kakšno idejo?
Uteži na sliki sem postavil na enake razmake od središča.
Priponke
nosilec lopatic.jpg
nosilec lopatic.jpg (52.82 KiB) Pogledano 5751 krat
Lp,
Matevž
mkosir
Začetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: 16 Feb 2006, 21:24

Odgovor Napisal/-a mkosir »

Ja men se zdi da je ravno to narobe, da je odmik uteži enak. Moral boš eno od uteži premaknit levo ali pa desno, lahko pa da kraka glavnega rotorja nista ravno simetrična. Enako se je zgodilo tudi meni ko sem imel crash in sem se potem igral okoli 10 ur ,da sem zadevo scentriral. Samo ne obupat. :wink:
NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Odgovor Napisal/-a NeoTO »

Dvomim, da je ravno povezava med glavnimi kraki in pomožnimi (vmes je kot 90°...). Sem poklical v trgovino, kjer sem kupil in pravijo, da morajo biti tudi pomožni kraki poravnani in enako oddaljeni...
Lp,
Matevž
FAAC
Razpravljalec
Prispevkov: 67
Pridružen: 28 Mar 2006, 16:10
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a FAAC »

Poglej plastični del skozi katerega gre flybar. V njem sta dva mala imbusa, ki ga držita. odvij in premakni.


LP Vanja
Iščem profija, ki mi pomaga izvesti loop - sem ga že najdu a še ne sreču, tud sreču, pa prej heli razturil.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13475
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Jaz bi ne ugibal kaj veliko kako mora biti tole sestavljeno, ampak bi vprašal direktno proizvalajlca in pa še prodajalca modela, da razložita kako mora to biti postavljeno.
Da pa se s tem ne bi morda blamiral, bi seveda najprej preveril če je mora kaj o tem napisano in narisano v navodilu za sestavo modela!!!!

Mitja
Uporabniški avatar
Odisej
Freak
Prispevkov: 506
Pridružen: 06 Jul 2005, 17:00
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Odisej »

Seveda imaš! poglej na slikici - sem ti dorisal, kje najdeš dva inbus-vijaka, odviješ in premakneš na sredino :wink:
Najlažje pa boš nacentriral tako, da odklopiš linke na swashplate, da se ti bo tale nosilec lepo vagal levo-desno.

Lp

Peter
Priponke
nosilec_lopatic.jpg
nosilec_lopatic.jpg (53.29 KiB) Pogledano 5520 krat
NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Odgovor Napisal/-a NeoTO »

Sem gledal že tiste luknje in nisem vijaka opazil. Zdelo se mi je, kot da je kar plastika noter stisnjena... Hvala!
Proizvajalec je EF-Helicopters, firma, ki zgleda nima www strani. Ker je helikopter ready-to-fly so navodila prav tako zelo skopa glede same sestave helikopterja, helikopter pa sam po sebi sploh nima veliko delov (fiksen naklon glavnega rotorja in dodaten motor na repu precej poenostavita celoten sistem). Prodajalca sem vprašal in je rekel, da je potrebno malo s silo potisnit in mora it, drugače ga pa naj k njemu prinesem. Ampak zdaj je urejeno. Še enkrat hvala, fantje!
Lp,
Matevž
Uporabniški avatar
Odisej
Freak
Prispevkov: 506
Pridružen: 06 Jul 2005, 17:00
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Odisej »

Kul to!

vso srečo pri poletih!


p.s.: če boš rabli kake dele pa piši pm, mam še nekaj starih zalog...
NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

LiPoly v Sabre

Odgovor Napisal/-a NeoTO »

Malo me muči, da bi v Sabre-ta dal noter LiPoly akumulatorje namesto teh NiMH. Moti me predvsem, da ko se baterija izprazni nekje pod polovico, lahko še samo kakšne manjše poskoke delam ali pa pri miru lebdim na nekaj cm, več pa nima več energije. Pa seveda 2.5h polnjenja baterije takoooo dolgooo traja.
Torej, koliko celic bi sprejel takšen heli? 3 bi bilo že na meji? Se dobi kakšen LiPo polnilec za hobistu normalno ceno (beri <10k SIT). Trenutno ima 7 celic NiMH, kar da 8.4V, s 3x LiPo bi dobil čez 11V... Drugače bi dve celici (7.4V) zadoščali?
Lp,
Matevž
Uporabniški avatar
Odisej
Freak
Prispevkov: 506
Pridružen: 06 Jul 2005, 17:00
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Odisej »

Hmm... se mi zdi, da sem videl v neki spletni trgovini, da so dajali zraven 2S, torej 7,4. Malo poglej po netu, če misliš kupiti nek polnilec, ki bo pač delal, ali pa kaj več :wink:
Uporabniški avatar
TopGun
Tekmovalec
Prispevkov: 440
Pridružen: 05 Okt 2005, 17:21
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a TopGun »

Če ti po nekaj časa delovanja motorja izgubi toliko moči,kot praviš,potem lahko sam iz tega sklepam,da celice nimaš t.i. pokekcane-jih ne prazniš vsake posebej!

Če jih res nimaš,potem so se ti po cca 5 ali 10 ciklih že dovolj porazgubile napetosti posamezne celice,da imaš sedaj omenjene težave!

Z pravilnim hranjenjem in vzdrežavnjem pogonskih celic,posebno NiMH,ti mora regulator celice izprazniti do fula in nato po prednastavljeni vrednosti cut off-a izklopiti motor,če je le ta brezkrtačni!?

Lp Luka
Uporabniški avatar
Odisej
Freak
Prispevkov: 506
Pridružen: 06 Jul 2005, 17:00
Kraj: Vrhnika
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Odisej »

Vse lepo in prav, samo nisem še videl komplete NiMH celic, ki bi mel priključek za balancer :roll:
Sicer pa se te težave pojavijo, ker so originalne baterije made-in-china, pa še no-name za povrhu, tako da če ne delaš reees lepo ves čas z njimi, se ti kmalu maščuje. Se mi je tudi en pack spuntal in ni več dal dovolj moči od sebe, da bi par minutk lebdel. Žal. Je pa res, da bi blo fino, če bi kdaj spremljal, pri kateri voltaži ti neha "letet"... Ker predvsem je važno, da te celice sprazneš "do konca", da se potem u redu nafilajo.

Morda, če ne želiš investirat, lahko nabaviš en (mal boljši) pack NiMH celic, pa bo zagotovo bolje ;)

Sicer pa so LiXX zakon, ker so pri isti (tudi večji) kapaciteti bistveno lažje...
FAAC
Razpravljalec
Prispevkov: 67
Pridružen: 28 Mar 2006, 16:10
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a FAAC »

Jest sem mel noter LIPO 2 celici 1350mAh. Noro drug helikopter. Letalni čas iz nekaj minut raztegnjen na dobrih 10.

Vendar pa potem hitro začne razpadat (veliko naleta)
Iščem profija, ki mi pomaga izvesti loop - sem ga že najdu a še ne sreču, tud sreču, pa prej heli razturil.
NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Odgovor Napisal/-a NeoTO »

FAAC napisal/-a:Vendar pa potem hitro začne razpadat (veliko naleta)
?? Kaj si mislil povedat?
NiMH pack, ki je trenutno noter je 650mAh, kar po mojem ne more ravno dati čudeža od sebe (tam nekje 5-10minut lahko dokaj normalno letim). Ga pa vedno spraznim do konca (to praznjenje traja tudi do 10min...). Sem že razmišljal, da bi naredil vezje, ki bi tok in napetost ves čas spremljalo in mi mogoče celo na 433MHz feedback nazaj na komando pošiljalo, koliko je še baterija polna, a ni časa za kaj takega...
Lp,
Matevž
FAAC
Razpravljalec
Prispevkov: 67
Pridružen: 28 Mar 2006, 16:10
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a FAAC »

Povedat sem hotel, da je s 50 krat 10 minutnimi leti heli samo še za v smeti.

Če luftov ne omenjam, najprej crkne en servo, pa motorček na repu, pa drug servo, pa glavni motor, veliko pred tem pa začnejo zajebavat gyro in trzati servoti.

To je ena stran, druga pa je, da šele z LIPO zadeva leti, da so s sabretom lahko tudi navadiš leteti, saj ima dovolj moči, da ob padanju in dvigu trotla/pitcha heli dvihne, brez, da se odrine od tal.
Iščem profija, ki mi pomaga izvesti loop - sem ga že najdu a še ne sreču, tud sreču, pa prej heli razturil.
NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Odgovor Napisal/-a NeoTO »

Ravno danes mi je še ta drugi servo šel in sem hotel ravno temo odpret, če se to še komu dogaja...
Čudno pri tem pa je to, da v servotu gre motorček čisto k vragu (in to pri obeh na isti način). Zgleda pride v navitjih do preboja (po mojem ni normalno, da motorček rabi pri 5V skoraj 1A, da se sploh vrti... :o ). So pa drugi nano servoti v primerjavi z originalnimi veliko hitrejši.
Po drugi strani pa še to ni tako zelo kritično. Po več kot 20 baterijah sem kot začetnik porabil okoli 8k (od tega 6k za nove servote) za tale model v rezervnih delih...

Še eno vprašanje za mojstre: kako se naučit lebdet, ko je heli za 180° zarotiran? Kako si to predstavljate takrat?
Lp,
Matevž
FAAC
Razpravljalec
Prispevkov: 67
Pridružen: 28 Mar 2006, 16:10
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a FAAC »

Zajeb u tri pi. materne.
jest sem se kot samouk lotil zadeve tako, da sem najprej naštudiral 90st levo in desno, nato sem ga obrnil za 90 in še sebe za 90 in to tako, da sem v paniki obrnil sebe za 180 in čez ramo lovil heli, ki je bil v tem primeru na 0 st.
S tem sem se zaj. lep čas in v tem času polomil več rotorjev kot v ostalih 100 urah letenja skupaj.
neprimerno lažje je heli leteti proti sebi z nekoliko večjo hitrostjo in na večji višini (vendar ne s sabretom). V teh pogojih namreč leti kot avion, precej več časa za popravke, levo/desno lahko celo probaš in vidiš če je narobe. Ob primerni hitrosti je tudi višina zelo stabilna, rep pri miru, komanda naprej nazaj se počasneje odziva in predvsem vpliva na višino (na račun hitrosti in obratno). dejansko se lahko skoncentriraš na komando levo/desno in tako lažje osvojiš 180 st.
Predlagam letanje levo in desno od sebe, nato najprej obrate stran od sebe (osmica), ko tako letanje obvladaš, začneš z obrati proti sebi (najprej 0- en obrat proti sebi in potem 8- oba obrata proti sebi), potem pa te obrate enostavno podaljšuješ v letanje v kvadrat, nato pa od sebe in nazaj k sebi.
Nisem prepričan a menim, da bi v to "smer" hitreje naštudiral lebdenje na jebenih 180 st.
Iščem profija, ki mi pomaga izvesti loop - sem ga že najdu a še ne sreču, tud sreču, pa prej heli razturil.
NeoTO
Razpravljalec
Prispevkov: 156
Pridružen: 27 Avg 2006, 08:55
Kraj: Ločica ob Savinji

Odgovor Napisal/-a NeoTO »

FAAC napisal/-a:Zajeb u tri pi. materne.
jest sem se kot samouk lotil zadeve tako, da sem najprej naštudiral 90st levo in desno, nato sem ga obrnil za 90 in še sebe za 90 in to tako, da sem v paniki obrnil sebe za 180 in čez ramo lovil heli, ki je bil v tem primeru na 0 st.
S tem sem se zaj. lep čas in v tem času polomil več rotorjev kot v ostalih 100 urah letenja skupaj.
neprimerno lažje je heli leteti proti sebi z nekoliko večjo hitrostjo in na večji višini (vendar ne s sabretom). V teh pogojih namreč leti kot avion, precej več časa za popravke, levo/desno lahko celo probaš in vidiš če je narobe. Ob primerni hitrosti je tudi višina zelo stabilna, rep pri miru, komanda naprej nazaj se počasneje odziva in predvsem vpliva na višino (na račun hitrosti in obratno). dejansko se lahko skoncentriraš na komando levo/desno in tako lažje osvojiš 180 st.
Predlagam letanje levo in desno od sebe, nato najprej obrate stran od sebe (osmica), ko tako letanje obvladaš, začneš z obrati proti sebi (najprej 0- en obrat proti sebi in potem 8- oba obrata proti sebi), potem pa te obrate enostavno podaljšuješ v letanje v kvadrat, nato pa od sebe in nazaj k sebi.
Nisem prepričan a menim, da bi v to "smer" hitreje naštudiral lebdenje na jebenih 180 st.
Tisto v letu sem tudi sam na simulatorju opazil, da se nekako da leteti, a nekako v realnosti nimam jajc, da bi Sabreta spustil na 100m od mene in ga obrnil proti sebi... Zadnje čase sem poskušal lebdet tako, da sem si pri sebi mislil, da moram dat komande v tisto smer, kamor nočem da leti... Za nekaj sekund gre :D
Lp,
Matevž
Odgovori

Vrni se na Mikro-elektro helikopterji