Zamenjava železne povezave kril z karbonsko?

Splošna debata o jadralnih modelih, maketah, termičnem jadranju, itd.

Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig

Odgovori
Zizy
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 17 Jan 2011, 20:59
Kraj: KOČEVJE

Zamenjava železne povezave kril z karbonsko?

Odgovor Napisal/-a Zizy »

Lep pozdrav
Imam jadralno letalo elipsoid razpetine 2.8m,teža cca 1.5kg.V kompletu sem dobil jekleno palico premera 8mm in dolžine 40cm za povezavo kril.Palica je bila na koncih grbo piljena in po moje so jo dali v komplet zato da je za njih komplet cenejši kot pa če bi dali karbon ali pa ne,da je to vseeno 100% povezava kril zato sprašujem,če jo lahko zamenjam z karbon cev,ker razlika v teži je velika.
Hvala!
Lp
Vedno je bolje, če si spodaj in si želiš, da bi bil zgoraj, kot pa da si zgoraj in si želiš, da bi bil spodaj.
Uporabniški avatar
robin24
Profesor
Prispevkov: 1035
Pridružen: 25 Jan 2007, 17:02
Kraj: Komen

Odgovor Napisal/-a robin24 »

Pozdravljeni!
Od kar, mi je v zraku odlomilo krila s karbonskim nosilcem ( potem so nastale neke štorije o utrujenosti materjala ) , letala nisem več našel. Od takrat uporabljam v vseh svojih jadralnih modelih le še kovinske bajonete!!!
LP Robi
Majhna žaba daleč skoči...
Thomi77
Razpravljalec
Prispevkov: 105
Pridružen: 22 Jun 2009, 12:07
Kraj: okolica Ljubljane

Odgovor Napisal/-a Thomi77 »

ojla, isto kot predhodnik bi ti svetoval da ostani na kovini.... iz parih razlogov
Karbonska se ob grobih pristankih razcefra in enako kot predhodnik.. so se meni na težjih modelih bolj obnesli kovinski bajoneti.

Kovinska je resnično bolj trša.. in se v najslabšem primeru skrivi.

Karbon uporabljam samo pri elapor modelih, (DG 1000) pa še to sem jo sam priedil iz 2 karbonskih palic.. saj se mi je prej .. ko sem nateraval model samo bajonet cefral.

To so moje izkušnje.. ni nujno da bo tud to zate najbolje..

lp
Thomi
I'm so.... stay away !
Uporabniški avatar
scenic
Tekmovalec
Prispevkov: 208
Pridružen: 22 Sep 2008, 10:23
Kraj: Celje

Re: Zamenjava železne povezave kril z karbonsko?

Odgovor Napisal/-a scenic »

Imam to letalo,jas sem zamenjau ta bajonet,sicer z GFK palico,ampak se ni obneslo! Dau nazaj jekleno palco,zdej vse OK!!

Lp Andrej
Servo lovers
35 K64
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Namesto 8 mm jeklenega bajoneta, bo povsem dobro služil 9mm, ali še bolje 10 mm karbonski bajonet.


DIMENZIJSKA MENJAVA 1:1 SE NE IZIDE, VSEENO PA JE KARBONSKI GLEDE NA MASO NEKAJKRAT MOČNEJŠI!!!


Šment je v tem, da se tudi dimenzijsko enako izbran bajonet enako dobro upira upogibanju kot jeklen, ampak jeklen prenese več povesa in na koncu se še upogne, karbonski pa poči, ker je mejna upogibna trdnost karbona v bistvu enaka porušitveni trdnosti - E modul...
lp
Sašo
Uporabniški avatar
tomazslo
Profesor
Prispevkov: 1369
Pridružen: 22 Jun 2010, 19:07
Kraj: Kranjska Gora
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a tomazslo »

Tud men je že nacefralo karbonski bajonet a sem pravočasno opazil, da se krila pri većjih obremenitvah preveč upogibajo in sem previdno spravil model na tla, Ko sem izvlekel bajonet je bil na dolžini kakih 15-20 cm po dolžini čist napokan.
Uporabniški avatar
FLOJA
Razpravljalec
Prispevkov: 141
Pridružen: 22 Okt 2007, 16:55
Kraj: Kranj

Bajoneti

Odgovor Napisal/-a FLOJA »

Jaz sem jeklena bajoneta zamenjal z bajonetoma iz lokostrelskih puščic, ki so izdelane iz zelo trdnega duraluminija in veliko lažje. Taka puščica (cevka) se ob preveliki sili skrivi in ne poči. Puščice (cevke) so različnih premerov, dolžine so okrog 750 mm, odvisno od tipa cevke. Jaz jih uporabljam v krilih kot glavne nosilce in so se odlično izkazale pri obremenitvah vseh vrst.

Primer zamenjave bajonetov:

Dva bajoneta iz jekla fi 6mm in dolžine 170 mm = 76g,
dva bajoneta iz puščic fi 6mm in dolžine 170 mm = 6g.

Puščice se dobijo v lokostrelski trgovini VREČEK AGRO d.o.o.
Kranj, Mirka Vadnova 22, tel. 04 204 14 79

Lep pozdrav Janez
Nikoli ne scagaj
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

Živijo

Da jaz prispevam še MOJE OSEBNO mnenje:

Glede menjave jekla za karbon... Imaš letalo 2.8m razpona ter približno 1.5kg vzletne mase (če so podatki verodostojni ne vem), kar pomeni da je vzletna masa dokaj ugodna.


Površina kril: 49.3dm2
Jeklen bajonet: 158g
Karbonski bajonet: 60g

Ob zamenjavi bajoneta bi prišparal 98g. Kar pomeni da bi se ti krila obremenitev zmanjšala iz trenutnih 30,4 g/dm2 na 28,4 g/dm2, kar ti nebi prineslo bistvene razlike!!!

Menjati jeklen bajonet samo zato da bi potem imel karbonskega (ob tem da še ne poznaš prednosti in slabosti menjave) ti jaz odsvetujem!!!
Poleg tega, imaš še v trupu el. pogon, kar pomeni, da trup pobere večino mase izmed tistih 1500g, kar zadevo še poslabša (glede odpovedi bajoneta v zraku), za pristanke je to boljše.

Odločal se boš tako ali tako sam...
Life is short.
Fly hard!!!
Uporabniški avatar
matej rozman
Freak
Prispevkov: 852
Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
Kraj: Velenje

Odgovor Napisal/-a matej rozman »

Karbon je v modelarstvu zgolj okras, celo več, mnogokrat je veliko slabši kot preverjeni materiali. Vem, da se marsikdo nebo strinjal z mano, ampak je pač žal tako. Marsikdo je že sam ugotovil, da je tako. In ne se braniti teže pri jadralnih modelih, težo lahko obrnemo sebi v prid :wink:

Tole moje mnenje velja na splošno, seveda so odstopanja pri specifičnih zadevah, to velja predvsem za tekmovalne in res visokozmogljive modele, pri katerih brez karbona ne gre, če pa se da, bolje da ga ni blizu. Lahko bi rekel, da tukaj velja tisti pregovor: "Ni vse zlato kar se sveti!"

lp, Matej
plp, Matej
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Za lahke modele je karbon super zadeva, sploh če gledaš na vsak gram.
Pri večjih jadralcih pa načeloma prevladuje jeklen bajonet (Se skoraj da ne spomnem scale jadralca, ki bi imel karbonski bajonet, tiste redke izjeme pa imajo ponavadi kompletno krilo narejeno v kalupih, tako da imajo tudi bajonet pravokotnega preseka in večjih dimenzij).

Prej bi veljal pregovor, ni vse karbon, kar je črno...
Uporabniški avatar
Pisaneli
Dr. Modelar
Prispevkov: 3509
Pridružen: 13 Sep 2006, 20:47
Kraj: Žiče-Slov. Konjice

Re: Zamenjava železne povezave kril z karbonsko?

Odgovor Napisal/-a Pisaneli »

Zizy napisal/-a:Lep pozdrav
Imam jadralno letalo elipsoid razpetine 2.8m,teža cca 1.5kg.V kompletu sem dobil jekleno palico premera 8mm in dolžine 40cm za povezavo kril.Palica je bila na koncih grbo piljena in po moje so jo dali v komplet zato da je za njih komplet cenejši kot pa če bi dali karbon ali pa ne,da je to vseeno 100% povezava kril zato sprašujem,če jo lahko zamenjam z karbon cev,ker razlika v teži je velika.
Hvala!
Lp
Moj prijatelj je kupil scale model ASW28 razpetine 2600mm in isto razmišljal o menjavi jeklenega nosilca. Le tega je tudi zamenjal z karbonskim z istimi dimenzijami kot je bil jeklen. :D
Ob prvem nerodnem pristanku mu je karbonski nosilec odletel, kot da bi ga odrezal s škarjami. :oops: #-o
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
Zizy
Začetnik
Prispevkov: 17
Pridružen: 17 Jan 2011, 20:59
Kraj: KOČEVJE

Odgovor Napisal/-a Zizy »

Hvala lepa vsem za odgovore,tudi tistim ki bodo še odgovorili in podali svoje mnenje.
Prepričali ste me,da bom ostal pri jeklenem bajonetu in da bo po vsakem letu in (štorastem) pristanku vse lepo v enem kosu.
LP
Vedno je bolje, če si spodaj in si želiš, da bi bil zgoraj, kot pa da si zgoraj in si želiš, da bi bil spodaj.
Odgovori

Vrni se na Jadralni modeli splošno