Zamenjava železne povezave kril z karbonsko?
Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig
Zamenjava železne povezave kril z karbonsko?
Lep pozdrav
Imam jadralno letalo elipsoid razpetine 2.8m,teža cca 1.5kg.V kompletu sem dobil jekleno palico premera 8mm in dolžine 40cm za povezavo kril.Palica je bila na koncih grbo piljena in po moje so jo dali v komplet zato da je za njih komplet cenejši kot pa če bi dali karbon ali pa ne,da je to vseeno 100% povezava kril zato sprašujem,če jo lahko zamenjam z karbon cev,ker razlika v teži je velika.
Hvala!
Lp
Imam jadralno letalo elipsoid razpetine 2.8m,teža cca 1.5kg.V kompletu sem dobil jekleno palico premera 8mm in dolžine 40cm za povezavo kril.Palica je bila na koncih grbo piljena in po moje so jo dali v komplet zato da je za njih komplet cenejši kot pa če bi dali karbon ali pa ne,da je to vseeno 100% povezava kril zato sprašujem,če jo lahko zamenjam z karbon cev,ker razlika v teži je velika.
Hvala!
Lp
Vedno je bolje, če si spodaj in si želiš, da bi bil zgoraj, kot pa da si zgoraj in si želiš, da bi bil spodaj.
ojla, isto kot predhodnik bi ti svetoval da ostani na kovini.... iz parih razlogov
Karbonska se ob grobih pristankih razcefra in enako kot predhodnik.. so se meni na težjih modelih bolj obnesli kovinski bajoneti.
Kovinska je resnično bolj trša.. in se v najslabšem primeru skrivi.
Karbon uporabljam samo pri elapor modelih, (DG 1000) pa še to sem jo sam priedil iz 2 karbonskih palic.. saj se mi je prej .. ko sem nateraval model samo bajonet cefral.
To so moje izkušnje.. ni nujno da bo tud to zate najbolje..
lp
Thomi
Karbonska se ob grobih pristankih razcefra in enako kot predhodnik.. so se meni na težjih modelih bolj obnesli kovinski bajoneti.
Kovinska je resnično bolj trša.. in se v najslabšem primeru skrivi.
Karbon uporabljam samo pri elapor modelih, (DG 1000) pa še to sem jo sam priedil iz 2 karbonskih palic.. saj se mi je prej .. ko sem nateraval model samo bajonet cefral.
To so moje izkušnje.. ni nujno da bo tud to zate najbolje..
lp
Thomi
I'm so.... stay away !
Re: Zamenjava železne povezave kril z karbonsko?
Imam to letalo,jas sem zamenjau ta bajonet,sicer z GFK palico,ampak se ni obneslo! Dau nazaj jekleno palco,zdej vse OK!!
Lp Andrej
Lp Andrej
Servo lovers
35 K64
35 K64
Namesto 8 mm jeklenega bajoneta, bo povsem dobro služil 9mm, ali še bolje 10 mm karbonski bajonet.
DIMENZIJSKA MENJAVA 1:1 SE NE IZIDE, VSEENO PA JE KARBONSKI GLEDE NA MASO NEKAJKRAT MOČNEJŠI!!!
Šment je v tem, da se tudi dimenzijsko enako izbran bajonet enako dobro upira upogibanju kot jeklen, ampak jeklen prenese več povesa in na koncu se še upogne, karbonski pa poči, ker je mejna upogibna trdnost karbona v bistvu enaka porušitveni trdnosti - E modul...
DIMENZIJSKA MENJAVA 1:1 SE NE IZIDE, VSEENO PA JE KARBONSKI GLEDE NA MASO NEKAJKRAT MOČNEJŠI!!!
Šment je v tem, da se tudi dimenzijsko enako izbran bajonet enako dobro upira upogibanju kot jeklen, ampak jeklen prenese več povesa in na koncu se še upogne, karbonski pa poči, ker je mejna upogibna trdnost karbona v bistvu enaka porušitveni trdnosti - E modul...
lp
Sašo
Sašo
Bajoneti
Jaz sem jeklena bajoneta zamenjal z bajonetoma iz lokostrelskih puščic, ki so izdelane iz zelo trdnega duraluminija in veliko lažje. Taka puščica (cevka) se ob preveliki sili skrivi in ne poči. Puščice (cevke) so različnih premerov, dolžine so okrog 750 mm, odvisno od tipa cevke. Jaz jih uporabljam v krilih kot glavne nosilce in so se odlično izkazale pri obremenitvah vseh vrst.
Primer zamenjave bajonetov:
Dva bajoneta iz jekla fi 6mm in dolžine 170 mm = 76g,
dva bajoneta iz puščic fi 6mm in dolžine 170 mm = 6g.
Puščice se dobijo v lokostrelski trgovini VREČEK AGRO d.o.o.
Kranj, Mirka Vadnova 22, tel. 04 204 14 79
Lep pozdrav Janez
Primer zamenjave bajonetov:
Dva bajoneta iz jekla fi 6mm in dolžine 170 mm = 76g,
dva bajoneta iz puščic fi 6mm in dolžine 170 mm = 6g.
Puščice se dobijo v lokostrelski trgovini VREČEK AGRO d.o.o.
Kranj, Mirka Vadnova 22, tel. 04 204 14 79
Lep pozdrav Janez
Nikoli ne scagaj
Živijo
Da jaz prispevam še MOJE OSEBNO mnenje:
Glede menjave jekla za karbon... Imaš letalo 2.8m razpona ter približno 1.5kg vzletne mase (če so podatki verodostojni ne vem), kar pomeni da je vzletna masa dokaj ugodna.
Površina kril: 49.3dm2
Jeklen bajonet: 158g
Karbonski bajonet: 60g
Ob zamenjavi bajoneta bi prišparal 98g. Kar pomeni da bi se ti krila obremenitev zmanjšala iz trenutnih 30,4 g/dm2 na 28,4 g/dm2, kar ti nebi prineslo bistvene razlike!!!
Menjati jeklen bajonet samo zato da bi potem imel karbonskega (ob tem da še ne poznaš prednosti in slabosti menjave) ti jaz odsvetujem!!!
Poleg tega, imaš še v trupu el. pogon, kar pomeni, da trup pobere večino mase izmed tistih 1500g, kar zadevo še poslabša (glede odpovedi bajoneta v zraku), za pristanke je to boljše.
Odločal se boš tako ali tako sam...
Da jaz prispevam še MOJE OSEBNO mnenje:
Glede menjave jekla za karbon... Imaš letalo 2.8m razpona ter približno 1.5kg vzletne mase (če so podatki verodostojni ne vem), kar pomeni da je vzletna masa dokaj ugodna.
Površina kril: 49.3dm2
Jeklen bajonet: 158g
Karbonski bajonet: 60g
Ob zamenjavi bajoneta bi prišparal 98g. Kar pomeni da bi se ti krila obremenitev zmanjšala iz trenutnih 30,4 g/dm2 na 28,4 g/dm2, kar ti nebi prineslo bistvene razlike!!!
Menjati jeklen bajonet samo zato da bi potem imel karbonskega (ob tem da še ne poznaš prednosti in slabosti menjave) ti jaz odsvetujem!!!
Poleg tega, imaš še v trupu el. pogon, kar pomeni, da trup pobere večino mase izmed tistih 1500g, kar zadevo še poslabša (glede odpovedi bajoneta v zraku), za pristanke je to boljše.
Odločal se boš tako ali tako sam...
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Karbon je v modelarstvu zgolj okras, celo več, mnogokrat je veliko slabši kot preverjeni materiali. Vem, da se marsikdo nebo strinjal z mano, ampak je pač žal tako. Marsikdo je že sam ugotovil, da je tako. In ne se braniti teže pri jadralnih modelih, težo lahko obrnemo sebi v prid
Tole moje mnenje velja na splošno, seveda so odstopanja pri specifičnih zadevah, to velja predvsem za tekmovalne in res visokozmogljive modele, pri katerih brez karbona ne gre, če pa se da, bolje da ga ni blizu. Lahko bi rekel, da tukaj velja tisti pregovor: "Ni vse zlato kar se sveti!"
lp, Matej
Tole moje mnenje velja na splošno, seveda so odstopanja pri specifičnih zadevah, to velja predvsem za tekmovalne in res visokozmogljive modele, pri katerih brez karbona ne gre, če pa se da, bolje da ga ni blizu. Lahko bi rekel, da tukaj velja tisti pregovor: "Ni vse zlato kar se sveti!"
lp, Matej
plp, Matej
Za lahke modele je karbon super zadeva, sploh če gledaš na vsak gram.
Pri večjih jadralcih pa načeloma prevladuje jeklen bajonet (Se skoraj da ne spomnem scale jadralca, ki bi imel karbonski bajonet, tiste redke izjeme pa imajo ponavadi kompletno krilo narejeno v kalupih, tako da imajo tudi bajonet pravokotnega preseka in večjih dimenzij).
Prej bi veljal pregovor, ni vse karbon, kar je črno...
Pri večjih jadralcih pa načeloma prevladuje jeklen bajonet (Se skoraj da ne spomnem scale jadralca, ki bi imel karbonski bajonet, tiste redke izjeme pa imajo ponavadi kompletno krilo narejeno v kalupih, tako da imajo tudi bajonet pravokotnega preseka in večjih dimenzij).
Prej bi veljal pregovor, ni vse karbon, kar je črno...
Re: Zamenjava železne povezave kril z karbonsko?
Moj prijatelj je kupil scale model ASW28 razpetine 2600mm in isto razmišljal o menjavi jeklenega nosilca. Le tega je tudi zamenjal z karbonskim z istimi dimenzijami kot je bil jeklen.Zizy napisal/-a:Lep pozdrav
Imam jadralno letalo elipsoid razpetine 2.8m,teža cca 1.5kg.V kompletu sem dobil jekleno palico premera 8mm in dolžine 40cm za povezavo kril.Palica je bila na koncih grbo piljena in po moje so jo dali v komplet zato da je za njih komplet cenejši kot pa če bi dali karbon ali pa ne,da je to vseeno 100% povezava kril zato sprašujem,če jo lahko zamenjam z karbon cev,ker razlika v teži je velika.
Hvala!
Lp
Ob prvem nerodnem pristanku mu je karbonski nosilec odletel, kot da bi ga odrezal s škarjami.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
-slopescream-
Hvala lepa vsem za odgovore,tudi tistim ki bodo še odgovorili in podali svoje mnenje.
Prepričali ste me,da bom ostal pri jeklenem bajonetu in da bo po vsakem letu in (štorastem) pristanku vse lepo v enem kosu.
LP
Prepričali ste me,da bom ostal pri jeklenem bajonetu in da bo po vsakem letu in (štorastem) pristanku vse lepo v enem kosu.
LP
Vedno je bolje, če si spodaj in si želiš, da bi bil zgoraj, kot pa da si zgoraj in si želiš, da bi bil spodaj.