Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Je že kdo preizkusil tole zadevico? http://www.dynexhobby.com
Zaenkrat spremljam vtise in uporabnost za helikopterje, kaj kmalu pa zna končati v mojem orodju.
To je navsezadnje edini način (če je res tako v redu kot pravijo prvi vtisi), da se odpravi vse gremline, ki nam tresejo vrteče elemente.
Zaenkrat spremljam vtise in uporabnost za helikopterje, kaj kmalu pa zna končati v mojem orodju.
To je navsezadnje edini način (če je res tako v redu kot pravijo prvi vtisi), da se odpravi vse gremline, ki nam tresejo vrteče elemente.
- goodhunting
- Freak
- Prispevkov: 879
- Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
hmmm 150$ a se ti pol ne splaca vzet kaksnega boljsega ziroskopa... tipa Sk 720, ki ima to funkcijo vgrajeno..
res je da placas nekoliko vec ampak imas pa eno napravo, ki poleg ziroskopa, "self leveling funkcije" istocasno ze belezi in analizira vibracije...
ce pogledas po tujih forumih se jih da dobit ze za 200$...
gh
res je da placas nekoliko vec ampak imas pa eno napravo, ki poleg ziroskopa, "self leveling funkcije" istocasno ze belezi in analizira vibracije...
ce pogledas po tujih forumih se jih da dobit ze za 200$...
gh
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Tisto so bolj igračke; kot bi pametni telefon z aplikacijo nabil na helikopter... Ta je pa, kot kažejo vtisi tujih uporabnikov, precej bolj natančen in lahko delaš troubleshooting s tremi različnimi principi.
- goodhunting
- Freak
- Prispevkov: 879
- Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
OK odvisno za kaj bos rabil in kaksen je tvoj budget.
moje razmisljanje pac... ce se ukvarjam samo z "pod and boom" helikopterji... pa se s temi letim bolj sport... pol je Sk720 dovolj...
ce mas se kak boljsi ESC gor (tipa castle ali kaj podobnega) bom imel dovolj podatkov, da vidim da mi nekaj resno vibrira...
ce pa mas maketo helija, v katero si poleg kupa denarja vgradil se kako kilo svojega mesa in kak liter krvi pol pa je to ze druga stvar. Osebno menim, da sta prvi dve alternativi dovolj, da opazis da imas tezavo in da jo skusas najt in popravit...
glede na to da ziroskop in ESC tako ali tako potrebujem,... dokler ni neke resne potrebe po tem kosu...
gh
moje razmisljanje pac... ce se ukvarjam samo z "pod and boom" helikopterji... pa se s temi letim bolj sport... pol je Sk720 dovolj...
ce mas se kak boljsi ESC gor (tipa castle ali kaj podobnega) bom imel dovolj podatkov, da vidim da mi nekaj resno vibrira...
ce pa mas maketo helija, v katero si poleg kupa denarja vgradil se kako kilo svojega mesa in kak liter krvi pol pa je to ze druga stvar. Osebno menim, da sta prvi dve alternativi dovolj, da opazis da imas tezavo in da jo skusas najt in popravit...
glede na to da ziroskop in ESC tako ali tako potrebujem,... dokler ni neke resne potrebe po tem kosu...
gh
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Sem pogledal sk720 in mislim, da nisva na isti strani. Sk720 zabeleži vibracije, katere lahko potem analiziraš z drugimi podatki o letu, da ugotoviš morebitne probleme hardwera.
Dynex vortex je pa orodje za dinamično balansiranje. Ko statično zbalansiraš krake a se še vedno heli trese, čeprav je tracking ok. Vortex ti pove kateri krak je tisti, ki povzroča vibracije in koliko mase moraš dodati na točno določeno mesto na kraku, da odpraviš vibracije.
Če obrneš senzor v vertikalno ravnino lahko na enak način ugotoviš kateri krak je višji/nižji od soslednice, ne da bi na krak lepil trak in od strani gledal kje je kateri krak. Pri dveh še gre, pri štirih pa je to že konkreten izziv.
Dynex vortex je pa orodje za dinamično balansiranje. Ko statično zbalansiraš krake a se še vedno heli trese, čeprav je tracking ok. Vortex ti pove kateri krak je tisti, ki povzroča vibracije in koliko mase moraš dodati na točno določeno mesto na kraku, da odpraviš vibracije.
Če obrneš senzor v vertikalno ravnino lahko na enak način ugotoviš kateri krak je višji/nižji od soslednice, ne da bi na krak lepil trak in od strani gledal kje je kateri krak. Pri dveh še gre, pri štirih pa je to že konkreten izziv.
- goodhunting
- Freak
- Prispevkov: 879
- Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
OK razumem razliko...
kar se tice "blade tracking" na 4 krakih je res da malce bolj zamudno ampak gre tudi "pes"... saj so trakovi razlicnih barv
Kar se tice ugotavljanja katera elisa mi dela tezave pa je tehtnica prav tako zanesljiva
je pa res, da je s takole napravico lazje in verjetno tudi malce bolj natancno (glede na to da je izmerjeno in ne ocenjeno)
sem si ogledal posnetke, ampak je prikaz samo na "impelerju"... domnevam da bos moral za helikopter zadevo montirat malce drugace...
je pa definitivno zanimiva rec, tako da ce se bo kdo spustil v nabavo me zanima kaksni bodo rezultati v praksi...
gh
kar se tice "blade tracking" na 4 krakih je res da malce bolj zamudno ampak gre tudi "pes"... saj so trakovi razlicnih barv
Kar se tice ugotavljanja katera elisa mi dela tezave pa je tehtnica prav tako zanesljiva
je pa res, da je s takole napravico lazje in verjetno tudi malce bolj natancno (glede na to da je izmerjeno in ne ocenjeno)
sem si ogledal posnetke, ampak je prikaz samo na "impelerju"... domnevam da bos moral za helikopter zadevo montirat malce drugace...
je pa definitivno zanimiva rec, tako da ce se bo kdo spustil v nabavo me zanima kaksni bodo rezultati v praksi...
gh
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Za helikopterje je precej podobno merjenje, le IR senzor postaviš na gred rotorja. Začneš brez krakov, da ugotoviš vibracije mehanizma,... Če te niso velike, jih sfiltriraš ven in nadaljuješ z kraki.
V multirotor konfiguracijah je tracking in balansiranje prava nočna mora. Na tri krakem sistemu je trajalo 45 minut (3x filanje) da sem spravil vibracije na sprejemljive, vendar se je še vedno kaj treslo (npr. Vertikalni stabilizator, ki je v skejl primerih večinoma ogromen in težak ter precej odmaknjen od težišča). Na 135 bosta vsaj dve komponenti konzolno vpeti in zelo dovzetni za tresenje, da ne omenjam balansiranje fenestrona z desetimi kraki...
V multirotor konfiguracijah je tracking in balansiranje prava nočna mora. Na tri krakem sistemu je trajalo 45 minut (3x filanje) da sem spravil vibracije na sprejemljive, vendar se je še vedno kaj treslo (npr. Vertikalni stabilizator, ki je v skejl primerih večinoma ogromen in težak ter precej odmaknjen od težišča). Na 135 bosta vsaj dve komponenti konzolno vpeti in zelo dovzetni za tresenje, da ne omenjam balansiranje fenestrona z desetimi kraki...
- goodhunting
- Freak
- Prispevkov: 879
- Pridružen: 10 Apr 2011, 16:14
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
ja sem si mal poglerdal ta tvoj post...
ok zdaj razumem zakaj isces tole zadevo...
ja res je... sem rabil kaksno uro in pol da sem 4 kraki rotor zbalansiral do te mere da sem bil zadovoljen (dalec od popolnosti)
fenestron pa... je enako kot impeler..
ce se bos odlocil za nakup me definitivno zanima kako se ti bo tole izslo...
lp
gh
ok zdaj razumem zakaj isces tole zadevo...
ja res je... sem rabil kaksno uro in pol da sem 4 kraki rotor zbalansiral do te mere da sem bil zadovoljen (dalec od popolnosti)
fenestron pa... je enako kot impeler..
ce se bos odlocil za nakup me definitivno zanima kako se ti bo tole izslo...
lp
gh
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Razgrabili so robo v trenutku. Upam, da ga konec junija dočakam.
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Zadevica naročena in seveda poročam, ko testiram na rexu.
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Ker se bom z napravico posvečal helikopterjem in ni bilo drugega zanimanja, sem temo prestavil.
Torej, po slabih dveh tednih je zadevica doma, brez dodatnih dajatev. Ob odpiranju sem si takoj mislil: "u, danes pa na helikopter in merit"...
...takoj po odprtju škatle pa: "uf, to pa nisem vedel, pravi modelarski paket, naredi si sam . Torej ne bo danes testiranja ampak švicanje."
Torej, po slabih dveh tednih je zadevica doma, brez dodatnih dajatev. Ob odpiranju sem si takoj mislil: "u, danes pa na helikopter in merit"...
...takoj po odprtju škatle pa: "uf, to pa nisem vedel, pravi modelarski paket, naredi si sam . Torej ne bo danes testiranja ampak švicanje."
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
odlična zadeva . zdej vem komu bom poslal zbalansirat EDF turbino
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Cine-scale feny rotor na repu rexa 600:
http://youtu.be/4DN0vRGybIw
Mark Frasca iz Dynex hobby me je prijazno usmerjal na pravo pot in danes imam prve rezultate.
Žal moj mic input ni dovolj občutljiv da bi zaznal IR signal (za pozicijo vrtečega rotorja) zato čakam še na griffin iMic, ki preverjeno reši težavo in deluje na usb. Posnetek dokazuje da je moč izmeriti debalans tudi na bolj motečih kontrapcijah kot je EDF.
http://youtu.be/4DN0vRGybIw
Mark Frasca iz Dynex hobby me je prijazno usmerjal na pravo pot in danes imam prve rezultate.
Žal moj mic input ni dovolj občutljiv da bi zaznal IR signal (za pozicijo vrtečega rotorja) zato čakam še na griffin iMic, ki preverjeno reši težavo in deluje na usb. Posnetek dokazuje da je moč izmeriti debalans tudi na bolj motečih kontrapcijah kot je EDF.
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Čisto po trial&error sem uspel zmanjšat vibracije iz 45 na 20mV peak-peak. Zares se občuti razliko na boomu:
http://www.youtube.com/watch?v=dKOIdSCackg
http://www.youtube.com/watch?v=dKOIdSCackg
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Lotil sem se še balansiranja repnega rotorja z novimi blejdi.
Priprava za to merjenje je zajemala:
- nastavitev ESC na 500RPM - malo nizki vrtljaji za governer in pojavljajo se trzaji v pogonu.
- korak triman na 0 (da ni efekta aerodinamičnih sil),
- gyro v rate mode, da nebi slučajno kaj pobezlalo v HH načinu.
Ker je relativno enostavno (masa je razporejena v eni osi in ne po celotnem obodu), sem 0,2g kepico UHU tac nalepil na en vijak kraka (notranji del) in nato še na drugi krak. UHU tac sem dodal na mesto vijaka, ker tam za masno uravnoteženje relativno enostavno dodaš podložke. Tisti, ki je imel nižjo izmerjeno amplitudo je kandidat za obtežitev.
Maso sem po 0,02g nižal, amplituda je padala in se ustavila pri nekje amplitudi brez rotorja (trzaji, ki jih povzroča sam mehanski prenos do repne gredi). Masa je znašala 0,1g, kar sta ravno dve tanki M3 podložki, vsaka na eni strani kraka. Vibracije so praktično izginile.
Ko iz signala s prilagajanjem parametrov več ne moreš dobiti grobe sinusoide veš, da vibracije povzroča mehanski prenos, ne sam rotor.
Drugi del današnje vaje je bil rotor fenestrona. Samo balansiranje je potekalo z aplikacijo in metodo ure (clock method) in po načelih navedenih tu: http://commtest.com/support/category:fr ... ng-rotors/
Maso 0,28g sem razporejal po obodu na 45Âş (vedno na isti radij od osi vrtenja) ter dobil različne amplitude. Preko teh amplitud aplikacija izračuna kam in koliko mase je potrebno postaviti na rotor. Amplituda se je zmanjšala za okrog 10mV p-p, kar ni veliko. Je pa ta podatek kar znaten, če je bilo sama amplituda mehanike s temi nastavitvami in brez rotorja okrog 20mV.
Moram rešit ESC lovljenje vrtljajev oz. jih dvigniti na vsaj 800. Ob vsaki spremembi vrtljajev se sprehodiš čez frekvenčni spekter mehanizma in praviloma bi naj balansiral tam, kjer je amplituda same mehanike najnižja.
Priprava za to merjenje je zajemala:
- nastavitev ESC na 500RPM - malo nizki vrtljaji za governer in pojavljajo se trzaji v pogonu.
- korak triman na 0 (da ni efekta aerodinamičnih sil),
- gyro v rate mode, da nebi slučajno kaj pobezlalo v HH načinu.
Ker je relativno enostavno (masa je razporejena v eni osi in ne po celotnem obodu), sem 0,2g kepico UHU tac nalepil na en vijak kraka (notranji del) in nato še na drugi krak. UHU tac sem dodal na mesto vijaka, ker tam za masno uravnoteženje relativno enostavno dodaš podložke. Tisti, ki je imel nižjo izmerjeno amplitudo je kandidat za obtežitev.
Maso sem po 0,02g nižal, amplituda je padala in se ustavila pri nekje amplitudi brez rotorja (trzaji, ki jih povzroča sam mehanski prenos do repne gredi). Masa je znašala 0,1g, kar sta ravno dve tanki M3 podložki, vsaka na eni strani kraka. Vibracije so praktično izginile.
Ko iz signala s prilagajanjem parametrov več ne moreš dobiti grobe sinusoide veš, da vibracije povzroča mehanski prenos, ne sam rotor.
Drugi del današnje vaje je bil rotor fenestrona. Samo balansiranje je potekalo z aplikacijo in metodo ure (clock method) in po načelih navedenih tu: http://commtest.com/support/category:fr ... ng-rotors/
Maso 0,28g sem razporejal po obodu na 45Âş (vedno na isti radij od osi vrtenja) ter dobil različne amplitude. Preko teh amplitud aplikacija izračuna kam in koliko mase je potrebno postaviti na rotor. Amplituda se je zmanjšala za okrog 10mV p-p, kar ni veliko. Je pa ta podatek kar znaten, če je bilo sama amplituda mehanike s temi nastavitvami in brez rotorja okrog 20mV.
Moram rešit ESC lovljenje vrtljajev oz. jih dvigniti na vsaj 800. Ob vsaki spremembi vrtljajev se sprehodiš čez frekvenčni spekter mehanizma in praviloma bi naj balansiral tam, kjer je amplituda same mehanike najnižja.
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Dobil sem Griffinov iMic in seveda sem takoj preizkusil še IR senzor. Senzor seveda ne deluje na gredi s kovinskim sijajem, saj se od tega prav tako odbije IR signal, deluje pa brez težav na črno mat podlago glavnega zobnika, na katero nalepimo svetlejši lepilni trak. Iz posnetka se vidi, da ni frekvence v spektru, ki bi se pojavljaja skupaj z IR signalom torej 1p za debalans, ampak je skupek nihanj vseh komponent mehanike, brez neke izstopajoče komponente.
http://www.youtube.com/watch?v=Om4MDu744Uw
Kar je super je to, da ima aplikacija tudi Spectrum Analisys, kjer si lahko pogledamo katera frekvenca se na pospeškomeru kaže kot najvišja (iz te pa preprosto izračunamo kaj se na heilikopterju vrti s to frekvenco) in nekako nam je jasno kaj se dogaja. To pa naslednjič.
http://www.youtube.com/watch?v=Om4MDu744Uw
Kar je super je to, da ima aplikacija tudi Spectrum Analisys, kjer si lahko pogledamo katera frekvenca se na pospeškomeru kaže kot najvišja (iz te pa preprosto izračunamo kaj se na heilikopterju vrti s to frekvenco) in nekako nam je jasno kaj se dogaja. To pa naslednjič.
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Zivjo,
Kaksna je situacija s tem Spectrum Analisys, imas kaksne iskušnje, je v praksi uporabno itd ?
Kaksna je situacija s tem Spectrum Analisys, imas kaksne iskušnje, je v praksi uporabno itd ?
BOG JE MOJ KOPILOT !
Re: Dynex Vortex - naprava za dinamično balansiranje
Jaz sem testiral le na repnih rotorjih in kar se mene tiče zadeva dela. V prihodnjih dneh bom ponovno balansiral fenestron pred montažo, pa bom kaj več povedal. Moraš pa biti seznanjen z vsebino priročnika, ker je kar nekaj stvari za upoštevat pri balansiranju.